بازدید 14961

«باغ ارم»، تکه‌ای از بهشت و ارگ و باغ دلگشای شیراز

اگر قصد مسافرت به شیراز را دارید و می خواهید به غیر از حافظیه، سعدیه و دروازه قرآن از نقاط دیگر شیراز هم لذت ببرید؛ توصیه ما "باغ ارم" است. قرن های متمادی است که شیراز به شهر گل و بلبل معروف است و باغ ارم نمونه بارزی از طبیعت زیبای شیراز است.
کد خبر: ۵۱۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 12 July 2015
«باغ ارم»، تکه‌ای از بهشت و ارگ و باغ دلگشای شیرازاگر قصد مسافرت به شیراز را دارید و می خواهید به غیر از حافظیه، سعدیه و دروازه قرآن از نقاط دیگر شیراز هم لذت ببرید؛ توصیه ما "باغ ارم" است. قرن های متمادی است که شیراز به شهر گل و بلبل معروف است و باغ ارم نمونه بارزی از طبیعت زیبای شیراز است.

به گزارش «تابناک با تو» باغ ارم، با مساحت 110380 متر مربع تشکیل شده از یک عمارت اصلی سه طبقه که در طبقه زیرین دارای حوض خانه است و طبقات فوقانی از تالارها و ایوان اصلی با دو ستون با گچ بری ها و حجاری های چشم نواز است که روی دیوارهای آن نقاشی هایی از از داستان های کهن ایرانی جلب توجه می کند.

تاریخ ساخت این باغ را به دوره سلجوقیان نسبت داده‎اند چرا که در آن زمان، باغ تخت و چند باغ دیگر توسط اتابک قراجه حکمران فارس ـ که از سوی سنجر شاه سلجوقی به حکومت فارس منصوب شده بود، احداث شد و احتمال می‎رود ایجاد این باغ به درخواست وی و در آن زمان بوده است.

در زمان ناصرالدین شاه قاجار، میرزا حسن علی خان نصیرالملک، آن باغ را خریداری و عمارت فعلی موجود در باغ را به جای عمارت ایلخانی بنا نمود، اما تزئینات ناتمام باغ پس از فوت حسنعلی خان در سال 1311 توسط ابوالقاسم خان نصیرالملک پایان یافت.

هم اکنون این باغ به عنوان باغ گیاهشناسی مورد استفاده قرار گرفته و در اختیار دانشگاه شیراز است و درختان باغ را سروناز، کاج، افرا، بید مجنون، بید مشک و ... تشکیل می دهد.

در این گزارش، با تصاویری مختصر به معرفی این بهشت در شیراز می پردازیم. امید که بضاعت اندک ما مورد پسند شما نیکان قرار گیرد.





عکس از «ف. ف»

برای دیدن تصاویر بیشتر با موضوعات گوناگون به سایت «تابناک با تو» بروید


برخورد بی‌رحمانه با اسکلت‌های شادیاخ+عکس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
1
1
1
1
1
1
1
20
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر