بازدید 2266
هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال

سپاهان در اندیشه صدرنشینی موقت

کد خبر: ۴۹۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 22 April 2015
هفته‌ی بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال جمعه 4 اردیبهشت با انجام چهار دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتبال ایران جمعه 4 اردیبهشت وارد بیست و هفتمین هفته خود می‌شود. در مهم‌ترین دیدارهای این روز سپاهان و استقلال برابر حریفان‌شان قرار می‌گیرند.

در نخستین دیدار جمعه سپاهان در اصفهان از راه آهن پذیرایی می‌کند. سپاهانی‌ها فعلا با 47 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند و تا رسیدن به صدر جدول فقط سه امتیاز فاصله دارند. این سه امتیاز می‌تواند جمعه به حساب سپاهان واریز شود اما صدرنشینی این تیم به نتیجه دیدار پیکان با تراکتورسازی که یکشنبه برگزار می‌شود بستگی دارد.

راه آهن نیز با 22 امتیاز پانزدهم جدول است و اگر این هفته از سپاهان شکست بخورد – که چندان دور از ذهن نیست – تقریبا سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی می‌شود.

دیدار تیم‌های سپاهان – راه آهن ساعت 18 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان آغاز می‌شود.

گسترش فولاد تبریز و صبای قم نیز همزمان با دیدار اصفهان، در تبریز به مصاف هم می‌روند. گسترش فولاد از زمان حضور فراز کمالوند در راس کادر فنی‌اش، تغییر چندانی نسبت به پیش از آن نداشته و در میانه پایینی جدول در حال رفت و آمد است.

این تیم با 26 امتیازی که تاکنون اندوخته، در رده دوازدهم جدول قرار دارد و نکته جالب توجه این است که گسترش فولاد با این امتیاز، تهدیدی جدی برای تیم نامداری مثل پرسپولیس است.

صبای قم اما از ابتدای فصل تاکنون در نیمه بالایی جدول حضور داشته و تیمی است که به راحتی به حریفان امتیاز نمی‌دهد. هرچند در امر امتیازگیری خیلی موفق نبوده است. 33 امتیاز تاکنون برای صبای قم ثبت شده و این باعث شده که شاگردان مهدی تارتار در رده هشتم جدول جای بگیرند.

صبا در صورت پیروزی برابر گسترش فولاد هم نمی‌تواند جایگاهی بهتر از هشتم کسب کند چون تیم رده هفتمی یعنی سایپا با 37 امتیاز جایگاهش را در این رده تثبیت کرده است.

از ساعت 18 تیم‌های نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان نیز به دیدار هم می‌روند تا شهرآورد خوزستانی دیگری در لیگ برتر رقم بخورد. این دو تیم در جدول شرایط خوشایندی ندارند و هر دو کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر هستند.

داربی قعر جدولی‌ها می‌تواند امید تیم پیروز را به ماندگاری در لیگ برتر زیاد کند. هرچند در این میان استقلال خوزستان 4 امتیاز بیشتر از حریف مسجد سلیمانی دارد و تا حدودی خیالش راحت‌تر است.

نفت مسجد سلیمان اما با 21 امتیاز در رده شانزدهم جدول تکیه زده و فعلا می‌توان این تیم را نامزد اصلی سقوط به دسته پایین‌تر دانست.

اما چهارمین دیدار روز جمعه از ساعت 19:15 دقیقه ورزشگاه آزادی تهران آغاز می‌شود و استقلال و پدیده رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. استقلال که تا سه هفته پیش یکی از بخت‌های اصلی کسب قهرمانی فصل چهاردهم بود، با چند نتیجه ضعیف تا رده پنجم سقوط کرده و حالا امیدوار است که دست کم بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

در سوی دیگر پدیده هفته گذشته با بردی که کسب کرد، توانست از پرسپولیس عبور کند و خود را به نیمه بالایی جدول برساند. این تیم پس از گذشتن از مانع پرسپولیس، حالا می‌خواهد در تهران استقلال را متوقف کند تا جایگاه خود را در میانه جدول تثبیت کند.

هرچند وضعیت استقلال در چند هفته اخیر چندان مطلوب نبوده اما باز هم می‌توان گفت که شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی دارد.

سایر دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال یکشنبه 6 اردیبهشت برگزار می‌شود و نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در آن روز برابر حریفان داخلی‌شان قرار می‌گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل