بازدید 8999
محسن رضایی در نخستین نطق تلویزیونی:

برای انقلاب اقتصادي، تحول فرهنگي و اصلاحات سیاسی برنامه دارم

متأسفانه مسكن تنها به بحث مسكن پایان نمی‌یابد و وارد حوزه‌هاي ديگر زندگي مردم مانند ازدواج و مسائل خانوادگي و اجتماعي مهم شده است و از سوی ديگر، مطالعات ما نشان مي‌دهد وقتي مسكن فعال مي‌شود 360 صنعت همراه با مشاغل زياد همراه با مسكن فعال خواهد شد و با فعال کردن مسكن در کل اقتصاد كشور اثر گذاشته‌ايم.
کد خبر: ۴۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۶ 24 May 2009

محسن رضایی، كاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نخستین برنامه تلویزیونی خود در برنامه دیدگاه به بیان نقطه‌نظرات خود در حوزه مسائل متعدد كشور پرداخت.

به گزارش «تابناک» وی با اشاره به این که در سی ساله گذشته، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا كنون تحولات بزرگی در بخش‌هایی از زندگی و اداره كشور پدید آمده و در همین بین افتخارات بسیار بزرگی برای ملت ایران در حوزه‌های سیاسی دفاعی و امنیتی شكل گرفته است، به گونه‌ای كه امروز قدرت نخست منطقه و از ده كشور برتر دنیا شده است، اظهار داشت: اما متأسفانه در بخش‌هایی از زندگی و اداره كشور، هنوز كاستی‌ها و نارسایی‌های جدی هست که با وجود زحمات و تلاش‌های فراوانی كه از سوی دولتهای گذشته از آغاز انقلاب تا كنون صورت گرفته، ما هنوز در حوزه زندگی مردم و فرهنگ جامعه در وضعیت مطلوبی نیستیم.

رضایی بر همین اساس، کشور را شدیدا محتاج یك انقلاب بزرگ اقتصادی، تحول فرهنگی و اصلاحات سیاسی دانست.
وی با اشاره به این که برای شعار دادن نیامده، بلکه برای پایان دادن به شعارزدگی به میدان آمده است، گفت: معضل بیكاری در كشور موجب بروز بسیاری از بیماری روحی و روانی شده و شاهد آن هستیم كه بیكاری در شهرستان‌ها، رشد بسیار یافته است و همین‌طور مشكلاتی نظیر نبود اشتغال و بحران‌های اقتصادی معضلاتی جدیدی هستند كه باید با شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه مسائل متعدد از جمله به كارگیری بنگاه‌ها و كارخانجات و برنامه‌ریزی بر مبنای آنها مشكلات را مرتفع كرد.

اقتصادی

رضایی با اشاره به این که ما می‌دانیم مردم ما از گرانی در رنجند و این گرانی باعث شده قدرت خرید مردم كم شود، گفت: تورم در سال 84، 12% بوده و در سال 87 به بالای 25% رسیده است و ما می‌دانیم چنین تورمی ایران را در ردیف كشورهای اول از نظر گرانی ارتقا داده به گونه‌ای که در سال 2007 آمار نشان میدهد متوسط تورم جهانی 4%، در خاورمیانه 10% و در ایران در همان سال 18% به بالا بوده كه سال گذشته یعنی سال 87 به بالای 25% رسیده؛ بنابراین، یكی از راهكارها و برنامه‌های ما پایین آوردن تورم به عنوان یكی از محورهای اساسی برنامه اقتصادی ماست.

وی در همین راستا، ایجاد محیطی سیاسی، اجتماعی امن برای سرمایه‌گذاران را از اولویت‌های كاری خود دانست و مسأله رشد بهره‌وری و كاهش هزینه‌های تولید را از نكات بسیار مهم برنامه‌های خویش دانست، به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی باید اعتبارات را به سوی اشتغال‌های مولد هدایت و برای قدرت رقابت اقتصادی ایران كه این روزها كاسته شده است، فكری اساسی کرد.

مسکن

بنا بر این گزارش، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسكن نیز با اشاره به این که مسكن برای برخی از اقشار كشور تبدیل به یك معضل اساسی شده است و برای برخی از اقشار جامعه ایران با پنجاه برابر درآمد سالانه می‌تواند مسكنی را داشته باشد و این در حقیقت، فشار جدی برای مردم ماست، اظهار داشت: در ایران مسكن یكی از مهمترین نیازهای مردم است، اما قدرت خرید مردم كم است‌، در همه دنیا 70 درصد پول مسكن را بانك‌ها به صورت وام در اختیار مردم قرار می‌دهند و 30 درصد آن را افراد خود تأمین می‌كنند اما در ایران، بانك‌ها تنها 38 درصد از این میزان را به طور متوسط تأمین می‌كنند و مابقی مشكلات بر دوش مردم است و همین‌طور در بسیاری از كشورهای دنیا، افراد با حقوق 7هفت تا ده سال خود می‌توانند هزینه یك مسكن را تأمین كنند، اما در ایران شرایط به گونه‌ دیگری است و علت اساسی نیز وابستگی مسكن به بیش از 360 صنعت متعدد در كشور است.

وی افزود: متأسفانه مسكن، تنها به بحث مسكن ختم نمی‌شود و وارد حوزه‌های دیگر زندگی مردم مانند ازدواج و مسائل خانوادگی و اجتماعی مهم شده است و از سوی دیگر، مطالعات ما نشان می‌دهد وقتی مسكن فعال می‌شود 360 صنعت همراه با مشاغل زیاد همراه با مسكن فعال خواهد شد و با فعال کردن مسكن در کل اقتصاد كشور اثر گذاشته‌ایم. به همین دلیل، قدرت خرید مردم را بالا می‌بریم؛ سهم بانك‌ها را در وام دهی به مسكن افزایش می‌دهیم و تلاش می‌كنیم سرمایه‌گذاری خارجی را بالا ببریم و برای ترغیب سرمایه‌گذاری خارجی، می‌توان بازده سرمایه‌گذاری آنهارا از طرف دولت تضمین كنیم. همین طور باید اشاره بكنیم مسكن مهر دارای دو اشكال اساسی است؛ نخست این که ‌مسكن در جاهایی ساخته و تحویل می‌شود كه متقاضی برای آن نباشد و دوم آن که ساخت مسكن مهر عمدتاً‌ توسط غیر متخصصین انجام گرفته است.

جهانگردی

رضایی در ادامه درباره  صنعت جهانگردی نیز اظهار داشت: در بسیاری از كشورهای همسایه ما بخش گسترده‌ای از درآمدهای ملی ما از راه توسعه صنعت و جهانگردی فراهم شده، در تركیه بیش از بیست میلیارد دلار و در بسیاری از كشورها نیز ارقامی مشابه از محل توریست تأمین می‌كنند، اما در ایران این میزان بسیار اندك است و كمتر از یك میلیارد دلار است.

فقرزدایی

این كاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه فقرزدایی را مهمتر از فقیر زدایی می‌دانیم، مبارزه با فقر از راه اشتغال را ممكن دانست و افزود: اشتغال را اولاً ‌از راه افزایش مهارت، دوم گسترش بازارهای خارجی و صادرات كالای ایرانی و نیز با تأمین امنیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایجاد می‌كنیم و همچنین اجازه می‌دهیم پول و منابع مالی به سود مشاغل به بازدهی بالا حركت بكند.

وی ادامه داد: در بیشتر مناطق كشور، بنگاه‌های ایرانی با مشكل روبه‌رو هستند و معضل كارگران نیز در این شرایط به حجم مشكلات افزوده است، باید با ساماندهی بازار و تلاش برای جلوگیری از محدودیت سرمایه‌گذاری و تزریق سرمایه‌های خارجی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و كاهش ریسك آن و تضمین اصل و فرع سرمایه و بازگشت آن به سرمایه‌گذاران، به آنها اطمینان داد تا بتوانند میل به سرمایه‌گذاری در كشور را از طریق آنها افزایش داد.

تأمین اجتماعی و سلامت خانوار

كاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همین مورد با بیان اینكه ما به بحرانهای آینده نیز توجه داریم، گفت: امروز بحران مالی غرب همچنان جلوی روی ماست و ما معضل نفت را متوجه می‌شویم و اینکه دولت سال آینده، بیست هزار میلیارد كسری بودجه دارد و صندوق‌های تأمین اجتماعی در آینده با بحران روبه‌روست. ما مشكلات بانكی را شناسایی كرده‌ایم و تلاش خواهیم كرد كه این مشكلات را در یك برنامه مفصل و عملیاتی دنبال كنیم.

رضایی به سفر اخیر خود به بندرعباس اشاره كرد و ادامه داد: در آنجا به من یادداشتی دادند كه بیش از یك هزار نفر از بانوان در شهرهای میناب و رودان برای دریافت كمك از كمیته امداد صف بسته‌اند، باید بتوانیم با مدیریت و برنامه‌ریزی از این مسائل گذر كنیم و تلاش هم خواهم كرد تا در دولتم سلامت مردم را به صورت جدی پیگیری كرده و مانع از كشته و زخمی شدن چند ده هزار نفری تصادفات در سال شویم؛ بیماری‌های روانی در كشور ما افزایش یافته و باید با عمق‌دهی با بیمه‌ها، بیمه‌های مكملی یكسان برقرار كرد.

وی در همین راستا، مشكل دیگر را مسأله تأمین اجتماعی دانست و گفت: ما می‌دانیم كه قشر وسیعی از مردم ما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند. از سویی آنها كه بیمه خدماتی به آنها داده می‌شود، رضایت بخش نیست و بیمه‌های روستایی ناقص ترین خدمات را می‌دهند و در مقایسه با بیمه‌های شهری، كیفیت پایین‌تری دارند و برای همین، از آنجا که در حقیقت، تأمین اجتماعی برای عموم مردم ماست، ما بیمه را فراگیر می‌كنیم. بیمه پایه‌ای را افزایش می‌دهیم، بیمه مكملی را در همه جا یكسان خواهیم كرد و فكر می‌كنیم با این كار می‌شود عدالت را بیشتر گسترش بدهیم.

سربازی

رضایی یكی دیگر از مشكلات مردم را مسأله سربازی دانست و گفت: نیروهای مسلح ما نیاز به سرباز دارند، در این شكی نیست، ولی ما می‌توانیم یك تركیبی از سربازی اجباری و سربازی حرفه‌ای داشته باشیم. فرض كنیم یك سال سربازی اجباری به علاوه سربازی‌های سه ساله تا پنج ساله همراه با درآمد كافی و در واقع تبدیل كردن سربازی اجباری به نیمه اجباری به نوعی که ایجاد شغل هم خواهد بود و همان گونه كه پیشتر عرض كردم با مجوز از مقام معظم رهبری و قانون توسط مجلس تلاش می‌كنیم تا بین سربازی اجباری و سربازی داوطلبانه تلفیقی ایجاد كنیم و سربازی به یك شغل رسمی در كشور تبدیل شود.

وی با جمع بندی بحث اقتصادی خود گفت: در بخشی كه مربوط به اقتصاد است، نخست این که باید یك تغییرات ساختاری در اقتصاد بر اساس سیاست‌های اصل 44 پدید بیاید. ما برنامه‌های اجرایی اصل 44را ارایه خواهیم داد، ساختار بودجه كشور را از این حالت بیرون می‌كنیم. مسأله دوم تیم قوی و هماهنگ اقتصادی در مدیریت اقتصاد كشور مستقر می‌كنیم. از منابع خارجی استفاده خواهیم كرد. سپرده‌گذاری و پس اندازهای كشور را تشویق می‌كنیم.

زنان

رضایی بر ضرورت مشاركت زنان در نظام تصمیم‌سازی نهادهای كشور تأكید كرد و گفت:‌ باید با توانمندسازی بانوان آنان را در فرآیند تصمیم‌سازی مشاركت داد. قشر بانوان ما كه امروزه نسبت به سی سال پیش از تحصیلات عالیه و ظرفیت‌های جدید و توانمندی‌های جدیدی در صحنه هستند، فرصت‌ها و امکانات برابری را در آموزش و ورزش برای آنها فراهم خواهیم كرد. برای آنها یك مشاركت فعال را تعریف می‌كنیم، چرا که سطح علمی بانوان ما بالاتر رفته و دلیلی ندارد كه در تصمیم گیری‌ها از آنها استفاده بیشتری نشود.

امنیت

رضایی همچنین درباره  امنیت در كشور اظهار داشت: باید امنیت فراگیر را در مرزها پیگیری كرد و امینت را در تمامی وجوه آن گسترش داد. در برنامه‌ها ما به فكر یك امنیت همه جانبه هستیم. به گونه‌ای كه مردم ما با خیال راحت ماشین‌ها خود را با فاصله زیاد از خانه‌هایشان پارك بكند و با خیال راحت در خانه‌ها بروند و با خیال راحت بچه‌هایشان را به مدرسه بفرستند و بچه‌ها به پارك‌ها بروند و ازهیچ چیز نترسند. امنیت اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی را در یك كلام امنیت را در كشور مستقل می‌كنیم.

فرهنگ

رضایی بخش فرهنگ كشور را یكی از بخش‌های مظلوم جامعه برشمرد كه در آن شعار بسیار داده می‌شود، اما در مواردی دولت‌ها فرهنگ را به حال خود رها كردند و بدتر از همه این كه فرهنگ را سیاسی می‌كنند. باید فاصله میان دولت و مراجع را از بین برده و مانع از شكل‌گیری شیوع خرافات در كشور شد؛ ضمن این که باید تلاش كنیم از ظرفیت‌های فرهنگی رهبر انقلاب و حوزه‌ها بهره ببریم و دولت را از دخالت در امور فرهنگی بازداشته و برای اجزای گوناگون مدیریتی كشور برنامه جامع داشته باشیم.

ورزش

وی در حوزه ورزش با اشاره به این که انسان گاهی در برابر باخت‌های تیم‌های ورزشی كشور در برابر كشورهایی نظیر عربستان به شدت ناراحت می‌شود، گفت: ما نیازمند به توسعه ورزش در ابعاد سه‌گانه پرورشی (در مدارس و دانشگاه‌ها)، همگانی (برای عموم مردم) و قهرمانی آن هستیم.

سیاست خارجی

محسن رضایی با اشاره به برنامه خود در سیاست خارجی گفت: تنش میان ما و كشورها افزایش یافته و من به دنبال طرحی برای تشکیل اتحادیه آسیای جنوب غربی هستم تا از این رهگذر، آینده روشنی را با كشورهای منطقه داشته باشیم. ما در عین حال كه خلیج فارس و دریای خزر را ارزش‌های حیاتی خودمان می‌دانیم و بر این باوریم که ایران بدون خلیج فارس و دریای خزر معنای ندارد و شناسنامه‌اش شناسنامه ناقصی خواهد بود، اما از آن سو، یك سیاست همگرایی را دنبال خواهیم كرد.

وی افزود: ما از موضع عزت از نیاز كشورهای غربی به ایران در راستای منافع ملی بهره خواهیم برد و امروز گام نخست را اوباما برداشته و اعلام تغییر كرده و رهبر انقلاب نیز اعلام كرده است كه اگر آمریكا تغییر كند، ما نیز جلو خواهیم آمد و اجازه نمی‌دهیم كه آنها بگویند كه ما فرصتی را فراهم كردیم، اما ایران جلو نیامد و فرصت را از دست داد.

دانشجویان

وی درباره  مشكل شهریه دانشجویان و برنامه‌ خود در این زمینه گفت: برنامه من این است كه یك وام شهریه دانشجویی درست شود و به صورت قرض‌الحسنه به دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی داده شود و در این طرح، بانك طرف دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی است.

اقوام ایرانی

رضایی افزود: ما شعار نمی‌دهیم و برای اجرای یك برنامه جدی به صحنه آمده‌ایم و به دنبال این هستیم كه یك تیم قوی اجرایی و هماهنگ را در اداره كشور به كار بگیریم و در حقیقت از همه ظرفیت‌های قانون اساسی، رهبری و روحانیت استفاده خواهیم كرد و از همه اقوام ایرانی برای ساختن ایران استفاده می‌كنیم تا یك بار دیگر آن حوادث افتخارآمیز دهه نخست انقلاب را كه همه اقوام در آن مشاركت داشتند به صحنه بیاوریم.

دولت ائتلافی و قوای سه‌گانه

وی با اشاره به دولت ائتلافی گفت: دولت ائتلافی در حقیقت دولت نخبگان، دولت ائتلاف با حضور دولتمردان و كارشناسان است و دولت را نسبت به مجلس پاسخگو خواهیم كرد، چرا كه بنده قبول ندارم كه دولت در برابر قانون قلدری بكند، چرا كه این قلدری‌ها در آینده ممكن است به یك استبداد خطرناك كشید شود.

این كاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین ادامه داد: قوه قضاییه را تقویت می‌كنیم، چرا كه این قوه نیاز به تقویت دارد و ما یكپارچگی را نگه خواهیم داشت و همزمان با آن استقلال قوا را نیز خواهیم داشت.

9 منطقه فدرال اقتصادی

رضایی با اشاره به دیگر برنامه‌های خود گفت: كوچك‌سازی دولت، تقویت مدیریت‌های محلی و شوراهای شهر، تشكیل 9 منطقه فدرال اقتصادی، اداره متمركز مسائل سیاسی و امنیتی، اداره غیر متمركز علم، تكنولوژی و فناوری، اقتصاد، تجارت، تقسیم كار ملی در كل كشور و برنامه‌ریزی برای تك‌تك استان‌ها از دیگر برنامه‌های من در انتخابات ریاست جمهوری دهم است.

ارزش‌ها و اخلاق

وی با طرح پرسشی درباره  مسائل فرهنگی مبنی بر این كه چرا ما نمی‌توانیم دوباره آن انگیزه‌های فداكاری و تلاش را در عرصه اقتصاد وارد كنیم، گفت: این درست است كه اقتصاد جنگ نظامی ندارد، اما آیا بیرون كردن فقر، بیكاری و گرانی از این كشور كمتر از آزادسازی خرمشهر است؟ ما به سوم خرداد نزدیك می‌شویم و من از همین اینجا ارادات خودم را به خانواده‌ شهدا و ایثارگرانی كه آن حماسه بزرگ آفریدند، اعلام می‌كنم كه ما اگر می‌خواهیم در اقتصاد و فرهنگ نیز مانند بُعد سیاسی تبدیل به قدرت اول منطقه شویم و در دنیا جزو ده كشور اول باشیم، باید همان روحیات ایثارگری و فداكاری، صداقت و برادری و برابری را باید وارد اقتصاد كنیم.

حقوق شهروندی

این كاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اصلاحات در بعد سیاسی گفت: چقدر امروز درباره  حفظ حقوق شهروندی، آزادی حقوق شهروندی، آزادی‌های سیاسی صحبت شده است، اما هیچ قانون مشخصی نیست؛ چگونه می‌توان از نیروی انتظامی، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات خواست كه دقیق طبق قانون عمل كنند اما قانونی برای حقوق شهروندی نباشد، برای همین، ما یك قانون برای حقوق شهروندی و آزادی‌های سیاسی تدوین و تصویب خواهیم كرد و پس از آن، همه كارگزاران كشور را كه با این مسائل درگیر هستند، آموزش می‌دهیم و پس از آن نیز یك نیروی نظارتی درست می‌كنیم.

امنیت اجتماعی و گشت ارشاد

رضایی با اشاره به برنامه‌اش برای گشت ارشاد گفت: من گشت ارشاد را به دو بخش تقسیم می‌كنم كه یك بخش آن مبارزه با چاقو‌كش‌ها ارذال و اوباش در خیابان‌هاست و اجازه می‌دهیم نیروی انتظامی به وظیفه‌اش در این خصوص ادامه دهد و بنده دست آنها را نیز می‌بوسم و هزینه‌های این كار را هم می‌پردازم.

وی افزود: اما بخش دوم گشت ارشاد كه مربوط به فرهنگ است؛ ما فرهنگ را غیر امنیتی و غیر سیاسی می‌كنیم و نباید فرهنگ و ارشاد امنیتی شود و ارشاد را به دست فرهنگیان می‌سپاریم و حتی آن را غیر دولتی می‌كنیم، چرا كه ما امروز انسان‌های فرهنگی و اندیشمند كم نداریم و برای پالایش فرهنگی از آنها استفاده خواهیم كرد.

جوانانی که فرشته نجات کشورند

این كاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره برنامه خود درباره  جوانان گفت: شما جوانان فرشتگان نجات این كشور بودید و ما امروز افتخارات بسیار بزرگی داریم و ایران امروز قدرت نخست منطقه و جزو ده كشور اول دنیاست و اگر امروز ما ماهواره و موشك داریم، به خاطر سوم خرداد است و ما امروز نیازمندیم كه جوانان به صحنه بیایند و به ما كمك كنند و من پس از در اختیار گرفتن دولت، انقلابی اقتصادی و تحول فرهنگی و اصلاح سیاسی انجام می‌دهم و شما باید به صحنه بیاید چرا كه شما مشكل نیستند، بلكه مشكل‌گشا هستید و شما تهدید نبوده بلكه یك فرصت هستید و ما یك بار دیگر به شما نیاز داریم؛ پس به كمك ما بیاید.


متن كامل نخستين نطق انتخاباتي محسن رضايي را در ستون گزارش بخوانيد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
سلام، فقط نوع ارائه ايشان بسيار ضعيف بود. انگار انشاء مي خواندند. آنهم مثل دانش آموزي كه انشائي كه خودش را ننوشته مي خواند.
لطفاً با صلابت و بدون روخواني برنامه هاي بعدي را اجرا كنيد. موفق باشيد.
واقعا لذت بردم. دکتر خیلی با دانش و منطقی صحبت کردن. امیدوارم این برنامه های تلویزیونی باعث بشه مردم کاندیدهای اصلح رو بشناسند.
جناب آقای رضایی بفرمایند چطور می خواهند وام مسکن را زیاد کنند و همان بلایی که احمدی نژاد بر سر ما بی مسکن ها آورد تکرار نکنند. حداقل قبلا اگر مسکن نمی توانستیم بخر یم با بدبختی اجاره خانه را می توانستیم بدهیم. اما حالا که به قول احمدی نژادیسم ها مملکت گلستان شده چطور؟
از قبل معلوم بود تابناك حامي كدام نامزده. همشون حرف ميزنن و ادعا ميكنن كه شعار نميدن اما همه اينها فقط حرفه و ما سر كاريم ...
جالب هست. تا الان سه تا از کاندیداها همین شعار را داده اند که گشت ارشاد را برمی دارند. حتی احمدی نژاد هم همین اواخر نامه ای به محصولی زد و طی آن خواستار تغییر سایت گشت ارشاد شد.
این نشان می دهد که مردم ناراضی بودند از این طرح.
و اینجا، سوالی پیش می آید، سردار رادان و بقیه فرماندهان نیروی انتظامی از جمله احمدی مقدم، آمار می دادند که 80 درصد مردم راضی هستند.
اگر 80 درصد مردم راضی بودند ، پس چرا کاندیداها می خواهند گشت ارشاد را بردارند.
پس اینجا یا نیروی انتظامی دروغ گویی کرده و آمارهای جعلی و ساختگی درست کرده و یا کاندیداها دروغ می گویند!
پیدا کنید پرتغال فروش را.
نطق بسيار خوبي بود، مدون و نظام‌مند، با نقد كافي و غير افراطي وضعيت موجود. اما يك مسآله مورد ترديد است و آنكه آقاي دكتر عمل آينده‌اش با گفتار فعلي‌اش تا چه حد مطابقت خواهد داشت؟ احمدي نزاد در تبليغات يك چيز گفت و بعد از آن سراغ بازي بين المللي با بهانه هولوكاست رفت و در پي تاسيس حكومت عدل الهي در سطح جهاني است. در حالي كه عدالت در شخصيت و در رفتار خود و مديران او جلوه گر نشده است. چنين ديدي به من در سخنراني آقاي دكتر رضايي القا نشد احساس كردم كه صدافت دارند. اما تنها در يك بازه زماني طولاني انسان ميتواند از يك نامزد شناختي استوار به دست آورد. اي كاش زودتر آمده بودند و اي كاش تبليغات در كشور ما هم مثل بسيار ي كشورهاي اروپايي حداقل چند ماه قبل از انتخابات شروع مي‌شد.
در هر حال اميد دارم كه ايشان را در سطوح مديريتي و فكري ببينيم تا از عمل و فكر ايشان شناخت بهتري كسب كنيم.
زنده و پيروز باشند
برنامه اقای رضایی بسیار منسجم و عالی بود حیف که از اقبال عمومی برخوردار نیست
برنامه آقای رضایی واقعا زیبا و هوشمندانه بود ، مطمئن باشید اگر آقای رضایی متعلق به حزب اصلاح طلب بود رای میورد !

از بعد احمدی نژاد مردم به صحبت های اصولگراها اعتقاد ندارند ، چون دروغ زیاد شنیدند ...
بسيار بلند پروازانه و شعاري صحبت كردند ولي نظر من اين است كه تو اين انتخابات همگي بايستي شركت كنيم تا اشتباهات اين 4 سال تكرار نشه و به نظرم هر كدوم از سه كانديدا انتخاب بشن بهتر از احمدي نژاده و بايست براي جلوگيري از فاجعه همت كرد. يا علي
واقعا عالی بود حیف که لیاقت این مرد بزرگ خیلی بیشتر از این مردمی است که فقط همین الانشون نگاه می کنن در جواب به آقایی که فرمودند انشا میخونند جناب/سرکار اونها فهرست برنامه هاشون بودن.
در این یکی دوروز که از تبلیغات رسمی می گذرد به نظر من و خیلی های دیگر که باهم صحبت می کردیم در بین این چهار گزینه آقای موسوی از همه ضعیفتر بودند و به نظر می آمد ایشان اصلا به میل خود حضور نیافته اند بلکه عده ایشان را آورده اند و آنها هم می گویند چی بگوید
از شواهد و بحث و گفتگوهای دوستان و فامیل معلوم است که جامعه در 22 خرداد حضوری پرشکوه خواهد داشت.
فقط رضايي - دمش گرم - تنها کانديدايي بود که برنامه داشت بقيه فقط وعده وعيد مي‌دهند
واقعيت آن است هنوز گزينه مورد نظر خود را انتخاب نكرده ام وليكن به جز آقاي احمدي نژاد كه هيچ چيز جديدي جز تكرار وعده ها نداشت .صحبت هاي آقاي رضايي بسيار قابل تامل بود وبسيار منسجم ودقيق صحبت داشتند وصريح هم نقدهاي خود رابيان كردند. به نظرم واجد پختگي خيلي خوبي بود
عالي بود انشاء الله همنطور كه نخبگان حمايت كردند ما هم بتوانيم ايشان را حمايت كنيم
به نظر من برنامه ها و اهداف و آینده نگری رضایی بهتر از بقیه هستش اگر اصول گرایان به ایشون تمایل پیدا کنند و تو نظر سنجی ها درصد بیشتری رای داشته باشند شانس ایشون از احمدی نژاد بیشتر می شود اما باید یک حداقل موجی ایجاد کند دراینصورت با توجه به اینکه خیلی ها بخاطر اینکه احمدی نژاد رای نیاره به موسوی رای می دهند نظر اونها ممکنه به این برنامه ها متمایل بشود و همینطور خیلی ازطرفداران اصولگرا چون شانس رضایی رو کم می بینند و می خواهند اصلاح طلبان به مسند قدرت نرسند، ترجیح می دهند به احمدی نژاد رای بدهند. پس اگر یک مقدار رای مردم (البته الان) به رضایی متمایل بشه مثلا حداقل 6 یا 7 در صد نظر سنجی ها، یک موج ایجاد می شود و قسمتی از رای های احمدی نژاد به رضایی متمایل میشه و بعد از این قسمتی از رای های موسوی و کروبی هم به ایشون متمالا میشه(با توجه به این موضوع که بعضی ها که نمی خواهند احمدی نژاد را دیگه بالا ببینند به این دو رای می دهند پس با بالا رفتن شانس رضایی همونجوری که بالا عرض کردم دیگه این قشر تا حدودی انگیزه حضور به آن معنا نداردند، یا نمی آیند و پراکنده و چه بسا به رضایی متمایل می شوند) و با کشیدن به دور دوم نیمه مهم راه طی می شود. البته برنامه های ایشون در چند زمینه باید تکمیل بشه..
,واقعا حیرت اور بود.برنامه ای دقیق و منسجم که در مورد جزیی ترین مسایل کشور دیدگاه روشنی ارایه می کرد.

واقا بی نظیر بود.
برنامه ایشون بسیار مدون و علی بود.
از نظر تحصیلات هم ایشان در بین سایرین بالاتر هستند.
کاش رضايي اصلاح طلب بود. مردم واقعاً از اصولگراها راضی نيستند
مي دانم تابناك اين حرفها را انعكاس نمي دهد چون به ضرر گردانندگانش هم هست:
يكي نيست به اين آقاي رضايي بگه شما كه سي سال است در راس و از مسئولان رده بالا هستيد چطور شده به يك باره فكر مشكلات كشور افتاده‌ايد؟ اين سي سال چرا سكوت كرده بوديد؟ اگر منافع بعضي ها در خطر نبود باز هم از اين حرفها مي زديد؟
لیاقت ما همین موسوی و احمدی نژاد هستش که بیان با شعار و هیاهو به طور کاملا جوگیرانه رای مارو بگیرنو باز همون آش و همون کاسه
آقای رضایی عزیز واقعا عالی مشکلات رو بررسی کردی و برنامه داری اما حیف که ما به برنامه و کاندیدهای برنامه دار رای نمیدیم
مشکل ما اینها نبود که گفتی! مشکل ما نهضت آزادی و سیب زمینی و شهروندان فراری از این مملکته
من کار ندارم فدای سرت خونه ندارم اونم فدای سرت زن ندارم عیب نداره
شما فقط این بهایی های بدبخت رو راه بدی و بهشون حق شهروندی بدی همه چی درست میشه باور کن! همه چی!
خطاب به چهارمین نفر که میگه "لطفاً با صلابت و بدون روخواني برنامه هاي بعدي را اجرا كنيد": فکر نکن از بر گفتن هنره. بلکه نوشتن رو حتی توی سخنرانی های رهبر هم ملاحظه می کنید. آدم که نباید بیاد واسه هفتاد میلیون نفر تازه بیاد فکر کنه ببینه که چی باید بگه. ضمنا آقای موسوی هم که از حفظ خوند مطمئن باش پشیمون شده.
سپاسگزاریم حاج محسن برای تمام حرفهائی که ما در این چند سال نتوانستیم بزنیم و شما به جای همه ما حرفها را زدید خدا به شما و مردم کمک کند که انشاالله موفق شوید .
سوال از جناب آقای رضایی این است که چگونه می تواند بین فشار نیاوردن به بانکها و متعهد کرن بانکها به ارائه تسهیلات 70 در صدی جمع نماید ؟
سخنان اقای دکتررضایی خودم وخانوادم دیدیم وشنیدیم بسیار کارشناسانه بود و به بیشتر موارد اشاره کردند امید است ایشان در این رقابت پیروز شوند
سلام دكتر رضايي وتيمش تا جاييكه من سراغ دارم ومستنداتش هم موجود است چندين سال است كه برنامه ريزي كردند انشاءالله مردم فهيم ايران بهترين برنامه محوري را انتخاب خواهند كرد واينبار تبليغات وشعار هاي عوامفريبي جايگاهي ندارد.
آخه چرا شبکه 1 شهرستان ما سر برنامه آقای رضایی باید قطع شه آخه کو عدالت؟
چرا آقای رضایی این قدر مظلومه؟
کو عدالت؟
آقای رضایی بهتر از احمدی نژاد است و توان اداره کشور را هم به خویی دارد اما رأی کمتری دارد چون محبوبیت کمتری دارد. برای شاهد نگاهی به نظرات منعکس شده در مورد گفتگوهای موسوی بیندازیدحداقل سه برابر این بخش است. موسوی محبوبیت بیشتری دارد حتی اگر برنامه نداشته باشد. فکر نکنم جرأت درج این نظر را داشته باشید.......
عجب مملکتی داریم! سردار نامدار ایران و سایر بزرگان مجبورند در 30 دقیقه برنامه 4 ساله کشور را اعلام کنند تا به برنامه های آبدوغ خیاری تلوزیون خدشه وارد نشود!! خدایا کی این کشور اصلاح میشود؟
همه کسانی که کاندید شدند ایران را دوست دارند برای همین هم آمدند , اما یک چیزی که الان مهم است مردم می خواهند آدمهای رئیس جمهور آینده کیست؟ چه سوابقی دارند؟ آیا می شود به اونها اعتماد کرد؟
شاید اگر احمدی نژاد مدیران بهتری می داشت سطح رضایت بیشتر بود و از انصاف نگذریم کسی که تا ساعت 11 کار می کند یعنی مملکتش را دوست دارد....
سلام موقع سخنراني آقايي رضايي در ياسوج برق شهر را قطع كردند! عجب دولت پاسخگو و پر تحملي داريم.
آقاي رضايي با يك سيستمي و برنامه اي وارد صحنه شده اند البته اين انتظار از آقا محسن وجود داشت و حضور ايشان بنظر من براي نهادينه كردن فضاي عقلاني سياسي بسيار مفيد وارزشمند است الحق از شاگردان و ياران امام همين انتظار است صداقت و برنامه داشتن در افكار اين عزيزان بوضوح قابل رصد كردن است به اميد پيروزي غير از اقاي احمدي نزاد كه متاسفانه فضاي سياسي و اجتماعي و اقتصادي كشور را با بحران مواجه كرده من به درايت و تدبير اين مردم اميدوارم و توزيع پولهاي شبهه دار امروز و توزيع سيب زميني و غيره توهين به شعور اين ملت است ايشان مي فرمايند بله تورم 25% هست ولي اين تورم محصول اين دولت نيست آقا انصاف داشته باش سال 34 كه دولت را تحويل گرفتي كمتر از 12% تورم بود ولي افسوس به قيمت به تاراج دادن سرمايه هاي ملي انشاءالله بحق خون شهيدان ايشان را به راه امام وشهيدان هدايت فرمايند
آقاي رضايي همه مشكلات و رو كاغذ حل كردند . بايد تو صحنه عمل ديد چه مي كنند.
به نام خدا
من هم با نظر اون دوستمون كه فرمودند بايد موجي براي حمايت از دكتر رضايي ايجاد بشه موافقم. خيلي از اصولگراها براي اينكه اصلاح طلبان راي نياورند به احمدي نژاد راي مي دهند، در حالي كه شايد زياد از عملكرد 4 ساله ي ايشان راضي نباشند.ولي خطاب به اين دوستان بايد بگويم: اگر همه ي ما اصولگرايان به دكتر رضايي راي بدهيم هم انتخاب منطقي كرده ايم و هم اطلاح طلبان راي نخواهند آورد.
به نام خدا
من هم با نظر اون دوستمون كه فرمودند بايد موجي براي حمايت از دكتر رضايي ايجاد بشه موافقم. خيلي از اصولگراها براي اينكه اصلاح طلبان راي نياورند به احمدي نژاد راي مي دهند، در حالي كه شايد زياد از عملكرد 4 ساله ي ايشان راضي نباشند.ولي خطاب به اين دوستان بايد بگويم: اگر همه ي ما اصولگرايان به دكتر رضايي راي بدهيم هم انتخاب منطقي كرده ايم و هم اطلاح طلبان راي نخواهند آورد.
rezei shaysteh ast
آقای رضایی گفتند اقتدار آرزوی دیرینه و تاریخی ماست. آقای رضایی ایران تا 200 سال قبل مقتدرترین کشور منطقه و 1000 سال قبل مقتدرترین کشور جهان بود. لطفا حساسیتهای ناسیونالیستی را در جملات به کارگرفته شده در نطق خود در نظر داشته باشید. متشکرم
محسن. تو موفق مي شوي. و ما هم از تو حمايت مي كنيم. پس گاز بده برو جلو. فقط احترام پيش كسوتان را داشته باش.
سلام . من خودم به میر حسین رای میدم با اینکه به نظر دوستان میرحسین تو مصاحبش برنامه مدونی ارائه نکرد که دلیل اصلیش کمی وقت و اینکه 20 سال بود ایشون هیچ مصاحبه ای نداشتن و کلیات رو گفتن ولی هم خودش هم تیمی که همراهشه آدمهایی هستن که امتحانشون رو پس دادن مثل دکتر زنگنه ، نعمت زاده ،... اما دکتر رضایی هم کاملا با برنامه است و به نظر من می تونه گزینه مناسبی برا اصولگرا ها باشه
برای من واقعا جالب است که چرا تابناک فقط مطالبی که در جهت مخالف احمدی نژاد است را نعکس می کند و این همه مطلب و تحلیل و... که در مورد کاندیداهای دیگر بیان می شود را انعکاس نمیدهد مثلا همین تحلیل جمعیت ایثارگران در مورد موسوی شک ندارم اگر در مورد احمدی نژآد بود تیترش می کردید!!!اما این از مردانگی و اصول اطلاع رسانی به دوره
آقای رضایی اگر مخالفت خود را با نظارت استصوابی اعلام میکرد از ایشان حمایت میکردیم
به نظر من مهم ترین نکته نظارت استصوابی است بعد ارشاد که هر سه کاندیدا غیر احمدی نژاد قول دادند که جمع کنندش

نکته ی مثبت رضایی دادن قانون برای حقوق شهروندی بود و برنامه ی اقتصادی جامع
مطمئن باشید رضایی رو حرفاش می مونه عشقست حاج مجسن
عالی بود امیدوارم مردم ما آگاه باشند و اصلح ترین و هدفمندترین و با برنا مه ترین کاندید راانتخاب کنند به امید پیروزی ایشان
فکر ميکنم به زودي برنامه هاي آقاي رضايي مقدار زيادي از آرا رو به خودش جلب کنه.
اگر همينطوري ادامه بدن راي من ايشون خواهد بود.
احسنت درود بر آقای رضایی ایشان همان اصولگرای اصلاح طلبی هستند که مقام معظم رهبری می فرمایند
حمایتت می کنیم
من فکر می کنم که طرفداران آقای احمدی نژاد با بحران هویت جدی روبرو هستند و به همین دلیل هر انتقادی را به همسویی با آمریکا و اسرائیل نسبت می دهند.
اینها دم از ولایت مداری می زنند در حالیکه احمدی نژاد برای رای آوردن کردان در مجلس از آبروی رهبری خرج کرد. دم از عدالت اقتصادی می زنند در حالیکه احمدی نژاد وزیر کشور صد و خرده ای میلیارد تومانی دارد. دم از مراجع می زنند در حالیکه جوانفکر می گوید اگر به نظر مراجع گوش کنیم سنگ روی سنگ بند نمی شود
دم از مبارزه با اسرائیل می زنند اما رییس جمهور کمترین اعتنایی به درخواست مراجع برای عزل مشایی نکرده. دم از عزت ملی و افتخارآفرینی می زنند در حالیکه متکی گفته ایران هیچوقت بیشتر از 13 درصد در دریای خزر سهم نداشته، رییس جمهور زیر پرچم با نام ناقص "خلیج" می نشیند، در دوره او بیشترین تعرض به نام خلیج فارس انجام شده و بیش از همیشه ادعای نامربوط مالکیت جزایر سه گانه مطرح بوده است.دم از استکبار ستیزی و سازش ناپذیری می زنند اما احمدی نژاد به بوش نامه می نویسد و به اوباما پیام تبریک می فرستد. دم از دفاع از فلسطین می زنند اما احمدی نژاد با مطرح کردن هولوکاست باعث می شود دفاع از مردم غزه به حاشیه رود و اسراییل بتواند مظلوم نمایی کند. در حالیکه همین حسین شریعتمداری به او می گوید به دوربان نرو چون تدارک دیده اند مفتضحت کنند، لجاجت می کند و به اجلاسی می رود که در سطح وزرای خارجه برگزار شده و کاری می کند که بر خلاف دوره قبل بیانیه ای در محکومیت صهیونیزم صادر نمی شود. دم از حرکت او در خط امام می زنند در حالی که یاران صدیق و خوشنام امام و بیت امام بارها به انتقاد از او پرداخته اند و مرحوم آیت الله توسلی یار دیرین امام در حال انتقاد از دولت او شهادت گونه دار فانی را وداع گفت. دم از عدالتی می زنند که او مدعی اش است و به چشم می بینند که هزاران زن و مرد معلم در میدان بهارستان با باتوم مضروب می شوند و رکیک ترین فحش ها را از سرباز ها می شوند تنها به جرم آنکه خواسته اند نظام پرداخت هماهنگ اجرا شود. دم از رجایی می زنند و می بینند که نام رجایی آلت دست کسی شده که کوچکترین شباهتی به رجایی ندارد
دولت آقای احمدی نژاد با یک قسم حضرت ابولفضل شروع شد و چهار سال است که از گوشه و کنار آن دم خروس بیرون می زند. فقر و خواری سرنوشت ما نبود. سرنوشت ما نیست
از اونجا که نمی خوام دروه بعد احمدی نژاد رییس جمهور بشه، باید به کسی رای بدم که شانس بیشتری داره، که متاسفانه به نظر میاد که دکتر رضایی نیست. اگه بتونه به دور دوم برسه، رای من در دور دوم مال ایشون هستش.
از برنامه هاش خوشم اومده، و چون مثل بعضی ها عادت به حرف زدن نداره و مرد عمل هستش، نوشته ها رو از رو منخونه.
فقط یه توصیه، اگه به امید خدا مسولیت رو به دست گرفت، سعی نکنه که همه کارهارو با هم انجام بده، نمیشه، صبر داشته باشه و آروم و با اقتدار جلو بره. چون می بینم که لیستش خیلی بلند بالا هستش و 1 دولت به تنهایی از پس همه کارها بر نمی آد. البته شاید دولت سایه بتونه کمکش کنه. انشااله
از اونجا که نمی خوام دروه بعد احمدی نژاد رییس جمهور بشه، باید به کسی رای بدم که شانس بیشتری داره، که متاسفانه به نظر میاد که دکتر رضایی نیست. اگه بتونه به دور دوم برسه، رای من در دور دوم مال ایشون هستش.
از برنامه هاش خوشم اومده، و چون مثل بعضی ها عادت به حرف زدن نداره و مرد عمل هستش، نوشته ها رو از رو منخونه.
فقط یه توصیه، اگه به امید خدا مسولیت رو به دست گرفت، سعی نکنه که همه کارهارو با هم انجام بده، نمیشه، صبر داشته باشه و آروم و با اقتدار جلو بره. چون می بینم که لیستش خیلی بلند بالا هستش و 1 دولت به تنهایی از پس همه کارها بر نمی آد. البته شاید دولت سایه بتونه کمکش کنه. انشااله
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری