بازدید 2196

تاج: صداوسیما به قراردادش عمل نکرد

رییس سازمان لیگ می‌گوید سال آینده امکان دارد هزینه‌های باشگاه‌ها محدودتر شود.
کد خبر: ۴۸۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳ 02 March 2015
رییس سازمان لیگ می‌گوید سال آینده امکان دارد هزینه‌های باشگاه‌ها محدودتر شود.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج پس از جلسه هیات رییسه سازمان لیگ اظهار کرد: ما در جلسه امروز چند موضوع را بررسی کردیم. اولین بحثی که مطرح شد بحث اقتصاد مقاومتی بود که در سال آینده اجرایی شود زیرا ما یک کارگروهی را تشکیل داده بودیم و با استفاده از صاحب‌نظران اهل فن برنامه‌ای را برای این موضوع تدوین کنند. پیش بینی ما این است که سال آینده یک شرایط انقباضی داریم و ممکن است اندک پولی که باشگاه‌ها امسال هزینه کرده‌اند، محدودتر شود.

او تصریح کرد: قبول دارم امسال باشگاه‌های ما هزینه‌های محدودی را انجام داده‌اند. به طور مثال باشگاه السد 6 بازیکنش به اندازه کل فوتبال ایران ارزش داشت اما باشگاه‌های ما قاعدتا نمی‌توانند مثل آنها هزینه کنند.

تاج اضافه کرد: ما باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. برای همین موضوع باید تدبیری برای سیاست‌های خودمان داشته باشیم. این دوره اقتصادی را که به موازات کاهش وابستگی کشور به نفت انجام می‌شود، حتما روی فوتبال ایران تاثیر می‌گذارد و درآمد باشگاه‌ها تغییر می‌کند. امروز بحث‌های متنوعی مطرح شد و هر کس نظراتش را گفت. مختصر کلام جلسه امروز این است که در این شرایط انقباضی تمام نهادهای اقتصادی باید تاثیرات این شرایط اقتصادی را بپذیرند که یکی از این بنگاه‌های اقتصادی فوتبال است.

او اضافه کرد: سازمان لیگ باید برنامه مدون تدوین کند، زیرا همه رده‌های باشگاهی فوتبال ایران زیر نظر سازمان لیگ است و فقط تیم‌های ملی از حوزه ما خارج اند. به همین دلیل باید رویکرد منطقی داشته باشیم و سیاستی مناسب تدوین کنیم. امروز پیشنهادهایی در هیات رییسه مطرح و بنا شد یک هم‌افزایی فکری هم داشته باشیم و صاحب‌نظران نقطه نظرات خود را اعلام کنند و علاقمندان به فوتبال در جهت ارتقا و غنای این تدبیر یعنی سیاست مقاومتی نظرات خود را بگویند. البته این موضوع برای سال آینده است. این را هم باید اضافه کنم سیاست اقتصاد مقاومتی را سازمان لیگ از سال گذشته شروع کرده بود. همین موضوع که هر باشگاهی توانست فقط 17 بازیکن بزرگسال در لیست خود داشته باشد یعنی بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

او اضافه کرد: امروز آقای دهکردی می‌گفتند من به عبدالله‌زاده ابتدا 16 میلیون می‌دادم اما بعد از این که ملی‌پوش شد به او 60 میلیون تومان دادم. ما این مدل را قبول داریم. تا جایی که می‌توانیم باید هزینه‌ها را کاهش دهیم. چون اعتقاد ما بر این است که خیلی از باشگاه‌هایی که همین طور با بازیکن قرارداد می‌بندند و برای خود در کمیته انضباطی پرونده درست می‌کنند کارشان درست نیست. یعنی باید هر باشگاهی به اندازه درآمدش هزینه کند. اگر درآمد زیادی دارند هزینه کنند اما وقتی درآمدها کافی نیست، باید به استناد همان درآمد عمل کنند. ما سال قبل بحث 15 میلیارد و یا 18 میلیارد را بر اساس همین موضوع شروع کردیم. به طوری که هم جوان‌گرایی‌مان هزینه‌ها را به طور جدی کاهش داد و هم نوع بازیکن‌گیری باشگاه‌ها تغییر کرد؛ به طوری که در کشورمان باشگاهی داشتیم که 4 مهاجم خوب جذب می‌کرد اما فقط یک بازیکن بازی می‌کرد و بقیه نیمکت‌نشین بودند و باشگاه‌های دیگر مهاجم خوب نداشتند. در واقع باید بگویم مجموعه تدابیر باید کاهش هزینه‌ها منجر شود.

رییس سازمان لیگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که در جلسه سازمان لیگ بحث مالیات‌ها هم مطرح شد، اضافه کرد: من باید از دولت تشکر کنم که باشگاه‌ها را از پرداخت مالیات معاف کرد زیرا این موضوع یکی از مشکلات جدی باشگاه‌ها بود. البته درباره بدهی‌های قبلی مالیاتی باشگاه‌ها در حال بحث کردن هستیم اما از الان به بعد دیگر باشگاهی بابت نقل و انتقال بازیکن و درآمدی که بابت فروش اقلام ورزشی دارد مالیاتی پرداخت نخواهد کرد. البته اگر کار اقتصادی ویژه‌ای مثل فروش آهن یا خودرو داشته باشند باید برای آن مالیات پرداخت کنند. البته این را هم باید اضافه کنم بازیکن یا مربی که خودش از باشگاه پول می‌گیرد باید مالیات بر درآمد آن را بپردازد. هیچ باشگاهی نمی‌تواند به بازیکنش ویلا و یا اقلام دیگری بدهد. این کار ممنوع است و اگر هم انجام شد باید مالیاتش پرداخت شود. طبق قانون سازمان لیگ هر پرداختی به بازیکن باید ریالی و در حساب بازیکن باشد. من این موضوع را به همه باشگاه‌ها ابلاغ کردم.

تاج در ادامه با بیان این که انتخاب برترین‌های فوتبال کشور در سال 94 در جلسه هیات رییسه مطرح شد، اضافه کرد: سازمان لیگ سال گذشته مراسم بهترین‌ها را برگزار کرد. ضمن این که این مراسم شکیل و خوب برگزار شد و در نوع خودش بی‌نظیر بود. انتقاداتی هم به آن وارد بود. خیلی‌ها فکر کردند که سطح گستردگی آن محدود است. امسال در هیات رییسه درباره آن صحبت کردیم و قرار شد بهترین دروازه‌بان، بهترین مدافع، بهترین بازیکن خط میانی، بهترین مهاجم، بازیکن اخلاق، پدیده زیر 23 سال، بهترین مربی، بهترین هیات میزبان، بهترین باشگاه، بهترین داور و کمک‌داور انتخاب شود. مثل یک تیم 11 نفره می‌خواهیم 11 نفر از بهترین‌ها را انتخاب کنیم. البته قرار شد انتخاب کنندگان هم همه افراد حقوقی باشند. این را هم اضافه می‌کنم در بین این‌ها می‌خواهیم یک مرد سال فوتبال کشور که می‌تواند یک داور، مربی و یا بازیکن باشد را انتخاب کنیم. سال قبل فقط بهترین بازیکن را انتخاب کردیم. البته بهترین تیم اخلاق را نیز در نظر داریم انتخاب کنیم.

او در ادامه درباره افراد انتخاب کننده بهترین‌ها هم گفت: قبلا می‌گفتیم جمعی از پیشکسوتان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که در آن بحث‌هایی مطرح می‌شد بنابراین تصمیم گرفتیم همه افراد انتخاب کننده را افراد حقوقی در نظر بگیریم. افرادی که می‌توانند در انتخاب بهترین‌ها شرکت کنند تمامی مدیران عامل، تمام سرمربیان حاضر در لیگ برتر، تمامی کاپیتان‌های 16 تیم لیگ برتر، تمامی سرمربیانی که از لیگ فصل دهم تا به حال در مقاطعی در لیگ برتر مربی‌گری کرده‌اند. مسئولان هیات‌های فوتبال استان کشور، مسئولان هیات‌های فوتبال کشور در سال 93 و 94 رییس و دبیرکل اتحادیه فوتبال کشور، سردبیران روزنامه‌های تمام ورزشی، سردبیران گروه ورزشی خبرگزاری‌ها، 5 نفر از گزارشگران مسابقه‌های فوتبال به انتخاب صداوسیما، سه نفر از گزارشگران اصلی رادیو ورزش به انتخاب رادیو، رییس و دبیر کمیته انضباطی، استیناف و اخلاق فدراسیون فوتبال، هیات رییسه سازمان لیگ، هیات رییسه فدراسیون فوتبال و روسای سابق فدراسیون فوتبال که در قید حیات هستند. افرادی هستند که می‌توانند در انتخاب بهترین‌ها مشارکت داشته باشند.

تاج تصریح کرد: بحث بعدی که در جلسه امروز مطرح شد، بحث فراهم کردن شرایط برای باشگاه‌ها که تیم دوم خود را بسازند و به عنوان تیم ب کار کنند. یعنی اگر همه باشگاه‌ها تیم ب داشته باشند و اگر بازیکنی خواست از تیم ب آنها به تیم الف برود و بالعکس به راحتی این کار انجام شود. در گذشته این گونه نبود و به طور مثال اگر باشگاه فولاد نوین می‌خواست بازیکنی را به تیم فولاد خوزستان بدهد باید شرایط و کارهای قانونی را در این مورد انجام می‌داد. البته این موضوع باید در یک گروه کارشناسی که تشکیل خواهیم داد بررسی شود.

تاج اضافه کرد: بعضی‌ها می‌گفتند سازمان لیگ در بخش جوان‌گرایی یا مسائل دیگر موفق عمل کرده اما در درآمدزایی موفق عمل نکرده است. ما امروز در هیات رییسه صحبت‌های خوبی در این زمینه انجام دادیم. ما در بحث حق پخش تلویزیونی موفق نشدیم پول خوبی بگیریم. اما آقای تقدس نژاد و صداوسیما قرارداد 22.5 میلیارد تومانی را امضا کردند و به قرارداد امضا شده عمل نکردند. این پول باید به سازمان لیگ بیاید و مثل سال‌های قبل میان باشگاه‌ها تقسیم شود. صداوسیما هم اعلام کرده در این زمینه همکاری لازم را انجام می‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر