بازدید 14159

جزئیات بیشتر از جلاد داعش

روزنامه دیلی میل روز پنجشنبه مدعی شد 'جان داعشی' جلاد معروف گروه داعش، 'محمد اموازی'، 27 ساله از منطقه 'کوینز پارک' در شرق لندن است که مدرک کامپیوتری خود را از دانشگاه 'وستمینستر' لندن اخذ کرده است .
کد خبر: ۴۷۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴ 26 February 2015
روزنامه دیلی میل روز پنجشنبه مدعی شد 'جان داعشی' جلاد معروف گروه داعش، 'محمد اموازی'، 27 ساله از منطقه 'کوینز پارک' در شرق لندن است که مدرک کامپیوتری خود را از دانشگاه 'وستمینستر' لندن اخذ کرده است .

به گزارش ایرنا، دیلی میل نوشت: 'محمد اموازی'، پس از سفر به سوریه در سال 2012 میلادی به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

این روزنامه عنوان کرد: وی در جریان فیلم های منتشر شده مسوولیت قتل دو نفر از خبرنگاران آمریکایی، 22 تن سرباز سوری و یک خبرنگار ژاپنی را بر عهده داشته است.

دیلی میل با اشاره به اینکه یکی از دوستان کویتی نزدیک به محمد اموازی او را شناسایی کرده ، نوشت: این فرد می گوید من شک ندارم که جان داعشی همان محمد است؛ او مثل یک برادر برای من بود... من مطمئنم او خود اوست.

در همین رابطه 'عاصم قریشی' مدیر یک موسسه حقوق بشری که پیش از سفر محمد اموازی با وی در ارتباط بوده، نیز معتقد است جان داعشی همان محمد اموازی است.

این روزنامه ادامه داد: وی به واشنگتن پست گفته است یک شباهت زیادی در این رابطه وجود دارد و این حس که جان داعشی همان محمد است در من تقویت شده است.

دیلی میل افزود: پلیس فدرال آمریکا (اف بی ای) نیز سپتامبر سال گذشته میلادی ادعا کرده بود که مقامات این سازمان با کمک دستگاه اطلاعاتی انگلیس در تلاش هستند تا با بکارگیری روشهای مختلف تحقیقاتی از طریق شناسایی صدا، و صحبت با گروگان های پیشین هویت جان داعشی را شناسایی نمایند.

این روزنامه نوشت: اما پلیس اسکاتلند یارد انگلیس دراین خصوص گفته است که به دلیل ملاحظات داخلی نام او را فاش نخواهد کرد.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل، دفتر نخست وزیری در این رابطه واکنشی را نشان نداده است اما دیوید کامرون در مصاحبه ای که ماه گذشته با این روزنامه داشته، گفت که به دقت فیلم های منتشر شده توسط داعش را مشاهده کرده است .

وی به دیلی میل گفت: این فیلم ها بسیار ناگوار و مشمئز کننده است؛ من وقت می گذارم تا آنها را نگاه کنم تا آنچه را که خانواده های قربانیان می کشند درک کنم.

کامرون خاطر نشان ساخت: شک نکنید با توجه به جنایاتی که جان داعشی در سوریه انجام داده است من شخصا می خواهم شاهد محاکمه شدن او باشم.

براساس گزارش های رسمی، بیش از 600 انگلیسی برای جنگیدن در کنار گروه های افراطی و تروریستی بویژه داعش به سوریه و عراق رفته اند و گفته می شود که تاکنون نیمی از آنان به انگلیس بازگشته اند.

اما برخی منابع انگلیسی از جمله شهردار لندن، شمار این افراد که برخی دختر نیز هستند، بسیار بیشتر از این تعداد برآورد کرده اند.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل