بازدید 4267
قرائتی مطرح کرد:

درخواست برگزاری جلسات‌ویژه نماز در هیئت‌دولت

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هیئت دولت هر شش ماه یک بار یک جلسه تشکیل دهد و راهکارهایی برای حرکت رو به جلوی نماز در کشور ارائه دهد.
کد خبر: ۴۶۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰ 31 December 2014
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هیئت دولت هر شش ماه یک بار یک جلسه تشکیل دهد و راهکارهایی برای حرکت رو به جلوی نماز در کشور ارائه دهد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در مراسم افتتاح بيست و سومين اجلاس سراسري نماز كه در سالن امام رضا (ع) شهرك نفت اهواز برگزار شد، اظهار كرد: آیه ها و احادیث مربوط به نماز را همه ما بلد هستیم ولي از هیئت دولت قول می خواهیم که زمینه و بستر لازم را برای برپایی نماز در جای جای کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه در قرآن به سه حرکت رو به جلو، رو به عقب و دوره ای اشاره شده است، ادامه داد: باید در همه جا امکانات برای برپایی نماز فراهم باشد و اینگونه نباشد که در جاده ای مسجد وجود نداشته باشد در حالی که مسکن های مهر ما نیز در بسیاری از شهرها فاقد مسجد هستند البته ناگفته نماند بعضی از آنها آب، برق و گاز هم ندارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور هیئت دولت را خطاب قرار داد و گفت: از هیئت دولت می خواهیم هر شش ماه یک بار یک جلسه تشکیل دهد و راهکارهایی برای حرکت رو به جلوی نماز در کشور ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر به مملکت حمله شود جوانان مسجدی به دفاع می پردازند، عنوان کرد: اگر مردم نمازخوان و مذهبی شوند، هزینه های نیروی انتظامی به دلیل گرایش کمتر به جرم کاهش می یابد.

قرائتی بيان کرد: در برخی ادارت با 50 کارمند هر روز برای برپایی نماز روحانی دارند در حالی که در کنار آنها یک دبیرستان با 400 دانش آموز امام جماعت ندارد، این مشکلی است که باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از 35 سال از گذشت انقلاب باید مشکل نماز حل شود، اظهار کرد: 300 روستا در ایران اسلامی بدون مسجد هستند این در حالی است که چهار هزار روحانی در ارتش و سپاه حضور دارند که از مقام معظم رهبری خواستیم دستور دهند که هر شب جمعه این روحانی ها به یک روستا بروند و نماز بخوانند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هجرت روحانیون در برپایی نماز باید اجباری شود، تصریح کرد: تمام روحانیون در نهادها و ادارات هفته ای یک شب به روستایی برای خواندن نماز بروند.

وی بيان کرد: امیدواریم هیئت دولت تلاش کند مشکل مسجد در کشور حل شود البته مسجد غیر کاشی کاری شده و یک مسجد آجری کوچک 200 تا 300 متری کفایت می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی