بازدید 5892

اختلاف فرهنگي عامل حضور زوج جوان در دادگاه

کد خبر: ۴۶۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ 31 December 2014
زن جوان وقتي ديد که با شوهرش اختلاف فرهنگي دارد به دادگاه خانواده رفت و درخواست طلاق داد.

به گزارش مردم سالاری، چندي پيش زن جوان با مراجعه به شعبه 268 دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضي گفت: من و شوهرم با هم اختلاف فرهنگي داريم. وقتي پوريا به خواستگاري ام آمد خانواده‌ام مخالف بودند و مي‌گفتند ما اصلا شبيه هم نيستم و اختلاف فرهنگي داريم.

 وي ادامه داد: من تحصيلكرده بودم و پدر و مادرم همين طور اما پوريا يك خانواده معمولي داشتند و پدرش قصاب بود. مادرم مي‌گفت نمي‌توانم در اين خانواده خوشبخت بشوم اما من واقعا عاشق پوريا بودم و نمي‌توانستم بدون او زندگي كنم براي همين پا روي همه چيز گذاشتم و به اوجواب مثبت دادم اما وقتي زير يك سقف رفتيم همه چيز تغيير كرد.

 زن جوان افزود: او هر وقت در ميهماني‌هاي خانوادگي ما مي‌آمد آبروي مرا مي‌برد حرف‌هاي نامربوط مي‌زد تا جايي كه من از خجالتم رفت و آمد با فاميلم را قطع كردم. مدتي افسرده شده بودم حتي خجالت مي‌كشيدم به پدر و مادرم حرفي بزنم. در آن موقع به ياد حرف‌هاي پدر و مادرم افتادم و فهميدم كه آنها دلسوز من بودند و از من مي‌خواستند كه عاقلانه ازدواج كنم و از روي احساس تصميم نگيرم.

وي گفت: اما من اشتباه كردم و خيلي پشيمانم. پوريا و خانواده‌اش خيلي سطح پايين هستند چند وقت پيش به خانه پدرشوهرم رفته بوديم كه بر سر موضوعي با هم جر بحث كرديم او ناگهان شروع به فحاشي كرد و من واقعا ترسيده بودم. ديگر نمي‌توانم در كنار اين مرد زندگي كنم و مي‌خواهم به خانه پدر و مادرم بگردم.دلم براي آرامش اون روزها تنگ شده است.

پس از حرف‌هاي اين زن قاضي شوهر وي را به دادگاه احضار کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۶
اختلاف فرهنگی واقعا مسئله مهمی است . ای کاش قبل از ازدواج به حرف پدر و مادرش گوش می کرد . دختر و پسری که می خواهند ازدواج کنند باید از لحاظ اعتقادات مذهبی ، فرهنگی ، خانوادگی ، از لحاظ اقتصادی و روش زندگی ، از لحاظ خصوصیات روانی ( درونگرا و یا برونگرا ) و علایق و سلایق با هم شباهت داشته باشند و قبل از ازدواج کاملا این مسائل مشخص است .
هم اختلاف فرهنگی مهم است و هم دور نبودن موطن همسر. واقعا سخت است که هر یک از خانواده زوجین صدها کیلومتر دورتر از هم باشند. مثلا یکی ترک باشد و دیگری کرمانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
دلت خیلی پره نه ؟
میشه بفرمایید تعریف فرهنگ چیه .
توهرفرهنگی ادب واحترام ونزاکت کلام خوبه معیارشماظواهربوده وبه اعتقادات وتربیت توجه نداشتین
خانم با فرهنگ سطح بالا حالا که زندگی شوهرت را نابود کرده ای یادت افتاده سطح پایین است. بهتر بود از همان آغاز فکرهایت را می کردی بعد پاسخ مثبت می دادی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
به نظرم نباید اشکال رو صرفا متوجه یک طرف کرد. اسلام در مورد انتخاب همسر روی کفو یعنی هم سطح بودن در همه چیز تاکید می کنه بنابراین باید به نزدیکی فرهنگی خانواده ها اهمیت داد. ولی یک مشکل بزرگ که خیلی از ما دچارش هستیم اینه که دوست داریم بعد از ازدواج هم رفتار و روابط اجتماعیمون دقیقا مثل قبل باشه و اصلا توجه نمی کنیم که ما وارد یک زندگی مشترک شدیم پس باید به عقاید هم احترام بذاریم.
عشقهای پوشالی
من از یه خانواده دهاتی بودم و با یه مرد 50 ساله ساکن جردن ازدواج کردم. اتفاقا کاملا با هم تفاهم داریم با اینکه از ذو فرهنگ مختلف هستیم. مهم خود فرد است که در یه سری موارد انعطاف داشته باشد و زیاد سختگیری نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
هیچ فردی با پول عدم تفاهم نداره.
تو که راست میگی
فریبرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
آفرین خدا بر شما باد. دقیقا مهم داشتن انعطاف در زندگیست. انشالله در ادامه نیز موفق و در پناه خدا باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
انعطاف ...
از خودگذشتگی ...
فداکاری ...
عشق ...
یاهر اسم دیگه ای که روش میذارین مهم نیست، اصل نکته همینه که شما گفتید.
اختلاف فرهنگی چیزی نیست که بشه پنهانش کرد یا ازش فرار کرد. به قول ناشناس 11:24 کاملا مشخصه. باید با چشم باز ازدواج کرد
سحرخانوم.یعنی چی این حرف.((من از یه خانواده دهاتی بودم و با یه مرد 50 ساله ساکن جردن ازدواج کردم. )))خودت هیچی ولی توبااین حرفت به بقیه کسای که ساکن روستا هستن توهین میکنی
سحرخانوم بايدتفاهم داشته باشيد1مترجردن اندازه 30هكتاردهات ارزش مالي داره وامكاناتوراحتي جردنم نگو
آقاي قاضي لطفا تا جنايتي رخ نداده حكم طلاق رو صادر كن.
آفرین خدا بر تو باد. دقیقا مهم داشتن انعطاف در زندگیست. انشالله در ادامه نیز موفق و در پناه خدا باشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی