بازدید 21056
مشاور فرهنگی رئیس جمهور در همایش روز جهانی ایدز عنوان کرد ;

نگرانی از افزایش ازدواج سفید در ایران

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به اینکه همکاری‌های بین بخشی نه بر روی کاغذ و نه در مراسم نمادین روز جهانی ایدز، بلکه باید در عمل به منصه ظهور برسد، از ورود مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری برای مهار ایدز در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۵۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳ 01 December 2014
مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به اینکه همکاری‌های بین بخشی نه بر روی کاغذ و نه در مراسم نمادین روز جهانی ایدز، بلکه باید در عمل به منصه ظهور برسد، از ورود مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری برای مهار ایدز در کشور خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در همایش روز جهانی ایدز با اشاره به اینکه نگاه ما به پدیده ایدز می‌تواند فرد محور یا جامعه محور باشد، اظهار داشت: در نگاه فرد محور، از افراد دارای رفتار پُرخطر، مسئولیت فردی، آگاهی فردی و مجازات فردی صحبت می‌شود در حالیکه در نگاه جامعه محور، از مسئولیت اجتماعی، آگاهی اجتماعی و نهادهای اجتماعی درگیر این مسئله پرسش می‌شود.

آشنا گفت: اکنون بیش از 30 سال از همه گیری جهانی ایدز می‌گذرد و همه شاهد عوارض چند جانبه اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی این بیماری در اقصی نقاط دنیا بودیم، بنابراین سخن گفتن از تاثیر جامعه بر ایدز، واجب تر از سخن گفتن از تاثیر ایدز بر جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه واکنش جامعه به ویژه برنامه ریزان و ارائه کنندگان خدمات به این پدیده بسیار اهمیت دارد، افزود: وقت آن رسیده است که از خود بپرسیم برای مواجهه با ایدز چه اقداماتی انجام دادیم و اثر آن اقدامات بر زندگی مردم چه بوده است؟

آشنا عنوان کرد: چند روز پیش یکی از مقام‌های مسئول از افزایش ازدواج سفید و زندگی مشترک زنان و مردان بدون ازدواج رسمی سخن می‌گفت این دغدغه را خیلی‌ها دارند اگر ازدواج آماده، ارزان و به هنگام در دسترس نباشد و تمام مدیریت نیازهای یک فرد را به خود فرد واگذار کنیم نمی‌توان از فرد انتظار داشت همه فشارها را خودش مدیریت کند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه ایدز به خودی خود نیامده است که به خودی خود از بین برود، عنوان کرد: مهار ایدز نیاز به عزم جدی، برنامه ریزی دقیق و همکاری‌های بین بخشی دارد.

وی یادآور شد: همکاری‌های بین بخشی نه بر روی کاغذ و نه در مراسم نمادین روز جهانی ایدز، بلکه باید در عمل به منصه ظهور برسد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: ما در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری وظیفه داریم همکاری‌های بین بخشی را تسهیل کنیم و مسائل را رصد و تعقیب کنیم.

آشنا بیان داشت: در این مرکز، برنامه کنترل ایدز را از نظر راهبردی مورد بررسی و دقیق قرار می‌دهیم و دست اندرکاران برنامه‌های قبلی و فعلی ایدز را فرا می‌خوانیم تا نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه در خصوص بیماری ایدز و به ویژه راه انتقال بیماری از مادر به جنین فاصله داریم، عنوان کرد: همه ما در مقابل هر نوزادی که با ایدز به دنیا می‌آید مسئولیم.

در مراسم روز جهانی ایدز که امروز با حضور مسئولان کشوری و بین المللی در وزارت بهداشت برگزار شد. از 10 چهره‌ فعال دانشگاهی و کشوری عرصه بیماری ایدز تقدیر و قدردانی شد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان