بازدید 5660

درخواست تصویب قانون ممنوعیت ازدواج کودکان

سازمان ملل اخیرا از تمام کشورهای عضو این سازمان خواست که برای جلوگیری از ازدواج کودکان، قوانین کاربردی تصویب و اجرا کنند.
کد خبر: ۴۵۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶ 25 November 2014
سازمان ملل اخیرا از تمام کشورهای عضو این سازمان خواست که برای جلوگیری از ازدواج کودکان، قوانین کاربردی تصویب و اجرا کنند.

به گزارش ایسنا،‌ سالانه حدود 15 میلیون دختر در سراسر جهان پیش از رسیدن به سن قانونی و در سنین بسیار پایین مجبور به ازدواج می‌شوند. بر اساس آمارهای این سازمان، هم اکنون بیش از 700 میلیون زن متاهل که پیش از رسیدن به سن قانونی (18 سالگی) ازدواج کرده‌اند در سراسر جهان زندگی می‌کنند که بسیاری از آنها در فقر به سر برده و امنیت لازم را ندارند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ازدواج کودکان در میان دختران کم سن و سال،‌ اغلب در آسیای جنوبی و صحرای آفریقا مرسوم است. برای مثال در نیجر (غرب آفریقا) که بالاترین آمار مربوط به ازدواج کودکان در این منطقه است، 77 درصد زنان 20 تا 49 سال پیش از 18 سالگی ازدواج کرده‌اند. بنگلادش بالاترین آمار دخترانی را دارد که زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند و هند نیز یک سوم کل آمار ازدواج دختران را به خود اختصاص داده است.

به اعتقاد نماینده زیمبابوه در سازمان ملل، ازدواج کودکان مانع از ریشه کن شدن فقر، برابری جنسیتی – آموزشی،‌ قدرت یافتن زنان، مرگ و میر کودکان، سلامت مادران، مبارزه با ایدز و دیگر بیماری‌ها می‌شود. به گزارش سازمان ملل، ازدواج‌های زودهنگام تهدید جدی برای سلامت جسمی و روانی دختران نابالغ است و خطر بارداری‌های ناخواسته، مرگ و میر مادران و نوزادان و ابتلا به بیماری‌های عفونی مسری را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار