بازدید 11504
۲

تغییر نام خانوادگی ۶۵ هزار ایرانی

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از تغییر 65 هزار نام خانوادگی و 23 هزار و 500 نام از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱ 27 September 2014
مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از تغییر 65 هزار نام خانوادگی و 23 هزار و 500 نام از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تغییر نام و نام خانوادگی در دفاتر سازمان ثبت احوال انجام می گیرد گفت: در گذشته برای تغییر نام و نام خانوادگی حتما باید به مراجع قضایی مراجعه می شد اما مدتی است که این اتفاق در دفاتر و ادارات سازمان ثبت احوال صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه معمولا اسامی که معانی خوبی نداشته و با فرهنگ ما در تضاد باشد را می توان به راحتی تغییر داد گفت: در برخی از موارد نیز مراجعه کنندگان موفق به تغییر نام خود نمی شوند به دلیل اینکه اسامی خودشان معانی بهتری دارد تا درخواست جدید آنان.

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از تشکیل کمیته های تغییر نام در استانهای مختلف خبر داد و گفت: در حال حاضر معمولا در شهرهای پرجمعیت این کمیته ها هر ماه به طور مرتب تشکیل می شود و در استان ها و شهرهای کوچک نیز چنانچه درخواست تغییر نامی باشد کمیته تشکیل خواهد شد.

به گفته وی، در کمیته های نامگذاری کارشناسان ثبت احوال اساتید دانشگاه در حوزه های ادبیات فارسی، بومی و محلی حضور دارند و در مورد درخواست ها نظر نهایی خود را پس از مشورت و بررسی مبانی، معانی، آواشناسی و...، نام مورد نظر ارائه می دهند.

اسماعیلی گفت: به طور معمول تنها با اسامی که ریشه خارجی دارند موافقت نمی شود.
وی از ثبت تقریبا تمامی نامهای درخواستی در کمیته ها خبر داد و گفت: به طور معمول با یک هزارم درصد از تقاضاهای مردم مخالفت می شود.

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: در مقابل یک میلیون و 450 هزار ولادت در سال فقط هزار و 200 واژه برای نامگذاری وجود دارد که آن نیز بسیار کم است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲
"به طور معمول با یک هزارم درصد از تقاضاهای مردم مخالفت می شود." واقعا این طور نیست خواهر من برای تغییر نامش به ثبت احوال مراجعه کرد بعد از کلی بالا و پایین کردن گفتند باید از این لیستی که ما به تو می دهیم اسم انتخاب کنی او هم ستایش رو انتخاب کرد بعد از یک ماه گفتند موافقت نشده چون ستایش فراوانی نداره و بعد خودشون دوباره بعد از کلی التماس از طرف خواهر من خودشون ندا رو پیشنهاد داده بودند و بعد از یک ماه شناسنامه اش از عصمت به ندا تغییر پیدا کرد
این یعنی چه الان برخی خلاف کارها را دیدم که با سابقه 20 سال شرارت رفتن نام خانوادگی شون را عوض کردن الان راحت با یک هویت جدید...
از لحاظ امنیتی چرا کسی بفکر نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار