بازدید 6659
در پی انتشار کتاب آسانژ؛

مدیر اجرایی گوگل، بنیانگذار ویکی لیکس را متوهم خواند!

روز گذشته، «اریک اشمیت»، مدیر اجرایی شرکت گوگل، در مصاحبه‌‌ با شبکه خبری ABN News آمریکا، ژولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس را فردی بسیار متوهم خواند. این اظهارات اشمیت در پی انتشار اخیر کتاب آسانژ است که در آن، ادعا‌ها و اتهاماتی را علیه گوگل و فروش اطلاعات کاربران به دولت‌ها مطرح کرده است.
کد خبر: ۴۳۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 24 September 2014
مدیر اجرایی گوگل، بنیانگذار ویکی لیکس را متوهم خواند!روز گذشته، «اریک اشمیت»، مدیر اجرایی شرکت گوگل، در مصاحبه‌ با شبکه خبری ABN News آمریکا، ژولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس را فردی بسیار متوهم خواند. این اظهارات اشمیت در پی انتشار اخیر کتاب آسانژ است که در آن، ادعا‌ها و اتهاماتی را علیه گوگل و فروش اطلاعات کاربران به دولت‌ها مطرح کرده است.

به گزارش «تابناک»، در هفته‌ای که گذشت، ژولیان آسانژ، کتابی را به نام زمانی که گوگل با ویکی لیکس دیدار کرد – When Google Met WikiLeaks - انتشار داد. این کتاب شرح دیداری است که آسانژ در سال ۲۰۱۱ با اریک اشمیت داشته ‌و در آن اشاره شده ‌که شرکت گوگل ارتباطات نزدیکی ‌با دولت ایالات متحده دارد. آسانژ پیش از این نیز در مصاحبه‌ای اذعان کرده بود، ‌گوگل یک «آژانس امنیت ملی» کاملا خصوصی شده است!
مدیر اجرایی گوگل بنیانگذار ویکی لیکس را متوهم خواند!

همین امر منجر به آن شد که اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل، روز گذشته در مصاحبه خبری ABC حاضر شده و قویا ادعا‌ها و اتهامات آسانژ را تکذیب کند. وی در این مصاحبه صراحتا اشاره کرد، ژولیان کسی است که درباره مسائل بیش از حد متوهم است.

گوگل هیچ‌گاه با NSA همکاری نداشته است و در واقع ما به شدت با کار‌های آن‌ها مقابله و مخالفت کرده‌ایم. ما همه داده‌ها و تبادلات خود را زیر نظر داریم و آن‌ها را ‌کامل رمزگذاری می‌کنیم که در نتیجه، هیچ کس و به ویژه دولت نمی‌تواند به آنها ‌دسترسی داشته باشد.

مدیر اجرایی گوگل بنیانگذار ویکی لیکس را متوهم خواند!

اکنون بیش از دو سال است، آسانژ در سفارت اکوادور در لندن اقامت دارد و در انتظار دریافت پناهندگی دیپلماتیک است. در عین حال وی به دلیل اتهام آزار جنسی از سوی دولت سوئد تحت تعقیب است و درخواست بازگرداندن وی مدت‌ها پیش مطرح شده است؛ اتهامی که آسانژ البته قویا آن را تکذیب کرد.

وی همچنین پیش از این اعلام کرده بود ‌به شدت از بابت بازگرداندن خود به دولت ایالات متحده نگران است، زیرا در آنجا وی را به دلیل انتشار اسناد فوق محرمانه محاکمه خواهند کرد.

نکته جالب درباره محل اقامت آسانژ در سفارت اکوادور است. ساختمان‌های این سفارت دسته‌بندی شده است. دولت اکوادور تنها طبقه‌های همکف ساختمان‌ها را ‌دارد و پلیس بریتانیا در کریدور‌ها و آسانسور‌ها مستقر است و دولت اکوادور در آنجا هیچ حق حاکمیتی ندارد! در نتیجه چنانچه آسانژ از آپارتمان خود بیرون رود، پلیس به سرعت وی را دستگیر خواهد کرد.

مدیر اجرایی گوگل بنیانگذار ویکی لیکس را متوهم خواند!

همین موضوع در مصاحبه اشمیت با ABC مطرح شد و اشمیت این نوع از استقرار آسانژ را تخطئه کرد. وی گفت: قطعا وی این جملات ـ در کتاب خود ـ را از جایی می‌نویسد که می‌توان نام آن را خانه لوکس وی در لندن ‌گذاشت.

گفتنی است، اشمیت نیز در حال برگزاری توری در خصوص کتاب اخیر نوشته خود است. این کتاب به همراه مدیر سابق گوگل یعنی «جاناتان روزنبرگ» تدوین شده ‌که نام آن «گوگل چگونه کار می‌کند» در تشریح نحوه مدیریت شرکت گوگل است که روز سه‌شنبه منتشر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست