بازدید 4462

جزئیات اختلاف تمدید قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال مشخص شد

کد خبر: ۴۲۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳ 25 August 2014
جزئیات اختلاف تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی کشورمان با فدراسیون فوتبال فاش شد.

به گزارش فارس، در حالی که پنجشنبه گذشته کارلوس کی‌روش سرمربی تیم فوتبال کشورمان پس از جلسه طولانی مدت خود با علی کفاشیان خبر از توافق برای تمدید قرارداد 4 ساله با تیم ملی را داد همگان گمان می‌کردند این قرارداد طی روزهای بعد از پنجشنبه که حتی خود کی‌روش اعلام کرده بود (شنبه یا یکشنبه هفته جاری) تمدید شود که این اتفاق تا به این لحظه محقق نشده و کار تا جایی پیش رفته که به نظر می‌رسد سرنوشت ماندن کی‌روش در فوتبال ایران به حدی پیچیده شده است که شانس رفتنش بسیار محتمل‌تر از ماندن او در راس تیم ملی فوتبال خواهد بود.

امروز نیز آخرین مذاکرات بین کی‌روش و کفاشیان برگزار شد که البته باز هم به توافق نهایی و عقد قرارداد منجر نشد.

بر همین اساس پس از مذاکرات طولانی‌مدت طرفین گفته می‌شود فدراسیون فوتبال یک قرارداد سه مرحله‌ای را پیش روی کی‌روش قرار داده که طبق آن پس از امضای قرارداد 4 ساله این مربی پرتغالی با تیم ملی، مرحله اول قرارداد آغاز می‌شود و این مرحله تا پایان جام ملت‌های آسیا ادامه خواهد داشت.

فدراسیون در این قرارداد پیش‌شرط ادامه حضور کی‌روش را، کسب نتیجه موفقیت‌آمیز در جام ملت‌های آسیا عنوان کرده که در این صورت پس از کسب نتیجه موفقیت‌ تیم ملی به طور حتم کی‌روش در سمت خود ابقا خواهد شد و تا پایان مرحله دوم قراردادش (پایان مرحله مقدماتی جام جهانی 2018) به کار خود ادامه خواهد داد. در  غیر این صورت و در صورتی که تیم ملی نتواند در جام ملت‌ها نتیجه لازم را کسب کند، فدراسیون فوتبال با پرداخت مبلغ قرارداد 6ماهه کی‌روش به کار خود با این مربی پرتغالی خاتمه خواهد داد.

اما از سوی دیگر ماجرا کی‌روش برای تمدید قرارداد دو راه را پیش روی فدراسیون قرار داده است. اول اینکه دو طرف تا پایان جام ملت‌های آسیا بر سر مبلغ خاصی توافق کرده و پس از این رقابت‌ها در صورتی که تیم ملی بتواند نتایج موفقیت‌آمیزی را کسب کند مذاکرات برای ادامه کار کی‌روش در ایران ادامه پیدا خواهد کرد.در غیر این صورت کار کی‌روش در فوتبال ایران تمام شده و او فوتبال کشورمان را ترک خواهد کرد.

دومین راهی که کی‌روش پیش روی فدراسیون قرار داده است این است که دوطرف با یکدیگر قرارداد 4 ساله‌ای منعقد کرده با این تفاوت که در صورتی که هر کدام از طرفین (فدراسیون فوتبال یا کی‌روش) بخواهند پس از جام ملت‌های آسیا برخلاف مفاد قرارداد عمل کرده و دیگر خواستار ادامه همکاری نباشند، مبلغ یک سال قرارداد به هم پرداخت کنند. یعنی اینکه اگر کی‌روش یا فدراسیون هر کدام نخواهند به کار ادامه دهند باید این خسارت به طرف مقابل پرداخت شود.

با همه این اوصاف کی‌روش امروز اعلام کرد که ترجیح می‌دهد کار طی امروز و فردا مشخص شده و در صورتی که قرارداد وی تمدید نشود او دیگر مهمان فوتبال ایران نخواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر