بازدید 21628
در حاشیه داغ شدن تب حراست از حیات وحش میان مردم؛

از نجات خرس از دیوار مرگ تا بارقه‌های ارزشمند امید!

اینجاست که جا دارد همگی برای تداوم این روند تازه شکل گرفته کوشا باشیم و از دور و اطرافیانمان بخواهیم اگر جایی به مشکل خوردند، فراموش نکنند که می‌توانند برای تغییر اوضاع، دست به کار شده و از مسئولان پایان دادن به اوضاع را مطالبه کنند؛ شاید شاه کلید رهایی محیط زیست کشورمان از معضلاتی که با آنها دست به گریبان است، در همین توجه های کوچکی نهفته باشد که به تازگی باب شده.
کد خبر: ۴۲۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶ 14 August 2014
هر چه در یکی دو سال اخیر از کشتار دردناک گونه‌های گوناگون حیات وحش شنیده بودیم، ظاهرا با هشیاری مردم و واکنش درخور مسئولان در حال پایان یافتن است.

به گزارش «تابناک»، هرچند پیگیری مشکلات محیط زیستی از‌‌ همان روزهای آغازین تشکیل کابینه دولت روحانی از جمله موارد مورد اهتمام دولتمردان بود، در یک سال عمر گذری شده دولت یازدهم، اخبار کشتار بی‌رحمانه حیات وحش آنقدر رونق داشت که سایه ناامیدی را بر سر حفاظت از محیط زیست کشور گسترانده بود.

گاه اوضاع آنقدر وخیم شد که حتی گوزن اسیر پارک پردیسان هم در نزدیک‌ترین فاصله با سازمان محیط زیست از گزند در امان نماند و هرچند ادعا شد شکارچی آن شناسایی شده، گذشت زمان نشان داد که این ادعا به بلوف بیشتر شباهت داشته تا واقعیت؛ اوضاع نامطلوبی که هنوز سامان نیافته و اصلاح نشده، اما در مواردی بارقه‌های امید پیرامون آن آشکار شده است.

از نجات یک خرس از دیوار مرگ تا بارقه‌های ارزشمند امید!
حکایت آزار این خرس اسیر در نمایش دیوار مرگ را اینجا بخوانید؛ حکایتی که به نظر می‌رسد با انتشار یک فیلم و پیگیری های مردمی، قرار است ختم به خیر شود

هرچه جنگل‌های ایران مرکزی یا این اواخر، درختان سرسبز گلستان سوختند و می‌سوزند تا داغی فراموش نشدنی بر پیشانی محیط زیست کشور بخورد، هر چه روزگار ناخوشی دریاچه‌های و تالاب‌ها با خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها بحرانی‌تر شده و اخبار ناخوشی در این باره مخابره می‌شود، هرچه گرد و غبار تعیین علت نشده و با وقایعی همچون مسمویت مردم خوزستان پس از بارندگی یا توفان تهران، به نوعی افق‌های شوم جدیدی نشان می‌دهد، در مقابل می‌بینیم که پیگیری‌های مردمی، به یاری بهبود اوضاع حیات وحش آمده است.

آنچه در این میان برای دولتمردان می‌ماند، جز پیگیری مسائل با تصویب بودجه، تشکیل کارگروه و بحث و بررسی‌های کار‌شناسی نیست که جز در بهبود هوای تنفسی مردم در کلانشهر‌ها، فعلا به ثمر ننشسته و باید انتظار کشید تا در آینده اثرات آن پیدا شود، ولی همین اندازه گویا برای دوستداران محیط زیست کافی بوده که به ایشان امید ببندند و خواسته‌هایشان را از ایشان بخواهند.

از جمله این درخواست‌های مردمی، راه اندازی کمپین حذف حیوانات از سیرک هاست که اگر با همراهی دولتمردان همراه شود، احتمالا توسعه خواهد یافت و به حذف باغ وحش‌ها، حذف شکار و سرانجام حراست شدید‌تر از میراث گران سنگ حیات وحش کشور خواهد رسید و الحق والانصاف، تا اینجای کار هم بازخوردهای خوبی گرفته است.

وقتی می‌بینیم خواسته بسیاری از مردم برای اعمال ممنوعیت شکار، با همراهی دولتمردان، به طرح مباحثاتی در این باره منجر می‌شود یا می‌شنویم که واکنش‌های مردمی برای برچیده شدن سیرکی در تبریز ـ که در آن حیوان آزاری می‌شود ـ به اخراج ایشان با دستور سازمان محیط زیست از استان منجر شده، باید اذعان کنیم که رویدادی خوب در اوج گیری اتفاقات زشت محیط زیستی زاییده شده است.

اینجاست که دیگر جای شگفتی ندارد، بشنویم انتشار تصاویر حیواناتی که در باغ وحش بابلسر رنج می‌کشند، به شکایت قضایی و بسته شدن باغ وحش به دست محیط زیست منجر شده، یا بخوانیم تصاویر منتشره از شیرهای تلنبار شده روی هم در قفسی تنگ و سوزان در قشم، مجوز نمایش برگزار کردن سیرک قهرمانی را به کما برده و یا ببینیم فیلم منتشره از حیوان آزاری در نمایش دیوار مرگ، با پیگیری سریع مسئولان همراه می‌شود.

البته روشن است که مشکلات نه تنها کاهش نیافته، که به یاری رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی زیادی، متأسفانه روند رو به گسترششان ادامه هم دارد؛ اما خوب که نگاه کنیم، می‌بینیم در دل این اوضاع تیره و تار، همین که مردم از کنار اشکالات و مشکلات نگذشته و در بازتاب دادن آن‌ها به مسئولان دریغ نمی‌ورزند، یعنی اتفاق خوبی است.

اینجاست که جا دارد همگی برای تداوم این روند تازه شکل گرفته کوشا باشیم و از دور و اطرافیانمان درخواست کنیم، اگر جایی با مشکلی شبیه آنچه خرس قهوه‌ای نمایش دیوار مرگ در اصفهان با آن روبه روست، مواجه شدند، فراموش نکنند که می‌توانند برای تغییر اوضاع، دست به کار شده و از مسئولان خواستار پایان دادن به این اوضاع شوند؛ شاید شاه کلید رهایی محیط زیست کشورمان از معضلاتی که با آن‌ها دست به گریبان است، در همین توجه‌های کوچکی نهفته که تازگی باب شده و با واکنش خوب مسئولان همراه می‌شود.

تکمیلی: خرس اسیر گرفته شده و به تهران منتقل می‌شود

دیده‌بان حقوق حیوانات که ماجرای این خرس را از آغاز آن پیگیری کرده، خبر می‌دهد: خرسی که مدت‌ها در قفس یک و نیم متری اسیر بوده و در هر نمایش دیواره مرگ، وادار به ضجه زدن می‌شد توسط گارد محیط زیست ضبط شد.

میر حسین داداشی، رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی دفتر صید و شکار محیط زیست با اعلام این خبر به دیده بان حقوق حیوانات گفت: این خرس تا تعیین تکلیف نهایی برای نگهداری به تهران منتقل خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۷۱
درود به شرفتون
درود به شرف ديده بان حقوق حيوانات
درود به شرف هركيس بدون هوچي گري و سر و صدا ببه حيوانات زبان بسته كمك مي كنه
درود به شرف همتون
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
درود به مردم شهر ورزنه که با اعتراضشون باعث شدند خرس قهوه ای ، مار و میمون از این قفس یک متری آزاد بشن .
خرس قهوه ای
| United States |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
الان دیده بان حقوق حیوانات دقیقا این وسط چیکار کرده؟
تا اونجایی که خبرها نشون میده انجمن حمایت از حیوانات برای اولین بار گزارش این حیوان آزاری رو منتشر کرد و به محیط زیست اصفهان نامه فرستاد.
بعد هم کمپین درخواست حذف حیوانات از سیرکها در تماس با سازمان محیط زیست تهران پیگیر ارسال نامه و رسیدگی مسئولین شدن ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
واقعا درود به شرفتون
درووووووووووووووووووووووووود
دوستی خاله خرسه که میگن همین ماجرای سیرک تبریز بود که به اینجا کشیده شد. از اولش هم میدونستم که اینها هدفشون چیز دیگه ای بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
خداییش خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
خوبی؟
بنویس تابناک جان بنویس به امید روزهای بهتر برای محیط زیستمون. وقتا میشنوم که باعث اتش سوزیهای اخیر جنگل گلستان کل کل کردن چندتا شکارچی بی وجدان با مسزول محیط زیست اونجا بوده شاخ در میارم. اخه یعنی اینا اینقدر سر نترس دارن و اینقدر خودشونو مصون میدونن؟؟
ممنون از تابناک برای انتشار خبرهای مربوط به حیوانات
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
این کره خاکی واقعا فقط برای ما انسانها نیست. حیوانات و گیاهان و همه دیگرانی که در این جهان هستند مثل ما در آن سهمیند. انشاالله روزی بیاید که حتی برای خرسهای قهوه ای سرزمین مان ایران سند مالکیت صادر کنیم. برای جنگلهای بلوط و برای ...هم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
مهم تر اينكه تعادل اكوسيستم مستقيم وغير مستقيم بر زندگي خود انسانها تاثير گذار است وفقط ماجرا حمايت از حيوانات وجنگل نيست بلكه در واقع حمايت از زندگي سالم براي انسان ها هست
من از دور دست خانم ابتکار را می بوسم که حد اقل به فکر جنایتهای جاری در حق حیوانات هستند. مهم نیست کاری کردند یا می کنند یا اصلا می توانند بکنند یا نه مهم اینست که این فرهنگ شروع به رشد کرده و مسلما حیوان ازاران باید به فکر خودشان باشند چون با افزایش فرهنگ حیمایت از حیوانات اوضاع به همین منوال نخواهد بود و حتما یقه آنهایی که مشکلات روحی روانی و ازار حیوانات را دارند خواهیم گرفت چه شکار چی باشد چه مجوز داشته باشد چه توریست شکار باشد و چه آنهایی که کشتن حیوانات نوندانی خودشان کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
بنده هم به تاسی از این خواهر گرامی،! گوشه چادر خانم ابتکار این بانوی گرامی و دانشمند کشورم را می بوسم و برایشان آرزوی موفقیت بیشتر دارم.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
خانمی یا آقا؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
اتفاقا mmf یک آقا است و خیلی هم مرد است. خانم ابتکار را درست مثل خواهر خود میداند و در مورد حراست از حیوانات با کسی هم شوخی ندارد در هر مقام و منصبی.
ممنون از مردم
جای تاسف است که به جای اخبار غزه از خرس قهوه ای و خرس مهربون و پسر شجاع خبر می ذارین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
بازهم محمد جعفر و عقاید زیبایش که نشان میدهد شخص تا چه اندازه میتواند مسائل را با هم قاطی کند. کاش من یک روانشناس بودم و پایان نامه دکترای خودم را روی افکار مشوش تو انجام میدادم. احتمالا یک نوبل پزشکی هم میتونستم ببرم.
karim
| Spain |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
آقای محمد جعفر، از شما بیش از این توقعی نیست، امثال شما چه در ایران و چه در پهنای این کرهٔ خاکی زیاد هستند که نه به انسانها و نه به حیوانات راهم میکنند،چون اسیر احساساتشان هستند،گاهی شاد، گاهی انتقمجو ، همگی انسانها باهم برابر هستند چیزیکه فرق می‌کند محتویات درون مغز انسان هست ، مورد حیوانات این سرزمین ربطی‌ به فلسطین ندارد،
محمدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
نمکدون بسه دیگه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
شما با اين تعصب كوركورانتون باعث ايجاد يك ضدارزش ميشين.
آخه غزه چي ربطي به اين خبر داره؟
كه شما همه چيزو قاطي ميكنين
اگر مردم هم رفتن به باغ وحش و سیرک را تحریم کنند دیگر کسی هوس آزار این موجودات را نخواهد کرد.
پاسخ ها
لر بختياري
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
منفي دادم چون به نظر من اشكالي نداره كه برخي حيوانات رو "در شرايط مناسب" در باغ وحش ها نگهداري كنند تا مردم هم از اونها ديدن كنن. اتفاقا بايد باغ وحش هاي مناسب و مجهزي با حضور دامپزشكان ايجاد بشه تا حيوانات اسيب ديده رو اونجا مداوا كنن. ولي سيرك رو با نظر شما موافقم.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
اتفاقا دو تا بلیط هدیه سیرک تو تهران در هفته گذشته به من پیشنهاد شد. همسرم گفت به دلیل جلوگیری از حیوان آزاری تحریمش کنیم که من هم استقبال کردم.
آقا قبلا هم گفتم تو باغ پرندگان آستارا چند تا میمون رو کردن تو قفس هایی که انقدر کوچیک هستن حیون نمیتونه 1 سانت تکون بخوره خواهش میکنم یه خبر ازش بزارین شاید یه فرجی شد!
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
لطفا ازشون عکس بگیرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
منم اونجا رفتم اصلا" یه دونه درخت هم اونجا نیست.... اونجا قفس پرندگان است
خوشبختانه کم کم فرهنگ مردم در این زمینه داره بالا میره
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
ایشالله ماشالله
شناسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
متأسفانه «کم کم»، میترسم تا بخواد به اندازه کافی بالا برده، چیزی از حیات وحش باقی نمونده باشه.
تابناک ازت ممنونیم برای حمایتهای اخیرت از حیوانات
مطمین باش کار شما تو فرهنگ سازی تاثیر خواهد داشت حتی میتونه باعث شروع آموزش محبت و احترام ب حیوانات در تلویزیون کتب درسی و... بشه

و مطمین باش اجر این کارت اون دنیا خیلی بیشتر از اونی که فکر کنیم هست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
تابی جون روی همین موضوعات زوم کن و بی خیال سیاست. باهاتیم همه جوره
يادمان باشد كه وقتي مي گوييم حيات وحش و حيوانات كشتن و گرفتن جان گاو و گوسفند را نيز شامل مي شود. لگد زدن به گربه سر كوچه را نيز شامل مي شود. از نظز من اين شكل از كشتار حيوانات فرقي نداره خرسي در جنگل و ببري در بيشه باشه يا گاو و گوسفندي جلوي پاي نوعروسان فرهنگ ستيز بر عليه جانوران گياهان رو تو جامعه رواج ميده. ايا كشت يك خرس در جنگل فقط از اين لحاظ مزموم است كه دارد نسلش منقرض مي شود؟ يا اصل هر نوع كشتار حيوانات مزموم است. در كشورهاي ديگر اگر جمعيت هاي حمايت از حقوق حيوانات هست حتي كشتن يك كوش ازمايشگاهي هم برايشان قابل قبول نيست. حركت شايسته خانوم ابتكار در يكي از سفرهاي استانيشان كردند و اجازه ندادند استقبال كنندگان جلوي پايش گوسفندي قرباني كند. بياييد حقوق همه حيوانات را محترم بشماريم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
ایول. نکات خوب و کلیدی را اشاره کردی. حتی کشتن گوسفندان جلوی بقیه گوسفندان باید ممنوع باشد. قصابی می گفت که گوسفند وقتی کشتن گوسفند دیگر را می بیند کاملا می فهمد.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
بنده کاملا با نظر و دیدگاه شما دوست خوبم موافقم. بیایید همه حیوانات را دوست داشته باشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
ديگه از اون ور بام هم افتادن خوب نيست
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
منظورت از کشتن گاو و گوسفند چیه؟
منظورت اینه که همه انسانها به گیاهخواری روی بیارن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
حرف شما کاملا درسته ولی خوببرای شروع همین کارها هم خوبه تو ایران
و موفقیتی دیگر
http://arw.ir/?p=57876
محیط زیست طبیعی ایران طی سالهای اخیرلطمات بسیاری دیده که به عوامل بسیاری وابسته بوده از جمله ساخت جاده های بسیاری که بااستاندارد حتی پیشرفته ترین کشورها ساخت آنهابرای رفاه اهالی مناطق دسترس یابنده توجیه پذیر نبوده! ویاوجودهزاران سلاح گرم دراختیارشکارچیان اعم ازدارندگان جوازیافاقدجواز! حرص وطمع عده ای درقطع درختان وتخریب جنگلهابرای تصرف زمین وتامین وساخت ویلاومحل تفریح وخوشگذرانی نوکیسه های تازه به دوران رسیده ! هدایت سرریزافزایش جمعیت توسط دولتهای غیرمسیول به سمت بخش کشاورزی درحالیکه منابع آبی روزمینی وزیرزمینی پتانسیل وتوان تامین خواسته های کشاورزان جدیدرانداشته! وبسیاری مسایل دیگر۰ تحت وجوداین شرایط حیوانات غیراهلی جایی وامکانی برای زندگی نخواهندداشت واقدامات وحساسیت مردمی درجهت حمایت ازحیوانات هرچندلازم وگره گشااست لیکن درغایت مادام که آن دست اندازی هاوجودداشته باشدتاثیرچندانی به جای نخواهدگذاشت !
دست همگی درد نکنه از تابناک باید تشکر کرد و تمام سایتهایی که این موضوع رو پیگیری کردند درود به شما
خیلی خبر خوشحال کننده ای بود. بعد از این همه خبر سیاه درباره حیوانات بی زبان ایرانی این خبر خیلی زیبا بود ولی کاش دولت همکاری کنه و به کسانی که واقعاً دلسوز و علاقه مند به حیوانات هستند در این زمینه فعال بشوند مثلاً چه ایراد داره یک باغ وحش ها رو به این افراد داده بشه مثل همون خانوم تبریزی؟ یا سایر علاقه مندان و سازمانهای غیر دولتی تایید شده غیر دولتی ؟ و کار نظارت بر این مراکز رو هم به خود مردم و البته سازمان محیط زیست و روزنامه ها و خبرنگاران بدهند ! چه ایراد داره که کنترل و کار این باغ وحش به امثال این خانوم داده بشه هم عاشق حیوانات هستند و هم می تونند با ایجاد شرایط عادی و نزدیک به واقعی برای حیوانات هزینه خورد و خوراک حیوانات رو از مردم تهیه کنند و مردم هم با بازدید از این باغ های زندگی وحش و دیدن زندگی تمیز و محترمانه حیوانات کمک میکنند در هر صورت محیط زیست ما برای حیوانات هنوز امن نیست و نمیشه این حیوانات رو هم به حال خودشون رها کرد کاش تابناک یک مقاله و پیشنهاد هم در این باره برای مردم و دولت بنویسه.همش که نباید از انسانها گفت. اول از همه باید از اسم باغ وحش شروع کرد که حقیقتا شده زندان وحش باید باغ زندگی وحش بنامیم جایی که بشه زندگی کرد و احساس آرامش حیوانات رو دید.یک نگاه به باغهای زندگی وحش در سایر نقاط جهان بکنید و ببینید چقدر اهمیت میدهند که محیط طبیعی رو بازسازی کنند تا ساخت چهاردیواری های آهنی و بتی
منم از اینکه تو این یکسال مردم انقدر رو حیوانات حساس شدن خیلی خوشحالم..دیگه وقتش رسیده که با بهونه هایی مثل اینکه هزار تا گرفتاری داریمو به داد ادما برسید واینا از زیر مسیولیت شونه خالی نکنیم..هرچیزی در جای خودش..
ارزشهای انسانی!!!!!!!!!! یک جامعه را در رفتار با حیوانات و کودکان باید جستجو کرد با تشکر از تابناک و دست اندر کارارن که پی گیر هستند.
نگوییم شکارچی بگوییم قاتل حیوانات , شکار ورزش نیست , مجوز اسلحه مجوز قتل است. خشونت محکوم است.
نگوییم شکارچی بگوییم قاتل حیوانات , شکار ورزش نیست , مجوز اسلحه مجوز قتل است. خشونت محکوم است.
درود بر تابناک
درود بر خانم ابتکار
درود بر فعالان محیط زیست
خدا اجرتان دهد
حالا بیائید ببینید که این بزدلان چه بر سر خانم ایرانی در تبریز آورده اند ، از تهدیدات تلفنی روزانه تا نوشتن جملات نامناسب در فیسبوک ایشان ، تا سعی در امنیتی کردن موضوع .... ایشان به حمایت نیاز دارند .
آفرین به شرفت تابناک که موج جمایت را تو راه انداختی و انشاءالله با کمک مردم ادامه خواهد داشت تا به منزل مقصود برسد
جای شکرش باقی است که حیوانات عزت بیشتری از مدم پیدا می کنند.
ژیلا ایرانی را تهدید می‌کنند، هر روز در فیسبوک برایش پیام‌های کثیف می‌فرستند، کامنت‌های شرم‌آور می‌نویسند، دوره می‌افتند پیش این اداره و آن حامی، پشت سرش بهتان می‌گویند، تا حامیان را از حمایتشان منصرف کنند و ادارات را بر نظارتشان بدبین! اینها ارضایشان نمی‌کند، به «من و تو» زنگ می‌زنند به نام «ژیلا از تبریز» مشتی یاوه می‌گویند تا بلکه سیستم امنیتی را تحریک کنند!
باز ارضا نمی‌شوند، تلفن‌اش را می‌دهند به عده‌ای لات که زنگ بزنند و زنگ بزنند و زنگ بزنند و هرآنچه لایق خودشان است، به زنی بگویند که آبروی شهر ما شده است!
این کارها را چرا می‌کنند؟ جرم خانم ایرانی چیست؟ چون صدها حیوان زبان بسته را پناه داده؟ تیمارشان کرده؟ یا تهدیدش می‌کنند چون کاری که کرده چند پله از سطح بلوغ جامعه‌ی ما بالاتر است؟
این تهدیدها محک ما هم هست، عیارمان را معلوم می‌کند، میزان غیرتمان را
آیا خواهیم توانست از یک زن در شهرمان حمایت کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
تا وقتی اینگونه پیامها را می فرستند اصلا جای نگرانی ندارد چون کار همان خونخواران حیوانات هستند ولی در سکوت معمولا اتفاقات ناخوشایند می افتد. ولی آن هم بعید است چون می دانند این قصه دیگه خیلی مردمی شده است و ریسک هر عمل احمقانه ای را خیلی بالا می برد. ما هستیم تا هر کجا پیش برود.
آدمای افراط و تفریط کار....چه گیری دادین برای بریدن نون معدود کارکنان فقیر و بیچاره سیرک... اگه راست میگین فکری برای منابع آب بکنین خیلی از جاهای ایران الان نه فقط حیوونا بلکه مردم تشنه هستن.. کاش انقدر مرد باشی که منتشر کنی هرچند گمان نکنم
تابناک عزیز تب حراست از محیط زیست تازه داغ نشده و فعالان محیط زیست سالهاست که نعره شان رو به هواست و دلشان پر خون اما متاسفانه این مسئولین هستند که کوچکترین هم صدایی از آنها در مسیر حفاظت از محیط زیست نمیبینیم. بجای این کارها اگر برای حیوان آزاری و یا قتل حیوانات کمیاب و در معرض انقراض جریمه ها و حبسهای سنگین تعیین شود مطمئن باشید از این همه هجمه و تخریب محیط زیست به شدت کاسته خواهد شد.
اگر در زمان طاغوت ببر و شیر ایرانی منقرض شد و اگر در زمان جمهوری اسلامی هم یوز و پلنگ منقرض شود پس فرق اون رژیم خودکامه با این حکومت در زمینه حفاظت از محیط زیست در چیست ؟
تابناک ایول به غیرتت...
ممنون
دم شما و همشهری گرم که مسائل محیط زیستی براتون الویت داره
اقا واقعا دم همتون گرم بیایید با هم یه کار واسه حیات وحش ایران انجام بدیم اقا تو خیلی از شهر ها باید پوشش خبری انجام بدین مثل ... طرف باغ پرندگان راه انداخته اخلاقش...تمام پرنده هاش زمستون پارسال تلف شدن واسه اینکه حاضر نشه واگذارشون کنه به یه جای بهتر همشون رو به کشتن داد
تابی پلنگی که در کبیرکوه ایلام منطقه بدره به طرز وحشیانه ای کشته شد اون شکارچیان از خدابی خبر چی شدند پیدا نشدندکسی پیگیری نکرد؟
به فكر جنگلهاي شما و جنگلهاي زاگرس هم باشيد
دست بچه های دیده بان حیوانات درد نکنه. خسته نباشید.
از اینکه میبینم هنوز قلب عده ای برای طبیعت میتپه خوشحالم.
خدایا خودت به انسانهای انسان را سلامتی و قوت بده و انسانهای حیوان را از صحنه روزگار محو بفرما. به امید آن روز.
ای مردم فهیم بیایید اطلاع رسانی کنیم نگذاریم عده ای از خدا بی خبر محیط زیست ما را از بین ببرند.
يكي به داد حيوانات زبان بسته باغ وحش مشهد برسد
حیوان آزاران و مخربان محیط زیست اعدام باید گردند...
چه خبر خوب و امیدوارکننده ای پس از شنیدن خبرهای دردناک جنگل های بلوط و تالاب ها و دریاچه ها و ...
خوبه که بالاخره می شه با همکاری مردم و پرسنل سازمان محیط زیست کاری واسه حیوانات انجام داد ولی پرسنل سازمان محیط زیست به کی و کجا پناه ببرن وقتیکه نادیده گرفته میشن و با حقوق ناچیز زندگانی که نه... زنده مانی میکنن و در عوض مدیرانشون پاداشهای آنچنانی می گیرن....مردیم از دلسوزی مسئولین محترم سازمان حفاظت محیط زیست....
زمان ،باغ وحش سپری شده است . آنهائیکه خیلی دوست دارند حیوانات را از نزدیک ببیند وبا طبیعت وحشی آنان آشنا شوند در ساده ترین حالت فیلمهای مستند حیات وحش را ببینند وگرنه باید زحمت یک سفر نه جندان راحت رابخود بدهند .
آفرین به مردم فهیم تبریز که مثل همیشه به عنوان اولین شهر کلید این حرکت خوب رو زدند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار