بازدید 6508

حمایت ملک عبدالله از طرح مصر درباره غزه

پادشاه عربستان سعودی در تماس تلفنی با رئیس جمهور مصر حمایت خود را از طرح ابتکاری این کشور برای برقراری آتش بس در غزه اعلام کرد.
کد خبر: ۴۱۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵ 19 July 2014
پادشاه عربستان سعودی در تماس تلفنی با رئیس جمهور مصر حمایت خود را از طرح ابتکاری این کشور برای برقراری آتش بس در غزه اعلام کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «ایهاب بدوی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که ملک «عبد الله بن عبد العزیز» در تماس تلفنی با «عبد الفتاح السیسی» حمایت عربستان از طرح ابتکاری مصر برای برقراری آتش بس بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و بازگشت آرامش به نوار غزه حمایت کرد.

وی افزود که ملک عبد الله در این گفت وگوی تلفنی نقش مصر را ستود و تاکید کرد که مصر با وجود مشکلات داخلی خود، به منافع برادران عرب اهتمام دارد و به همین دلیل طرح خود برای برقراری آتش بس در غزه را ارائه کرده است تا از ریخته شدن خون غیر نظامیان که بهای درگیری های نظامی را پرداخت می کنند، جلوگیری شود.

ملک عبد الله همچنین به مسئولیت جامعه جهانی در برابر ملت فلسطین و تسهیل در امر انتقال کمک های بشردوستانه اعم از مواد غذایی و دارو به نوار غزه اشاره کرد.

السیسی هم به نوبه خود بر محوریت قضیع فلسطین و جایگاه قدیمی آن در سیاست خارجی مصر اشاره کرد و گفت که قضیه فلسطین در صدر قضایای عرب قرار دارد.

وی در ادامه مواضع عربستان سعودی و کمک های آن به قضیه فلسطین و قضایای امت عربی در طول تاریخ را ستود.

بدوی همچنین اظهار داشت که السیسی حمایت های عربستان سعودی از مصر در این مرحله حساس را ستود و تاکید کرد که دولت و ملت مصر از تلاش های عربستان در دو سطح عربی و بین المللی قدردانی می کند.

رژیم صهیونیستی امروز شنبه در تازه ترین تجاوزات خود علیه ساکنان نوار غزه 44 نفر از آنها را به شهادت رساند که با احتساب این رقم، آمار شهدا طی 12 روز گذشته از تجاوزات این رژیم علیه مردم بی دفاع غزه به 341 شهید و 3 هزار زخمی رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست