بازدید 3450

روحانی: دولت به وعده‌های خود وفادار است

رییس جمهوری با تاکید بر این که دولت خود را موظف به پاسداری از رای مردم می داند و به وعده های خود وفادار است، گفت: استانداران مسوول پیگیری طرح های اصلی مصوب در سفرهای استانی و تحقق وعده های مطرح شده در این زمینه هستند.
کد خبر: ۴۱۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ 02 July 2014
رییس جمهوری با تاکید بر این که دولت خود را موظف به پاسداری از رای مردم می داند و به وعده های خود وفادار است، گفت: استانداران مسوول پیگیری طرح های اصلی مصوب در سفرهای استانی و تحقق وعده های مطرح شده در این زمینه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» روز چهارشنبه در نشست مشترک هیات دولت و استانداران سراسر کشور که در ساختمان حافظیه مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار شد، بر ضرورت اجرای کامل و به موقع طرح های اصلی مصوب سفرهای استانی تاکید کرد.

وی افزود: این حرکت از یکسو موجب رشد و آبادانی استان ها شده و از سوی دیگر باعث تقویت اعتماد عمومی به دولت و افزایش سرمایه اجتماعی می شود.

رییس جمهوری، استانداران را نماینده عالی دولت و بالاترین مقام اجرایی در استان خواند و تصریح کرد: استانداران مسوول پیگیری طرح های اصلی مصوب در سفرهای استانی و تحقق وعده های مطرح شده در این زمینه هستند.

روحانی همچنین با فراخواندن استانداران به جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های استانی، یادآور شد: با توجه به اولویت مهم دولت در سال 93 یعنی رونق اقتصادی و خروج از رکود تورمی که میزان آن در تاریخ کشور بی سابقه است، افزایش سرمایه گذاری و جلب مشارکت سرمایه گذاران اهمیت مضاعفی دارد.

وی، رشد منفی سال های 91 و 92 را شایسته جامعه ایران ندانست و تاکید کرد: امروز خبرهای موجود از صنعت خودرو سازی، پتروشیمی، فولاد، لوازم خانگی و نفت و گاز حاکی از رشد این تولیدات و نوید بخش خروج از رکود است و استانداران باید همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی و رشد اشتغال به کار گیرند.

رییس قوه مجریه، مساله محیط زیست را از ضرورت های مهم زندگی مردم دانست و اظهارداشت: امروز دریاچه ارومیه به عنوان یک معضل زیست محیطی برای کشور مطرح است که می تواند بخش وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

روحانی ادامه داد: بنابراین باید توجه به محیط زیست از جمله جنگل های زاگرس، موضوع ریزگردها، تالابها و فاضلاب، نه به عنوان یک امر تشریفاتی و تجملی بلکه به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه همه مسوولان باشد.

وی خاطرنشان کرد: جاذبه های متنوع طبیعی، تاریخی و زیارتی ایران زمینه مناسبی برای افزایش گردشگری در کشور است و استانداران با برنامه ریزی مناسب این بخش را تقویت کنند.

رییس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنانش، دستاوردهای 10 ماهه سیاست خارجی را در بهبود مناسبات و روابط با کشورهای همسایه و جهان مهم ارزیابی کرد و گفت: مهم ترین معیار برای ما حفظ منافع کشور است و این مسیر را با پاسداری از ارزش ها و عزت کشور با جدیت دنبال می کنیم.

روحانی همچنین گفت: رای مردم از جمله آرای مردم ساکن در روستاهای کشور در انتخابات ریاست جمهوری حاوی معانی ارزشمندی است که به روشنی خواست عمومی را منعکس می کند، بنابراین دولت خود را موظف می داند پاسدار رای مردم بوده و به وعده های خود وفادار باشد.

وی همچنین بر ضرورت تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رفتار توام با احترام تاکید کرد و یادآور شد: معیار این روابط انجام وظایف قانونی از سوی مسوولان اجرایی و نمایندگان است.

رییس جمهوری تصریح کرد: فرهنگ و پاسداری از ارزش های والای دینی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای همه ما بسیار مهم است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر