بازدید 36877

نظر شهید بهشتی درباره بهشت بردن زوری

آنقدر تحمیل راه و عقیده بر انسان ها نامطلوب است که خدا به پیامبر اکرمش خطاب می کند. (پیغمبر اصرار داشت، پافشاری می کرد، زحمت می کشید، خودش را به رنج وتعب می انداخت که مردم را به راه خدا بیاورد) که ای پیغمبر کار تو هم حد دارد.
کد خبر: ۴۱۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴ 25 June 2014
عبدالرحیم اباذری در عصر ایران نوشت:

در آستانه سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی وهفتاد و دوتن از یارانش هستیم. فرصت مناسبی است به گذشته ها برگردیم و از لابلای تاریخ برای آینده خویش ره توشه ای برداریم.عبدالرحیم اباذری

آیت الله شهید سید محمد حسینی بهشتی از جمله روحانیون روشن ضمیری است که دشمنان به گوهر وجودی اش پی بردند و با ارتکاب جنایتی بزرگ از خدمات اجتماعی وسیاسی او مانع شدند و این مجتهد سیاسی و زمان شناس را از صحنه سیاسی و اجتماعی کشور حذف کردند.

یکی از مشکلات شخصیت هایی مانند آیت الله بهشتی این بود و هست که این بزرگان چون حداقل نیم قرن از زمان خویش جلوتر هستند ،افکار و اندیشه هایشان برای بسیاری، حتی تحصیل کنندگان حوزوی و دانشگاهی قابل درک و هضم نیست و مشکل آفرین می شود. هنوز یک ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود ،وقتی شهید بهشتی متوجه شد بعضی از طلاب وفضلای جوان در تلاش وتکاپو هستند تا مردم را به زور به بهشت ببرند ، طی سخنانی در مسجد اعظم قم خطاب به آنان چنین گفت:

«به طلاب و فضلای حوزه هم به دنبال این بحث یک پیشنهاد دارم و آن پیشنهاد این است که به مردم ایران فرصت بدهید تا آگاهانه و آزادانه خود را برمبنای معیارهای اسلامی بسازند و این خودسازی را بر مردم ما تحمیل نکنید. آگاهی بدهید، زمینه سازی کنید برای رشد اسلام ، ولی بر مردم هیچ چیز را تحمیل نکنید. انسان بالفطره خواهان آزادی است، می خواهد خودسازی داشته باشد،خودش، خودش را بسازد، اما بر خلاف دستور قرآن مبادا مسلمان بودن و مسلمان زیستن را بخواهید بر مردم تحمیل کنید، که اگر تحمیل کردید آنها علیه این تحمیل تان طغیان خواهند کرد.

انسان عاشق آزادی است، می خواهد خودش به دست خود و با انتخاب خود، خود را بسازد،"اما شاکرا واما کفورا"؛ آنقدر تحمیل راه و عقیده بر انسان ها نامطلوب است که خدا به پیامبر اکرمش خطاب می کند. (پیغمبر اصرار داشت، پافشاری می کرد، زحمت می کشید، خودش را به رنج وتعب می انداخت که مردم را به راه خدا بیاورد) که ای پیغمبر کار تو هم حد دارد. (افی انت تکره الناس حتی یکونوا مومنین ) تو می خواهی مردم را وادار کنی، مجبور کنی که آنها مومن باشند؟ اینکه راه پیغمبر نیست.

توصیه من به طلاب عزیز وبه فضلای ارجمند این است که منادی حق باشید، دعوت کننده به حق باشید، آمر به معروف و ناهی از منکر با رعایت تمام معیارهای اسلامی اش باشید، اما مجبور کننده مردم در راه اسلام نباشید، چون آن مسلمانی ارزش دارد که از درون انسان ها و عشق انسان ها بجوشد و بشکفد. ندیدید مردم ما در این دوران پر ارزش انقلاب از خودشان چه خودجوشی وچه خود شکوفائی نشان دادند؟

بزرگ ترین اصل بعد از پیروزی یک انقلاب چیست؟ تداوم همان انقلاب است ،همین طور که مردم ما با آزادی به راه اسلام آمدند و رهبری عالی اسلامی ما را آزادانه پذیرفتند، بگذارید در تداوم انقلاب هم مردم آزادانه راه خدا وراه اسلام، راه حق وراه خیر و صفا و راه صدق را انتخاب کنند و ادامه دهند، این است سفارشم به طلاب وفضلای عزیز. » (روزنامه اطلاعات،پنجشنبه،15/12/1357،ش 15801 ،ص5)

این سخنان با این که روشن و مبرهن بود اما برای بسیاری از همکسوتان ایشان مفهوم نشد و بسیار گران آمد. برخی محافل و افراد تنگ نظر که همه چیز را از روزنه تنگ و تاریک خود می بینند نتوانستند معنای درست سخنان شهید بهشتی را دریابند یا منافع شان را در خطر دیدند، شروع به فضا سازی کردند . گفتند بهشتی دین تازه ای آورده است و این حرف ها بدعت در دین است و شروع به اتهام زنی های عجیب و غریب کردند.

نسل حاضر و آینده خیال نکنند که اتهام بی دینی ، ریاست طلبی ، وابستگی به اجانب، انگلیسی وآلمانی بودن و سایر تهمت ها و افتراها را فقط گروه های ضد انقلاب ، مجاهدین خلق ، حزب توده ، فدائیان خلق و... به ایشان می زدند ، بلکه افرادی به ظاهر مقدس ، با قیافه های متدین ، اول وضو می ساختند و قصد قربت می کردند ، بعد به انگیزه دفاع از حریم دین و انقلاب ، این تهمت ها ودروغ ها را به او می بستند.

حتی یک هفته قبل از شهادت شهید آیت الله بهشتی درب مدرسه فیصیه را به روی ایشان بستند تا به تصور خودشان مانع از سخنرانی و بدعت گذاری های او بشوند! بهشتی مظلوم در حالی روز هفتم تیر 1360 ترور فیزیکی شد و به شهادت رسید که قبل از آن ، صدها بار توسط ایادی متحجر و محافل تندرو، ترور شخصیتی شده بود.

تنها یکی از آنها ، آقای شیخ علی تهرانی بود. او در مدرسه «پریزاد و دو درب» حوزه مشهد ، تدریس فلسفه ودرس اخلاق داشت. مقالات اخلاقی او مرتب در روزنامه ها و مجلات چاپ می شد و به قول بعضی ها غوغا می کرد، اما تندروی ها، تنگ نظری ها و احیانا حسادت هایش ، خیلی زود او را از پای در آورد و آنچه نمی بایست می شد، شد.

این گونه تندروی ها واتهام زنی ها نسبت به اشخاص مصلح و احیاگر از صدر اسلام تاکنون همیشه بوده و بعد ها نیز خواهد بود ، چنانکه هم اکنون نیز شاهد همین اتهام زنی های کذایی نسبت به اشخاص محترمی هستیم که می خواهند راه خمینی و راه بهشتی را استمرار بخشند و یا امروز خودشان بحق «بهشتی زنده» به شمار می آیند.

جالب تر، کسانی که آن روز بهشتی مظلوم را، آماج تهمت ها و تمسخر ها قرار می دادند ،امروز ماسک حمایت از «بهشتی دیروز» بر چهره انداخته و عکس آن مظلوم بر بالای سر گرفته ، این بار «بهشتی های امروز » را مورد هجمه قرار داده و زیرکانه ندای واسلاما سرمی دهند و به راستی بزرگ ترین فتنه نیز همین است و تشخیص سره از ناسره آن برای بسیاری دشوار.

راستی چه کسانی دیروز آن شهید مظلوم را «راسپوتین انقلاب» می نامیدند و هم اینک چه کسانی « بهشتی های امروز» را به انگلیسی و آمریکایی بودن متهم می سازند؟! نقاط مشترک اینان در چیست؟

در تاریخ آمده است وقتی سید جمال الدین اسد آبادی به دستور ناصرالدین شاه دستگیر و زندانی شد، یکی از شاگردانش به نام میرزا رضا کرمانی در صحن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) طی سخنانی خطاب به زائران گفت: ای مردم ! شما آمده اید «امامزاده های مدفون در زیر خاک» را زیارت کنید واز آنها تجلیل نمایید که بسیار کار ارزشمندی است اما نمی دانید در این کشور چه ظلم وستم و جنایتی هایی در حق «امامزاده های زنده» می کنند وآنها را به بهانه های واهی به غل و زنجیر می کشند.

باید از نکته های تاریخی درس عبرت بگیریم، بخصوص هشت سال دوران حاکمیت جریان افراطی وانحرافی ، تجربه تلخی برای مردم ایران شد. مبادا به خاطر دفاع از شهید بهشتی دیروز از شهید بهشتی های امروز غفلت کنیم .

نباید اجازه داد کسانی به خود جرات داده و از شهید بهشتی دیروز خاطره نقل کنند و بعد به وسیله آن بهشتی های امروز را از صحنه خارج نمایند.

مبادا خاطره گویی از شهید بهشتی دیروز حربه ای برای سرکوب بهشتی های امروز باشد. هر دوی اینها در کنار هم برای ما ارزشمند است غفلت از یکی وتوجه به دیگری انحراف آشکار است.

اگر هوشیار و بیدار نباشیم ، زمینه آن همه فجایع و مصائب دوباره فراهم شده و شخصیت های اصیل و تاثیر گذار انقلاب و نظام باز از صحنه های نقش آفرینی به انزوا کشیده خواهند شد وبه دنبال آن انحراف، انحطاط ، انهدام ، توسری خوری ،سردرگمی و اختلاف و فضای بدبینی وامنیتی دامن همه را خواهد گرفت.

« ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» هر چه کردیم به دست خود کردیم. این ما هستیم که تصمیم می گیریم سرنوشت خود را به دست چه کسانی بسپاریم؟ به دست پر توان شخصیت هایی که مانند بهشتی ، حداقل نیم قرن از زمان خویش جلوتر هستند؟ یا تحت تاثیر القائات و وسوسه های آنهایی گرفتارمی شویم که بیش از این مدت از زمان خود عقب ترند و به قول معروف در «عصر قَجَری» زندگی می کنند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۶۴
کو گوش شنوا....
"آگاهی بدهید، زمینه سازی کنید برای رشد اسلام ، ولی بر مردم هیچ چیز را تحمیل نکنید. انسان بالفطره خواهان آزادی است، می خواهد خودسازی داشته باشد،خودش، خودش را بسازد، اما بر خلاف دستور قرآن مبادا مسلمان بودن و مسلمان زیستن را بخواهید بر مردم تحمیل کنید، که اگر تحمیل کردید آنها علیه این تحمیل تان طغیان خواهند کرد.

"

البته باید دنبال اونهایی باشید که از واردات چادر و پارچه مشکی و ... سود میبرن
حرف بی منطق میزنی
کی شهید بهشتی فرمودند که راه جهنم را هموار کنید.
مرد باشید و دروغ نگین
توی جنگ روانی به این میگن حرکت از پله دوم
حرف ماها اینه که برای مردم دولت اسلامی نباید و نمیتواند راه جهنم رفتن را هموار کند
اگه اینطوری بود رسول اکرم ص بایستی بتها را نمیشکوند چرا که مردم آگاهانه باید انتخاب کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
شکستن بت ها یا بگیر و ببندو ارعاب
ایشون با یهودی های اطراف صلح کردن که به دین خودشون باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
حضرت محمد بتهارو برای اینکه مردم دیگه بتی نباشه که بپرستند که نشکوند نابغه!!
اونارو شکوند تا مردم ببینند که این بتها حتی قدرت دفاع از خودشونم ندارند.
عالی
کاش زنده بود . فکر کنم الان بعنوان یه شخص میانه رو به میدان میامد .
چیزی نمیشه گفت...!
درود بر شما و انسانهای آزاده...
عالی و به موقع !
احسنت بر شما
چو تو هستی، همه مستیم کنون
و ز درک تو جمله مستیم کنون
ای مرد هنر بمیر تا زنده شوی
ما بی هنران مرده پرستیم کنون
سایت رسمی آقای علی مطهری قسمت "ارتباط مستقیم" از دسترس خارج است، خیلی دوست داشتم این سخنرانی دکتر بهشتی را برای ایشان ارسال کنم!...اگر شما می توانید ارسال کنید. ما از امثال شریعتمداری ها انتظاری نداریم ولی از پسر استاد شهید انتظار داریم
سلام
این حرفای شهید بهشتی تمامیش با حرف کسانی که به اصطلاح شما میخوان مردم را بهشتی کنن مطابقت داره چرا که شهید بهشتی که نمیگه فساد رو آزاد کنید بلکه میگه راه درست رو پیش پای مردم بذارید حالا اگه قبول کردن که چه بهتر و اگه قبول نکردن شما وظیفتون را انجام دادیدحرفی که بقیه میزنن هم همینه میگن آقا چرا به جای اینکه فضای جامعه رو برای بهشت رفتن مردم مهیا کنید میاید دروازه جهنم را براشون بازمیکنید مثلا شبکه های ماهواره ای و اجتماعی منحرف که الان شده بلای جون بیشتر خاواده های ایرانی از کم شدن محبت ها بین خانواده گرفته تا دعوا بر سر چیزهای پوچ و بی ارزش و البته ایجاد رابطه های بی قید وبند شبکه های و یا فیزیکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
اولا منفی دادم .ثانیا چرا مغلطه می کنید؟ حرف شهید بهشتی مثل روز روشنه . می گه ارشاد کنید اما بزارید مردم خودشون انتخاب کنند. حالا فرض کنیم یک عده مردم شبکه های ماهواره ای رو انتخاب کردن . راهش اینکه از روشهای بهتر مثل رسانه ملی فرهنگ سازی کنیم یا نه از پشت بوم مردم بریم بالا دیش پرت کنیم . خداییش از همین نقل قول فکر می کنید شهید بهشتی با کدوم موافق بودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
خودت فهمیدی چی گفتی؟
تو می خواهی مردم را وادار کنی، مجبور کنی که آنها مومن باشند؟ اینکه راه پیغمبر نیست.
صد هزار مثبت به این پیام ...ما باطعنه از قوانینی که داعشی ها و طالبان و بوکوحرام وضع میکنند یاد میکنیم اما از خود ورفتار داخلیمان بیخبریم ازعدم امکان رانندگی زنان در عربستان میگوییم از راه ندادن زنان به باشگاهها و ورزشگاهه اگر کسی بگوید اشفته میشویم و.......
یادمون نره یکی از مهم ترین کسایی که تو نوشتن قانون سهم داشته ایشون هستن
پس با جمع کردن چند تا تیکه از صحبت هاشون به نظرم نمیشه قضاوت درستی کرد
پس این همه قانون برای چیه؟؟؟؟
خیلی ها که نشون دادن قدر رئیس جمهورمون رو نمی دونن. خدا کنه که ما مردم قدرشو بدونیم ... .
شهید بهشتی:
لطفا کمی واقع باشید الآن که اول انقلاب نیست، الان کسانی تمامی زحمات شهید بهشتی و امثال ایشان را به سخره گرفته اند آیا ایشان موافق بی خیالی در قبال افزایش فساد برنامه ریزی شده دشمنان در کشور بودند؟ اینکه ما در قبال توطئه های ضد فرهنگی دشمنان جبهه گیری کنیم و به مردم و خانواده ها آگاهی بدهیم خلاف دین خدا عمل کرده ایم؟ خواهش می کنم کمی در نوشته های خود دقت کنیم و تلاش کنیم امر به معروف را سرلوحه گفتار، کردار و نوشته های خود قرار دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
هیچ کس برای حجاب اجباری انقلاب نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
آفرین. بعضی ها همیشه تفسیر به رای می کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
امر به معروف بله خیلی هم به جا . به قل زنجیر کردن و از دیوار مردم برای دیش ماهواره بالا رفتن و مغلطه در نظرها نخیر.
بهشتی های امروز منظورتون کی هست؟ آیا منظورتون آقای روحانی هست؟
افراط و تفریط هر دو بد هستند عده ای افراط کردند اما تفریط برخی مسولین و روسا هم بی تاثیر نیست.
فكر كنم الان خيلي ها اين فكر به ذهنشان خطور كرده باشد:
يعني با اين نقل قول همه چيز را آزاد كنيد
حتي قوانين دنيايي و قراردادي!
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
چه اشکالی داره همه چیز آزاد باشه بخصوص مواردی که به زندگی خصوصی فرد مربوط میشه
سلام. این نظریه خودش منکر خودش میباشد.اگر شما اعتقاد به معصوم بودن پیامبر داری پس باید قبول کنی که تلاش پیغمبر برای بردن مردم به بهشت کار درستی بوده و اشتباه نکرده. پس تفسیر آیه چیز دیگری باید باشد که صددرصد بالاتر از حد فهم ماها خواهد بود و فقط مرجع عالی مقامی باید نظر دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
پیامبر (ص ) بشر بودند. مثل بشر زندگی و معاشرت می کردند . معصومیت ایشون بواسطه حکمت و نظر خدا بوده نه خلق خدا . نمونه اش همین آیه که به فرض صحیح بودن حرف شما خدا پیامبر معصوم خودش را نمونه ای برای اشتباه بودن هول دادن انسان به بهشت انتخاب کرده . اصل دین هم برای همین اومده , که امکان انتخاب بهتر چه در دنیا و چه در آخرت رو بده . شما اگه اون امکان انتخاب رو از بشر بگیرید دقیقا مثل اینه که امکان بهشت رفتنش رو گرفته باشید . چون انجام عمل خیر یا انجام ندادن عمل شر وقتی از سر اجبار باشد , ثوابی برای عاملش ندارد. البته من اینجا در مورد قوانین و اعتقادات دینی صحبت می کنم ,نه قرداد های بشری . فکر نمی کنم خدا آیاتش رو آنقدرها هم پیچیده مطرح کرده باشه , حتی اگر تفسیرات بسیار ارزشمند تری در مورد این آیه باشد(که حتما هست ) بعید می دانم تفسیرم خیلی خلاف واقع باشد. به هر حال پروردگار به اندازه عقل ما برای ما آیات رو فرستادند. ولی پرسش از مرجع آگاه هم کاری که همین خود من و شما می توانیم برای اطمینان بیشتر انجام دهیم.
عالی و کوبنده
چقدر جالب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من مسلمانم، من شیعه علی هستم، .......
ولی "نظر مستقیم خدا در قرآن" تا از زبان یکی دیگه خارج نشه، برای من اصلا مهم نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اعوذبالله من الشیطان رجیم
باید طلا گرفت این سخنان رو.
رو همین حساب امثال گشت ارشاد رو با قدرت بیشتری به خیابانها میفرستیم و از این به بعد با هلیکوپتر دیشهای ماهواره را جمع میکنیم.
چون معتقدیم باید پا جای پای شهدا بگذاریم مخصوصا شهید بهشتی که هم عالم بودن هم سیاسی و هم پیشرو.
خدا بیامرزد امثال شیهذ بهشتی و مرحوم طالقانی یاران و همراهان امام بزرگوار را.
نظر شهید بهشتی یا آیات قرآن رو چیکار داری نظر رسایی و علم الهدی رو عشقه!!!
در رابطه با فراز های آخر این مقاله میزان حال فعلی افراد است.امام خمینی (ره)
در این زمان هیچ کس به بهشت بردن زوری مردم اعتقاد ندارد چرا ما فکر می کنیم اگر کسی حرف از زمینه سازی مثبت میزند ما فکر میکنیم منظورش اجبار است خود شهیدبهشتی درمتن صحبتهایشان گفته اند آگاهی بدهید و زمینه سازی کنید اما بگذارید خودشان انتخاب کنند در حال حاضر هم تا جایی که من اطلاع دارم در جامعه هر کس هر طور که می خواهد زندگی می کند و کسی مجبور نشده در یک قالب خاص زندگی کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
گشت ارشاد، فیلتر بودن شبکه های اجتماعی، ممنوعیت ماهواره ، اصرار بر نوع خاصی از پوشش برای خانم ها(چادر) ،.......را ندیده اید؟؟؟؟؟؟
خیلی عالی بود مرسی
هزار آفرين به نگارنده. همه بايد هوشيار باشيم.
روحشان شاد به درستی که خدا در قرآن فرمود «لا إِكراهَ فِي الدّين - يعني در دين هيچ اجباري وجود ندارد
ایول نویسنده
در حالی که توان ساختن جاده کن به سولقان وامام زاده داوود را نداریم جاده بهشت چگونه ؟
احسنت

منم معتقدم مردمو زوری نمیشه برد به بهشت که

آخه یکی نیست به همینا که میگن باید زوری بردشون بهشت بگه بردار من عزیزه من چه کردی واسه مردم؟؟؟؟؟
یاد امام عزیزمان و همه شهدا به خصوص شهدای 7 تیر گرامی و جاودانه باد. افتخار میکنیم که در ایران و یک کشور اسلامی زندگی میکنیم.
کاش امثال دکتر بهشتی باز هم داشتیم.حتی یک نفر
احسنت
بهشتی کجایی که میخوان مارو به زور بفرستن بهشت
واقعا جای امسال ایشون خالیه
شهید بهشتی بالاتر بود یا حضرت امام. مگر یادتان رفته که امام در رابطه با معترضان به قانون حجاب چقدر محکم عمل کرد؟
روحانی هیچ وقت بهشتی نمی شود
بسيار زيبا
حرف دل من بود
عالی بود . متشکرم بابت مقاله بسیار خوب
بهشتی تا آنجا خوبه که برای ما نفع داشته باشه. هر جا که عقاید و حرف های این دانشمند اسلامی در تضاد با منافع قدرت و ثروت ما شد ،آنجا و آن موقع بهشتی یک آخوتد آمریکایی و انگلیسی غرب گرا هست!! وای برما .... خدا ایشان را رحمت کند
جناب آقای عبدالرحیم اباذری ، بهشتی امروزیت را نام میبردی تا معلوم شود به چه کس میتازی و از چه کس تبلیغ و دفاع!!
شهید بهشتی رحمه الله علیه برای همه خلقی که دوران ایشان را درک کرده اند شناخته شده است و اگر بود امروز معلوم نیست بنده وجناب عالی و امثال ماها اکنون نسبت به ایشان چه موضعی داشتیم. ولی قدر مسلم میتوانیم در مورد آنانیکه شما به عنوان بهشتی امروز از ایشان ذکری به میان آوردی میتوانیم قضاوت کنیم.
کلی گویی و ابهام افزایی از مرام کسی که خود را پیرو شهید بهشتی معرفی میکند به دور است.
شهید بزرگوار زبانی رسا و بلیغ و گویا داشتند و همان باعث شهادتشان شد . چون دشمن ،دون ، منافق تاب تحمل آن را نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
جناب حمیدرضا به نظر میاد که فعلا تو تاب شنیدن حقیقت رو نداری
دو کلمه حرف حساب
سلام- ول کن هنوز هم نگم بهتره
لطفا اصلاح شود :"إن الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم" سوره رعد ایه11
خیلی قشنگ گفتن ایشون؛ اما مسئولان تن پرور و راحت طلب خیلی کم کار فرهنگی انجام داده و فقط ادعای ان را دارند
مدیر پایگاه با سپاس از شما درست شد
احسن بر این بازخوانی اسطوره ها ی تاریخ انقلاب که براستی جایشان برای این مقطع حساس کشور خالیست .

لعنت خدا بر ان کوردلان و رحمت حق برای این روشن ضمیران خفته در خاک .
افرادی که بر جای حقی تکیه میکنند وسخنان نا
حق می گویند مردم را به راحتی فریب میدهند
کسی که در خانه نماز نمی خواند ولی در مسجد پیش نماز می شود سخنانش در مردم موثر است
چون پیش نماز است وبر جای حقی تکیه زده
ومردم سخنش را قبول می کنند
خدا بهشتی و امثال بهشتی را بیامرزد که روشن فکران مسلمان بودند. آنها خود دین اسلام را نه با تحجر بلکه با ضمیر پاک خود قبول کرده بودند. گاهی اوقات شما یک فرمول یا رابطه ریاضی را فقط حفظ می کنید که ممکن است به فراموشی سپرده شود ولی اگر بدانید آن رابطه ریاضی چگونه و برچه اساسی پایه ریزی شده محال است که از یاد برود. دکتر بهشتی نیز از جمله افرادی بودند که اسلام را با پوست و خون درک کرده بودند نه اینکه از اسلام تنها ظاهر آن را بشناسند. خدا ایشان را بیامرزد و بر ظاهر بینان امروزی قدری بصیرت بخشد تا این خیل جمعیت جوان را به ورطه نابودی بی دینی نکشانند.
انسانهای فهیم ودانشمند ودیندار تلاش می کنند با منطق ونفوذ درقلب انسانها آنها رابه راه راست هدایت کنند
انسانهای سطحی نگر وکم دانش همینکاررا باچماق انجام میدهند
به تاریخ مراجعه کنید به نظر شما کدام موفق تر بوده اند
درود بر بهشتی روحانی روشن ضمیر
عالي بود! و براستي نيز " آن مسلمانی ارزش دارد که از درون انسان ها و عشق انسان ها بجوشد و بشکفد" و اين، با زور و تحميل و حتي قانونگذاري به دست نمي آيد.
من بتازگي در سفري از استانبول ديدن كردم. كاش مسئولان ما هم مي توانستند مقايسه اي بين مردم تركيه و ايران داشته باشند. آنجا مسلماني و ظواهر ديني شان كاملا انتخابي و مستحكم است و اينجا روز به روز از اصل دين فاصله مي گيرند. . . .
تا کی باید پنهان کنیم که اعمال این همه محدودیت بر جامعه نتیجه اش فقط دین گریزی شده است و دیگر هیچ
بهشتی وغیر بهشتی نداره که .خوب گفته که گفته .نمیشه جامعه رو بحال خودش ول کنیم .آقا مملکت قانون داره نمیشه با سخنرانی این و اون اداره اش کرد بله مراجع هم در اینگونه مسائل نظرات متفاوت دارند ولی حکومت و قانون با سخنران و اعلام نظر که قادر به اعمال حکم نیست.جالب است کسانی که منحرف و بی اخلاق و فاسدند این روزها در پی پیدا کردن راهی برای فسادند حتی اگر آن سواستفاده از سخنرانی و نظر شخصی کسی باشد.مثل سایت شما
اکثر نظراتی که منفی زیاد گرفته اند در پاسخ دچار انحراف از اصل موضوع بوده اند. یک سوال از این افراد آیا فکر میکنند مجبور کردن انسانها به خودسازی باعث سلامتی روح و روان آنها و در نتیجه سلامتی جامعه میشود؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی