بازدید 6138

خاطرات دوست صمیمی شهیدبهشتی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه صفات پسندیده زیادی مانند ادب و تخلق به اخلاق نیکو در وجود شهید بهشتی بود، گفت: شهید بهشتی از ویژگی‌های بسیاری برخوردار بود و در دوران زندگی خود همواره، توجه ویژه‌ای به مسائل دینی داشت.
کد خبر: ۴۱۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰ 24 June 2014
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه صفات پسندیده زیادی مانند ادب و تخلق به اخلاق نیکو در وجود شهید بهشتی بود، گفت: شهید بهشتی از ویژگی‌های بسیاری برخوردار بود و در دوران زندگی خود همواره، توجه ویژه‌ای به مسائل دینی داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری که با حضور خانواده شهدا و دست‌اندرکاران ستاد هفتم تیر اصفهان برگزار شد، با اشاره به واقعه عاشورا، اظهار کرد: شهادت قله شکوهمند صداقت انسان در عرصه ایمان و وفاداری به پیمان‌های الهی بوده و زمانی که خبر شهادت مسلم به امام حسین(ع) رسید ایشان متاثر شدند اما لحظه‌ای توقف نداشتند و از حرکتشان باز نماندند.

وی با اشاره به آیه من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه، تصریح کرد: این مدال افتخاری که قرآن معرفی می‌کند برای این است که خداوند مونان راستین را برای صدقشان پاداش می‌دهد اما در مقابل صادقان، منافقان هستند و نفاق بدترین نماد دروغ است چراکه در حالی که ایمان در قلب نیست زبان به ایمان شعار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه برجسته‌ترین واژه در قرآن کریم صدق است، خاطرنشان کرد: ملاک در تشخیص صدق بنا به گفته شهید مطهری هماهنگی زبان و قلب بوده و هرجا زبان جلوتر از قلب حرکت کرد دروغ و نفاق اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: مدال صدق و راستی زیبنده شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهید بهشتی بوده و شهادت زیبنده او است همان‌طور که امام نیز شاگرد خود را خوب شناختند و رهبر عزیز و فرزانه انقلاب نیز زیباترین و لطیف‌ترین عبارات را راجع به شهید بهشتی فرمودند.

وی با بیان اینکه بنده از نظر بستگی سببی و نسبی که با شهید بهشتی دارم خاطراتی از ایشان را در ذهن دارم، گفت: مرحوم اخوی از قول امام نقل می‌کردند که من به عقل، ایمان و علم بهشتی ایمان داشته و البته که این مسئله بسیار مهم است که عقلانیت، قدرت ایمان و علم در کنار هم باشند.

حجت‌الاسلام بهشتی نژاد افزود: در روایت داریم که اگر شخصی 5 چیز نداشت در زندگی خیر زیادی نمی‌بیند عقل، دین، حیا، ادب و ارزش‌های اخلاقی و باید توجه کرد که امام نفرمودند هیچ خیری بلکه فرمودند خیر زیادی چرا که اساس زندگی انسان همین معیارها است، اساس اخلاق بوده اما بعضی فکر می‌کنند مشکلات تنها با پول حل  می‌شود.

وی تصریح کرد: با همین 3 مولفه نقش بی‌بدیل ایشان در ادوار مختلف قبل از انقلاب و بعد از آن در مدیریت کلان کشور قابل برسی و فهم می‌شود البته خمیر مایه وجودی ایشان در مسئله وارثت، محیط‌های مختلف تربیتی در خانه و اساتید برزگ و همین‌طور لیاقت و گیرندگی ایشان نیز در شکل  گیری شخصیت ایشان موثر بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اصفهان با تاکید بر نقش وراثت در شکل گیری شخصیت افراد، خاطر نشان کرد: برخی به خواستگاه توجه ندارند در حالی که پیامبر نیز فرمودند در ازدواج از چهره‌های دلپذیری که در جای بد رشد کردند بترسید و خوش به حال شخصی که مادر او عفیف باشد.

وی با اشاره به نیاکان شهید بهشتی، اظهار کرد: شهید بهشتی از نیاکان ارزشمندی برخوردار بود و نیاکان پدری ما تا زمانی که تاریخ در دستمان است همه روحانی بودند و در تیره مادری ایشان نیز مرحوم خاتون آبادی بود که خیلی مقام بالایی داشتند وامام نیز مدتی نزد ایشان تلمذ می‌کردند که شهید بهشتی در جایی گفته بودند احترامی که حضرت امام به من می‌گذاشتند مقداری به دلیل همین مرحوم محمد صادق خاتون آبادی بود.

حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد پیرامون زندگی مادر شهید بهشتی گفت: مادر شهید بهشتی بانوی محترم و با فضیلت بود و اگر نگویم که حافظ کل قرآن بودند اما مسلط به آیات قرآن بودند و مقدار زیادی از قرآن را نیز از برداشتند و نقل شده مادر شهید بهشتی دختر خانه بودند و پدرشان مایل به ازدواج ایشان نبود اما خوابی دیدند که خواستگاری می‌آید و او را رد نکنید که از صلب او فرزندی به دنیا می‌آید که مروج دین است که حاصل این ازدواج شهید بهشتی و 2 دختر بود.

وی افزود: مادر شهید بهشتی در دوران بارداری 9 مرتبه قرآن را ختم کرده بودند وهنگام شیر دادن با وضو بودند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شهید بهشتی در هر زمینه‌ای که وارد می‌شد مبتکر بود، خاطر نشان کرد: کارهای که ایشان در قبل از انقلاب در حوزه‌های علمیه آن زمان انجام می‌دادند، معمول نبود و یکی از ابتکارات این شهید بزگوار تاسیس دبیرستان دین و دانش بود که این مدرسه در آن زمان پلی بین دانش‌آموزان و حوزه بود و خود شهید بهشتی مدرس زبان انگلیسی بودند.

وی بیان کرد: مدرسه حقانی را با مدیریت خودشان تاسیس کردند و قرار بر این بود که تحصیل در این مدرسه 17 سال طول بکشد و زمانی که به هامبورگ رفتند مدیریت آن را به شهید قدوسی سپردند.

حجت‌الاسلام بهشتی نژاد با بیان اینکه صفات پسندیده زیادی مانند ادب و تخلق به اخلاق نیکو در وجود شهید بهشتی بود، اظهار کرد: یکی از آداب ایشان نظم در بازدید از خویشان بود و زمانی که به اصفهان می‌آمدند برنامه‌ای برای بازدید از اقوام داشتند و هرکسی که به خانه ایشان می‌رفت در زمان برگشت طبق سنت رسول الله تا درب منزل او را بدرقه می‌کردند و حقیقتا جلوه‌ای از رفتار ائمه را در ایشان می‌شد دید.

وی با اعتقاد بر اینکه منظور قرآن از بیان داستان زندگی پیامبران خاطره گویی نیست، تصریح کرد: این داستان‌ها که در قرآن آمده به منظور بیان الگوهای مناسب برای جامعه سلامی است و جلساتی که برای شهید بهشتی برگزار می‌شود نیز برای ادای احترام به مقام والای شهید و اینکه الگوی مناسب به نسل جدید معرفی کنیم، است.

بهشتی نژاد در انتها به بیان خاطره‌ای از شهید بهشتی پرداخت و اظهار کرد: در مجلس خبرگان بنی‌صدر گفت که ولایت فقیه دیکتاتوری است، همه از این موضوع برآشفتند اما شهید بهشتی گفتند به جای عصبانیت جواب او را بدهید و خودشان در عرض 7 تا 10 دقیقه تمام سیستم‌های حکومتی دنیا را برای بنی‌صدر بیان کردند و در انتها گفتند حال به نظر شما کجای این اصل دیکتاتوری است و بنی صدر ساکت شد و فبهت الذی کفر.

وی گفت: یکی از کسانی که نقش محوری را در ورود اصل ولایت فقیه به قانون اساسی داشت شهید بهشتی بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی