بازدید 13164

استقبال کرزای از پیشنهاد عبدالله درباره انتخابات

عبدالله عبدالله گفته است که نتیجه کار کمیسیون‌های انتخاباتی را نخواهد پذیرفت.
کد خبر: ۴۰۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳ 20 June 2014
حامد کرزی در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای این کشور گفته است که با هر دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تماس است و از هر راهی که به حل مساله انتخابات کمک کند، استقبال می‌کند.

به گزارش بی بی سی، حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای این کشور گفته است که با هر دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تماس است و از هر راهی که به حل مساله انتخابات کمک کند، استقبال می‌کند.

بر اساس گزارش بی بی سی، در خبرنامه‌ای که امروز از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، به نقل از کرزی آمده است او "پا در میانی" سازمان ملل متحد در روند انتخابات را می‌پذیرد.

عبدالله عبدالله، یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، روز چهارشنبه این هفته در یک نشست خبری در کابل گفته بود که دیگر به کمیسیون‌های برگزارکننده انتخابات افغانستان اعتماد ندارد و خواهان نظارت هیاتی از سازمان ملل متحد بر کار این کمیسیون‌ها شده بود.

حامد کرزی گفته است: این پیشنهاد را نه تنها پذیرفتم که کار خوبی است، بلکه آن را یک گام نیک برای پایان این مشکلات می‌دانم، چون هر مرجعی که به افغانستان در راستای حل این مساله کمک کند، قابل قدر بوده و ما آنرا تقدیر می کنیم."

روز گذشته نیز آقای عبدالله گفت که افغانستان به «بن‌بست» سیاسی دچار شده و مسئولیت این وضع بر عهده رئیس جمهوری و نهادهای برگزار کننده انتخابات است.

در خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان آمده که آقای کرزی راه حل دیگری نیز به هر دو تیم انتخاباتی پیشنهاد کرده و آن اینکه مشکل به وجود آمده «از طریق صحبت میان معاونان ریاست جمهوری و بزرگان دو تیم انتخاباتی» حل شود.

آقای کرزی مساله انتخابات را به نامزدهای ریاست جمهوری مربوط دانسته و گفته است که با هر دو نامزد صحبت کرده و هر کدام از این دو گزینه پیشنهاد شده را که آنها انتخاب کنند، حکومت افغانستان به آن احترام خواهد گذاشت و از آن حمایت خواهد کرد.

عبدالله عبدالله گفته است که نتیجه کار کمیسیون‌های انتخاباتی را نخواهد پذیرفت.

او بروز اختلاف و به وجود آمدن شک و تردید در جریان انتخابات را یک امر طبیعی دانسته اما گفته است که براساس قانون، رسیدگی به خواسته‌های نامزدان وظیفه کمیسیون‌های انتخاباتی و اداره‌های مسئول است.

ستاد انتخاباتی عبدالله در اعتراض به آنچه که «تقلب مهندسی شده» در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می‌خواند، تمام روابط کاری خود را با کمیسیون انتخابات به حالت تعلیق درآورده و از ناظران خود خواسته است تا دفاتر این کمیسیون ترک کنند.

عبدالله همچنین گفته است که ادامه کار کمیسیون‌های انتخاباتی را "غیر مشروع" می‌داند و نتیجه آن را هرچه باشد، نخواهد پذیرفت.

برخی از صاحب‌نظران و نهادهای ناظر انتخاباتی، این نگرانی را مطرح کرده‌اند که اختلافات به وجود آمده میان ستاد عبدالله و کمیسیون انتخابات افغانستان، به بروز بحران سیاسی در این کشور منجر شود.

اما کرزی گفته است که اوضاع کشور آرام است و مساله انتخابات یا از طریق گفت‌وگوهای داخلی و یا هم از طریق مذاکره سازمان ملل متحد به نتیجه دلخواه هر دو نامزد خواهد رسید.

او گفت که مراسم تحلیف رئیس جمهور آینده در زمان پیش بینی شده برگزار خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان