بازدید 7497

آنجلینا جولی در کمپین علیه خشونت جنسی

جولی فیلم «سرزمین خون و عسل» را تحت تاثیر همین حال و هوا و در مورد خشونت‌های جنسی علیه زنان در جنگ بوسنی در میانه دهه 90 میلادی ساخت که همزمان با «جدایی نادر از سیمین» در سال 2012 نامزد جایزه گلدن گلوب بود.
کد خبر: ۴۰۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 12 June 2014
آنجلینا جولی ستاره هالیوود و ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا نشست جهانی کمپین ضدخشونت جنسی در لندن را افتتاح کردند. این نشست چهار روزه که با نمایش فیلم و آثار هنری و اجرای تئاتر همراه است با سخنرانی آنجلینا جولی افتتاح شد.

به نوشته شرق به نقل از گاردین، ویلیام هیگ تاثیر حضور ستاره سینما آنجلینا جولی را تحولی عظیم در روند پایان‌بخشیدن به خشونت جنسی در مناطق درگیر جنگ خواند. هیگ اضافه کرد: «آنچه کمپین‌هایی مثل ما نیاز دارند، دولت‌های قدرتمند دنیا مثل ما، با یک شبکه دیپلماتیک وسیع و بودجه بالاست تا واقعا در مساله درگیر شوند و اقدام عملی صورت دهند.

اما همچنین به کسانی نیاز دارد که مردم به آنها گوش دهند و در راهی جدا از راه دولت‌ها قدم بردارند. و این نقشی است که آنجلینا جولی ایفا می‌کند.» ویلیام هیگ در این نشست خشونت جنسی را یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های جمعی در قرن بیستم و بیست‌ویکم خواند و گفت: «تجاوز جنسی در مناطق جنگی تاثیر بلندمدتی بر روی صدها هزار نفر در مناطق درگیر جنگ دارد و این خشونت غیرانسانی همچنان در کشورهایی مثل رواندا و کنگو و کلمبیا در جریان است.»

جولی و ویلیام هیگ پیش از این در سربرنیتسا واقع در بوسنی‌وهرزگوین محل وقوع جنایات جنگی علیه مسلمانان بوسنیایی حضور یافته بودند و این تلاش مشترک بیش از دوسال است که ادامه دارد. جولی فیلم «سرزمین خون و عسل» را تحت تاثیر همین حال و هوا و در مورد خشونت‌های جنسی علیه زنان در جنگ بوسنی در میانه دهه 90 میلادی ساخت که همزمان با «جدایی نادر از سیمین» در سال 2012 نامزد جایزه گلدن گلوب بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها