بازدید 4041

ماموریت دادستان کل کشور در ماجرای سیل شمال

با حکم آیت‌الله آملی‌لاریجانی، دادستان‌کل کشور عملکرد مسؤولان مربوط در سیل ویرانگر مازندران و گلستان را بررسی می‌کند
کد خبر: ۴۰۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ 09 June 2014
با حکم آیت‌الله آملی‌لاریجانی، دادستان‌کل کشور عملکرد مسؤولان مربوط در سیل ویرانگر مازندران و گلستان را بررسی می‌کند.

به گزارش ایرنا، در پی سیل اخیر در مناطقی از استان‌های مازندران و گلستان که 3 کشته و چندین زخمی و نیز خسارات مالی هنگفتی برای مردم منطقه بویژه کشاورزان این مناطق در پی داشت، آیت الله آملی لاریجانی طی حکمی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای را مامور کرد با بررسی این موضوع گزارشی درباره عملکرد مسؤولان مربوط در این استان‌ها ارائه کند. متن حکم رئیس قوه قضائیه برای دادستان کل کشور به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای
دادستان محترم کل کشور

سلام علیکم

در پی جاری‌شدن سیل در روزهای اخیر در برخی مناطق کشور و وارد آمدن خسارت‌های مادی و معنوی در استان‌های گلستان و مازندران، اگرچه سیل از جمله حوادث طبیعی است لکن با توجه به مسؤولیت دستگاه‌های مختلف در پیش‌بینی و پیشگیری از خسارت‌های مادی و معنوی و با عنایت به مسؤولیت قوه قضائیه در صیانت از حقوق عمومی، ضروری است در اسرع وقت بررسی شود که آیا از ناحیه مسؤولان ذی‌ربط قصور یا تقصیری صورت گرفته یا نه؟ و اینکه چه اقداماتی برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی آینده پیش‌بینی شده است. لذا بدینوسیله جنابعالی مأموریت می‌یابید با سفر به 2 استان فوق و دیدار با مسؤولان محلی و مردم شریف مناطق آسیب‌دیده و با استفاده از کارشناسان، موضوع را بررسی و نتیجه را جهت اقدام مقتضی گزارش نمایید.

صادق آملی لاریجانی/ رئیس قوه قضائیه          
 
گفتنی است در سیل اخیر در استان مازندران دست‌کم 2200 واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی و به برخی از آنان خساراتی بین 10 تا 60 درصد وارد شد. همچنین سیل در مازندران 320 هکتار از اراضی بهشهر، 300 هکتار از اراضی گلوگاه، 250 هکتار از اراضی نکا و 400 هکتار از اراضی میان ‌دو رود را دچار خسارات جدی کرده است و علاوه بر آن تمام اراضی کشاورزی حوضه رودخانه تجن نیز به زیر املاح ناشی از سیل فرو رفته است.

در گلستان نیز خسارات سیل در برآورد‌های اولیه توسط مدیران ذی‌ربط ۱۶۰۰میلیارد ریال تخمین زده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل