بازدید 19095

یک سخنرانی دیگر در مشهد لغو شد

آن‌گونه که در خبرها آمده است، کارگاه یک روزه فلسفه دین و سخنرانی فلسفی دکتر کلی جیمز کلارک، فیلسوف امریکایی که به دعوت بنیاد شهید مطهری به ایران آمده بود، به دلیل واکنش برخی افراد و ایجاد نگرانی پیرامون امنیت دکتر کلارک، برنامه لغو شد.
کد خبر: ۴۰۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳ 08 June 2014
لغو یک سخنرانی دیگر این‌بار در مشهد. یک کارگاه علمی که بنا بود با حضور «کلارک» یک فیلسوف امریکایی مسیحی برگزار شود با واکنش‌های برخی افراد و همچنین به دلیل عدم امنیت کلارک برگزار نشد این‌بار اما ماهیت افرادی که واکنش نشان داده‌اند، مشخص نیست و حتی مسوول انصار حزب‌الله مشهد هم از عدم وجود مخالفت این گروه با سخنرانی فیلسوف امریکایی خبر می‌دهد. معلوم نیست این‌بار به چه کسانی با برگزاری چند تجمع دانشجویی کاری کردند، مسوولان اصلی مشهد به دلیل عدم امنیت مهمان امریکایی‌شان سخنرانی را لغو کردند و از خیر برگزاری کارگاه علمی هم گذشتند.

به نوشته اعتماد، لغو سخنرانی‌های پی‌در‌پی و تجمعات رهاورد دلواپسی‌های این روزهای نگرانان است که به هر بهانه‌یی دلواپسی خود را نشان می‌دهند. نگرانی‌هایشان آنقدر عجیب و غریب است که حتی آنهایی که سال‌ها پیش با چنین بهانه‌هایی وارد صحنه می‌شدند هم نه‌تنها وارد نمی‌شوند بلکه تلاش می‌کنند تا فاصله خود از دلواپسان امروزی را نشان بدهند. مسوول انصار حزب‌الله مشهد تاکید کرده است که این گروه هیچ دخالتی در لغو این کارگاه 17 نفره نداشته و کلارک را یک چهره ضد جنگ هم می‌داند.

اما آن‌گونه که در خبرها آمده است، کارگاه یک روزه فلسفه دین و سخنرانی فلسفی دکتر کلی جیمز کلارک، فیلسوف امریکایی که به دعوت بنیاد شهید مطهری به ایران آمده بود، به دلیل واکنش برخی افراد و ایجاد نگرانی پیرامون امنیت دکتر کلارک، برنامه لغو شد.

آن‌گونه که هادی بختیاری، دبیر اجرایی این کارگاه خبر داده است این فیلسوف برجسته غربی میهمان همایش بین‌المللی اندیشه‌های فلسفی استاد مطهری بوده، که به همت بنیاد علمی - فرهنگی استاد مطهری و با همکاری «مجمع عالی حکمت اسلامی» و «دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی» در تاریخ هفتم و هشتم خردادماه در قم برگزار شده و وی در آن سخنرانی داشته است و سفرهای داخلی او به پیشنهاد و هماهنگی دبیرخانه این همایش انجام شده است.
با این وجود اما اظهارات مسوول انصار حزب‌الله مشهد برگ دیگری را در مسیر دلواپسان باز می‌کند. مسوول انصار حزب‌الله مشهد گفت: نیروهای حزب‌الله طرفدار کرسی‌های آزاداندیشی هستند و به هیچ عنوان مطابق میل خود عمل نمی‌کنند و بر مبنای فرمایش آقا نظم لازم را در کارها دارند و برخلاف موازین شرع حرکت نخواهند کرد.

حمید استاد با بیان اینکه «حزب‌الله دخالتی در لغو این کارگاه 17 نفره نداشته است»، ادامه داد: طی تحقیقاتی که انجام دادیم و مطالبی که خود جیمز کلارک مطرح کرده، این فرد یک چهره ضدجنگ و ضدصهیونیستی است و به همین دلیل ویکی‌پدیا این مطالب را ضد وی منتشر کرده است. استاد درباره اعتراض برخی افراد به اینکه چرا حزب‌الله با سخنرانی کلارک مخالفت نکرده و به صحنه نیامده است، گفت: حزب‌الله نیروهای خود را برای مواقع لازم نگه داشته است و در صورت لزوم با تمام وجود وارد صحنه خواهد شد. اظهارات مسوول انصار حزب‌الله مشهد نشان می‌دهد که گروه‌های سیاسی که در سال‌های گذشته با عنوان منتقد کار می‌کردند هم در حال جداسازی خود از دلواپسان این روزها هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر