بازدید 13335

سرطان خونی که با واکسن سرخک درمان شد

آنها مقادیر قابل توجهی از عامل بیماری سرخک را به بدن این بیمار سرطانی تزریق کردند و با این کار توانستند بیماری سرطان او را مهار کنند.
کد خبر: ۴۰۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ 16 May 2014
سرطان خون در آمریکا با تزریق واکسن سرخک درمان شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، تلاش برای مقابله با سرطان یکی از چالشهای اصلی پزشکان در دهه های اخیر بوده است. حالا پژوهشگران آمریکایی به شیوه جدیدی برای مقابله با سرطان دست یافته اند. آنها می گویند با این شیوه موفق شده اند یک خانم مبتلا به سرطان خون را درمان کنند. آنها برای این کار از یک بیماری برای مقابله با سرطان خون استفاده کرده اند.

آنها مقادیر قابل توجهی از عامل بیماری سرخک را به بدن این بیمار سرطانی تزریق کردند و با این کار توانستند بیماری سرطان او را مهار کنند. این شیوه جدید که در بیمارستانی در ایالت مینه سوتای آمریکا آزمایش شده و جواب داده، سبب شده است بارقه های جدیدی از امید برای درمان سرطان در جامعه پزشکی بوجود بیاید.

شیوه های درمانی قبلی ازقبیل انواع شیمی درمانی و دو پیوند سلولهای بنیادی برای درمان سرطان خون این خانم آمریکایی استفاده شد اما نتیجه ای نداشت و بیماری او بدون علاج به نظر می رسید. پزشکان که از مداوای وی ناامید شده بودند به این شیوه جدید درمان روی آوردند تا با یک بیماری به مصاف یک بیماری دیگر بروند.

به بدن وی مقداری از واکسن سرخک تزریق شود که از آن برای واکسیناسیون یکصد میلیون نفر استفاده می شود و استفاده از این مقدار عظیم عامل سرخک هم برای بیمار و هم برای پزشکان نگران کننده بودند. اما خانم استیلی ارهولتز که سرطان داشت و چیزی برای از دست دادن نداشت به این شیوه جدید تن درداد.

پزشکان می گویند این شیوه با استفاده از اصل مطرح در واکسیناسیون بود به این معنا که پزشکان ویروس عامل سرخک وارد بدن شود و بافت سرطانی را از بین ببرد. در این شیوه، ویروس سرخک ، سلولهای سرطانی را در این خانم به هم چسابد و آنها را از بین برد.

پزشکان امیدوارند بتوانند با آزمایشها و تحقیقات بیشتر از این شیوه برای درمان دیگر سرطانها استفاده کنند. تحقیق انجام شده روی این خانم آمریکایی در مراحل بسیار اولیه قرار دارد و فقط روی یک بیمار انجام شده است و مشخص نیست تکرار این آزمایش در بدن افراد دیگر چه نتیجه ای خواهد داشت. به هرحال، این زن آمریکایی با همین شیوه درمان شده است و دیگر سرطان ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر