بازدید 15536

مراقب "قند خون" خود باشيد

افت ناگهانی قند خون از آن دست اتفاقاتی است که تقریبا همه افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند که ممکن است سبب اتفاقاتي خطرناک شود.
کد خبر: ۳۹۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۱ 12 May 2014
افت ناگهانی قند خون از آن دست اتفاقاتی است که تقریبا همه افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند که ممکن است سبب اتفاقاتي خطرناک شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ افت ناگهانی قند خون از آن دست اتفاقاتی است که تقریبا همه افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند که با نشانه‌هایی چون ضعف و بی حالی همراه است و معمولا از استرس، حالات روحی و ترس ناشی می‌شود.
 
این نوع افت قند خون معمولا با مصرف یک ماده غذایی شیرین مثل آب‌قند یا یک آبنبات کوچک رفع می‌شود، اما زمانی افت قند خون، خطرناک محسوب می‌شود که برای بیمار دیابتی تحت درمان با انسولین اتفاق بیفتد که ممکن است ناشی از افزایش خودسرانه مصرف انسولین، تزریق انسولین پیش از مصرف غذا یا حتی انجام ورزش‌های سنگین باشد.
 
پزشکان می‌گویند: در افراد بدون سابقه دیابت، معمولا سیستم‌های حفاظتی قوی در بدن وجود دارد که از افت قند خون جلوگیری می‌کند، ولی معمولا وجود توده‌های مترشحه انسولین، سابقه نارسایی غده فوق‌کلیه، نارسایی هیپوفیز و سابقه جراحی‌های معده و روده از علل افت قند خون در این افراد است.
 
پزشکان تاکید می‌کند: در صورت بی‌توجهی به این علائم و تاخیر در درمان مناسب، ممکن است خواب‌آلودگی، اختلال رفتاری، تشنج و کما در شخص اتفاق بیفتد.
 
متخصصان غدد تاکید می‌کنند که افت قند خون در افراد مسن و افرادی که سابقه بیماری قلبی، سکته مغزی یا تشنج دارند و همین‌طور در افرادی که مشاغل حساس دارند مانند خلبانان، رانندگان یا کسانی که با ماشین‌آلات برنده کار می‌کنند، خطرناک است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل