بازدید 29385

کارت «سهمیا» جایگزین یارانه نقدی می‌شود

پرداخت نقدی یارانه باعث تزریق نقدینگی زیاد به جامعه و دامن زدن به تورم می شود.
کد خبر: ۳۹۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴ 04 May 2014
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از تهیه طرحی برای جایگزینی یارانه نقدی خبر می دهد که براساس آن، کارت اعتباری انرژی با عنوان «سهمیا»ˈ با قابلیت فروش سهمیه های سوخت به خانوارها داده می شود.

نصرت الله سیفی در گفت‌وگو با ایرنا، با تشریح جزییات کارت اعتباری انرژی، اظهار داشت: طرح کارت اعتباری انرژی، طرحی است که می تواند در قالب قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شود و مشکلات و پیامدهای منفی پرداخت یارانه نقدی را نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به مشکلات ناشی از پرداخت یارانه نقدی، افزود: پرداخت نقدی یارانه باعث تزریق نقدینگی زیاد به جامعه و دامن زدن به تورم می شود.

سیفی اظهار داشت: مزیت اصلی این طرح، جلوگیری از تزریق حجم بزرگ نقدینگی است به طوری که این امر مانع از گسترش تورم می شود.

وی گفت: به طور تقریبی سالیانه حدود 40 هزار میلیارد تومان نقدینگی از طریق پرداخت نقدی یارانه ها در بازار پولی توزیع می شود که به شدت تورم زا است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲۲
انتشار یافته: ۵۰
خواهش میشود با یارانه بازی نشود کارت سهمیه و سبد کالا و ... فقط تدبیر کنند افراد غیر نیازمند را حذف کنند کلی هنرکردند.
اطلاعات مندرج روی هر کارت بانکی شامل شماره 16 و یا 19 رقمی ، کد اعتبار سنجی یا cvv2 و تاریخ انقضا جزو پارامترهای امنیتی بوده ، اگرچه بابت تستس یک سامانه نیز باشد ولی به نام یکی از مدیران ارشد حوزه فناوری اطلاعات ،آقای مسیح قائمیان باشد.
لازم است در زمینه فرهنگ سازی ،اقدامات موثری صورت پذیرد
لطفا ضرورت وجود كارت اعتباري رو هم بررسي كنيد كه باعث موارد پيش بيني نشده مثل سرقت، سوء استفاده و بازار سياه نشه. اگر تنها هدف اين كار جلوگيري از تزریق نقدینگی زیاد باشه پس بايد در موردش فكر بيشتري كرد.
خوبه همه خانواده ها درگیر فروش سوخت و دلالی خواهند شد ! شما نمیتونید مردم را اذیت نکنید و یه زندگی بی دغدغه برای ملت فراهم کنید ؟؟؟
خوب این پولها از اول هم به کارت واریز میشد مگر اینکه چیز دیگری داخل کارتها واریز کنند مثلا نیم کیلو زرشک
3 هزارمیلیارد چقدر تورم ایجاد میکنه؟؟
چه طرح جالبی. اینجوری پول کمتری تو جامعه تزریق میشه
فکر خیلی خوبیه نقدینگی کم میشه
عالیه
به شرطی که سهمیه انرژی در بنزین خلاصه نشه و شامل برق هم باشه. در غیر اینصورت من که مصرف بنزین ندارم باید بگردم دنبال مشتری و این یک تکلفی خواهد بود از دولت بر دوش من
خیلی ببخشید با این کارت میشه هزینه ی آب وگاز وبرق رو پرداخت کرد؟!!!!!!!!!!!
فکر میکنید حقوق ها خیلی بالاست؟ حالا با این یارانه حجم نقدینگی هم زیاد میشه
روزی کشاورزی جیره غذای خر خود را نصف کرد و دید خر هیچ اعتراضی نمیکند و به مانند گذشته کار میکند روز بعد باز هم جیره را نصف کرد و خر باز هم مثل گذشته به کار خورد ادامه داد. تا اینکه کشاورز جیره را قطع کرد خر هیچ اعتراضی نکرد و بعد چند روز سر بر زمین گذاشت و فوت کرد...
( این ماجرا هیچ ربطی به ما مردم نجیب نداره)
يكي نيست توضيح بده وقتي اين كارت در اختيار مردم قرار گرفت چطور ميتوانند براي پرداخت برق و گاز و آب مشترك اقدام كنند؟! كنتورها مشترك هستند و هزينه زيادي جهت انشعاب در بر دارد و در بعضي موارد امكان پذير نيست.
تابناك جان لطفا پيگيري فرماييد.
خداعاقبت نداشته مان را بخیر کند گفتند ماستی که ترشه زتغارش پیداست/ سالی که نیکوست زبهارش پیداست /یا آب راگل کنیم تا ماهیها بمیرند
میشهاین 45 تومن هارا قطع کنند واینقدر توسر این مردم نزنند وقول بدهند بعداز این قیمت هارا دیگر انگولک نکنند واگر کم اوردند لطفا مدیریتهای خرد وکلان کشوررا انگولک کنند آره بالام جان
چرا پس تو گشورهای عرب تورم زا نیست؟مردم حق قانونیشون رو از نفت میخواهند.قرار نیست که شما مرحله به مرحله هدفمندی رو اجرا کنید اونم تک بعدی.
حتما برای این یکی هم باید پول بدیم؟! مثل تعویض گواهینامه و کارت پایان خدمت و شناسنامه و . . . .
خیلی ببخشید با این کارت میشه هزینه ی آب وگاز وبرق رو پرداخت کرد؟!!!!!!!!!!!
فکر میکنید حقوق ها خیلی بالاست؟ حالا با این یارانه حجم نقدینگی هم زیاد میشه
خیلی خوبه اگر فقط برای هزینه های برق/آب/گازوبنزین قابل خرج کردن باشه و تاریخ مصرف هم داشته باشه مثلاً اگر شخصی مبلغ واریزی در کارتشو تا فلان تاریخ هزینه پرداخت قبض های فوق الذکر ننمود مبلغ به دولت عودت داده شود
45 هزار تومن در ماه باعث تزریق نقدینگی زیاد میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! دانشمند .............. من توااین مملکت زندگی نمی کنم ؟؟؟شما زندگی نمی کنی ؟؟؟یکی بگه ایجا چه خبره ؟؟؟؟
این دیگه چه سیغه ای است . همین مبلغ ناچیز یارانه بابت گران شدن آب برق تلفن گاز نان وهزاران مشکل که بوجود آمده میدن کارت انرژی چیه . اگه راست می گید کارتی بدید که خانوارها نتونند از آن وجه نقد بردارند ولی آزاد باشند از طریق آن مایحتاج خود را تهیه کنند.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
افرین .زنده باشی
آقا ملت پولشو می خوان اونوقت شما هی می شنید فکر می کنید که چه جوری این پول رو ندین؟
هزینه و درد سری دیگر برای هیچ.
این طرح نسبتاً خوب است اما اشکالی که دارد این است که بید ظرفیت کل به درستی انتخاب شود اگر نه ممکن است به تشویق مصرف بیشتر انرژی ختم شود. بهتر بود با این پول می شد غیر از انرژی دیگر کالاهای مورد نیاز مردم (بخصوص کالاهای اساسی) و یا کالاهای ایرانی را خرید.
پاسخ ها
اسی بی خطر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
اقای کارشناس مصرف بهینه رو شارژمیکنه مابقی رو جنابعالی باید از جیب مبارک بپردازی
بعد با افزایش شدید مصرف سوخت چکار میکنید؟
مشود مدیر عامل شرکت بهینه سازی بفرماید در آپارتمانها با یک کنتور گاز و آب مشترک و برق مشاعات کدام یک از ساکنین باید هزینه را بپردازد؟
بازم یه خبر نصفه نیمه زدین و ملت باید تو کف بمونن و هر روز منتظر شنیدن یه شایعه ی جدید در خصوص نحوه استفاده و شارژ این کارت باشیم یا خبر ندین یا جامع اطلاع رسانی کنید
حالا هیچ چیز دیگه تورم زا نیست فقط همین یکی ورم افزاست؟؟؟؟؟؟؟
بهتره دولت مردان بدونن که مردم که بچه تیستند با این جیزها گول بخورند... ما خوب می دونیم تورم از کجا ناشی میشه و از کجا کنترل نمیشه!!!
خوب پدر آمرزیده ها شما که می خواستید همچین کارتی بدید دیگه چرا یارانه انرژی رو از اولش قطع کردید که این همه بدبختی بکشیم خودتون هم نمیدونید دارید چکار می کنید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
خوب میدونند این ماییم که نمیدونیم
باز هم یک روش دیگر برای حذف یک عده دیگر از دریافت یارانه
واقعا که مردمو مسخره کردند یه بار بگید نمی خوایم بدیم خلاص
کرایه تاکسی را هم میتوان با این کارت پرداخت کرد؟
یا الله زود باشید دیگه
کنترل نکردن قیمت دلار باعث تورم شده عزیز نه این 40 تومن که میدید مردم .همه جای دنیا سهم مردم از منابع رو بهشون میدن .دلارهر روز میره بالا تورم ایجاد میشه
تابناک جان اینو لااقل سانسور نکن . من نمی دونم مردم چی فرض کردین نفری 45500 تومان یارانه می دین از اون ور بابت انواع قبض نفری 60000 به بالا پول میگیرین . یه پولی به مردم می دین مردم یه پولی میذارن روش پستون میدن این کجاش شد حجم زیاد نقدینگی در جامعه .
اگر این کارت قابلیت برداشت مانده موجودی را نداشته باشد من شخصا به خانواده ام خواهم گفت انقدر مصرف آب و برق و گاز را بیشتر کنند که معادل مبلغ شارژ کارت سهمیا !!!! شود.
اسم بهتر و ديگري نبود سهميا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
یه اسمی گذاشتند که نتونی براش حرف دراری
این پول رو میدادین مردم گشنه بودن اگر ندین جلوی تورم گرفته میشه؟ یعنی گوشت کیلویی 15000 تومان لواش 10تومان بنزین 80 تومان برنج کیلویی 1500تومان کرایه ماشین مالیت لوازم خانکی وغیره مثل 5سال پیش میشه ما از خدامونه اصلا کارت هم ندین تورم رو به دروغ میگین پایین اومده نه عزیزم با قطع یارانه مر دم از خط فلاکت هم میگذرند
این مبلغ پرداختی به عنوان یارانه، اغلب برای خانواده های کم درآمد در نقش پوشش دهنده ی بخشی از آثار تورمی افزایش قیمت حامل های سوخت در بخش مایحتاج زندگی بوده است. در صورتیکه با حذف نقدی آن ابتکار عمل برای محل هزینه ی این یارانه از سرپرست خانوار گرفته خواهد شد.
از سوی دیگر هم اینک سهمیه بنزینی که به هر اتومبیل تعلق می گیرد کاملا نابرابر است. چرا که وقتی در یک خانواده 4 نفره تمام اعضا خانواده اتومبیل دارند یعنی ماهانه 240 لیتر بنزین یارانه ای می گیرند. حال اینکه خانواده پر جمعیتی که فاقد اتومبیل است 1 لیتر هم بنزین یارانه ای دریافت نمی کند. به نظرم این شیوه اصلا عادلانه نیست.
پس از فردای اون روز ملت باید وایسن توی جایگاه بنزین داد بزنن بنزین میفروشیم
پرداخت نقدی 40000 تومان شاید باعث افزایش نقدینگی نمیشه شاید برای دولت پرداختش سخت باشه ولی در واحدفرد که حساب کنیم ععدی نیست که تورم زا و افزایش خرید را ذر پی داشته باشه مهمترین مساله سود بانکی هست که کاهش پیدا کرده و اگه خروج سرمایه های کلان از بانک ها و رواوردن به بازارعای دلالی دلار و مسکن تورم زا تر است
بابا این کارها چیه یاران رو قطع کنید و با این کارهاتون مردم رو دق ندید!!
هر روز یک مسخره بازی!!
بابا مردم خودشون عقل دارن و شعور شما اگر کارتون درسته درست کار کنید تا مردم تا سرحد گرسنگی و قحطی نرن!!
با این کارت چه کاری میشود انجام داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
هیچی عزیزم بزار دم کوزه ابشو بخور
اقای مدیر ده درصد مردم فقط باهمین پول یارانه شکم خود وخانواده شان را سیر میکنند
چرا اين مبلغ ناچيز اينقدر فشار به دولتمردان مياره خدا داند !!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی