بازدید 12726

واکسن درمانی بهترین درمان آلرژی

کد خبر: ۳۹۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۱ 29 April 2014
یک فوق تخصص آسم و آلرژی با اشاره به اینکه تاثیر داروهای ضدحساسیت برای درمان آلرژی متفاوت است، گفت: درمان دارویی، باعث کنترل بیماری می‌شود، اما درمان قطعی نیست، از این رو واکسن درمانی، بهترین گزینه است.

دکتر مریم محلوجی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا گرده‌افشانی درختان را مهم‌ترین عامل حساسیت‌های آلرژیک در فصل بهار دانست و گفت: درختانی مانند سرو، چنار و اقاقیا با گرده‌افشانی باعث تشدید علائم آلرژی در افراد مستعد می‌شوند.

وی درباره مهم‌ترین علائم آلرژیک گفت: این علائم شامل عطسه، آبریزش بینی، خارش گلو، گوش و چشم و در مواردی ریزش اشک و گرفتگی یا احتقان بینی است و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

این فوق تخصص آسم و آلرژی با تاکید بر اینکه پرهیز از آلرژن‌ها اولین اقدام درمانی این بیماری محسوب می‌شود، گفت: درمان دارویی دومین مرحله از درمان این آلرژی است، اما درمان قطعی محسوب نمی‌شود.

وی واکسن درمانی را بهترین درمان آلرژی دانست و افزود: تاثیر داروهای ضدحساسیت متفاوت است و مصرف صحیح داروهای ضدحساسیت آلرژیک در زندگی افراد تاثیر مستقیم دارد به طوری که مصرف نابجای آن می‌تواند باعث خواب‌آلودگی مداوم بیمار شود.

محلوجی راد با تاکید بر اینکه نسل جدید آنتی‌هیستامین‌های موضعی کارایی بسیارخوبی دارند، گفت: این داروها هیچگونه عارضه سیستمیک بر بیمار ندارند در حالی که داروهای کورتیکواستروئیدی به دلیل عوارض بسیار زیاد به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ژنتیک و محیط را مهم‌ترین عوامل ایجاد حساسیت در افراد عنوان کرد و افزود: تاثیرات محیطی و ژنتیکی هر کدام 50 درصد در ایجاد حساسیت‌های آلرژیک دخیل هستند، به طوری که عامل محیط در فردی که از لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به حساسیت‌های آلرژیک است در ایجاد این بیماری تاثیر بسیاری دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی