بازدید 8406

خارش تنها علامت "بیماری‌ پوستی" نیست

کد خبر: ۳۹۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲ 28 April 2014
برخلاف اغلب تصورات خارش پوست در هر قسمتی از بدن، تنها علامت بیماری‌های پوستی نبوده و ممکن است نشانه‌ای از وجود یک مشکل یا بیماری داخلی و حتی یک عارضه جدی و خطرناک باشد.

سپهر کامیاب متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: خارش پوست بدن مشکل شایعی در بین مردم است و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

وی گفت: در برخی از موارد خارش پوست ممکن است نشانه‌ای از وجود یک بیماری و نارسایی عمده باشد، به همین دلیل باید معاینه و آزمایش کاملی در این زمینه صورت گیرد.

کامیاب تاکید کرد: برخلاف اغلب تصورات خارش پوست در هر قسمتی از بدن، تنها علامت بیماری پوستی نبوده و ممکن است نشانه‌ای از وجود یک مشکل یا بیماری داخلی و حتی یک عارضه جدی و خطرناک باشد.

وی با اشاره به اینکه در معاینات مرتبط با خارش پوستی باید بررسی عملکرد غده تیروئید، کبد، کلیه و حتی هپاتیت صورت گیرد، اظهار داشت: براساس نوع مشکل داخلی که عامل بروز خارش پوستی است، باید درمان‌های مناسب صورت گیرد.

کامیاب خاطرنشان کرد: باید خارش‌های پوستی به ویژه در صورتی‌که مداوم و شدید باشند جدی گرفته شوند و در این زمینه باید از خود درمانی پرهیز کرده و به موقع به پزشک متخصص مراجعه کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها