بازدید 13671

دلایل طلاق در دوران میانسالی چیست؟

کد خبر: ۳۹۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲ 28 April 2014
یک روانشناس گفت: یکی از دلایل طلاق در دوران میانسالی این است که فرد حس می کند در صورت برخورداری از شناخت کنونی، چنین فردی را به عنوان همسر انتخاب نمی‌کرد و حتی ممکن است بین او و همسرش اختلافات جدی وجود نداشته باشد.

دکتر شهناز نوحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه به سن 40 تا 45 سالگی دوره بحران میانسالی می‌گویند، افزود: دراین دوران افراد زندگی و هویت خود را تحت عنوان «من که هستم» مرور می‌کنند و اقداماتشان تاکنون را از انتخاب همسر گرفته تا شغل بازنگری می‌کنند و ممکن است حتی شغل خود را عوض کنند و ادامه تحصیل دهند.

این روانشناس افزود: افرادی که به ویژه در دومین دهه زندگی خود ازدواج کرده‌اند ممکن است اختلافاتشان طی سالیان طولانی زندگی مشترک حل نشده یا سرکوب شده باشد. در این شرایط فرد در سن میانسالی ادامه زندگی مشترک را بی فایده ببیند.

نوحی در ادامه گفت: اخیراً می بینیم که اختلالات شخصیت برخی همسران طی سال‌های طولانی نه تنها برطرف نشده است و همسر چنین فردی به مرور از او خسته می شود و به جدایی تمایل پیدا می‌کند، بلکه از سوی دیگر برخی همسران پس از سروسامان دادن به زندگی فرزندان به علت تداوم اختلافات تصمیم به طلاق می گیرند.

این روانشناس با بیان اینکه طلاق قبل از بلوغ صدمه روحی زیادی به کودک نمی‌زند، تصریح کرد: بدترین زمان طلاق زن و شوهر هنگام نوجوانی فرزند است واین امر موجب به هم‌ریختگی ساختار هویتی او می‌شود، چرا که فرد در دوران بلوغ به دنبال پیداکردن الگوهای اخلاقی والدین است.

نوحی در پایان درباره راههای کاهش طلاق در دوران میانسالی گفت: لازم است میانسالان مهارتهای اجتماعی را بیاموزند و در صورت ابتلا به اختلال شخصیت پیگیر وضعیت درمانی خود شوند علاوه بر آن آموزش‌های لازم را در زمینه‌هایی مانند همسرداری، فرزند پروری و سبک زندگی ببینند تا از بحران میانسالی به خوبی عبور کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان