بازدید 4154

خطیب‌جمعه: تاسیسات هسته‌‎ای تعطیل نمی‌شود

خطیب این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان فرمودند ما به هیچ قیمتی از هیچ یک از دستاوردهایی که دانشمندان ما در انرژی صلح آمیز هسته ای به دست آورده اند، عقب نشینی نخواهیم داشت . با فرمان نایب امام زمان نه تاسیسات آب سنگین اراک و نه کانون های دیگر به هیچ وجه تعطیل بردار نیست.
کد خبر: ۳۹۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ 18 April 2014
خطیب این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان فرمودند ما به هیچ قیمتی از هیچ یک از دستاوردهایی که دانشمندان ما در انرژی صلح آمیز هسته ای به دست آورده اند، عقب نشینی نخواهیم داشت . با فرمان نایب امام زمان نه تاسیسات آب سنگین اراک و نه کانون های دیگر به هیچ وجه تعطیل بردار نیست.

** تاسیسات هسته ای تعطیل نمی شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران

افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس و متخصصان این عرصه بیاناتی را ایراد کردند که ملت در تمام این مدت منتظر چنین صراحت و شفافیتی در بیانات ایشان بود.

صدیقی با تاکید بر این که انرژی صلح آمیز هسته ای در عرصه های مختاف برای ما کارساز است و تامین کننده نیازهای همه جانبه مردم شهید داده است، گفت: این انرژی صلح آمیز، علاوه بر بُعد انرژی، کشاورزی و پزشکی و دیگر عرصه ها برکاتی را عاید جامعه می کند.

وی دست یابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای را نقطه عطفی در تمدن اسلامی دانست و گفت: این کار یک باور و ایمان جدید و اعتقاد راسخی است که می شود در دامن دین بود و بدون نیاز به شرق و غرب به قله علم و صنعت ارتقا یافت.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ملتی که امید دارد و احساس استقلال می کند، بدون استغنا، استقلال تعمیق و نهادینه نیست؛ آنچه ملت را محکم، استوار و با آرامش در مسیر پرواز قرار می دهد این است که احساس کند بدون کمک گرفتن از دنیای استکبار می تواند روی پای خود بایستد.

حجت الاسلام صدیقی با یادآوری این که شرق و غرب در حوزه هسته ای دانشمندان ایران را یاری نکردند، گفت: این دانشی بود که با اعتقاد و ایمان و مجاهدت پیگیر دانشمندان ما توانستند این علم را بومی و شرق و غرب را مبهوت کنند.

وی یادآور شد: برای نمونه در موضوع غنی سازی 20 درصدی ایران فاقد این نوع غنی سازی بود اما دنیا در موضوع رآکتور هسته ای تهران با ایران کنار نیامد و عهد شکنی کردند و زمانی که قرار بود معامله به نتیجه برسد عقب نشینی کردند و آمریکا کارشکنی کرد اما در مدتی کمتر از آنچه فکر می کردند دانشمندان ایرانی غنی سازی 20 درصدی را به دست آوردند.

صدیقی این پیروزی دانشمندان ایرانی را یک پیروزی فرهنگی و اسلامی و پیروزی ایمان دانست و گفت: این کار جلوه اعتقاد و استقلال واقعی است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی استناد کرد و افزود: ایشان فرمودند ما به هیچ قیمتی از هیچ یک از دستاوردهایی که دانشمندان ما در انرژی صلح آمیز هسته ای به دست آورده اند، عقب نشینی نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: با فرمان نایب امام زمان، نه تاسیسات آب سنگین اراک و نه کانون های دیگر به هیچ وجه تعطیل بردار نیست.

صدیقی یادآور شد: فکر نکنیم موضوع هسته ای ایران موجب تحریم بود، فتنه موجب تحریم بود و تحریم از ابتدای انقلاب شروع شده است اما اوج آن ضربه ای بود که فتنه گران زدند و دولت را ضعیف نشان دادند و آنها جرات کردند این طور حرکت های غیرقانونی و زورگویانه را به عمل آورند.

وی افزود: اگر دنیای استکبار بتواند چرخ های سوخت هسته ای را از کار بیندازد، یقین بدانید نه تنها چرخ تولید ما سرعتی پیدا نخواهد کرد، چرخ تولید و اقتصاد ما را بیشتر گرفتار اختلال می کنند زیرا این دو با هم ملازمه دارد؛ اگر در این جهت توانستیم اقتدار خود را نشان دهیم، در بعد تولید هم خواهیم توانست وگرنه شکست خورده واقعی خواهیم بود.

** استقبال از سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان

امام جمعه موقت تهران در ادامه به سفر رییس جمهوری به استان مرزی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در این منطقه حساس، سیستانی های قهرمان و بلوچ های وفادار به کشور و نظام سالیان سال با آرامش و بدون درگیری زندگی کردند.

وی افزود: این گونه سفرها هم از جهت آشنایی دولت با ملت و دلگرم کردن آنها و هم تشخیص اولویت ها و نیازهای هر منطقه مطلوب است.

امام جمعه موقت تهران به بیانیه پارلمان اروپا اشاره کرد و آن را سخیف، بی شرمانه و زیادی خواهانه توصیف کرد و گفت: آنها بعد از سال ها تجربه خیال کردند وضع جدیدی پیش آمده است.

صدیقی با بیان اینکه مذاکره آنها را به اشتباه انداخت، افزود: در حالی که خود آنها ناقض حقوق بشر هستند، فکر کردند که می توانند به دین، فرهنگ و ارزش های ما دست اندازی کنند.

وی تاکید کرد: ملت ایران با استقامت در موضوع هسته ای و تقویت فرهنگ اسلامی در ابعاد مختلف، جواب دندان شکنی را به اتحادیه اروپا ،استکبار آمریکا و همه اذناب آن خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران، امسال را سال عمل به دین در بعد حجاب و عفت و کاهش گناهان و نیز سال رشد علمی و فرهنگی و پیشرفت در عرصه های مختلف دانست و ابراز امیدواری کرد که با حضور پررنگ مردم در صحنه اقتصاد، ذلت و سرافکندگی برای دنیای کفر در پیش باشد.

** عملکرد غرب نسبت به حقوق زن سراسر خیانت است


خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به روز بزرگداشت زن و ادعای غربی ها در باره رعایت حقوق زنان گفت: عملکرد غرب نسبت حقوق زن سراسر خیانت است.

وی افزود: دنیای کفر و الحاد غرب نسبت به حقوق زنان جز تعرض و خیانت کارنامه دیگری نداشته و از آن استفاده ابزاری کرده است.

امام جمعه موقت تهران باگرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ایشان را نمونه کامل عظمت یک زن در اسلام دانست و اظهار داشت: رفتار آن حضرت پس از پیامبر(ص) حق مطلب را در تبلیغ اسلام ناب ادا کرد و بهانه را از همه در باره اسلام زندگی، اسلام حکومتی و اسلام ولایی که متن دین ما است، گرفت.

حجت الاسلام صدیقی یادآور شد: حضرت زهرا(س) با خطبه ها، فداکاری ها و قهرمانی بی بدیل خود بعد از نبی مکرم اسلام (ص) با همه وجود خود اسلام ناب را تبلیغ کرد و با وجود ایشان، هیچ بهانه و عذری برای کنار زدن حضرت امیر المومنین و زاویه گرفتن از مساله غدیر و ولایت مداری برای احدی تا روز قیامت باقی نماند.

امام جمعه موقت تهران ، ولادت حضرت فاطمه زهرا را ولادت همه زیبایی ها و کمالات دانست و با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: ویژگی عمده حضرت امام خمینی (ره) این بود که پرچم غدیری که حضرت زهرا(س) قربانی آن بود به اهتزاز درآورد و ولایت فقیه را در عرصه زندگی دارای نقش و رسالت قرار داد و حکومت های مجعول و ساختگی شرق و غرب را تحت شعاع قرار داد و افکار بشریت را به راه نویی در زندگی که سبک زندگی دینی است، هدایت کرد.

حجت الاسلام صدیقی به دیدگاه دنیای غرب درباره زنان پرداخت و گفت: دنیای غرب جز خیانت و تعرض به حقوق زنان هیچ خدمتی به آنان نکرده است؛ سردمداران غرب و مدعیان دفاع از حقوق زنان در کشورهای غربی زن را ابزاری برای فروش کالاها و ارضای شهوات قرار داده اند و در چنین دنیایی نه زن ارزش دارد و نه مرد.

وی با بیان این که در مکتب غرب ارزش های والای انسانی مورد تهاجم قرار گرفته است، افزود: انسانی که باید آیینه خدا و مظهر قدرت و صفات و کرامت خدا باشد، این موجود را در حد یک حیوان و حتی پست تر از حیوان پایین آوردند؛ شیوه فریب و تقلب و زورگویی و تجاوز ارمغانی است که اینها برای جامعه بشری پیش آوردند.

صدیقی تاکید کرد: سردمداران غرب باید خجالت کشیده و شرم کنند که این قدر رتبه بشر را پایین آورده و حیوانیت و سبوعیت و شیطنت و فریب را جایگزین ارزش های والای انسانی کرده اند.

** گرامیداشت روز ارتش و تاسیس سپاه انقلاب اسلامی


امام جمعه موقت تهران در ادامه به فرارسیدن روز ارتش و تاسیس سپاه انقلاب اسلامی اشاره کرد و با استناد به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: این مایه افتخار نیروهای مسلح است که امیرالمومنین(ع) آنها را ستایش کرده است.

وی افزود: امام علی (ع) نیروهای مسلح را دژ محکمی می داند که با وجود اینها ملت پشتیبان و حافظ دارد.

صدیقی از نیروهای مسلح به عنوان مایه آرایش مسوولان یاد کرد و گفت: اگر بازوی پرتوان در اختیار مسوول و ولی نباشد، در صحنه بین الملل نمی تواند سر خود را بلند کند.

وی با بیان این که گرگ ها انسان ضعیف را می خورند، یادآور شد که نیروهای مسلح مایه اقتداری هستند که دنیای مادی از این اقتدار می ترسد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: زمانی که سپاه تاسیس شد و ارتش احیا شد و اینها هشت سال و نیم اقتدار آفریندند و شرق و غرب را مبهوت کردند، رهبری و نظام احساس سرافرازی و افتخار کرد و این است که امیرالمومنین اینها را مایه زینت مسوولان نامگذاری کرده است.

صدیقی در ادامه تاکید کرد: این گروه های سیاسی و وابستگان به اجانب اگر نیروهای مومن و مسلح را پشتیبان نظام ندادند، شرارتشان بیش از اینها خواهد بود.

وی نیروهای مسلح را مسیر و پل آرامش قلبی آحاد ملت دانست و تاسیس سپاه و روز ارتش را به نیروای وفادار و مومن که یک مرجع تقلید، فقیه عادل و جامع الشرایط و نایب عام امام زمان فرماندهی آنها را بر عهده دارد، تبریک گفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل