بازدید 7837

تولید الماسی از جنس موی پله

این مجسمه پله را در هنگام زدن ضربه گل نشان می‌دهد؛ یک قطعه الماس زردرنگ که از موهای پله درسه شده در کنار مجسمه دیده می‌شود.
کد خبر: ۳۹۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ 11 April 2014
الماس‌های ساخته شده از موی پله به فروش می‌رسند.

به گزارش دانا، در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال در برزیل، پله اسطوره فوتبال جهان، محصول ویژه‌ای را به بازار ارائه کرده است: الماس‌های مصنوعی که از موهای او تولید شده‌اند و هر قطعه بیش از ۷ هزار دلار قیمت دارد.

این مجسمه پله را در هنگام زدن ضربه گل نشان می‌دهد؛ یک قطعه الماس زردرنگ که از موهای پله درسه شده در کنار مجسمه دیده می‌شود.
الماسی از جنس موی پله
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال برزیل در جریان مراسمی در شهر سائوپائولو ۱۲۸۳ قطعه از این الماس منحصر به فرد را عرضه کرد. تعداد این الماس‌ها برابر با تعداد گل‌هایی هستند که پله در دوران فعالیتش در دروازه حریفان کاشته است. هر قطعه از این الماس‌های مصنوعی ۷۵۰۰ دلار قیمت دارد.

این الماس‌ها در آزمایشگاه در فرایندی مبتنی بر فشار و حرارت بالا (HPHT) تولید شده‌اند. در این روش دما و فشار بسیار زیادی که داخل زمین موجب تشکیل الماس می‌شوند، در آزمایشگاه به طور مصنوعی ایجاد می‌شود. مشخص نیست که الماس‌هایی که ویژه جام جهانی عرضه شده‌اند، هر کدام چند تار موی پله را درون خود دارند.
الماسی از جنس موی پله
رقابت‌های جام جهانی فوتبال در برزیل روز ۱۲ ژوئن آغاز می‌شود. سوت بازی اختتامیه در روز ۱۳ ژوئیه در ورزشگاهی در شهر ریو دو ژانیرو زده خواهد شد.

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، ملقب به پله، همراه با تیم ملی فوتبال برزیل در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ موفق به بالابردن جام و دریافت لقب قهرمانی جهان شد. او در دوران فعالیت حرفه‌ای رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرد. از پله به عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال نام می‌برند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار