بازدید 7643

سيب‌زمينی ارزان می‌شود

کد خبر: ۳۹۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸ 08 April 2014
وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ با ورود سیب زمینی تازه به بازار در 10 تا 20 روز آینده شاهد کاهش قیمت این محصول خواهیم بود.

آقای حجتی در حاشیه جلسه اش با کمیسیون کشاورزی مجلس در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره افزایش قیمت سیب زمینی در هفته های اخیر افزود: این افزایش از قبل قابل پیش بینی بود چرا که درباره بذر کشت استمرار محدودیت داشتیم.

وی افزود: در کشور عمده تولید سیب زمینی در ماه شهریور و فصل پاییز صورت می گیرد اما برای تکمیل و افزایش ظرفیت تولید، به علت این که کشور ما چهار فصل است در برخی فصول از ظرفیت زمین های کشاورزی در برخی مناطق برای تولید گندم با عنوان «کشت استمرار» استفاده می کنیم که به علت محدودیت در بذر در این باره مشکل داشتیم.

آقای حجتی در پاسخ به این پرسش که با توجه به افزایش محسوس قیمت میوه چه برنامه ای همانند اوایل سال برای کنترل مناسب قیمت ها دارید گفت: وزارت جهاد در صنف فعالیت نمی کند بلکه فعالیتش در تولید و عرضه بازار است و از نظر ما مبنای عرضه بازار همان قیمت میادین میوه و تره بار است.

وی افزود: در روزنامه ای دیدم که نوشته بود قیمت مرغ بالای 7 هزار تومان در هر کیلو عرضه می شود در حالی که خودم در تره بار مرغ کیلویی6 هزار و 500 تومانی مشاهده کردم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ما هیچ مشکلی درباره عرضه مرغ و میوه جات نداریم و حتی در انبارهایی که برای ذخیره سازی میوه تهیه کرده بودیم هنوز میوه موجود است و مشکلی نیست اما متأسفانه برخی صنوف اقدام به افزایش قیمت کردند که امیدواریم با حضور به موقع دستگاه های 
ناظر این مسئله رفع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس