بازدید 3486

اعتصاب بيمارستانها در آرژانتين

کارکنان و پزشکان بیمارستانی در بوینوس آیرس اعتصاب کردند به طوری که بیمارستانها به جز موارد اورژانس یا اضطراری از پذیرش بیماران خودداری کرده و موجب سردرگمی هزاران بیمار شدند.
کد خبر: ۳۸۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ 30 March 2014
کارکنان و پزشکان بیمارستانی در بوینوس آیرس اعتصاب کردند به طوری که بیمارستانها به جز موارد اورژانس یا اضطراری از پذیرش بیماران خودداری کرده و موجب سردرگمی هزاران بیمار شدند. سپس اعتصاب کنندگان در برابر بیمارستانها تظاهرات کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بوینوس آیرس/ سباستیان یکی از رهبران این اعتصاب و تظاهرات می گوید: این اعتصاب تنها برای دفاع از حقوق ما کارکنان نیست بلکه تلاشی برای بهبود وضع نظام درمانی است که به دلیل کمبود بودجه و دستمزد نامناسب با بحران حادی در آرژانتین روبرو شده است.

بحران فعلی در نظام دولتی بهداشت و درمان آرژانتین درحالی است که این نظام زمانی بسیار موفق بوده و حتی برای بعضی کشورهای اروپایی و امریکا الگو بوده است اما بعدا با افزایش جمعیت و عدم ساخت بیمارستانهای جدید و حالا کاهش دستمزدها نظام رایگان درمانی با مشکل روبرو است.

یکی از پرستاران اعتصابی می گوید: وعده افزایش بیست و پنج درصدی دستمزدها حتی پاسخگوی تورم ماه دسامبر هم نیست در حالی که از ان زمان تا حالا تورم هرماه بیشتر شده است.

در ماه دسامبر گذشته ارزش پول ملی آرژانتین در برابر ارزهای خارجی سقوط کرد مشکلی که علاوه بر این کشور گریبانگیر دیگر اقتصادی نوظهور جهان از جمله افریقای جنوبی، هند، برزیل، پرو و ترکیه شد. صاحبنظران امریکا را عامل اصلی این بحران می دانند زیرا امریکا با افزایش بهره بانکی سرمایه داران را فریفته و بخشی از سرمایه ها را به امریکا جذب کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل