بازدید 4351
اشپیگل :

آمریکا تسلیحات اتمی خود را تقویت می کند

کد خبر: ۳۸۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۲ 18 March 2014
 یک هفته نامه آلمانی از برنامه های آمریکا برای مدرنیزه کردن کلاهک های اتمی خود در اروپا با صرف هزینه میلیاردی از سال ۲۰۲۰ خبرداد.

به گزارش تسنیم، به نقل از نشریه "دی سایت"، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می خواهد تسلیحات اتمی خود در اتحادیه اروپا را مدرن سازی کند.

هفته نامه "اشپیگل" بدون ارائه منبعی این خبر را اعلام کرده و در گزارشی نوشت: وزارت دفاع آمریکا تصمیم دارد تسلیحات اتمی خود که در آلمان و اتحادیه اروپا مستقر است را از سال 2020 نوسازی و مدرن کند.

به گزارش این هفته نامه آلمانی، در پیش نویس بودجه ایالات متحده برای سال 2015 ابزار لازم برای استقرار سلاح های اتمی جدید تیپ B61-12  در اروپا درخواست شده است.

به این ترتیب از بهار سال 2015 باید نرم افزارهای هواپیماهای جنگی متحدان اروپایی آمریکا با سلاح های جدید اتمی منطبق شود.

آلمان از جنگنده بمب افکن های تورنادو به عنوان ناو هواپیمابر استفاده می کند و دیگر کشورهای اروپایی از جت های جنگنده تیپ  F-16 استفاده می کنند.

 بر اساس این گزارش ، اولین بمب های مدرن باید از سال 2020 آماده بهره برداری باشد و این پروژه بر اساس ارزیابی های فعلی در کل حدود ده میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت. برای امنیت بهتر انبارهای تسلیحات اتمی حدود 154 میلیون دلار هزینه در نظر گرفته شده است. آلمان حدود یک پنجم این هزینه ها را تقبل می کند.

مدرنیزه کردن تسلیحات اتمی آمریکا در اروپا از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود؛ اما حالا در جریان شدت گرفتن تنش ها بین غرب و روسیه به دلیل مناقشات بر سر اوکراین اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی