بازدید 47817
نگاهی به تأثیر چیدمان روزهای تقویم و تأثیر آن بر کشور؛

طولانی‌ترین تعطیلات نوروزی آغاز شد؟!

موج تعطیلی از مدارس (با حدود دوازده میلیون دانش‌آموز و جامعه بزرگی از اولیای مدرسه) و دانشگاه‌ها (با چهار و نیم میلیون دانشجو و جامعه اساتید و کارکنان دانشگاه) آغاز شده و به دیگر بخش‌های جامعه تسری می‌یابد تا عملا تعطیلات نوروزی متأثر از تقویم و به خواسته دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌هایشان آغاز شده و تا هنگامی که ایشان تعیین می‌کنند، ادامه بیابد.
کد خبر: ۳۸۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹ 12 March 2014
از وزارت آموزش و پرورش که امسال برای روزهای باقی مانده، خط و نشان کشیده تا مراکز آموزش عالی که هر یک ساز خود را می‌زنند، همیشه هفته‌های پایانی سال و‌ آغاز سال بعد با این پرسش همراه بوده و هست: «کلاس رفتن تمام/شروع شد؟»؛ پرسشی که همه کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و پاسخی برای آن نیست!

به گزارش «تابناک»، به فاصله هشت روز مانده تا پایان سال، فضاهای آموزشی به سرگردانی سابقه‌داری دچار شده‌اند که رنگ و بوی نوروزی می‌دهد، ولی تفاوت آن با سال‌های گذشته این است که امسال کمی زودتر از هر سال دچار آن شده‌ایم و به نظر دیرتر از همیشه از آن رهایی خواهیم یافت!

طولانی‌ترین تعطیلات نوروزی آغاز شد؟!

نیم نگاهی به تقویم امسال و قیاس آن با تقویم سال‌های گذشته، نشان می‌دهد که اگر امروز روز آغاز تعطیلات نوروزی در مدارس و دانشگاه‌ها باشد، عملا‌ طولانی‌ترین تعطیلات نوروزی در سال‌های اخیر را داشته‌ایم و چه بسا در آستانه طولانی‌ترین تعطیلات نوروزی کشور در‌ تاریخ نیز باشیم؛ تعطیلاتی بیست و سه روزه!

برای شرح ماجرا ناگزیریم از تعطیلات نوروزی در مدارس و دانشگاه‌ها شروع کنیم؛ تعطیلاتی که ‌فراگیر همه ارکان جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و به نوعی سکان‌دار آغاز تعطیلات نوروزی و همچنین آغاز سال کاری بعد است؛ اما غالبا زمان ظهور و بروز و پایان یافتن آن مشخص نیست و به ناباورانه تحت تأثیر آرایش روزها در تقویم قرار دارد.

این در حالی است که تقویم نشان می‌دهد امروز، بیست و یکمین روز اسفند ماه پتانسیل زیادی برای آغاز‌ تعطیلات نوروز 93 در خود نهفته داشت؛ به این صورت که برخی خانواده‌ها‌ با لحاظ کردن تعطیلی پنجشنبه‌ها در تقویم آموزشی و موعد آغاز ‌سفرهای نوروزی به فاصله چند روز تا پایان سال، بر این باورند که عملا هفته آتی فرصتی برای کلاس رفتن و دایر بودن و مدارس و دانشگاه‌ها نیست و چون مخالفتی هم با این باور سراغ ندارند، به خود حق می‌دهند که ایده‌شان را قانونی نانوشته برای آغاز تعطیلات بدانند.

این باور البته مورد تأیید برخی مسئولان نیست و حتی مخالفانی دارد؛ هرچند این مخالفت‌ها اینقدر رقیق بیان می‌شوند که به گوش کسی نمی‌رسد، چراکه شاید خود مسئولان هم می‌دانند، باور عموم را در این باره، نه سخنان ایشان و قوانین، بلکه تقویم می‌سازد!

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این باره می‌گوید: روزهای فعالیت مدرسه را تقویم برای ما مشخص می‌کند و بنا بر آن، مدارس تا پایان اسفند دایر هستند و بر اساس روزهای تعطیلی یا غیرتعطیل‌ در تقویم، دانش‌آموزان موظف‌اند در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به اینکه مدارس تا چه روزی در اسفندماه دایر هستند، می‌گوید: به نظر بنده، نباید اینگونه پرسش‌ها مطرح شود. باید اجازه داد مردم یاد بگیرند که وظیفه دارند بر پایه تقویمی که دولت اعلام می‌کند، پیش روند؛ با توجه به اینکه تقویم در اختیار همه مردم است، پس جای پرسش برای این موضوع نمی‌ماند.

اسفندماه امسال در قیاس با اسفندماه های سال های گذشته پتانسیل بالاتری برای آغاز تعطیلات نوروزی در اختیار خانواده ها قرار داده است.
اسفندماه امسال در قیاس با اسفندماه های سال های گذشته پتانسیل بالاتری برای آغاز تعطیلات نوروزی در اختیار خانواده ها قرار داده است.

اینکه چرا سخنان یکی از مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش درباره سؤالی که خانواده‌های حدود دوازده میلیون دانش‌آموز با آن مواجهند تا این اندازه غیر دقیق و مبهم بیان می‌شود، چه بسا دلیلی نداشته باشد، جز اینکه مکانیزم‌های آموزش و پرورش به گونه‌ای تنظیم شده که عملا اگر دانش‌آموزی در این روزهای پایان سال غیبت کند، تبعات چندانی متوجه وی نخواهد شد.

اما هرچه آموزش و پرورشی‌ها در این زمینه دستشان بسته به نظر می‌رسد و چه بسا ترس از شکست، مانع تلاششان برای به مدرسه کشاندن دانش‌آموزان در روزهای پایان هر سال شده، در آموزش عالی اوضاع متفاوتی حاکم است؛ آنجا اساتید ابزار قدرتمندی برای جذب دانشجویان به کلاس‌های درس دارند.

در آموزش عالی، حضور و غیاب اساتید در کنار عواقب سختی که انتظار دانشجویان پر غیبت را می‌کشد، از یک سو می‌تواند منجر به دایر شدن کلاس‌های دانشگاه در روزهای پایانی سال شود و از سوی دیگر، ممکن است ابزاری در دست دانشجویان قرار گرفته و زمینه‌‌ساز تعطیلی دانشگاه شود.

کافی است دانشجویی از آغاز ترم غیبت نکرده باشد تا بتواند به سادگی قید حضور در کلاس و دانشگاه را در این روزها بزند که در این صورت یا استاد ترجیح می‌دهد با وی و امثال وی همراه شده و کلاس را تعطیل کند و یا بر پایه قوانین عمل کرده و مجبور است کلاس را با شمار اندکی پیش برده و در پایان کار، جریمه‌ای برای غایبان در نظر بگیرد.

البته تعطیلی یا دایر بودن کلاس در مراکز آموزش عالی، برگرفته از عوامل دیگری نیز هست؛ همراهی دیگر اساتید و نوع دانشگاه؛ یعنی در دانشگاه‌های دولتی ماجرا به یک شکل پیش می‌رود و در مراکز غیر دولتی، غالبا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

بدین ترتیب، موج تعطیلی از مدارس (با حدود دوازده میلیون دانش آموز و جامعه بزرگی از اولیای مدرسه) و دانشگاه‌ها (با چهار و نیم میلیون دانشجو و جامعه اساتید و کارکنان دانشگاه) به سایر بخش‌های جامعه تسری یافته و عملا تعطیلات نوروزی به خواسته این بخش کثیر از جمعیت جامعه و تا زمانی که تقویم اجازه بدهد، ادامه خواهد یافت.

از چرایی شکل‌گیری این تعطیلات که بگذریم، سکوت مسئولان در قبال آن، چه بسا جذاب‌ترین بخش ماجرا باشد؛ آنجایی که یک بار هم که شده، مسئولان وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و علوم و حتی سایر دولتمردان برای یک بار هم شده، گرد هم نمی‌آیند تا برای پایان سال تحصیلی پیش از نوروز تصمیم گرفته و هم مردم را از سرگردانی خلاص کنند و هم بنای تخلف از قانون را با تعریف قوانین قابل اجرا در این زمینه، از بین ببرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۱۸۲
ای کاش تعطیلی ها سامان دهی میشد . اخه کجای دنیا تو یک ماه 11 روز تعطیلی دارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
چرا جک میگین حالا خوبه بالا مشخصه که تعطیلات از دو هفته دیگه شروع میشه چه ربطی داره به نوروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
همه جای دنیا نمی دونی بپرس تمام اروپا مئارسش برای ایستر که همون تقریبا هم زمان با عید ما هست 2 هفته تعطیله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
تعطیلات کریسمس عزیزم. نشنیدی تاحالا؟!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
آخه کجای دنیا تعطیلی آخر هفته یک روزه دارن؟؟ البته تهرانی های عزیز به علت اینکه خون رنگی تری دارند دو آخر هفته رو تعطیل هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
سامان دهی یعنی این که تعطیلی ها نظم داشته باشند نه اینکه در یک ماه 11 روز تعطیلی داشته باشیم و یک ماه دیگر هیچ .
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
بیکاری عزیزم!؟
بجای شمارش روزهای تعطیلات بهتره برید به تورم و قیمت کالاهای اساسی از اردیبهشت ماه 93 به بعد فکر کنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ناراحتی شما؟ بسهم خودت کار کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
دوست عزیز مثل اینکه دنیا را ندیدی که میگی کجای دنیا داره. سوئد جزء پیشرفته ترین کشورهای دنیاست و از حدود 20 دسامبر تل 12 ژانویه مدارس و دانشگاهاش تعطیله. همه جا همین جوره.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
شما تو 20 روز باقی مونده که تعطیل نیست سفینه ات را تکمیل کن یه کمی دیر تر به فضا پرتاب کن ! حالا روز روزش انگار چی کار می کنیم
شهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
واقعا که مسخره است. این دیگه چه اوضاعیه؟ مگه مملکت قانون نداره که مدرسه ها همینجوری تعطیل میشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
تعطیلات کریسمس دوهفته هست.یه نگاه به تقویم میلادی داشته باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
279 تا کارمند اعتراض کردن که چرا داری میگی همه جای دنیا مدارس و دانشگاه ها واسه سال نو 2 هفته تعطیل نیست

یا ایها الناس، همه جای دمنیا مدرسه و دانشگاهش تعطیل مییشه ولی اداره و شرکتاش نه ((نه))
ایران 2 هفته که هیچی، اداره ها یک هفته قبل و بعد عید هم تعطیلن آخه
الان همه شماها یا کارمندای بیکارین یا بیکارای تو خونه نشسته
بیچاره کارفرماهاتون
مگه چیه !!
برای چی اینقدر می سوزید !!
بگم آتش نشانی بیاد خاموشتون کنه !!!
مملکتی که تو روزای غیر تعطیلم تعطیله چه بهتر برای عید اینقدر زیاد تعطیله. خیلی اتفاق خاصی نمی افته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آخه کجای دنیا تعطیلی آخر هفته یک روزه دارن؟؟ البته تهرانی های عزیز به علت اینکه خون رنگی تری دارند دو آخر هفته رو تعطیل هس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
گل گفتی. حداقل آلودگی هوا کمتره و راحت تر نفس می کشیم!
به نظر من يكي امولفه هاي اقتصاد مقاومتي اينه كه در يك اقدام انقلابي همه دست بدست هم دهيم واين تعطيلات الكي اقتصاد شكن را اصلاح وكمتر از اين بكنيم ما الان نياز به كار و كوشش فرائان دارينم تا رو پاي خودمون بايستيم وبه ديگران محتاج نباشيم
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اول اداره ها 4 روز تعطیلن
دوم ادارات خدماتی مثل آب برق پرستارها اصلا تعطیل نیستن پس همه را با یک نظر نبینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
کاش میشد به بعضی نظرا 1000 تا منفی داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
با این تعداد منفی مشخصه تعداد کارمندانی که می خواهند جبران حقوق کم را با حضور کمتر در محل کار جبران کنند رو به تزاید است.
مقاومت منفی یا کارمندان تنبل؟؟
شاید هم هر دو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
استاد مطهری می فرمایند یکی از عوامل رشد اندیشه و تولید فکر فراغت است. کسی که کار فکری می کند باید فراغت بال داشته باشد تا بتواند اندیشه تولید کند و باعث پیشرفت جامعه بشود . عمده کار معلمها باید مطالعه و تحقیق باشد.معلم که کارش بدنی نیست تا ارزش کارش را ساعتی محاسبه کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اگر از ماشین هم زیاد کار بکشیم به روغن سوزی می افتد . خدا وکیلی با این دانش آموزان فعلی اولا هر کلاس دو معلم نیاز دارد(شوخی) ثانیا هفته ای دو روز هم زیادی است .حواست نباشد توی کلاس همدیگر را تکه پاره می کنند.
یا اینکه با موبایلشون فیلم ... می بینند. شما فرهنگ را اصلاح کن من هفته ای هفت روز و سالی 365 روز کلاس می روم. دانش آموز می گوید الگوی من علی بیغم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
شما توی روزهای غیرتعطیل کم کاری نکنی همه مشکلات حل میشه
ناراحتی؟
به خواسته دانش آموزان و دانشجویان؟!!!!
به خدا اگه اینجوری باشه.اینا همه به خواسته و نفع کارمندان آموزشه که به هر بهانه کار و درس رو تعطیل میکنن و به تعطیلات میرن و حقوقشون هم که ماشا الله همیشه پا برجاست
پاسخ ها
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
نمی دانم شما چکاره هستید وقتی من مروم کلاس ولی سه یا چهار نفر نشسته اند مقصر کیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
یه جوری حقوقشون حقوقشون میکنی انگار میلیونی پول میریزن به پای معلم ت دکتر میری واسه یک دقیقه معاینه سی تومن میدی معلم باید یک روز 8ساعته بره سر کلاس از دسته بیل آدم بسازا سی تومن بگیره قبل از نظر دادن فک کنی لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
نه عزیزمن ما تا 28اسفند سر کار هستیم روز 6 اسفند هم دانشگاه هر چند دانشجو نداره ولی ما سر کار هستیم هر کسی هم دلش میخاد بره باید مرخصی بگیره
سبز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
خوبه همه ما مدرسه و دانشگاه رفتیم و میدونیم کی دانش آموزان و دانشجویان رو تهییج میکنه که نیان!
آقای محترم من از شما نخواسته بودم معلم بشی که گلگی خودتو از حقوقت به مامیکنی!در ضمن با این همه تعطیلی که شما دارین و حتی همون یک ساعت درس رو هم 15 دقیقه از سر و تهش میزنین و بقیش رو هم .... همون حقوق هم بخدا زیاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
علی جان ناراحتی حقوقت و کارت را با من معلم عوض کن . ما معلمها کارمان کار انبیا است اما حقوقمان نصف افغانیها. تویش خودمان را کشته و بیرونش بقیه را .من سال 71 فوق لیسانس گرفتم تازه تونستم یه پراید بخرم.آنهم قسطی .
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
دوستای عزیزم که معلمن . . . اگه ناراحتی استفاء بده.زورت که نکردن.اون روز که استخدام میشدی مگه بهت نگفتن چقد حقوق میدن که الان داری گلگی میکنی . . . والا
تو سال 6 ماه تعطیلن بازم طلبکارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
من کارمند اموزش پرورشم ولی متنفرم از این تعطیلی .شورای معلمان رو زودتر برگزار میکنن درسا تعطیل .حتی بعضی مدرسه ها فروشگاه دستفروشی میشه.البته تقصیر معلما نیست.فرهنگ همه رو اونجوری عادت داده . کسی که کار نمیکنه وزبون بازی میکنه ارزشش خیلی بیشتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نفس آزاد .....با مدرک دکتری هم نتونی کاری پیدا کنی وقتی 1جا با حداقل حقوق هم گیرت بیاد میچسبی و ولش نمیکنی
همه مثل شما آقازاده نیستن دستشون تو جیب باباشون باشه و دنبال یه شغلی بگردن که از همون اول ماهی 3ملیون حقوق بگیرن
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
دیگه همین مونده بود که یه معلم خودشو با دکترا مقایسه کنه!!!!!!!
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ناشناس 9:53
من آغا زاده نیستم
صورتمم با سیلی سرخه.
اما آدم یا یه کاری رو قبول نمیکنه
یا قبول کرد عین خاله زنکا قرقر نمیکنه . . .
بد میگم بگو بد میگی.
به اين نكته مهم هم توجه كنيد كه دانشجوياني كه محل سكونتشان با محل تحصيلشان يكي نيست ممكن است در روزهاي آخر سال براي تهيه بليت مشكل پيدا كنند. براي ايجاد نظم و انضباط بايد تمام موانع را يك به يك برطرف كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
روزهای اخر سال کجا؟ هدهم و هجدهم ونوزدهم و . .. کجا؟
من مدرس هستم. دا در یک دانشکده فنی تدریس می کنم کلاس این هفتم که یکشنبه بود تشکیل نشد.
اخه خودتون انصاف به خرج بدید ترم بهمن اصلش چی هست که دیگه اینجوری بشه؟
لااقل تا بیست و پنج بیایند.
دارين خط ميدين !
ما تعطیل شدیم ولی با کلی پروژه درسی...........
اشکالی داره یک 10 روز از شر ترافیک کشنده صبح و عصر نجات پیدا کنیم؟ اونهم قبل از 5ماه هوای طاقت فرسای گرم یک تمدد قوا پیدا کنیم؟
متاسفانه معلمان اگرچه به دانش آموزان میگویند حتما باید بیایید و...ولی به طور غیر مستقیم آنها را تشویق به نیامدن میکنند و مثلا معلم پسر دبستانی من گفته هفته آینده من درس نمیدهم و اگر بیایید تمام روز باید رونویسی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اول از همه دانش آموز در میره!
آقا ضمن احترام:چرا فقط حرف های بدون دلیل ومدرک مطرح میکنید.امروز بنده در کلاس درس بودم کلیه مدارس کلاسها دایر است و قرار هم نیست که هفته آینده تعطیل باشد.حتما شما سر وکاری با تدریس ندارید.پس بهتر است زیاد از تعطیلی که وجود ندارد.برای تعطیل شدن دیگران غصه نخورید.از نظر روحی ضرر دارد
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اقا ضمن احترام ما از امروز تعطیل شدیم!
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
دوست عزیز ما معلم نیستیم . .. اما تا دلت بخواد دانش آموز بودیم . . . دیگه مارو که سیاه نکن که . . .
شیرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ایشون راست میگن کلاس های ما هم هفته ی دیگه دایره
بابا كه گفته تعطيل
من دانشگاه تهران ارشد درس ميخونم تا خود روز 27 اسفند كلاس داريم و كلاسها تشكيلي ميشه و اساتيد به جديت تمام درس ميدن.
البته قبول دارم كه كشور تو اين تعطيلات بيمه تعطيل و ضرر وحشتناكي به اقتصاد كشور وارد ميشه.
تو اروپا براي تعطيلات سال نو حداكثر در مجموع اونم در شرايطي خاص يك هفته تعطيلي دارند و دوهفته هم تعطيلات تابستون.
تو اين مملكت يا تعطيلي عزا يا تولد يا نوروز و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
در اروپا تعطیلات تابستانی هم وجود دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
تعطیلات در فرانسه بیشتر از ایران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ما که به قول اون آقاهه کل یوم در ساعت اداری و تدریس تعطیلیم اروپا و امریکا و فرانسه حالا حالاها باید یدوند دنبالمون ،یادش بخیر دوم دبیرستان دبیر ادبیات فارسی داشتیم که هرجلسه یک درس را روخونی می کردیم هرکی چند خط بعدش می گفت مطالعه کنید وقتی چهارم دبیرستان شدیم یک دبیر از البرز آوردند اونوقت فهمیدم ادبیات چه وسعتی داره که داشتیم توش غرق می شدیم . معلمی خداییش عشق و حاله به اندازه کارتون پول می گیرید ننالید
نجفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
چون دانشجوی ارشد هستی پس بزار برات یه حساب و کتاب بکنم:
هر سال 52 هفته است و در بیشتر کشورهای دنیا 2 روز تعطیل پس 104 روز کل دنیا در سال فقط بابت آخر هفته ها تعطیله و اغلب کشورها حتی مثل چین تعطیلات سال نو 7 تا 20 روزه دارن بعلاوه 1 روز تعطیلات عید پاک در کشورهای مسیحی بعلاوه یک روز تعطیلات روز ملی هر کشور با عناوین گاها متفاوت حالا چند روز شد؟ اما ایران 52 تا جمعه داره بعلاوه 30 روز تمام تعطیلات ملی و مذهبی حالا تو ایران واقعا تعطیلات زیاده؟
بهتر است نگاهی به وضعیت ترافیک انتهای سال برای جابجائی در شهرها داشته باشید تا علت عجله برای تعطیلات را در خانواده ها ودانشجویان بیابید . واقعا معزل اصلی عدم پاسخ گویی ظرفیت راهها و وسایل نقلیه بین شهری این تعطیلات را به جلو میاندازد
اینقدرضدحال به مردم نزنید
باور کنید وضع خیلی مسخره شده. من در رشته کارشناسی ناپیوسته دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنم. پنج شنبه و جمعه ها کلاس داریم. هفته گذشته معلم ها و استادها قرار گذاشتند کلاس ها را تعطیل کنندتا بعد از عید. از 16 اسفند تا 28 فروردین!
خود من هنوز یکی از اساتید را در ترم دو موفق نشده ام ببینم.
من مدیر مدرسه هستم و با نظر معاون ویر موافقم از نظر من هیچ دلیلی وجود نداره که تعطیلات زود تر از تقویم شروع بشه مگه همه 12 میلیون دانش آموز می خوان برن مسافرت؟؟؟؟؟ در موارد خاص هم میشه با اولیا تعامل و همکاری داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
از همه بدتر خودتی فرهنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ناشناس 21:07 لطفا نزاکت را رعایت کنید. چرا تهمت و بی احترامی؟
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
12 سال پشت این میزا نشستیم . . . انواع و اقسام معلم هم دیدیم به جز چند تاشون که کاملا محترم هستن واسم بقیه همه از زیر کار در رو و بپیچون بودن.بچه بودیم عقلمون نمیرسید اما الان میفهمم که چه بلایی سر ما آوردن . . .
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نفس ازاد اولا خودت میگی ما اون موقع بچه بودیم حالیمون نبود.بدون که دانش اموزان هم فعلا کم سن وسالن واگر چه بر خلاف شما حالیشون است ولی علاقه به تعطیلی دارند و ممکن است در دوره متوسطه چند روز زودتر تعطیل کنند(بعضی جاها)که اقتضای سنشان است وزیاد هم ایرادی بهشون نیست ولی چه دانش اموزان بیان چه نیان معلمها تا بیست وهشتم باید در مدرسه باشند .پس چون خبر نداری بیخود به معلمهایی که کمکت کردن که حالا حالیت شده بی احترامی نکن
شیرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
من با شما موافقم...دلیلی نداره ک اینهمه تعطیلات باشه...ضمنا ناشناس 21:7 مودب باشید و همه رو ب یک چشم نگاه نکنید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نفس آزاد! فکر میکنی الان بزرگ شدی ...عمو جون؟؟؟
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
چه بهشون برمیخوره !!!!!!
باشه بابا ما کوچیک . . .شما بزرگ . . .
خوشم میاد حقیقت هنوزم تلخه . . .
همه معلما خوبن :-) :-)
شما حرص نخور !!!!!!
بايد به طور قاطع با اين زياده خواهي غير قانوني برخورد شود . به عنوان يك معلم سالهاست كه با اين رفتار ناهنجار مقابله ي عملي كرده ام و تا آخرين فرصت قانوني، كلاس درسم برقرار بوده و امسال هم برقرار خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
افرین . طول سال بعضی معلما به بهانه درس پزوهی و... هم کلاس تعطیل میکنن اخرش همنا نمونه اعلام میشن
تفاوت یک کشور پیشرفته با کشوری که ظاهرا تلاش می کند پیشرفت کند همین است.
در دانشگاه علامه طباطبایی، هفته آخر خوابگاهها تعطیه و عملا به دانشجویان می گویند که نیایید!!!
شاگردان من بخاطر خرید لباس عید ناچارند بروند سر کار . اگر سر کار نروند روزی چهل هزار تومان را از دست می دهند.و والدین آنها توانایی خرید مایحتاج عید بچه هایشان را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
به این میگن عذر بدتر از گناه....شاید معلم زحمت کش خواستن این مدت که رفتن خونشون با اینکار حقوقشون رو حلال کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
چقدر وضع شاگردان شما خوبه !! روزی 40 هزارتومن درآمد دارن ؟؟؟!!! بخدا ما که کارمند هستیم نصف این درآمدمون هستش . کجا کار میکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما هم این چند وقته با شاگردانتون همکار هستید؟؟؟؟؟؟
مثلا در طول شش ماه چی یاد می گیرن که بخوان در این شش روز از دست بدن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
عزیز من مشکل یادگرفتن نیس مشکل بودجه بیت المال است که به علت بهره وری پایین و کم کاری برخی قشرهای زحمت کش!هدر میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
همین که یاد میگیره هیچ کارشو سرسری نگیره
شیرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
من میتونم ب جرات قسم بخورم تمام سالهایی ک کار کردم و خواهم کرد تمام توانمو برای یادگیری دانش آموزام بکار بردم ...اما بعضی حرفها ادمو ناراحت میکنه...بعضی ها چقدر بدبین شدن نسبت ب جامعه ی مدرسین....
تابناک جان شمایی که این رو نوشته ای.شما خودت رئ جای مسئولین قرار بده وقتی دانش آمزان مدرسه نمایند و تنها ابزار مدرسه هم نمره انضباط که اون هم واسه دانش آموزان اصلا مهم نیست چه کاری میشه انجام داد.میشه کاری کرد بگو
پاسخ ها
m97r
| Hong Kong |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
من خودم دانش آموز سوم ریاضیم
وقتی می بینم روزای آخر معلما برنامه خاصی ندارن و اگه برم مدرسه بیکارم و هیچ سودی نداره واسم مرض دارم برم مدرسه آیـا؟
اصلا مشگل نندازید گردن دانشجویان ویا دانش اموزان نبود قانون و اشتیاق معلمان واستادان به تعطیلی جهت انجام امور شخصی دلیل اصلی این بی نظمی میباشد
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
آفرین
دانش آموز و دانشجو تابع معلمه و استاده وقتی قاطعانه بگن که بیاید خوب اونا هم میان دیگه.
اما یه جوری میگن بیاید که . . .
آموزش و پرورش ناحیه چهار اصفهان تا روز 26 امتحان هماهنگ گذاشته است و دانش آموزان ناچارند در امتحانات شرکت کنند
باید با تدبیر و جدیت رفتار شود کلاس ها ان شااله تا چهارشنبه هفته آینده برقرار است .خود نوشتن این مقالات منحرف کننده است .من مدیر مدرسه ام و تاکنون نشده بچه ها زودتر از موعد مقرر تعطیل کنند چون هم معلمین و هم دانش آموزان و اولیا توجیه اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بابا قاطع! بابا جدی! بابا مدیر!
آخ آخ آخ!
دوست دارم بدونم خود تابناکیا از کی تعطیل می کنن!!!
من دبیرستانی ام تا بیست و هشتم امتحان میان ترم داریم...چه تعطیلیی.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
حتما غیر انتفاعی میری
m97r
| Hong Kong |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ماهم تا 26 اسفند
مدیرمون گفته تا آخرین روز سال باید بیاین.خخخخخ
من یک فرهنگی هستم و حد اقل تا دوشنبه آینده همه کلاسها برقرار است.در ضمن یکی دوروز آخر را زیاد سخت نمی گیرن چون مدارس باید آماده بشن برای اسکان نوروزی من در شیراز زندگی میکنم و تمامی مدارس در ایام نوروز برای اسکان نوروزی استفاده می شوند. نمیشه که مسافر بیاد میز و نیمکت در کلاسها باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
پس اسکان نوروزی مهمتره!عذر بدتر از گناه
تعطیلات ما زیاد نیست برید تعطیلات آمریکا را ببینید تازه اگر آموزش کیفیت داشته باشد تعطیلات برای دانش آموزان خوب هم هست تعداددانش آموزهای کلاسها باید کم شود 30تا 35 نفر خیلی زیاد است حداکثر20نفر باید باشد دانش آموز تا کیفیت ارتقا یابد لطفا به جای این مسایل به چگونگی ارتقا آموزشی بپردازید
اینقدر پروژه و تمرین دادن تا خرخره چشمتون بر نمی داره این چند روز تعطیل هستیم ..... خیلی تفریح داریم امکانات رفاهی اینقدر پایین حالا همینم از ما بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
همین دیگه.اگه طی سال اموزش درست باشه اون تعطیلات رسمی رو معلم برای کم کردن کار خودش برای شما خراب نمیکنه.میشه تعطیل واقعی
باید درست قضاوت کرد وقتی معلم به دانش اموز میگه درس نداریم تابعد تعطیلات یعنی چی؟ کلاه خودتو قاضی کن
تعطيلات سال نو مي بايست بر اساس تقويم ساليانه هر ساله براي سال بعد تعيين و ابلاغ شود از حدود دو سه روز قبل از سال نو تا سه چهار روز بعد از ان حدود يكهفته و تعطيلي بي دليل... برداشته شود
وقتی مدرسه ها تعطیل میشن اگه دانش آموزان بگن جون، معلما میگن آخ جون! این نکته اول و نکته بعدی اینکه تعطیلات ما در برابر تعطیلات کشورهای دیگه زیاد نیست و این خودمون هستیم که با تعطیل کردن بین تعطیلات، تعطیلات رو زیاد میکنیم و اینکه تعطیلات ما قانون مدار نیست! تقویم قمری تقویم شمسی مارو هم ریخته به هم!
اندکی پیش بود که به علت آلودگی هوا و قرار گرفتن هواي تهران در وضعیت اضطرار، مدارس در مقاطع مختلف تعطیل شد و در بسیاري از کلان شهرها تدابیري جهت کاهش هواي ناسالم در نظر گرفته شد. مثل اقدامات جدي پلیس در خارج نمودن خودروهائی که باعث آلودگی بیشتري در شهر می شوند و یا اجراي طرح زوج و فرد خودروها؛ صدا وسیما و رسانه ها هم موکدا به مردم توصیه می نمودند که از آوردن خودروهاي تک سرنشین خودداري نمایند. تا همه دست در دست هم از خطري که مردم و به خصوص کودکان و خردسالان را تهدید می کرد جلوگیري نمایند.
اما معلوم نیست چرا اینقدر که فضاي جسمانیمان به خطر افتاده و ریه هایمان را به سرفه انداخته و البته همه نگران آن هستیم، کسی به فکر چاره اي براي فضاي روحی و معنویمان نیست؟! معلوم نیست چرا مدتی است که روحمان هم به سرفه هاي شدید افتاده است ولی کسی به آن توجه نمی کند! چه شده است در این دنیاي زود گذر، جسم بر روح پیشی گرفته است ! مگر تعالی روح موجب رستگاري ابدي نیست هر چند اگر جسم سالمی نداشته باشیم .

واضح و صریح باید گفت که مدتی است که عده قلیلی که نه! بلکه عده ي زیادي از زنان و دختران آنقدر با لباسهاي ناجور پا به عرصه شهر گذاشته اند که حتی روح مردان متاهل جامعه را هم به سرفه انداخته اند، خدا به داد جوانان مجرد و حتی نوجوانان برسد.

دیگر بحث بر سر موهاي بیرون مانده از روسري یا مانتوي بلند و کوتاه نیست! بلکه بحث بر سر این است که عده اي نه قلیل! اندام زنانه خود که باعث تحریک شهوت هر مردي است را علنا در معرض دید مردان، آن هم نه در خانه بلکه در میان جامعه و در معرض دید همه قرار داده اند.
شاید بعضی گلایه نمایند که چرا به این صراحت مسائل را بازگو می نمائید؟! در جواب باید گفت تا کی باید در خفا و درگوشی سخن گفت؟....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
بهتر است شما به تزکیه نفس خود بپردازید . بسیارند مردانی که هرگز تسلیم هوس و نگاه ناپاک نمی شوند .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
مطالب شما (یا انشای شما)چه ربطی به موضوع داشت ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
لطفا به یک روانپزشک مراجعه فرمایید
باسلام،درمسائل آموزشی چون باذهن وهوش انسان سروکارهست ،بنابراین دانش آموزدچارخستگی ذهنی وروحی می شود، من به عنوان کسی که بادانش آموز سروکاردارم،به مرورزمان وهرچه بیشتربه پایان سال نزدیک می شویم ،مشاهده می کنم که بچه ها احساس خستگی می کنند وعملا بعدازتعطیلات نوروزی دانش آموزان را باافت محسوسی همراه می بینم، .بنابراین آموزش درمدارس نیازی به طولانی بودن مدت آموزش نیست اصل کیفیت آموزش است.
شاید80درصد مطالب سه ماه اول سال رادانش اموز درکلاس یاد می گیرد وهرچه به پایان سال تحصیلی نزدیک می شویم میزان یادگیری کم تر می شود.باتشکر
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
آخه عزیز من دانش آموز که هفته ای دو روز تعطیله.عید تعطیل.تابستون تعطیله.بین التعطیلی تعطیله.برف میاد تعطیله.هوا آلودس تعطیله . . . کی خسته میشه آخه . . . معلم اگه معلم باشه میتونه بچه رو تو عید هم بکشون مدرسه.دیدم که میگما . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
یوخ بابا. شما برو سر کلاس درستو بده .فکر خستگی بچه ها رو زیاد نکن فکرش خراب میشه
سلام اینطوریهام که میفرمایید نیست خودمن از3هفته پیش به بچه ها اولتیماتوم دادم هرکس سه شنبه 27 کلاس نیاد یک جلسه بعد از عید محروم از کلاسه و به هیچ وجه به اشکال در این مورد جواب داده نمیشه اگه هم بخواهند با هم دست به یکی کنند وهمه نیایند کلاس آخرین جلسه حکم 2جلسه رو داره و بعد از عید به اندازه 2جلسه کتاب رو در س نمیدم وادامه اش رو درس میدم یک سال این اتفاق افتاد و درسشون ندادم بعد عید!
یه چیز دیگه چرا راجع به این کسی چیزی نمیگه تو تمام دنیا بین دوترم تعطیلات وجود داره برای تجدید قوا هم برای معلم وهم برای دانش آموز لازمه اما تو کشور ما بخشنامه پشت بخشنامه با تهدید که امروز امتحان تمام شد فردا کلاس باید تشکیل بشه خداییش یکی با دوربین راه بیفته از قیافه بچه ها و دبیرها روز بعد ازامتحان حدودا20 روزه فیلم بگیره !همه قیافه ها کش اومره و خسته.جالبیش به اینه که بعد تعطیلات بیش از 2هفته ای وقتی میری سر کلاس امثر قریب به اتفاق شاگردان انگار از یه کره دیگه اومدن هیچی یادشون نیست.ای کاش به عوض تعطیلات 13 روزه تقویمی نوروز دانش آموزی مثل ارگانهای دولتی 4روز میشد اما تعطیلات بین ترم میدادن!..............یک معلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
خواستید با این اولتیماتوم جبران سختی های کودکی خودتون رو کرده باشید؟!!!
تابناک لطفاچرانظرات کارشناسانه رادرسایت به نمایش نمی گذارید.
باید یه زمان کافی داشته باشیم تا پیک هامون رو حل کنیم یا نه؟!!!!!!!
کی گفته از امروز دانشگاه ها تعطیل شدن؟
والا ما تا دوشنبه کلاس داریم
مگر اینکه دانشگاه آزاد ملاک شما باشد
از منفی مثبتها معلومه چه مردم تعطیل پروری داریم!
تعطیلی جایی ضرر داره که مردم و ادارات واقعا کار می کنند
والا بعضی ها اگه کار نکنند مملکت بیشتر پیشرفت میکنه
اخ جون، 15روز تعطیله.
ول کنید دیگه الان نماینده‌ها دست به کار می‌شن همین چند روز تعطیلی رو هم بر می‌دارن...

ولی از شوخی گذشته بهتره که این تعطیلی‌های سرگردان و عید کم بشه ولی در عوض هفته‌ای دو روز تعطیل باشه
در چین اگر تعطیلات رسمی به آخر هفته برسد مجبورند که آخر هفته را سرکار بروند یعنی روز شنبه و یکشنبه ولی در کشور ما حتی بین التعطیلین را هم تعطیل اعلام می کنند البته اگر تعطیل می کنند باید یک روز جایگزین کنند که متاسفانه چیزی که اهمیت ندارد نظم در کار است!!!!!!
خود معلم ها ازهمه خوشحالتر هستن.حساب کنیدباتعطیلی آلودگی هوا وبرف وعیدوتابستان،یک معلم چندروز میره سرکلاس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
مثل اینکه تو دل پری از دست معلمها داری . مگر معلم کارمند است که شما حساب روزهایش را برداشتی ؟. ما معلمها اگر بخواهیم کارمان را درست انجام دهیم چندین برابر مدت تدریس باید مطالعه و تحقیق کنیم . اگر بدون مطالعه سر کلاس برویم نتیجه مثبتی ندارد .تازه با این شاگردهایی که ما داریم در مقابل یک ساعت تدریس باید چهار ساعت استراحت کنیم اگر نه سر از تیمارستان در می آوریم.بیشتر معلمها دچار پیری و مرگ زود رس می شوند .
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
دراکثرکشورها میزان ساعات تدریس معلمان ازما کم تر است،درضمن معلم سروکارباانسان دارد، بایددرطول هفته مانندیک هنرمندباانواع فنون کلاس داری کند.مانندیک برنامه زنده تلویزیونی می ماند.خوب فکرکن بیین 24تا36ساعت برنامه ی زنده اجرا کردن باروش های هنرمندانه دشوارهست یانیست. خدا میداند که شغل معلمی چه شغلی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
سلام جان دلم من معلم فاصله بین دو شهرستان را هر روز در رفت و آمدم با کرایه ای معادل شانزده هزار تومان حالا ضرب در 23روز کن و از حقوق ماهانه700تومان کم کن ...البته فراموش نکن که مجردم ومستاجر و خودرو هم ندارم ...حداقل زحمات ما را ارزشمند نمیدانید ...وجدان داشته و توهین نکنید.
اکثر اساتید دانشگاههای غیردولتی اساتید حق التدریس هستند که با ساعتی 6000تومان رغبتی به تدریس و نگه داشتن دانشجو ندارند و در مدیران ومسولان هم طرح وبرنامه ایی برای برای این کار وجود نداد واین یعنی ضعف مدیریت با یک ساعت فکر میتوان این مشکل را حل کرد ولی کو گوش شنوا
من چندين ساله كه معاون دبيرستان هستم وهر سال هم تا روز 28 اسفند ماه سر كارمون حاضر هستيم.تمامي دبيران هم در مدرسه حضور دارن حتي اگر يك دانش آموز هم در مدرسه نباشه.چرا خبرهايي كه منبع موثقي ندارند مردم ما باور ميكنند و كار و حقوق معلمها رو هميشه زير سوال ميبرند؟!شايد معدود مدارسي اين چنين باشند ولي همه اينطورنيستند.
تو اکثر شهرهای مسافر پذیر مراکز آموزشی یک هفته زودتر تعطیل میشه تا کلاسها و خوابگاه ها برای پذیرش مسافران پیشقدم در نوروز مهیا باشه این تازمانی برقرار هست که مردم ما باید به جای هتل ومهمان پذیر به چنین مکانهایی مراجعه کنند .نکته ی بعد باید دید آیا ارگانهای دیگر هم در این پیش تعطیلی ها سهیم هستند یا خیر وسرانجام باید به این حقیقت تلخ اعتراف کرد که در کشور ما فرهنگ کاروتلاش وجدیت در انجام کارها فراموش شده واکثر ما ایرانی ها به مجرد پیدا کردن کمترین تعطیلی راه سفر در پیش میگیریم و البته نوروز وایام قبل و بعدآن که جای خودرادارد . پس برای معلمین و دانش آموزان خیلی فلسفه نبافیم!!!
گجاش رو دیدی؟ اون ور سال هم به خاطر جام جهانی کلاس ها تا اردیبهشت تمومه.
من که باید تا28 بروم مدرسه و امتحان میان ترم بدهم اخه اینم شد مدرسه
به نظرشمادرروزهای عادی دانش آموز غیبت داشته باشد مدیر مدرسه چه تنبه برای دانش آموزمی توان درنظربگیر؟؟؟؟
تااینکه درهفته آخرسال دانش آموز به مدرسه نیاد؟حالا دانش آموزی چه بیاد چه نیاد چه درس بخواند وچه درس نخواند تنبیه چیست.آقایان وزیرومسئولین آموزش وپرورش جواب دهند
من 17 سال در جنوب تهران تدریس میکنم بیشتر دانش اموزان شب عید دستفروشی میکنند تا کمک خرج خانواده باشند من هم به انها میگویم نیایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
دروغ
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
خندیدیم.جوک قشنگی بود . . .
صادق کرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
سلام من دیده ام از مناطق محروم کشور برای کارگری و فرش شویی و نظافت خانها اکثرا به تهران می آیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
عزیزی که میگی دروغ، فکر نکن همه جای دنیا همه شهرشون مثل تو هست یا وضعشون مثل تو هست. اون دنیا فکر نکن بگی نمیدونستم میگن باشه!
ماکه جاتون خالی از یکشنبه تعطیلم و قراره تا 23/1/93 نریم!خخخخخخخخخخ
ولی خدایی منکه راضی نیستم از این همه تعطیلی!
ما که از فردا تا 12 فروردین اردوی ویژه درسی برای امتحان نهایی خرداد داریم
کاش همه تنبل بار نمیومدن
وقتی که از کارکردن و درس خواندن و درس دادن لذت ببری تعطیلی برایت خوشایند نیست.
من استاد دانشگاه آزاد .........هستم.
برای پنجشنبه و جمعه هفته دیگه فوق العاده تعیین کردم و براشون خط و نشون کشیدم اگه نیان 3 نمره ازشون کم می کنم.
دوم و سوم فروردین هم روزهای بدون کیف و کتاب. 5 فروردین هم امتحان میان ترم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بدم میاد از این استادایه بی منطق. وقتی دانشگاه های آزاد میان تو این شرایط خوابگاه های دخترانه و سلف سرویس و سرویسهاشونو تعطیل می کنند فک می کنید با این فشارهای بی منطق مشکلی رو حل می کنید؟؟؟؟ مشکل جایی دیگست . . .
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اشکالی نداره تا آخرین روز امتحان گذاشت، اتفاقا کار خوبی هم هست... ولی امتحان گذاشتن توی عید نشان دهنده حال غیر طبیعی شماست! خیلی غیر طبیعی...
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
از اسمش معلومه جبار هست.ستمگر.
بابا بی خیال...نوروزو عشقه...!!
زمان دبستان و راهنمایی ما که تا بیست و هشتم امتحانات ثلث دوم داشتیم . به نظر من بهتره یک هفته قبل از عید به اجبار ببرنشون اردوی تفریحی -آموزشی. هم تفریح می کنند هم چیز یاد می گیرند.
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
داغ ما رو تازه کرد . . . امتحان قوه.ثلث اول. باز امتحان قوه ثلث دوم. امتحان قوه ثلث سوم.
چک. شلنگ.چوب گیلاس. وای کمر بند با سگگش نامردای از خدا بی خبر میزدن پشت دستامون.اینقد میزدن تا خون بیاد . . . چه کتک هایی که خوردیم . . .وای.وای.وای
دکتر جکول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نفس ازاد من و یاد جنگ جهانی دوم میندازه......البته حق داره چون اون وقتها پوست از سر تنبلا میکندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نفس آزاد بگو چرا اینقدر دلت پره از اون تنبلای کتک خور بودی خخخخخخخخخ!
m97r
| Hong Kong |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
یه روز تکلیف نمیاوردی به فنا میرفتی.شنیدما
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
تنبل نبودم
کتک میخورم اما بیرون مدرسه . . . :-) :-) :-)
بندگان خدا تمام تلاششون رو میکردن با عذر خواهی قضیه تموم شه!!!!!!! اما دیگه فرصتی واسه گفتمان نبود !!!!!!
در آمریکا هم از 18 مارس به مدت ده روز تعطیلات بهاری است. مهم تعداد روزهای کار یا تعطیلی نیست مهم اینه که وقتی تعطیلی از تعطیلاتت لذت ببری وقتی هم کار میکنی از کار کردنت لذت ببری....
تابناک باز شلوغ کردی
اولا ما چهار شنبه کلاس داریم گفتن بیایین
دوما جمعه 15-1-93 هم کلاس داریم میگن بیایین
اینا رو از کجات در اوردی
گرچه منتشرش نمی کنی
به خواسته دانش آموزان و دانشجویان؟!!
بابا همه این طوری نیستن
من دانشجوی دانشگاه .... هستم متاسفانه فضای دانشگاه رو طوری کردن که نمی شه اینجا بمونی
یکی از مواردش سرعت اینترنته که اونقدر پایینه که نمی شه یه سرچ ساده زد، خب برای چی وایسیم
....
محض اطلاع شما دانش اموز چه بیاد چه نیاد پرسنل مدرسه باید بیان ولی در مدارسی که دانش اموزان بهای کمتری به درس می دهند ودر مناطق ضعیف از نظر اقتصادی وفرهنگی همیشه چندروز قبل از عید تعطیل می کنند که به علت عدم بار اموزشی معلمین هم رغبتی به امدن دانش اموزان ندارند هر چند مجبور به حضور در مدارس بدون دانش اموز وگذراندن وقت بیهوده باشند
توى اروپا هر سال چهار ترمه وبين هر ترم دوهفته تعطيله به اضافه يك ماه تعطيلات كريسمس وعيد پاك وغيره بابا اشكال كار تو تعطيلات نيست توى زمان مفيده كاره توى رفاه وآسايش كارمند وكارگر است توى اذت واحترامه .بازم نزديكه عيد شد واين كسايى كه خودشون از زير كار در مى رند شروع كردن به چرت گفتن بابا مردم به همين عيد دل خوشن بزاريد حالشو ببرن تو تعطيلات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
عزت !
طولانی‌ترین تعطیلات نوروزی آغاز شد؟! بله، آغاز شد، مشکلیه؟! نفس کــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــش!
نفس ازاد،شما در دوره دانش اموزی چه مشکلی داشته ای من نمیدانم .چون من هم در دورهای که شما میگید محصل بودم تنبیه هم شدم ولی حالا هم که معلمهای سابقم را میبینم بی اختیار به انها احترام میگذارم ویاد خاطرات ان دوران میافتم .به نظر میرسد شما در مدرسه مشکلی داشته اید که هنوز تنفر با شما مانده است بهتر است به متخصص مراجعه کنید .انصافا این را دوستانه به شما گفتم تو را خدا بد برداشت نکتید
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
علی جان تنفر چیه دیگه!!!! من چند تا معلم داشتم خداوکیلی به ما درس زندگی دادن...از همین جا دستشون رو هم میبوسم.دانشگاه رفتن و غیر. . . رو مدیون این معلمام هستم.تازه من به بقیه بی احترامی نمیکنم.فقط بی تفاوتم.اما متاسفانه فقط چن تا بودن.فکرشو بکن تو 12 سال دوره دانش آموزی فقط چند تا . . . خیلی کمه . خیلی کم.
شاید نوشتن این جمله از یک معلم زیاد جالب نباشد
ولی متاسفانه در قسمت زیادی از مدارس معلمان تبلیغات چی تعطیلات زود هنگام هستند و همکاران ما گاهی از 10 اسفند تبلیغات تعطیلی آخر سال را شروع میکنند من خودم امتحان کردم اگر معلم بخواهد تا آخرین روز دانش آموز به کلاس درس میاید
پاسخ ها
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
شما معلم نیستی که این حرف رو می زنی . این هفته به زور بچه هار و سر کلاس نگه داشتیم. همش بزن و برقص راه انداختن و میگن خسته نباشین. حالشو نداریم. چه قدر درس بخونیم. واقعیت مدارس چیز دیگه ای است. ما باید تا 27 اسفند مدرسه باشیم .چه دانش آموز بیاید چه نیاید. شما پدر و مادر ها اگه فرهنگ بالایی داشتین می تونستینم به زور هم که شده بچه هاتونو راهی مدرسه کنید. چون همه پرسنل تا آخرین روزها در مدارس هستند. پدر مادرها بیشتر مقصرند چون در این هفته آنها را برای خرید بیرون می برند و نمی گذارند فرزندشان مدرسه بیاید.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
همکار عزیز من 22سال سابقه معلمی و مدیریت مدرسه در شهر و روستا دارم این مطلب را نه برای این نوشتم که همکاران را زیر سوال ببرم بلکه نتیجه تجربیات خودم در مدرسه بوده و هر وقت از همکاران خواستم در مورد تعطیلات آخر سال با بچه ها صحبت نکنند و بصورت عادی کارشان را ادامه دهند خوشبختانه دانش آموزان بدون هیچ غیبت و تاخیری و مزاحمتی سر کلاس درس حاضر شده اند
من دانشجو هستم و به نظرم تعطیلی ها زیاده
آخه کجای ما به بقیه کشورها شبیه که تعطیلات ما رو با اونا مقایسه میکنین؟
اونا اگه تعطیلاتشون کمه به اندازه کافی وضعیت زندگیشون مناسب هست که در طول سال هم بتون از زندگیشون لذت ببرن. نه مثل ما فقط و فقط کار کنن.
ایا متناسب با اموزش هاییکه فرزندان این خاک دریافت می کنند شغل داریم این همه سالی که در کلاس هاصرف میکنیم چه مقدار بهره وری داریم درس بدهیم درس بخوانیم تعطیلات داشته باشیم تعطیلات را حذف کنیم به کجا برسیم نهایت مقصود ما کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ناکجا آباد، برهوت
یعنی فکر میکنی هنوز نرسیدیم!؟
اصلاً به کسی علی الخصوص تابناک ربطی نداره
مدرسه ما (علامه حلی 8 در منطقه 3) روز 28 اسفند امتحان گذاشته و تعطیل نیست چرا مدارس در پیت را ملاک قرار می دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
خب الان پزشو دادی. ایول. شما برو سر درست که تمام عید. باید واسه المپیاد بخونی. هرکی در حد شما نباشه خنگ، و مدرسه اش مثل مال شما نباشه درپیته
یخورده هم کلاس ادب برو. بد نیست شاید یروز به کارت بیاد
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آقا زاده . . .
متاسفانه اوضاع مدارس خیلی بی قانون شده و وزارت آموزش و پرورش کاملا تسلط خودش رو روی دانش آموزان از دست داده. بچه ها در مدارس بی اندازه بی قانون شده اند و هر کی به هر کی شده. اگر اوضاع بدین شکل ادامه پیدا کنه در آینده خیلی وخیم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آخه وزارت آموزش و پرورش چیکار کنه؟ تقصیر خود ماهاست دیگه . قانون شده بود که بچه ها موبایل مدرسه نبرن خود ما پدر مادرا چه الم شنگه ای به پا کردیم؟!!!!! در صورتیکه میدونیم برای بچه مدرسه ای چه اثرات مخربی خواهد داشت. اصلا مگه ما اجازه میدیم آموزش پرورش قانونی هم تو مدارس اجرا کنه !معلم حق نداره با بچه با لحن ناراحتی صحبت کنه چون فردا میریم میگیم رو اعصاب بچه مون تاثیر گذاشته!!!
مدرسه شهید بهشتی ارومیه دوره اول آزمون جامع در24اسفندداردلطفاًبعداز تحفیق ،درباره یک اظهار نظر کنید
آقا یه فکری به حال مدارس و دانش آموزان بکنین. مدیران و معاونان مدرسه اصلا برش ندارن و دانش آموزان هر کاری که دوست دارن میکنن. خیلی اوضاع مدارس خرابه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
جون پدر مادرا حرمت معلم رو نگه نمی دارن. محور رو بچه خودشون میدونن. میگن معلم بیخود گفت. میگن بچه من مشق بنویسه افسرده میشه!
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ما بچه بودیم.
از معلما کتک میخوردیم
میومدیم خونه از والدین هم کتک میخوردیم !!!!!!!
داستانی داشتیما . . . پدر و مادرا میومدن مدرسه به معلم سفارش میکردن که اگه به حرفت گوش نداد بزن خون بالا بیاره . . . :-) :-) :-)
و اینطور شد که دهه 60 به باد فنا رفت . . .
عجب زمونه ای شده دیگه نمیشه به بچه ها گفت بالای چشمت ابروئه. مدرسه ها جرآت نمیکنن به دانش آموزان حرف بزنن. هر موقع میخوان برن مدرسه میرن هر موقع نمیخون نمیرن.
پاسخ ها
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نقش پدر مادرها پس این وسط چیه؟ اونا اگه عرضه دارن بچه هاشونو راهی مدرسه کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
خانوم سحر، شما هروقت بچه داشتی نظر بده. کنار گود واسادی میگی لنگش کن
معلم مدرسه ی دختر من بهشون گفته اگه هفته دیگه بیان ازتون نمره کم می کنم. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بچه های این دوره زمونه دروغ زیاد میگن. شما گول نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
من باور میکنم
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
دوستانی که من رو نقد میکنن . . . بفرمایید.تحویل بگیرید.
به والله من خودم این مورد رو تجربه کردم.
aaali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
راست میگه
تو تعطیلات دکتر هم پیدا نمیشه. سال پیش خاله من داشت فوت میکرد. فقط خدا به خانواده اش رحم کرد وگرنه دکتر تو همدان نبود ببریمش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
احتمالاً این دوستانی که عشق تعطیلی هستند این مشکلات را تجربه نکرده اند . خلایق هر چه لایق .
اما در نهایت
نمیشه تمام تقصیر ها رو گردن معلمها انداخت و همچنین دانش آموزا هم مقصر نیستن.
سیستم آموزشی ما چه در سطح مدارس و چه دانشگاهها انتقادهایی بهش وارده. هم از نظر تعطیلات.بازدهی.سطح علمی و . . . باید با یه طرح مشخص و برنامه ریزی شده این سیستم رو اصلاح کرد. اولین گام هم فرهنگ سازیه.برای خانواده ها معلمین و . . . از ما که گذشت روزگار . . . فکری به حال خود کن . . . این روزگار ، روزگار نیست . . .
بابا بی خیال...نوروزو عشقه...!!
اکثر ادارات به حال نیمه تعطیل در میاد اونوقت گیر دادین به اموزش ÷رورش خبر مهمتری نداشتین ..؟؟؟؟
معلمی گرچه حقوقش کمه ولی همین که افراد زیادی (بدون اطلاع)حرص تعطیلات معلمارو میخورن خیلی حال میکنم!!!
تا وقتی دیدتون نسبت به معلم اینه همینقدر تدریس هم از سرشما و بچه های شما زیاده!!
بیایید دیدتون رو نسبت به معلمها عوض کنید و عقده های خود تون رو از دوره تحصیلتون که عاملش تنبلی و احتمالا هوش پایین خودتون بوده رو گردن معلمها نندازین!!اینجوری خودتون راحتترید!والا... با این معلمهاشون!!
من خودم کارمندم و دخترم دانش آموز . خودم که با وجود کارهای زیاد شب عید تا 28 اسفند مجبورم برم سر کارو مدرسه دخترم هم تا 27 اسفند بطور جدی برنامه دارن. حتی دو روز آخر ارائه پروژه هاشونه که نمره اش براشون مهمه و نباید غیبت داشته باشن. خودم هم از 5 فروردین دوباره کارم شروع میشه. اگر کسی بخواد نیاد باید مرخصی بگیره. من نمی فهمم از کدوم تعطیلات طولانی صحبت میکنید؟
در مورد حقوق کارگران هر پیامی گذاشتم تابناک منتشر نکرد ولی میبینم این صفحه شده جای بگو مگو مگه نظر من توهین بود که ساسنسور شد من می گم قانون باید اجرا بشه اون هم افزایش برابر تورم چاپ کن تابی جان لطفا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی