بازدید 11978

واكنش‌ها به قبوض بالاي گاز زمستانه

مديرعامل شركت ملي گاز در مورد تصميم دولت براي افزايش قيمت‌گاز گفت: دولت حتما قيمت‌گاز را افزايش مي‌دهد ولي زمان آن دقيقا مشخص نيست. به‌طور حتم قيمت‌گاز تا پايان امسال افزايش نمي‌يابد.این احتمال وجود دارد كه با اعلام رسمي از سوي دولت قيمت‌گاز از ابتداي سال آينده افزايش يابد، در مورد قيمت آن نيز هنوز تصميم دقيقي گرفته نشده است.
کد خبر: ۳۸۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۱ 05 March 2014
قبوض نجومي گاز براي زمستان امسال كه به تازگي به دست مشتركان خانگي رسيده آنها را غافلگير كرده است.

به نوشته تهران امروز، تصور عمومي اين است كه قيمت‌گاز در راستاي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها افزايش يافته اما مجيد بوجارزاده سخنگوي شركت ملي گاز ايران با بيان اينكه قيمت‌گاز براي زمستان سال‌جاري افزايش نيافته است، يكي از دلايل افزايش بار مالي قبوض برخي از مشتركان خانگي را مصرف بالاي گاز در فصل زمستان عنوان كرد و گفت: دارندگان قبوض با ارقام بالا براي اطمينان مي‌توانند به ادارات گاز مراجعه كنند.

با اين حساب مشتركان گاز خانگي در كنار پرداخت اين قبوض نجومي بايد آماده گران شدن گاز در سال آينده هم باشند چون برخي خبرها هم حكايت از تصميم دولت براي افزايش قيمت‌گاز دارد.با فروكش كردن سرماي هوا و صدور اولين قبض گاز زمستاني براي مشتركان خانگي، برخي از مشتركان با قبوض گاز با بار مالي نجومي روبه‌رو شده‌اند. از اين رو در حالي بار مالي بخش عمده‌اي از مشتركان گاز خانگي در ماه‌هاي آذر و دي حدود 30 تا 50 هزار تومان بوده است که در صورتحساب جديد با قبوض 200 تا 300هزار توماني روبه‌رو شده‌اند. در اين خصوص مهر از قول بوجارزاده درباره صدور برخي از قبوض گاز خانگي با بار مالي بالا، گفت: براي زمستان سال‌جاري قيمت‌گاز هيچ‌گونه افزايشي نيافته است.سخنگوي شركت ملي گاز با تاكيد بر اينكه در سال‌جاري تنها تغيير در صورت حساب و قبوض گاز مشتركان خانگي اضافه شدن عوارض گازرساني است، گفت: عوارض گازرساني پس از تصويب در مجلس شوراي اسلامي و با ابلاغ دولت در قبوض گاز محاسبه شده است.

هنوز گاز كسي قطع نشده است


بوجارزاده گفت: مشتركان خانگي علاوه بر تماس تلفني با مراجعه به سايت شركت ملي گاز مي‌توانند از وضعيت مصرف و نحوه محاسبه قبض گاز خود اطلاع حاصل كنند. سخنگوي شركت ملي گاز با اعلام اينكه علاوه بر اين در تمامي ادارات و شركت‌هاي گاز استاني مشتركان مي‌توانند به واحد امور مشتركان مراجعه كنند، گفت: شركت ملي گاز تاكنون گاز هيچ‌يك از مشتركان خانگي را قطع نكرده و در صورت عدم پرداخت يك دوره قبوض، تنها براي مشتركان اخطاريه صادر مي‌شود.

افزايش قيمت‌گاز از ابتداي سال 93


حميدرضا عراقي مديرعامل شركت ملي گاز ايران هم در مورد تصميم دولت براي افزايش قيمت‌گاز به ايسنا گفت: دولت حتما قيمت‌گاز را افزايش مي‌دهد ولي زمان آن دقيقا مشخص نيست. او البته تاكيد كرده به‌طور حتم قيمت‌گاز تا پايان امسال افزايش نمي‌يابد.این احتمال وجود دارد كه با اعلام رسمي از سوي دولت قيمت‌گاز از ابتداي سال آينده افزايش يابد، در مورد قيمت آن نيز هنوز تصميم دقيقي گرفته نشده است.در حالي كه مجوز افزايش 38 درصدي قيمت حامل‌هاي انرژي صادر شده به تازگي با ابلاغ جديد دولت قيمت برق 24 درصد و آب 20درصد افزايش يافته است.

پله‌هاي مصرف گاز خانگي تغيير نمي‌كند

عراقي با تشريح سازوكار جديد قيمت‌گذاري گاز طبيعي مشتركان خانگي در سال 93 از افزايش عوارض قبوض گاز به 13 تومان به ازاي هر مترمكعب خبر داده و به مهر گفته: سال آينده در صورت افزايش قيمت‌گاز، در اقليم و پله‌هاي مصرف گاز مشتركان خانگي تغييري اعمال نمي‌شود. مديرعامل شركت ملي گاز ايران با تاكيد بر اينكه هنوز زمان افزايش قيمت‌گاز توسط دولت ابلاغ نشده است،گفت: زمان‌بندي افزايش قيمت‌گاز بايد توسط دولت تعيين و براي اجرا به شركت ملي گاز ايران ابلاغ شود.اين مقام مسئول همچنين با اشاره به افزايش عوارض قبوض گاز مشتركان خانگي از 10به 13تومان به ازاي هر مترمكعب گاز مصرفي از سال آينده، گفت: بخش عمده‌اي از اين افزايش عوارض گاز صرف گازرساني و تجهيز سامانه‌هاي گرمايشي مدارس خواهد شد. پس از اجراي فاز اول هدفمندي يارانه‌ها، مطابق با فرمول جديد قيمت‌گذاري گاز خانگي 12ماهه سال به دو بخش هفت ماهه و پنج ماهه پاياني سال تقسيم‌بندي شده است كه الگوهاي مصرف اين حامل انرژي در هر يك از اين دو دوره زماني تفاوت‌هايي با يكديگر دارند.

از اين رو همزمان با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها محل سكونت مشتركان از نظر آب و هوايي به پنج و سپس چهار اقليم (سرد يك، دو، سه، معتدل و گرمسيري) تقسيم‌بندي شده و 12 دامنه جديد مصرف گاز هم در اين بخش مطابق با نوع اقليم تعريف و اعمال خواهد شد.با توجه به اجراي سياست شهرستاني – منطقه‌اي در محاسبه گازبهاي مشتركان بخش خانگي، متوسط مصرف گاز طبيعي در 363 شهر ايران مطابق با پنج اقليم آب و هوايي تعيين شد كه بر اين اساس شهرهاي سردسير مجاز به مصرف گاز بيشتري نسبت به شهرهاي گرمسيري هستند.در همين حال از ابتداي سال‌جاري تاكنون با اضافه شدن‌بندي به نام عوارض بهاي هر مترمكعب گاز طبيعي مشتركان خانگي و تجاري 10 تومان افزايش يافت .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۱۳
خدا پدرش را بیامرزد این افزایش نبود بلکه طوفان بوده و سونامیش در راه است
قبض گاز آپارتمانهایی که کنتور مشترک دارند، نیز به شدت افزایش یافته است.
من يه اپارتمان 95 متري دارم با يه پكيج و 50 پره رادياتور كه درجه اب ان از 70 بالاتر نميره برا من زده مشترك پر مصرف . اخه كمتر از اينم مگه ميشه مصرف كرد .كمتر از اين يعني خاموش كردن پكيج
قبض گاز این دوره ما رقمی معادل 64100 تومان درج ش است که 5430 تومان بعنوان عوارض گازرسانی ذکر شده است3497 تومان هم بدهی گذشته که در توضیح بدهی گذشته ، ذکر شده است عطف به بند ... و ... ... قانون بودجه 92 عوارض گازرسانی معوقه 3 ماه اول سال جاری است که طی 4 قسط باید بپردازید! همین مورد برای مادر من در قبض گاز ذکر شده 80000 تومان. روی چه حسابی ؟
این قبض ها کلا مشکل دارد .

برای یک مجتمع مسکونی بیست واحدی یک کنتور گاز مشترک هست. شرکت گاز ابتدا میاید و حجم کل مصرفی را بر اساس یک واحد تک محاسبه میکند و بعد بصورت تصاعدی چندین برابر قیمت جریمه محاسبه میکند.

در حالی که این کنتور مال بیست واحد است و نه یک واحد.

در ضمن بنابر گزارشات اخبار تلویریون به این نتیجه رسیدم که در تهران دو نرخ متفاوت برای گاز داریم .... شاید هم سه نرخ ...؟؟؟؟!!!!!
هر قبضی که صادر شده بیش از دو برابر فیش قبلی می باشد (البته در فصل زمستان )از طرف آقایان تاکید می شود که گاز گران نشده است
سلام
در قبض گاز جدیدا عنوانی با نام عوارض گاز رسانی به روستا ها درج شده که برای مشترکی که مبلغ اصلی گاز 25 هزار شده عدد 7 هزار نیز به عنوان عوارض گاز رسانی به روستا نیز درج شده که تقریبا یک چهارم مصرف می باشد
برای ما که تبریز هستیم تو قبض گاز نوشته که افزایش بهای گاز در سال 92 به چهار قسط تقسیم شده و اولین قسطش که حدود 46 تومن بود اومده رو قبض اگر خواستین میتونم قبض رو ارسال کنم
آقایان این رسمش نیست مردم را دریابید.
واقعا که!! نمی دانم این دولت نمی داند ما الان در خر جهای روزمره ماندیم این چه قیضهایی است در پایان سال برای ما امده؟ وای به حال ما کارمندان 700000 هرار تو مان با دو دانشجو
ماموران گاز ماهی یکباره می آیند. و هر سری قبض 300 هزار تومانی می آید با مصرف متعارف قبلا قبوض ما یک سوم این مبلغ بوده
آقا بخدا قسم ديگر توانم پرداخت هزينه هاي سرسام آور برق ، آب ،گاز ،تلفن وغيره را ندارم خرج زندگي اصلاً نگو و نپرس .مسئولين محترم مخصوصاً نمايندگان محترم مجلس ما را راهنمايي كنند كه آيا من كارمند بروم خودكشي كنم يا دزدي؟؟؟
با نگاه دقيق به صورتحساب گاز خود به ويژه فاصله بين رقم "بهاي گاز مصرفي" و "مبلغ قابل پرداخت" درميابيد كه بيش از 30% از كل صورتحساب اصلا به مشترك ارتباطي ندارد! عناويني از قبيل : عوارض گاز رساني(آن هم در سال 92 خنده داره!)، آبونمان(كه طبق نظر مجلس حذف شده بود كه جديدا خيلي آهسته وارد قبوض شده!) بدهي گذشته(كه اگر شما تمام قبوض را در موعد مقرر هم بپردازيد بازهم اين عنوان در قبض شما حضور دارد حتما براي مشتركاني كه اولين قبض خويش را دريافت ميكنند!!) و آيتم هاي ديگر ..... {در قبض ما بهاي گاز مصرفي 219 هزار تومان است و مبلغ قابل پرداخت 320 هزار تومان!!}
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار