بازدید 2608
موحدی کرمانی:

ارشاد و موعظه با هدف کسب منافع مادی نباشد

نباید اهداف مادی در ارشاد و موعظه هدف اصلی باشد زیرا اینچنین ارشادی هیچ اثری ندارد. رمز موفقیت پیامبران این بود که بدون اجر و مزد به ارشاد مردم می‌پرداختند.
کد خبر: ۳۸۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ 01 March 2014
امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان نظام در هر رده‌ای بار سنگین مسئولیت را به دوش دارند که باید این بار را به مقصد برسانند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله موحدی کرمانی صبح امروز (شنبه) در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان امانتی در دست دارند و باید بدانند هنگام عبور از پل صراط کسانی که امانت را به خوبی نگهداری نکرده باشند از این مسیر نمی‌توانند عبور کنند.

وی در ادامه افزود: وزیر آموزش و پرورش باید دقت کند و بداند چه تعداد دانش‌آموز به وی سپرده شده است. او باید بداند چه مطالبی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد و باید مراقب باشد که آموزگار ناسالم به مدارس راه پیدا نکند زیرا سخن انحرافی به شدت بر ذهن دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد.

موحدی کرمانی همچنین با بیان اینکه "اکنون در کتاب‌های مدارس تاریخ سلاطین آموزش داده شود"، خاطرنشان کرد: باید کتاب‌ها از معارف رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) پر شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب، ‌کتاب‌های مروج اندیشه وهابیت، بهائیت و الحاد هم وجود دارد. نباید به تعداد کتاب‌های چاپ شده افتخار کرد بلکه باید به این افتخار کرد که چه تعداد کتاب خوب عرضه شده است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با بیان اینکه "در جامعه فساد و بدحجابی وجود دارد"، تاکید کرد: باید این مشکل را علاج و نقاط ضعف را شناسایی کرد.

وی همچنین تاکید کرد: برخی سخنرانان فکر می‌کنند که دلسوز مردم هستند اما اگر خوب دقت کنند، می‌بینند که آنها مردم را برای خود می‌خواهند. این چنین موعظه‌ای، ‌شرک است.

موحدی کرمانی در پایان گفت: نباید اهداف مادی در ارشاد و موعظه هدف اصلی باشد زیرا اینچنین ارشادی هیچ اثری ندارد. رمز موفقیت پیامبران این بود که بدون اجر و مزد به ارشاد مردم می‌پرداختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار