بازدید 23349
۱
مرور روزنامه‌های سه‌شنبه ششم اسفندماه

فائزه هاشمی: نمي‌خواهيم برنامه ما لو برود

اخبار مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و مواضع مقامات ایرانی و ادامه پرسش‌های مجلس از وزیر خارجه، بازگشت پررنگ فائزه هاشمی به میدان سیاست، بررسی مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان و برخی خبرها از احتمال تشکیل احزاب جدید، مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های سه‌شنبه است.
کد خبر: ۳۸۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹ 25 February 2014
فائزه هاشمی: نمي‌خواهيم برنامه ما لو برود

اخبار مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و مواضع مقامات ایرانی و ادامه پرسش‌های مجلس از وزیر خارجه، بازگشت پررنگ فائزه هاشمی به میدان سیاست، بررسی مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان و برخی خبرها از احتمال تشکیل احزاب جدید، مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های سه‌شنبه است.

فائزه هاشمی: نمي‌خواهيم برنامه ما لو برود

فائزه هاشمی حضوری پررنگ در صفحات روزنامه‌های امروز دارد. کیهان به مصاحبه وی با روزنامه الشرق‌الاوسط پرداخته و در یکی از اخبار ویژه خود با تیتر «یعنی چی که آدم معرفی می‌کنم پست نمی‌دهند؟!» در این باره نوشته: فائزه هاشمی در مصاحبه با یک روزنامه وابسته به آل سعود مدعی شد، وضعیت سیاسی زنان در بعد از انقلاب بد‌تر شده و وضع قبل از انقلاب بهتر بوده است.

وی بی‌آنکه به وضعیت بسته فضای سیاسی در رژیم سعودی اشاره کند، به الشرق‌الاوسط گفته است: وضعیت سیاسی زنان در قیاس با قبل از انقلاب نه تنها پیشرفت نکرده بلکه عقبگرد هم داشته‌ایم.

فائزه هاشمی ادامه می‌‌دهد: به نظرم در حوزه زنان، دولت جدید شروع خوبی نداشته و احساس یک نوع زن‌ستیزی در این دولت دارم (!)

وی ادعا کرد: متأسفانه زنان بیشتر حکم پیاده نظام را پیدا کرد‌ه‌اند. زحمت می‌کشند پا به پای مردان کار می‌‌کنند اما زمان تقسیم غنایم که می‌رسد، پست و سمت‌ها به جرم زن بودن به آنان داده نمی‌شود... نتیجه کارکرد زنان در دولت و در انتخاب آنان برای پست‌های کلیدی بسیار ناامیدکننده بود.

فائزه هاشمی آنگاه برای اثبات ادعای خود به این موضوع که افراد معرفی شده از سوی وی به کار گمارده نشده‌اند اشاره می‌کند و می‌گوید: من دو زن باسابقه و پرتجربه را به یکی از استاندارهای یکی از شهر‌ها معرفی کردم تا این دو نفر را در سمت‌های مختلف قرار دهند. فکر می‌کنید چه جوابی شنیدم؟ به من گفتند که دو تا خانم خیلی زیاد است. من جواب دادم که شما این همه مدیر مرد دارید، زیاد نیستند اما خانم‌ها که به دو نفر برسند خیلی زیاد هستند.

آرمان روزنامه نزدیک به خانواده هاشمی نیز از جمله روزنامه‌هایی است که به برنامه‌های اصلاح‌طلبان و از جمله موضوع مجلس بعد پرداخته و از زبان وی نوشته است: البته ما هم دوست داریم ‌به اکثریت خوبی از مجلس دست پیدا کنیم و نه اکثریت مطلق، چرا که مطلق بودن هم به خودی خود تبعات منفی زیادی در پی دارد و برای رسیدن به این هدف برنامه‌هایی هم داریم که قابل بازگو نیست چون نمی‌خواهیم لو برود. از الان باید به فکر مجلس دهم بود و امیدوار باشیم که مجلس بعدی با دولت همراه خواهد شد

دانشجویان چگونه مواد مخدر مصرف می‌کنند؟


شرق از جمله روزنامه‌هایی است که تغییر الگوی مصرف موادمخدر دانشجویان را بر پایه آمار پانزده سال اخیر ‌بررسی کرده و نوشته است: اگرچه درصد دانشجویان مصرف کننده مواد مخدر در ایران پایین‌تر از میانگین جهانی است اما الگوی مصرف موادمخدر در میان دانشجویان ایرانی رو به تغییر است. دانشجویان در سال‌جاری در مقایسه با سال ۱۳۷۶ بیشتر به سمت موادی همچون حشیش، شیشه، قرص‌های اکستازی و متامفتامین‌ روی آورده‌اند.

در همین رابطه روز گذشته، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه موادمخدر و روانگردان‌ها عامل قتل‌عام نوجوانان و جوانان است، گفت: بیشترین شیوع مواد در گروه نمونه دانشجویان بهترتیب حشیش، تریاک، قرص اکس و شیشه بوده و در بین دارو‌ها بیشترین شیوع بهترتیب به کدئین، ‌ترامادول، دیازپام و ریتالین اختصاص داشته است. تمایل به مصرف حشیش، قرص اکس، شیشه و داروهایی همچون کدئین، ‌ترامادول، دیازپام و ریتالین در حالی در میان دانشجویان افزایش یافته است که بررسی آماری «شرق» در میان ۳۰ پژوهش شیوع‌شناسی اعتیاد در میان دانشجویان (به نقل از پژوهش بررسی دو دهه تحقیقات شیوع‌شناسی مصرف مواد در بین دانشجویان دانشگاه‌های ایران از سوی فصلنامه اعتیادپژوهی ستاد مبارزه با موادمخدر در سال ۱۳۹۲) نشان می‌دهد، در اوایل دهه ۸۰ تریاک، حشیش، هرویین و الکل بیشترین مواد مصرفی، در اواسط دهه ۸۰ در سال ۱۳۸۶، تریاک، حشیش، الکل و هرویین و در سال ۱۳۸۸، الکل، اکس، کراک و هرویین بیشترین مواد مصرفی در میان دانشجویان بود. این درحالی است که بر اساس اطلاعات مطرح‌شده از سوی حمید صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر این الگوی مصرف بهترتیب به حشیش، تریاک، قرص اکس، شیشه و قرص‌های روانگردان تغییر کرده است.

مسأله نگران‌کننده‌ای که با توجه به تأثیرات مخرب موادمخدر صنعتی، می‌تواند آسیب‌های فراوانی را در میان دانشجویان مصرف‌کننده ایجاد کند. در حال حاضر بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده، مواد مصرفی در میان تمامی معتادان کشور بهترتیب اولویت شامل: تریاک، شیشه، کراک، هرویین، حشیش و اکستازی است. ضمن آنکه نرخ شیوع مصرف مواد به نسبت جمعیت در استان‌های کرمان، مازندران، خوزستان، آذربایجان‌غربی، لرستان، سیستان‌وبلوچستان، کرمانشاه، فارس، تهران، خراسان‌رضوی، قم و البرز بالا‌تر از متوسط نرخ شیوع در کشور است. در میان معتادان کشور، اقشار مختلف با سطح تحصیلات گوناگون مشاهده شده که افراد با سطح تحصیلات لیسانس، دومین رتبه را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال با بررسی آمار سوء مصرف موادمخدر در میان دانشجویان در سا‌ل‌های ۱۳۷۶، ۱۳۸۱، ۱۳۸۳، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ نشان می‌دهد این الگوی مصرف چگونه تغییر کرده است.

تهران امروز نیز به همین موضوع پرداخته و نوشته: نتایج مطالعات ستاد مبارزه با موادمخدر نشان می‌دهد که میزان شیوع مصرف مواد در سال گذشته در بین دانشجویان دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، معادل ۲.‌۶ درصد بوده و بیشترین شیوع مواد در گروه نمونه دانشجویان به ترتیب حشیش، تریاک، قرص اکس، شیشه بوده است.

اما یک هشدار اساسی هم وجود داردو آن اینکه دانشجویانی که مواد محرک مصرف نمی‌کنند، در مقابل قرص‌های مخدر اما مقاومتی ندارند. برای همین هم در بین دارو‌ها بیشترین شیوع مصرف در بین دانشجویان به ترتیب به کدئین، ‌ترامادول، دیازپام و ریتالین اختصاص دارد. قرص‌هایی که به ظاهر به اندازه هم خانواده‌های مخدرشان ترسناک نیستند اما عوارضی دارند که دانشجو‌ها از آن بی‌خبرند.

در بخشی از این گزارش آمده است: دکتر هادی معتمدی آسیب‌شناس اجتماعی با اشاره به اینکه دانشجویان می‌دانند که این دارو‌ها طبیعی نیستند، به تهران امروز می‌‌گوید: به دلیل غیرطبیعی بودن این دارو‌ها باعث شده که فروش آن‌ها هم دارای روالی خاص باشد. این دارو‌ها به دلیل عوارضی که ایجاد می‌کند بیشتر در جوانان تحصیلکرده مورد استقبال قرار می‌گیرد. این دارو‌ها تمرکز خوبی ایجاد می‌کند ولی بعد از چند بار استفاده، مصرف‌کننده مجبور می‌شود برای آنکه تمرکز عادی داشته باشد از آن استفاده کند و حتی بعد از مصرف پیاپی باعث کاهش تمرکز نیز می‌شود. ناآگاهی جوان‌ها از مواد‌مخدر و اعتیادآور بودن برخی دارو‌ها از غیرقانونی بودن آن نیست بلکه از تأثیرات سوء آن است.

وی در مورد داروی ریتالین هم تأکید می‌کند: این دارو را بیشتر بچه‌های پیش فعال باید استفاده کنند و به سختی گیر می‌آید. اگر هم کسی برحسب نیاز باید از آن استفاده کند قیمتی بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان باید بابت آن پرداخت کند.

ادعاهای اصولگرایانه در مورد دولت و اصلاح‌طلبان


کیهان این پرسش را مطرح کرده که‌ پس از کارگزاران و مشارکت حزب دولتی اعتدال هم می‌آید؟! و در پاسخ نوشته: یک نماینده پیگیر تشکل فراکسیون حامی دولت در مجلس، از رایزنی با روحانی در این زمینه خبر داد.

کیهان از زبان ابراهیم‌نکو در مصاحبه با نشریه مثلث نوشته است: ما یک جلسه در خدمت آقای روحانی بودیم دیشب به موضوع فراکسیون اشاره کرده و تشکیل حزب فراگیر اعتدال را هم پیشنهاد کردیم که ایشان رد نکردند در واقع مخالفت خودشان را اعلام نکردند.

با وجود همراهی گسترده فراکسیون اکثریت مجلس (رهروان ولایت) در حمایت از دولت که در رأی اعتماد به وزرا جلوه‌گر شده برخی حامیان دولت در صددند فراکسیون اعتدال را در حمایت از دولت راه‌اندازی کنند و این در حالی است که همین طیف در زمان مدیریت دولت گذشته، علیه وکیل‌الدوله‌ها موضع می‌گرفتند.

نکو در مصاحبه با مثلث همچنین درباره مخالفت علی لاریجانی رئیس مجلس با تشتت و انشعاب در فراکسیون رهروان گفت: آقای لاریجانی ضمن آنکه ریاست مجلس را برعهده دارد یک نماینده هستند و یک رأی دارند، بنابراین ایشان با منطق خودشان قضاوت می‌کنند که البته اشکالی هم ندارد، در واقع از آنجایی که آقای لاریجانی احتمال می‌دهند شاید این فراکسیون جدید وکیل‌الدوله باشد چنین اظهار نظری مطرح می‌کند. هر چند حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که فراکسیون وکیل‌الدوله هم باشد کسی نمی‌تواند مانع تشکیل آن شود زیرا در گذشته هم شاهد تشکیل چنین فراکسیونی بوده‌ایم. من از جهاتی نگاه آقای لاریجانی را منطقی می‌دانم اما شرط این نگاه آن است که در فراکسیون رهروان در دیدگاه‌ها تجدید نظر صورت گیرد و بعید است ما شاهد تجدیدنظر در دیدگاه رهروانی‌ها باشیم.

وی با انتقاد از کارت زرد و تذکر نمایندگان به برخی وزرا، این کار را که اعمال حق بلکه مسئولیت نمایندگی است، غیر منطقی توصیف کرد و در ادامه درباره تشکیل فراکسیون موسوم به صدای ملت از سوی علی مطهری گفت: فراکسیون صدای ملت نگاه کاملاً سیاسی دارد و حتی فرا‌تر از سیاست‌های معقولی است که در دو فراکسیون بزرگ مجلس دیده می‌شود. بنابراین چنین فراکسیونی به طور حتم به سمت افراطی‌گری روی خواهد آورد.

گفته می‌شود اصلاح‌طلبان پشت ماجرای تشکیل فراکسیون دولتی اعتدال هستند؛ هر چند ‌برخی از حامیان دولت معتقدند تشکیل چنین فراکسیونی ضمن اینکه موجب خوردن برچسب «دولتی بودن» به نمایندگان عضو می‌شود، باعث انسجام بیشتر دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان خواهد شد. یک مانع دیگر در برابر طراحان فراکسیون جدید، ظرفیت اعضا چندان که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ تا ۷۰ نماینده مجموعاً در این فراکسیون جمع نشوند.

تهران امروز نیز به فعالیت‌های حزبی محمدرضا عارف پرداخته و نوشته: شنیده‌ها حاکی از آن است که محمدرضا عارف در حال انجام فعالیت‌های انتخاباتی خود است و اخیرا هم این فعالیت‌ها را به شدت افزایش داده است. در همین راستا وی تلاش‌هایی را برای جدا کردن اصلاح‌طلبان از خودش انجام داده است؛ همچنین یکی از برنامه‌های عارف راه‌اندازی یک تشکل جدید با محوریت شخص خودش است. پیش از این هم اخباری درخصوص وجود اختلافات میان عارف و اصلاح‌طلبان منتشر شده بود که در پی جدایی عارف از بنیاد باران و تاسیس بنیاد امید ایرانیان این خبر قوت گرفت. همچنین برخی از اصلاح‌طلبان حضور عارف در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به عنوان خطری برای خود عنوان کرده بودند. در همین راستا اخباری درخصوص تشکیل تشکل امید ایرانیان توسط عارف و راه‌اندازی شاخه جوانان این تشکل و فعالیت آن به گوش می‌رسد.

نمایندگان مجلس بار دیگر دلتنگ وزیر امور خارجه شدند


شرق از جمله روزنامه‌هایی است که دفاع مشاور بین‌الملل مقام‌معظم‌رهبری از دیپلمات‌های هسته‌ای را با تیتر «امتیاز خارج از چارچوب ندادند» مورد توجه قرار داده و نوشته: رییس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع گفت: «ایران با تأکید بر حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، فردو و اراک را تعطیل نکرده و سانتریفیوژ‌ها را هم کم نمی‌کند؛ با این حال در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ همچنان حضور خواهد داشت‌».

علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام‌معظم‌رهبری در امور بین‌الملل در نشست خبری مشترک با یوشیجی نوگامی، رییس موسسه مطالعات بین‌المللی ژاپن در پاسخ به سؤال خبرنگاران در رابطه با صحبت‌های اخیر وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و موضع‌گیری‌های متفاوت او گفت: «صحبت‌های او کاملا از موضع ضعف بود و تناقض‌های بسیاری با آنچه در مذاکرات وین انجام دادند و آنچه در نزد رسانه‌ها و سفرشان به مناطق اشغالی داشتند، وجود داشت. البته برخی از صحبت‌های شرمن تکراری بود و موضع‌گیری‌های او هم شناخته‌شده و بدون پشتوانه است‌».

وی ادامه داد: «از زمانی‌که مذاکرات بین ایران و ۱+۵ آغاز شد، تمام ناظران منطقه‌ای و بین‌المللی شاهد بودند که آمریکا با اصرار به‌دنبال از سرگیری مذاکرات و حل مسأله هسته‌ای ایران بود، البته آن‌ها تمایل داشتند مسائل طبق خواسته آن‌ها جلو برود و حل شود. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها ایستاد و شاهد بودیم که آنچه در ژنو مورد تفاهم واقع شد، با صحبت‌ها و مواضع وزیر خارجه آمریکا و رییس‌جمهور این کشور کاملا متفاوت بود و این امر نشان می‌دهد آن‌ها نیاز دارند در افکارعمومی به نوعی خود را برنده مذاکرات جلوه بدهند و از موضع ابرقدرتی که دیگر پشتوانه سابق را ندارد، جلو بروند‌».

مشاور مقام‌معظم‌رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مذاکرات تاکنون تغییر مذاکرات نداده و مذاکره‌کنندگان ما در‌‌ همان چارچوبی که مقام‌معظم‌رهبری تعیین کردند، حرکت کردند و هیچ امتیازی خارج از آنچه قاعده مذاکرات و چارچوب تعیین‌شده آن مشخص کرده بود، ندادند و نخواهند داد‌». ولایتی تأکید کرد: «ایران با تأکید بر حقوق خود، مذاکرات را ادامه خواهد داد و هیچ‌گاه نسبت به مذاکرات رویگردان نبوده و با توجه به تلاشی که مذاکره‌کنندگان ما صورت می‌دهند، همچنین کارآمدی ظریف و همکاران او، باعث می‌شود که بی‌تردید، روند مذاکرات مورد قبول نظام پیش برود و ما امیدوار هستیم با امید خدا توفیق‌های لازم را به دست بیاورند و همان‌طور که می‌بینید بیش از آنکه تبلیغات آمریکایی‌ها بر کشورهای دیگر برای همکاری با ایران موثر باشد، آشکار شدن مواضع هسته‌ای ایران موجب شده است تا کشورهای اروپایی، فرانسه، آلمان و روسیه و چین و امروز هم ژاپن برای از سرگیری مذاکرات و همکاری‌های اقتصادی و دیگر همکاری‌ها به ایران بیایند و این نکته‌ای است که به آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که دیگر وضعیت ایران به وضعیت سابق بازنخواهد گشت، حتی اگر فرازونشیب‌هایی را در روابط با سایر کشور‌ها داشته باشیم‌».

شهروند نیز در مطلبی با تیتر «ظریف و فصل سؤال‌های موسمی» نوشته: توافق هسته‌ای، هولوکاست، بازارچه مرزی سلماس، حفاظت از جان اتباع ایرانی و... محور‌های سؤالات مجلسی‌ها از وزیر امور خارجه را تشکیل می‌دهد

در این مطلب آمده است: کمیسیون‌های تخصصی مجلس پس از حدود یک ماه و نیم، از این هفته جلسات خود را از سر گرفتند و سؤالات نمایندگان از محمدجواد ظریف این هفته در دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت. این سؤالات قرار بود روز یکشنبه ۴ اسفند با حضور وزیر امور خارجه بررسی شود، اما سفر همتای بلژیکی ظریف به تهران موجب شد تا این جلسه به امروز سه‌شنبه ۶ اسفند موکول شود. به گزارش ایرنا سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که در مجموع ۹ سؤال با ۱۱۷ امضای نمایندگان در دستورکار این کمیسیون قرار دارد که برخی از این سؤالات انفرادی هستند و برخی دیگر ۵۴ امضا دارند، گفت: «مهم‌ترین سؤال به پرسش ۵۴ نماینده مبنی بر مواضع وزیر امور خارجه درباره رژیم صهیونیستی و موضوع هلوکاست برمی‌گردد و پس از آن مسائل مرتبط با موضوع هسته‌ای ایران در محوریت سؤالات نمایندگان قرار دارد‌».

بر اساس دستور هفتگی کمیسیون‌های مجلس، ایرج ندیمی، نماینده لاهیجان و سیاهکل، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، علی اکبر آقایی نماینده سلماس و فرهاد بشیری نماینده پاکدشت هرکدام یک سؤال از ظریف مطرح کرده‌اند که این سؤالات مربوط به بیش از ۲ ماه پیش است. به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سؤال بشیری، نماینده پاکدشت بر این موضوع متمرکز است که چرا اقدامات لازم برای حفظ جان اتباع ایرانی در مقابل اقدامات تروریستی تکفیری‌ها صورت نمی‌گیرد. به گفته نقوی‌حسینی، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان نیز قصد دارد درخصوص موضوع حقآبه دریاچه‌هامون از ظریف جواب بخواهد. به گفته حسینی یکی دیگر از سؤالاتی که نمایندگان از وزیر امور خارجه مطرح کرده‌اند، به مسأله ملاقات هیأت پارلمان اروپا با ۲نفر از فعالان فتنه ۸۸ بازمی‌گردد که ظریف باید به آن پاسخ گوید.

علی‌اکبر آقایی، نماینده سلماس نیز گفته است، سؤال او از ظریف به موضوع راه‌اندازی بازارچه مرزی در شهرستان سلماس باز‌می‌گردد. مروری بر سؤالات نمایندگان از ظریف در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس که رسانه‌ای شد، نشان می‌دهد که این سؤالات موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد. برای نمونه سؤالی که پای آن را ۵۴ نماینده امضا کرده‌اند، به موضوع هولوکاست و اقدامات رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد که جواد کریمی قدوسی آن را رسانه‌ای کرد و گفت: «وزیر امور خارجه در مصاحبه اختصاصی با برنامه بامدادی مشترک تلویزیون یک و دو آلمان درباره هولوکاست اظهار داشت: کشتار جمعی یهودیان را نمی‌توان انکار کرد و باید از تکرار چنین جنایتی جلوگیری کرد‌».

سؤال مشترک دیگر نمایندگان ۲۳ امضا دارد که به موضوع پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران بازمی‌گردد. نمایندگان درباره «علت حمایت نکردن از پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از سفر هیأت‌های کار‌شناسی کشورهای دیگر در جهت توسعه توان موشکی به ایران» از ظریف سؤال کرده‌اند. جواد کریمی‌قدوسی، اسماعیل کوثری، علیرضا زاکانی، علی علیلو، علیرضا سلیمی، حبیب آقاجری، عبدالله تمیمی، حسین طلا، شهروز رفیعی، سیدحسین ذوالانوار، روح‌الله حسینیان، بهرام بیرانوند، محمدصالح جوکار، محمد اسماعیلی، محمدحسن آصفری، سیدمرتضی حسینی، محمدرضا آشتیانی، مهدی کوچک‌زاده، سیدمحمود نبویان، عبدالله سامری، سیدشکرخدا موسوی، حمید رسایی و ابراهیم آقامحمدی نمایندگانی هستند که این سؤال را از وزیر خارجه مطرح کرده‌اند.





تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱
به نظرمن زنان ما بعد از انقلاب مشارکت زنان ما در سیاست از قبل از انقلاب پیشرفت داشته حداقل اینکه با یک رسانه نباید چنین مساله ای رو مطرح می کرد. کار درستی نبود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل