بازدید 5501

ایرانیها امسال چقدر زکات دادند

کد خبر: ۳۸۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹ 24 February 2014
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمع آوری 150 میلیارد تومان زکات طی سال جاری در کشور خبر داد و گفت: مصرف زکات در جهت جلوگیری از فقر و نیز رشد فضائل انسانی و تحکیم بنیادهای خانواده بسیار موثر است. «حسین انواری» افزود: در جامعه به فریضه نماز اهتمام بیشتری شده و خوشبختانه تقربیا در کشور جایگاه خود را پیدا کرده، اما در فرهنگسازی زکات تاخیر داشته ایم.

به گزارش ایرنا وی درباره روند پرداخت زکات در سال های اخیر در جامعه گفت: جمع آوری امر زکات از سال 81 شروع شد، هر چند در یک زمانی پیشرفت خیلی کندی داشت، اما خوشبختانه از سال 85 به بعد که دبیرخانه زکات به کمیته امداد منتقل و این نهاد متولی دریافت زکات شد، شاهد رشد خوبی بوده ایم.

انواری با اشاره به پرداخت معادل زکات پرداختی مردم توسط دولت، یادآور شد: در این خصوص دولت به مرور کمک و حمایت خود را کم کرد در حالیکه در بودجه امسال نیز 100 میلیارد تومان پیش بینی شد که از این مبلغ نیز رقم قابل توجهی پرداخت نشده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه زکات و مصرف آن در همان محل هایی که جمع آوری شده، نقش بسزایی در عمران و آبادی روستاها دارد، ادامه داد: با افزایش تولید آبادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، زکات نقش اجتماعی و اقتصادی خود را ایفا کرده و همانطور که مردم برای پرداخت زکات و آبادانی روستاها اعلام آمادگی کردند، دولت نیز باید در این زمینه کمک کند.

انواری گفت: کمیته امداد در بحث زکات تلاش هایی انجام داده تا مسوولان زکات در شهرستان ها و روستاها از وجود روحانیون به عنوان مبلغان و مروجین و در روستاها و شهرستان ها از طلبه های جوان استفاده کنند که این امر در تقویت دین باوری مردم و هم در امر زکات اثر گذار بوده است.

انواری در ارتباط با تامین نشدن حداقل معادل ریالی زکات جمع آوری شده از سوی دولت گفت: در خصوص ضابطه مند کردن زکات اقدامات خوبی انجام و قانون زکات تدوین و به تصویب مجلس رسیده و ابلاغ شده و ضوابط و قانون مشخص است و کمبودی ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر