بازدید 186313

مچ‌گیری غیراخلاقی سایه به سایه جمشید مشایخی و سعید راد

شاید بهتر باشد، پیش از آنکه سر‌مان را بالا بگیریم و دیگرانی را که در مسند هستند، نقد کنیم، نسبت رفتار خودمان را با رفتار آن‌ها بسنجیم و دریابیم‌ آیا خودمان رفتار مشابه را انجام نمی‌دهیم و در تناقضی آشکار، برخی کارگزاران را بابت رفتاری که خود‌ نیز انجام می‌دهیم، نقد نمی‌کنیم؟
کد خبر: ۳۸۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶ 23 February 2014
فیلم: نوای کمانچه کیهان کلهر و باقلامای اردال ارزنجان را بشنویددر پی برخی اظهارات، جمشید مشایخی و سعید راد دو بازیگر پیشکسوت سینمای ایران، موج سنگینی علیه این دو شکل گرفت که در نقد گفته‌های ایشان بود؛ اما این نقدهایِ بلااشکال، از مرحله‌ای به بعد به ورطه‌ای ناصواب افتاد و با تکیه بر شیوه ناپسند مچ‌گیری، آبروی این دو ‌را نشانه رفت که باید برای جلوگیری از تکرارش چاره‌ای اندیشید.

به گزارش «تابناک»، ماجرا از سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر آغاز شد؛ جایی که رضا عطاران در جریان نشست پرسش و پاسخ فیلم «طبقه حساس» در کاخ جشنواره در پاسخ به اینکه «آیا شما برای خنداندن مردم حاضرید‌ هر کاری کنید و به نظر می‌رسد نوعی قبح شکنی برای خنداندن مردم در بازی‌تان دیده می‌شود‌»، گفت: «من خیلی در میان مردم هستم. ماشین آنها را سوار می‌شوم. آنها را می‌بینم. همه از من خواهش می‌کنند و می‌گویند کاری بساز تا ما بخندیم. به نظرم نیاز جامعه امروز خندیدن است. حتی یکی از دوستان منتقد چندی پیش در جایی گفته بود عطاران برای اینکه مردم را بخنداند، حاضر است شلوارش را هم پایین بکشد. من حاضرم برای خنداندن مردم شلوارم را هم پایین بکشم. من یک ذره جلوی احساساتم را گرفتم اما این واقعا نیاز جامعه است‌».

این گفته‌ها، واکنش تند جمشید مشایخی را در پی داشت که از مدتی پیش به واسطه حرکت عجیبش در خصوص تمایلش برای سفر به اسپانیا برای عذرخواهی از لیونل مسی مورد انتقاد قرار گرفته بود. مشایخی در انتقاد به سخنان عطاران گفته بود: «آقای عطاران شما می‌توانستید برای خندان مردم بگویید از بالای یک درخت چنار به پایین می‌پرم، نه آنکه آن حرف زشت را که من از گفتن آن خجالت می‌کشم، به زبان بیاورید؛ آن‌وقت ما به خاطر این بی‌اخلاقی‌ها به او جایزه هم می‌دهیم! ما هنرمندان با اخلاق بسیاری در این مملکت داریم و باید بدانیم هر حرفی را کجا و چگونه بزنیم. هنرمندان ما باید یاد بگیرند که معلم اخلاق باشند‌».

مورد بعدی این بی‌اخلاقی‌ها به سعید راد ارتباط می‌یابد؛ جایی که او به همراه ابراهیم حاتمی‌کیا و مریلا زارعی به عنوان عوامل فیلم «چ» در حاشیه حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع خبرنگاران گفت: «ما از کودکی سینه‌زن امام حسین (ع) بودیم و در تمام عمر نیز در چنین مکان‌های مقدسی رشد پیدا کردیم... .» که این اتفاق نیز در کنار سخنان جمشید مشایخی قرار گرفت و یک واکنش مشابه را در پی داشت که همان مچ‌گیری غیراخلاقی بود.

ضدفرهنگ مچ گیری در تعقیب حیثیت جمشید مشایخی و سعید راد

برخی اشخاص که موافق گفته‌های این دو بازیگر نبودند، ‌فیلم‌هایی را که آن‌ها پیش از انقلاب از بازیگرانش بودند، برای نقد آنها بازبینی کردند و قطعات غیرقابل انتشار با عرف کنونی سینمای ایران از این فیلم‌ها را استخراج و پی‌در‌پی بازنشر کردند. بي‌گمان مشایخی و راد این آثار را تأیید نمی‌کنند و این بازی‌هایشان نیز مربوط به دوره‌ای می‌شده که قاطبه سینمای ایران ‌این گونه بوده و ایشان در سال‌های پس از انقلاب، کارنامه‌ای از آثار مهم ‌دارند که اساساً فیلم‌های آنچنانی را در حاشیه برده است. واقعیت این است که ملاک حال فعلی افراد است و برای چنین موقعیت‌هایی است که متکی به سخن یکی از بزرگانمان است: «ای مالک! ‌اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن، شاید سحر توبه کرده باشد».

مشایخی به تنهایی در بیش از یکصد فیلم و ده‌ها مجموعه تلویزیونی نقش‌آفرینی کرده که تنها کمتر از یک سوم این آثار مربوط به سال‌های پیش از انقلاب است و عموم مردم این بازیگر پیشکسوت را با نقش‌های پس از انقلابش می‌شناسند. سعید راد نیز اگر پس از انقلاب با دشوارهای فراوانی برای ادامه بازیگری مواجه نمی‌شد، کارنامه‌ای وسیع‌تر از این‌ها داشت و در فیلم‌های بیشتری نظیر «دوئل» و «چ» حضور می‌یافت و او نیز در دوره‌ای آن نقش‌ها را داشته که فضای سینمای ایران آنچنان بوده و این نقش آفرینی‌ها منحصر به این دو بازیگر نیست و بسیاری از پیشکسوتان سینمای ایران در آن فضا از عوامل سینما بوده‌اند.

بنابراین اینکه حرف‌های دو موسپید سینما را با تورق چند برگ از سوابقشان، به چالش کشید و گذشته‌شان را پیش رویشان آورد و تلاش کرد، ‌اصالت نقد‌هایشان را به چالش کشید، چندان وجهه خوبی ندارد. هنوز فراموش نکرده‌ایم که چگونه برخی سیاسیون در سال‌های اخیر به واسطه مچ‌گیری‌هایشان مورد نقدهای سنگین قرار گرفتند؛ مچ‌گیری‌هایی که سوای درستی و نادرستی ادعای مطرح، درباره شیوه عمل به کار رفته در آن‌ها و غیراخلاقی بودن این شیوه عمل، شاهد نقد آن‌ها بودیم. در واقع سوای اینکه برخی از این گفتار‌ها اصالت نداشت و تنها اتهام زنی بود، بحث بر این محور شکل گرفت که مچ‌گیری نمی‌تواند منجر به نقد سازنده، اخلاقی و منتهی به اصلاح شود.

از این حیث، شاید بهتر باشد، پیش از آنکه سر‌مان را بالا بگیریم و دیگرانی را که در مسند هستند، نقد کنیم، نسبت رفتار خودمان را با رفتار آن‌ها بسنجیم و دریابیم‌ آیا خودمان رفتار مشابه را انجام نمی‌دهیم و در تناقضی آشکار، برخی کارگزاران را بابت رفتاری که خود‌ نیز انجام می‌دهیم، نقد نمی‌کنیم؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۸
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۳۷۵
هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه...دوستان کارتون رو ادامه بدید تا بیخودی جانماز اب نکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ملاک وضع فعلی افراد است ...

چقدر خوب است که خدای ستار داریم. الحمدلله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
به وجدانت رجوع کن ببین چه کارهایی در زندگیت کردی که اگر دیگران بدونن شرمنده میشی؟؟
مسعود سعیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
لطفا دهانتان را آب بکشید بگذارید بقیه جانماز آب بکشند ، بی فرهنگی هنر نیست ، شما که احتمالا وانت وانت خربزه خورده اید چقدر پای لرزتان نشسته اید
محمد
| Germany |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کلا اخلاق در مردم عوض شده.بعضی چیزها که قبلا حرمت داشت , الان خنده دار به نظر میرسه.کم کم بی اخلاقی رشد میکنه و حرمتها شکسته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
باید بین حال فعلی افراد وریاکاری تفاوت قایل شد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
وقتی من دیدم در جشنواره فیلم انقلاب از بازیگرهای قبل انقلاب تعریف میشه و بقیه دست می زدن خیلی ناراحت شدم اما......
اصلا کار درستی نیست که کارهای بد دیگری رو بعد از گذشت سالها به روش بیاری آخه ما مسلمونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دو نفر دیگه دعوا دارند شما ها را سننا
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اگز یک نفر در گذشته اشتباه کند، شاید توبه کند.
فراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
سلام- با مرور نظرات در باره این خبر، به نظر می رسد اکثریت با پایین کشیدن شلوار عطاران زیاد بدشان نیومده. یکی نظر داده که آقای عطاران به منظور ارادات به مردم این حرف را زده.
از طرفی انتقاد منطقی آقای مشایخی را به باد انتقاد گرفتند!! آی ادما چه رفته بر شما که مهر تایید بر این رفتارها میزنید!؟
ناشناس
| France |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
.... هدف وسیله را توجیه میکند؛ گاهی ادب مرد به ز دولت اوست؛ بعضی وقتا غضب مرد؛ بعضی وقتا حسد مرد؛ خلاصه بستگی به موقعیت داره دیگه...
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
این رفتارها نشان میده که جامعه ما ظرفیت انتقاد رو نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
این مملکت چهرتا دوست مثل شما داشته باشه دیگه نیازی به دشمن نداره
مردم
| Australia |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
همانهایی که ایراد از مشایخی می گیرند و فیلمهای او را در قبل از انقلاب نشر می دهند اگر خودشان آن زمان بازیگر بودند باید پرونده شان را نگاه کرد و دید چه خبره و اگر نبودند حرف اضافی نزنند.چون اون دوران خیلی آدم می خواد مثل مشایخی باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
نا شناس اول:
اگه ملاک حال افراده چرا بازیگرایی مثل مرحوم فردین بنده خدا شامل این موضوع نشدن؟ در حالیکه در هیچ صحنه بدی از فیلمها هم بازی نکرد (فیلم آقای مشایخی خیلی بدتر هم بود). فردین که تو ایران موند و مغازه داری کرد. مگه بعد از انقلاب کاری کرده بود که بایکوت شد؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
تو خجالت نمیکشی این جوری قضاوت میکنی ! کار و کردار خودتو بریزن رو دایره خوبه !؟ تو از خدائی که بخشنده و پوشاننده عیوب است و ناظر تمام اعمال من و توست و تا کنون آبروی مثه توئی را نبرده خجالت نمیکشی که این جور گستاخانه بی اخلاقی عده ای رو تائید میکنی تا با آبروی مردم بازی کنند ! وضع فعلی این افراد ملاک قضاوت باید باشد اینکه در گذشته آدما چه کاره بودن به خودشون و خدای خودشون مربوطه !
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
اظهارات آقای عطارن به دور از اخلاق حرفه ای بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
واقعا برای طرز تفکرتان متاسفم، انگار اصلا از اخلاق اسلامی هیچ چیز نمی دانیم/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
...ما چرا همیشه در گذشته باید زندگی کینم حال فعلی این عزیزان ملاک عمل می باشدو نه چند دهه قبل، بازهم از این دو بزرگوار هنرمند عذر خواهی میکنم.
با احترامی که به آقای عطاران دارم به ایشان نیز عرض میکنم آقا رضا عزیز شما برای جمع کثیری از جوانان این مزر و بوم الگو هستید هرچند که منظور جنابعالی احترام گذاشتن به مردم بود ولی خواهشمندم این شعر را در صورت صلاحدید در نظر بگیرید
هرسخن جایی وهر نکته مکانی دارد
در خاتمه به کلیه هنرمندان این جامه چه بی نام و نشانشان و در ان روستاها و شهرهای دور افتاده و چه با نام ونشانشان آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
خوبه تو هم یه اشتباهی بکنی مردم همه جا جار بزنند تا خواستی حرفی بزنی ابروت ببرند وقتی خدا ستارالعیوب ما چرا باید خودمون سنگ روی یخ کنیم اگر توبه انها واقعی باشه و خدا انها رو ببخشه فردای قیامت ما هستیم که عذاب می شویم
برارت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
خداونددرقرآن کریم سوگندیادکرده اندکه آبروی کسانی راکه باآبروی دیگران بازی می کنند،یکجا خواهدریخت .خداوندمتعال ستارالعیوب است ...
gh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
همه دوست داریم این کشورو فرهنگشو بسازیم...غافل از اینکه خودمون کجای کاریم و باید اول از خودمون شروع کنیم.. حرف بد بده به بقیش چکار داری؟ اگر اینطوریه بیاید همه دور هم اشتباه کنیم اگر کسی اعتراض کرد بگیم خودتم فلان روز خطا کردی اینجوری واقعا دنیا گلستون میشه...تو اینو میخوای اره؟
بهتر نیست که صرفا یک قسمت از صحبت یا فیلم کسی ملاک نقد قرارنگیرد و بگذاریم مقداری زمان بگذرد. ارادتمند.
پاسخ ها
سیدمحمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
گوهر گم شده ی جامعه ی ما اخلاق است
برخی بسیار کار خوبی کردند . تاریخ بیداره و ذهن مردم هشیار . بسه هرچی جا نماز آب کشیدین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
البته عطاران محبوب مردمه ولی همین کارهاش باعث میشه مردم ازش بدشون بیاد ایشون تا حالا بار چندمه که اینجور حرفهای بی ادبانه گفته اند .اقای مشایخی عزیز استاد و پیشکسوت همه هنرمندان هست و آقای عطاران حتما باید از استادش عذر خواهی کنه که باعث ناراحتی جامعه هنری شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
ناشناس 23:37 رضا عطاران در بین مردم محبوبه و با این حرفها که علیه او گفته بشه عزیز تر هم میشه . هر چند شاید از نظر شما منطق چیز دیگه ای حکم کنه اما واقعیت اینه که مردم رضا عطاران رو دوست دارن
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
قبول کنید حرف رضا عطاران اون هم جلوی دوربین خیلی زشت بود.
احترام جمشید مشایخی واجب .

ولی ایشان هم بعضی مواقع زیاده روی میکنند ،

مسی کجا شما کجا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
وقتی معدود افرادی به اسم ایرانی با هتاکی و فحاشی به این ورزشکار آنهم در فضای گسترده مجازی، آبروی ایران و ایرانی مسلمان را نشانه می روند، بر کسانی که حرمتی در اجتماع دارند لازم است به اسم عذرخواهی و دلجوئی، نشان دهند که جامعه فرهیخته ایران، بافرهنگ، با ادب و با اخلاق است. و آن عده معدود هم جزو استثنائات این جامعه اند که در همه جا هستند.
توفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
صفا جان اولا مسی هم کم شخصیتی نیست وخدا می داند چه کسی برتر است
دوما آقای مشایخی برای خریدن آبرویی که بعضی دوستان نادان به آب داده بودند اعلام آمادگی کردند.من فکر می کنم این هم از بزرگوریشان بود.
صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
توفان عزیز ،

منظور سنخیت است والا هیچ کس منکر بزرگواری آقای مشایخی نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
اتفاقا زیاده روی نکرده خیلی هم کارش به جا بوده زیاده روی کسی میکنه که حاضره تن به هر کاری بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
دوست عزیز دقیقا
استاد هنرمند جمشید مشایخی ما کجا و یک فوتبالیست کجا.
البته شاید مسی آدم بزرگی باشه ولی نه در قواره استاد مشایخی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
bad karde mikhaste tohin amsale shomaro az dele lio dar biaree
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
چطور میتونی مشایخی را با مسی مقایسه کنی؟ بهترین فوتبالیست دنیا با یه بازیگر معمولی که بیجهت بهش لقب استاد دادن؟
در مثل مناقشه نیست . ملت ایران بزرگتر واندیشمند تر وعاقل تر از این است که بخاطر نشان دادن تیکه هائی از فیلم های قبل از انقلاب نظرشان نسبت به افرادی همچون اقای مشایخی و سعید راد تغییر کند .عاملین این کار باعث بی ابرویی خودشان و... خواهند شد. اقای مشایخی وسعید راد وبقیه هنرمندان ایران اسلامی در قلب ما جا دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
نظر ما نسبت به ایشون وقتی عوض میشه که می خواد جانماز آب بکشه...
چرا باید عرصه را به افرادی مثل عطاران که راستگو هستند و پشت نقاب ریا قایم نمیشن تنگ کرد؟
پاسخ ها
مسعود سعیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
راستگوئی و بی حیائی چه نسبتی با هم دارند ؟ امروز برای خنداندن مردم شلوار پائین میکشد لابد چهار روز دیگر ... ، قهقرای عقلی و فرهنگی و ادبی تا کجا !!!؟
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
jomle besyar zeshti gofte ke waghean nemitunest be farzande khodesh bege ,
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
واقعا - بیدار شو برلدر همه دارن لابی می کنن از فوتبال بگیر تا هنر و سیاست. جو گیر شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چطور با شلوار پایین کشیدن مستربین میخندین؟؟ حالا این بنده خدا که فقط خواسته بگه برای خندوندن مردم هر کاری میکنم جرم کرده. اتفاقا حرف جالبی زده. ما هم دوستش داریم خیلی بیشتر از کسانی که ادعای اخلاق دارند.
عاشق رضاعطاران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
چطور اون خبرنگاری که جمله رو گفته بی ادبی نیست؟؟؟؟ اون فقط نقل قول اون خبرنگار مغرض رو تایید که یعنی حاضره برای خندان مردم هرکاری بکنه.....وای برکشوری بیسوادان درآن خبرنگاری میکنند
ناشناس
| - |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
هر کسی از ظن خود شد یار من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
"ّب رو بريز اونجا كه ميسوزه"
اين جمله يكي از بزرگترين سياستمدارام اين مملكته...چرا اون موقع هيش كي به اين جمله گير نداد ولي الان....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
دعوت به رعایت ادب ونزاکت ، تنگ کردن عرصه نیست. آقای عطاران خودشان نیک میدانندکه صحبت جالبی نکرده اند پس انجام چنین کارهائی نه تنها اثر زشت صحبتهای قبلی رااز بین نمی برد بلکه اوضاع را بدتر هم میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
این راستگوییه که عطاران بگه من حاضرم با نشون دادن ... باعث خنده تان بشم واقعا می توانید درک کنید چه گفته ...!؟
رامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
هر چیزی گفتن که راستگویی نیست نه در ایران
در تمام دنیا رعایت یکسری مسائل در جامعه
پذیرفته شده است
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
این مثبتها و این حرفا دلیل خوبیست بر انحطاط اخلاقی جامعه ما ! خوب شمائی که از این بی ادبی و بی فرهنگی دفاع میکنی وقتی بهت گفتن دم از فرهنگ و ادب نزن وشما بی فرهنگی و تو جامعه ای داری زندگی میکنی که براحتی زشتیها رو ماست مالی میکنند و توجیه میکنند ، نباید بهت بر بخوره . جامعه ای که برهنه شدن در انظار و یا الفاظ رکیک براش زشت نیست و براحتی با دلایل پیش پا افتاده مثه خنداندن عادی جلوه داده میشه ! واقعا برای این طرز فکر و فرهنگ باید تاسف خورد و از آن بدتر که نخبگان و بزرگان جامعه هم که ایرادها و مشکلات را گوش زد میکنند با تیر جهل و بی فرهنگی ترور شخصیت میشن ، مسئولین فرهنگی ما هم کلاهشون را بذارن بالاتر بابت این همه دست آورد !!
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
چرا به اون منتقدی که اول این حرف رو به عطاران زده گیر نمیدین؟اول اون بی ادبی کرده و عطاران هم جواب حرفش رو داده.چندتا بازیگر درست و حسابی مثل همین 3نفر میتونین الان گیر بیارین؟ملاک وضعیت فعلی افراده.از باباهاتون بپرسین قیلمهای بازیگران قدیمی رو نگاه نمیکردن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
بی ادبی رستگویی نیست و انسان در همه حال ادب وعرف جامعه را باید راعایت کند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
با این حساب لابد کسانی هم که در فیلمهای مثبت هیچده بازی میکنند راستگویند و بینقاب؟!!!
majid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
در دورانی هستیم که هرکس نهی از منکر میکنه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
میشه پشت نقاب قایم نشد و ادب رو هم رعایت کرد، ایشان باید شأن جامعه رو تو صحبتش حفظ کنه
نه؟
کار مشایخی کمتر از مچ گیری نبود میتوانست در محفل شخصی این سخن را به عطاران بگوید نه با داد و قال به عطاران هجوم ببرد و دادن جایزه به او را مورد سخره قرار دهد.نکند انتظار داشتند جایزه بهترین بازیگر را به او بدهند.
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
آقاي طاران رسانه اي كرده بودن و حتما يك جواب رسانه اي مي خواست به دلايل كاملا مشخص. كار استاد مشايخي كاملا به جا بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
جایزه بهترین بازیگر متعلق به نوید محمدزاده بوده که بعلت کنارکشیدن فیلم "عصبانی نیستم " جایزه را به نفربعدی که آقای عطاران باشه دادند .
داش حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
کار استاد کاملاً درست بود.عطاران باید متوجه باشه که 20 میلیون کودک ایرانی مخاطب ایشون هستند.کسی حاضر بچش بیاد جلوی جمع شلوارشو پایین بکشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
آقاي مشايخي بازيگر بزرگي است اما كاش اين روزها به همان حرفه بازيگري برسد و وارد مسائل حاشيه اي مثل جريان مسي يا عطاران نشود. احترام پيشكوتان واجبه. عطاران واقعاً اعجوبه است و شوخي هايش هم عجيب است. نبايد به او حمله كرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مگه عطاران تو جمع خصوصی گفت که اون تو جمع خصوصی جوابش رو بده..؟!
رامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
هر مطلب در اجتماع گفتن باید واکنش اجتماعی داشته باشه- ایشون(رضا عطاران) هم میتنوستن درمحفل خصوص اینو بگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
عزیز دل عطاران تو محفل شخصی نکفته که...
حرفشون واقعا حقه به نظر من
ولی اگه حق نباشه هم ما کی میخوایم احترام به بزرگترها و پیشگسوتا رو یاد بگیریم؟؟
کسانی که دوستانشان را تشویق به کارهای زشت میکنند یا نااگاهند یا مفسده جو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
نه بابا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
الان دقیقا خطاب به کی گفتی؟؟؟؟
کاملا به جا بود تابناک
اون وقت میان به کار احمدی نژاد گیر میدن. کار احمدی نژاد خیلی زشت بود ولی شما هم که دارین همون رویه رو رفتار می‌کنین. ماها عادت داریم از چیزایی حرف بزنیم که خودمون عمل بهش نمیکنیم. حالا این بندگان خدا جوونی چیکار کردن نه به امروز من و شما ربط داره و نه به رفتار عطاران....
پاسخ ها
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ببخشید احمدی نژادرئیس جمهور یک مملکت بود جایگاهش با بازیگر سینما یکیه که کارشون بشه مقایسه کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
حرفهای خیلی زشت تر و اون هم از زبان مقامات مهمتر گفته شده و هیچ کس جرات عکس العمل نداشته. حالا که یک بازیگر این حرف رو میزنه همه معلم اخلاق شدن و تو رسانه ها مطرح میکنن. کسانی مثل احمدی نژاد یا ارضی در سطح بین المللی آبروریزی کردن و غیر از فیسبوک جایی این کارها تقبیح نشد!
ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
توهین توهینه حتی باشلوار درآوردن یا با بیسواد نامیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
کار عطاران درست نبوده ولی در کسوت یک هنرمند یا هنرپیشه سینما بوده ولی احمدی نژاد در کسوت رئیس جمهور و نماینده یک ملت بزرگ با فرهنگ چند هزار ساله حرفی را در ملاء عام گفته که معمولاً در دعواهای دوستانه و جمع محدود گفته می شود.
قضاوت سخته. نظری ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
سپاس
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نه جان من این صفحه بدون نظر شما که کامل نمیشه!!! یه چیزی حالا بگو
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چرا نظر دادی زحمت کشیدی شرمنده کردید
قندنمک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
حسین آقا نگرفتی
مهرداد
| United States of America |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
اگه نظری نداری پس دهنتو ببند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
داداش سر جدت یه حرفی بزن
اخلاق رو من از فیلم های قبل 57
استاد مشایخی یاد گرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
استاد!!! مشایخی اونوقت؟!!!استاد در فیلم قبل از57 یا فیلم س... یا فیلم پ... بازی کردن؟
اتفاقی که توسط آقای عطاران افتاد در زمان حال بود و میزان و ملاک هر انسانی حال فعلی آنان است .
آقایان مشایخی و راد هم این که بعد از انقلاب در ایران ماندند و برای مملکت خودشان بازیگری و فعالیت نمودند جای تقدیر دارد . آنها هم می توانستند مثل خیلی ها به ممالک دیگر بروند و بر ضد این مملکت آثاری ارائه دهند .
اما نکته ای که از همه مهمتر است این است که اگر بخواهیم کسی را سرزنش یا نکوهش نماییم نیازی نیست در جمع و بطور علنی آن را مخاطب قرار دهیم ، بهتر بود آقای مشایخی ایشان را در خفی و غیر علنی نصیحت می کردند که کار به اینجاها نمی کشید و حتما هم آقای عطاران نصیحت این بزرگمرد هنر را می پذیرفتند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
از ایران میرفتن باید چکار میکردن؟؟؟ مجبور بودن موندن.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
اگر آقای مشایخی مراتب نهی از منکر را به جا می آوردند و در خفی ایشان را نصیحت می کردند بسیار زیبندده تر بود
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
شاید قبلا در خفا این کار و کردن و جواب نگرفتن. چرا زود قضاوت میکنید. ثانیا عطاران در رسانه این حرفو زده باید جواب رسانه ای بهش داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
خواستند بروند اما نتوانستند ، ضمنا"‌لس آنجلس جاي خواننده ها بود نه بازيگران...
احترام زیادی واسه ی این اساتید قایلم اما اگر جناب مشایخی این صحبت هاو راجبه عطاران نمیکردن بهتر بود. بالاخره عطاران هم منظورش ارادت به مردم بوده حالا به سلیقه ی خودش
پاسخ ها
قندنمک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
از کی با پایین کشیدن شلوار به مردم ارادتشون را نشون میدن؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
هنرمند گاهي حرفش را در قالب استعاره مي زند. اين حرف عطاران هم استعاره بوده نه عمل واقعي كه شما اينجوري جبهه ميگري آقاي قندنمك!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
آقايون! دعوا نكنيد. رضا هميشه زيرشلواري پاشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
خیلیها اصلا" این حرف عطاران رو نشنیده بودن و در واقع آقای مشایخی با حرفی که در جهت مطرح کردن خودش زد و اعتراضی که کرد باعث شد بیشتر مردم در جریان قرار بگیرند که ذاتا" خودش این کار از اصل کار بدتر هم بود
به نظرمن آقاي عطاران به زبان كوچه خيابوني احساس و ارادتش را بيان كرده.درسته درمقابل رسانه كمي بي پرده سخن گفته اما آقاي مشايخي هم نبايد اينطور جبهه بگيره و رگ گردنش باد كنه.آقاي مشايخي سواي از پيشكسوتي در سينماو تلوزيون بعنوان مو سفيد جامعه هنرمندان ميتوانست خيلي آرامتر و دور از تشنج راهنمائي و تذكر ميداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
درسته.میدونید تو ایران اینجوری شده همه چیز که خدا میبخشه بنده خدا نمیبخشه.خنداندن مردم تو این شرایط سخت کاره بسیار دشواریه که اقای عطاران خوب از پسش بر میاد.ضمنا اگه هر کس با نیته منفی به هر چیزی نگاه کنه همه چیز زشت میشه
اقای مشایخی سخت گیری میکنند اقای عطاران واسه حرفش دلیل داره بعدشم بازیگر کمدیه.مرشد زور خونه که نیست ای کاشبه جای مچ گیری و تهمت زدن وحرف زدن ........
در اینکه حرف عطاران دور از اخلاق بوده شکی نیست، اما اینکه مشایخی هم با اون پیشینه بیاد همچین ایرادی به عطاران بگیره یکم خنده داره
رطب خورده.....
یک بام ودو هوا نمیشه برای سعید راد ومشایخی و مرحوم ایرج قادری ملاک حال فعلی افراد است ‌‌ولی برای ناصرملک مطیعی ملاک گذشته فرد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
احسنت!
ولی مشایخی اصلا در حد یک هنرمند پیشکسوت سخن نگفته و حرف بدی به عطاران زده
کسی که خودش در قصر شیشه ای زندگی میکنه،نباید به سمت دیگران سنگ پرتاب کنه.

آقای مشایخی کار اشتباهی کردید.و الان هم حقتونه
پاسخ ها
لادن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
جمله اولتون درست ترین کامنت اینجا بود.
اما با جمله آخرتون مخالفم
این روش خلاف نص صریح قرآن می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
کدوم روش؟
باز هم پای یک ضرغامی در میان است. حالا نمی شد صدا و سما این بیانات استاد مشایخی را پخش نکند؟!
از وقتی که تصاویر عطاران با خاتمی پخش شد برادارن صدا و سیما حساسیتشان دوباره عود کرد و...
من با اعتراض مشایخی به عطاران در کسوت منادی اخلاق مشکل چندانی ندارم، هرچند فریاد کشیدن سر یه جوونی که خیلی منظور غیر اخلاقی یی از یک حرف به ظاهر غیراخلاقی نداره چندان مناسب شأن حضرت استاد نیست. تعجب من از سکوت استاد در این همه بی اخلاقی سالیان گذشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
حضرت استاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این مچ گیری ها و جواب ها و بیانیه ها کم کم شبیه فوتبال و دعوای علی دایی و میلی کهن شده. خدا کنه همینجا تموم بشه که سینما شبیه فوتبال نشه
اون آقایان موسپید سینمای ایران بهتر بود حرمت خودشون رو نگه می داشتن و درباره موضوعی که بهشون مربوط نبود اظهار نظر نمی کردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
به نظر من مشایخی اعتبارش رو توی مردم از دست داد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
حالا تو هم دیگه جو گیر نشو
چه مقاله تفتیش عقایدی بود و پیش فرض نویسنده آن این بوده که خودشان معیار «اخلاقیات» هستند. حالا حرفی زده شده، جدی یا شوخی... چرا اینقدر مته لای خشخاش می گذارید؟
عطاران عزیز همچنان مردم را بخندان وکاری به این حاشیه ها نداشته باش مثل گالیله که گفت ای زمین همچنان بگرد
ای مالک! ‌اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن، شاید سحر توبه کرده باشد
گفته هاي عطاران نيازي به دفاع ندارد كسي كه شلوارش رو براي خندوندن مردم - البته مردمي از جنس خودس هجو مه مردم حتي معمولي حتي ارزش فكر كردن و ديدن آثارش وجود نداره در مورد مشايخي هم مردم خود قضاوت خواهند كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
قضاوت مردم در مورد خودتان را هم ببینید. :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
یه نگاه به قضاوت مردم از جنس عطاران به امتیازات خودت ودیگران بنداز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
شما اول ادبيات جمله ات رو درست كن بعد افاضات بفرما
بسیار متن زیبایی بود. تشکر می کنم. متاسفانه خیلی ها کمین کردند تا از دیگران مچ گیری کنند و هرگز احترام پیشکسوت رو رعایت نمی کنند. استاد مشایخی بزرگ و پیشکوست سینماست اگر حرفی می زنه و نقدی میکنه به خاطر اینه که دلسوز سینماست و می خواد از تکرار چنین جمله هایی جلوگیری کنه و بقیه هنرمندها از این به بعد مثل آقای عطاران هر حرفی رو به ذهنشون رسید به زبون نیارند و بدونن الگوی جامعه هستند و باید حرفاشونو مزه مزه کنن
اگر آقای مشایخی قصد و نیتش درست بود رسانه ای کردن نظرش و زیر ضرب بردن عطاران درست نبود عطاران هم مثل همه کی همه کارها وفکراش درسته اگه میشناسیدش نشونم بدید
آقای مشایخی شما اگر توصیه ای را که به عطاران کردید انجام دهید مردم باز به شما نمی خندند.
لطفا جوگیر نشوید
عطاران مرسی که اینقدر به فکر مایی ما هم دوستت داریم مردم مفهمند تو از ته دلت دوستشون داری ما هم دوست داریم چون روحت زیباست . هنرمندی ، ماهی خلاصه یه دونه یی ...... مشایخی اینقدر بسته فکر نکن اینقدر خط کشی نکن ماشالله خودت تو جوونیت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
خدا قبول کنه ازش. یادم نمیره مهران مدیری اول قهوه تلخ چی میگفت. فکر میکنین برای مردم این سریال ها و فیلم ها رو بخورد مردم م
من کاری به بقیه چیزا ندارم در هر صورت حال مهمتر از گذشته هست. این حرف که من حاضرم شلوارم را پایین بکشم تا مردم بخندند واقعا جالب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ما که از این حرفش کلی خندیدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
حتما به فرهنگتان هم همینجوری هستش
چرا تما م قد از ریا و ریاکاری دفاع میکنی تابناک ! عطاران گناهش اینه که ریاکاری نمیکنه . مگه صدا سیمای میلی لخت شدن افراد در کنفرانس برلین رو به بدترین شکل نشون نداد. مطمئن باش عطاران زیرشلواری تنشه ولی کنفرانس برلین خیر !!!
«ای مالک! ‌اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن، شاید سحر توبه کرده باشد».

ببینم تابناک این رو حضرت علی فقط به عطاران و یا جوانها گفته و شامل مشایخی و مسن تر ها نمیشه ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
بهتره که به خاطر توجیه کارامون از خدا و شخصیتهای الهی خرج نکنیم چرا که سخنان گرانبهای آنان در جامعه ما که مدعی آنان هستیم هیچ مصداقی ندارد.
درضمن حقیقت تلخ است اگه این کامنت رو نذاری حق داری!
چه ضرورتی هست که اقای مشایخی راجع به حرف فوق اظهار نظر کنه و اقای عطاران رو تخریب کنه؟
کلا ما زیاد و راحت راجع به هم اظهار نظر غیر ضروری انجام میدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
چون ایشون بزرگتره .
مگر به اخلاق آقای عطاران جایزه دادن یا بازیگریش !؟ این حرف از آقای مشایخی که خود هنرمند است بعید بود ...
حالا آقای عطاران یه حرفی زده ، بهتر بود که به آن دامن زده نمیشد و از استاد مشایخی انتظار میرفت به این موضوع نمی پرداخت .
کار عطاران بد بود و از اون بدتر صدا و سیما بود که این حرف زشت را رسما از تلوزیون پخش کرد. این کار بی حیایی در کلامرا در جامعه تبلیغ میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
صدا و سیما نان را به نرخ روز به خورد مردم می دهد یک وقت یک تار موی یک زن را بهانه وا اسلاما می کند و چند روز بعد مصاحبه یک به اصطلاح بد حجاب در مورد مثلاً خانم اشتون را با بوق و کرنا پخش می کند و از همه مصیبت بار تر اینکه فکر می کند بینندگان خدای نکرده ....هستند و فراموش کار
حداقل رضا عظاران یه رو بازی می کنه
کار هممون زشته
چه عطاران که اون حرف زشت رو زده چه مشایخی که اینقدر اون رو گنده کرده و واکنش علنی و رسانه ای نشون داده چه اونایی که فیلم های سی سال پیش رو باز پخش کردن چه شما که دارین به اینا گیر میدین چه من که دارم به شما گیر علنی میدم . نقد در وهله اول باید در خفا و مشفقانه و نصیحت گونه باشد تازه اگر اساسا ضرورتی داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چه بامزه بود این نظر ... یاد برنامه ی هفت افتادم ... سلام علیکم، من مخالف هستم :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
دمت گرم گل گفتی
اگه مشایخی صد تای دیگه فیلم بازی کنه به اندازه یک فیلم عطاران تاثیر گذار نیست من قبلاطرفدار مشایخی بودم ولی دیگه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
فیلم عطاران ارزش هنری نداره .
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
مشایخی به هیچ وجه در حد آقای عطاران نیست
آقایان مشایخی و راد از پیشکسوتان هستند
و قابل احترام
آقای عطاران نیز شوخی خوبی رو مطرح نکرد
آقای مشایخی نسبت به رعایت اخلاقیات حساسند
و منظورشان جلوگیری از قبح شکنی آقای عطاران بوده و حرکت درستی رو انجام داده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
سامی جان شما اخلاقیات رو چی تعریف میکنی؟؟؟ طبق تعریف شما الان عطاران بی اخلاقی کرده و مشایخی با فیلم های قبلیش با اخلاقی کرده؟؟؟!
"برخی اشخاص که موافق گفته‌های این دو بازیگر نبودند، ‌فیلم‌هایی را که آن‌ها پیش از انقلاب از بازیگرانش بودند، برای نقد آنها بازبینی کردند و قطعات غیرقابل انتشار با عرف کنونی سینمای ایران از این فیلم‌ها را استخراج و پی‌در‌پی بازنشر کردند " من که این خبر رو خوندم فهمیدم آقای مشایخی قبل انقلاب در فیلم های نامناسبی شرکت کرده ، به نظر شما این خبر یک نوع دفاع بد از ایشان نبود ؟
آقای مشایخی اگر قبلا در فیلم های غیر اخلاقی بازی کرده لابد مشکلی با این قضیه نداشته. میخواید بگید علی رغم میل باطنیشون زوری برده بودن فلان نقش رو بازی کنه؟ مگه مترسکه؟ بعدم ما چطور حال فعلی آقای مشایخی رو تعیین کنیم وقتی که دیگر فیلم غیر اخلاقی ای در ایران تولید نمیشه که ببینیم آیا آقای مشایخی توش بازی میکنه یا نه؟ یعنی میخواید بگید اگر انقلاب نمیشد هم آقای مشایخی به طور خودجوش دیگه توی فیلم غیر اخلاقی بازی نمیکرد؟ بی خیال بابا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
گل گفتي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
حرف منطقی زدی ... جواب نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
ایشون قبلا بازی می کردن حالا دیگه نه چند و چون اینکه الان اگه شرایط باشه بازی میکنه یا نه ایشون و خدا میدونه و قطعا خدا هم تنها کسی هست که اعمال را می سنجه منو شما کاره ای نیستیم
حالا اینکه یک انسان توبه کرده اما شما مدام از کارهای گذشته ایشون میگید بسیار زشته
خداوند به افرادی که از گناهان توبه کرده اند به اندازه گناهانشان نیکی عطا میکنه
اینکه ایشون از آقای عطاران اتقاد کردند ایشون پیشکسوت هستند و گاهی هم صلاح می دونند اینجوری بر خورد کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
بهترین نظری بود که خوندم. آفرین به نکته بینیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
درود بر پدرت بر خودت حرف حق به این مگن
ناشناس
| France |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
این جور حرف زدن واز این گونه واژه ها بکار بردن ربطی به قبل وبعد انقلاب ندار ه فرد در هر زمان باید با ادب باشد
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
من کاملا موافقم.حرف حق جواب نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
قدیما وقتی کسی حرف خیلی خوبی می زد بهش صله و خلعت میدادن. یعنی همه پولشونو میدادن بعد مثلا لباسشون یعنی قبا یا عباشون رو میدادن به طرف. الان اونقدر حرفت عالی بود که میخوام خلعت بهت بدم دوست عزیز ! ( البته سوتفاهم نشه منظورم شلوار نبودها !!!)
جناب استاد مشایخی تاج سرما ولی میتوانستند پدری کنند ودرمحفل خصوصی به پسرشان تذکر مرامنامه ای بدهند وآب به آسیاب هر کسی چه خیرخواه وچه بدخواه نریزند داشتن حزم و صلابت از خصوصیات بزرگان ماست .
این متون و اظهار نظر خوانندگان پر از تناقضه. گفته شده که ملاک وضع فعلی افراد است. اما برای یک کارمند ساده که نه کارش رسانه ای میشه و نه الگوی دیگران میشه برای استخدام تمام جدوآبادشو زیرورو میکنن که مبادا یک روز یک نفر در همسایگیشون رو به اسم کوچیک صدا کرده باشه! یابرای دانشگاه رفتن که امر کاملا شخصی است و الی آخر
از طرفی این آقایون مقدسینی میشن که در حال و هوای پیش از انقلاب مجبور شدن در اون فضا فیلم بازی کنند و گناهی ندارند پس چرا این امتیاز برای امثال فردین و بقیه وجود نداشت؟ ...
مشایخی به هیچ وجه در حد پیشکسوت و ... نیست
آقای عطاران یک هنرمند واقعی و مردمیه که بیش از 90% مردم دوسش دارن ولی کسانی مثل مشایخی بازیگران قدیمی هستن که محبوبیت زیادی ندارن. من معتقدم حرفهای ایشان مغرضانه و از روی حسادت بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
شما سنت کمه و همون فیلم های عطاران بدردت میخوره !
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
بابا پیر مرد!!!
مساله اینه که کسی که کارنامه ی چندان سفیدی ندارد نباید در مورد دیگران قضاوت کند و ادعای اخلاق کند.
رطب خورده منع رطب نمیکند..
متأسفانه ارزشها یکی یکی با ضد ارزشها جایگزین می شوند. در این مورد از نظرات خوانندگان محترم سایت پیداست که حرکت های افراطی تفریطی گذشته و فشارهای مختلفی که بر جامعه رفته در قالب عباراتی همچون جانماز آبکشی ظاهر شده و دوستان موضع به حق آقای جمشید مشایخی را نکوهش می کنند....
آقای مشایخی اجازه بده اخلاقی بودن یا نبودن این حرف رو مردم تشخیص بدن. توی جامعه ای که بی ادبی بیداد میکنه و رکیک ترین حرف ها رو در طول روز به هر بهانه ای میشنوی، این حرف اصلا بد نبود. بلکه کاملا مزاح عطاران از بیان این حرف مشخصه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
درسته.یادمون باشه ما در جامعه ای زندگی میکنیم که زنها نمیتونن برن فوتبال ببینن از بس اونجا فرهنگ و ادب موج میزنه.هرکس باید خودشو درست کنه و اگه میخواد نهی از منکر کنه به مسائل مهم وجدی بپردازه
اخرین کار که منوچهر نوذری تو تلویزیون کرد باعطاران بود عطاران به پیشکسوتها بها میده ولی از این ور صداسیما یک بار تو برنامه هفت عطاران دعوت نکرد به چه حقی این بازیگر کارگردان محروم کرده از تلویزیون فقط سیلقه
زنده باد پدر پیر سینمای ایران جمشید مشایخی
می گند خدا می بخشه، شاقلی خان نمی بخشه! شده ماجرای سعید راد و جمشید مشایخی . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
البته، جسارتاً عرض می کنم، می گن شاه میبخشه شاه قلی نمی بخشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
....ی به ضرب المثل.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
عزیزم دوستمون اصفهانیه لهجش اینجوریس دادا!
در 8 سال گذشته از این مچگیری ها زیاد بوده و مردم کشور تاوان سنگینی پرداخت کردن ، لطفا بس کنید استاد
این خواسته مردم هست و امروز نیاز مردم خندیدن هست ، لطفا از طرف مردم مچ کسی رو نگیرید ، جای رضا عطاران در قلب مردم است.
عطاران جوانی کرد ومشایخی نشان داد پیران نیز مانندجوانان کارشان بی نقص نیست

ای مالک! ‌اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن، شاید سحر توبه کرده باشد
اولا جناب عطاران عزیز این جمله را به شوخی و در پیرو شخصیت طنز خود گفتند و از همه مهمتر مگه این کار را واقعا کردند که این همه سر و صدا کردند
دوما ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
شاید چندباری انجام داده باشه که براش عادی شده...
حضرت علی علیه السلام. :اگر دیدی کسی در شب گناه کرده صبح به آن چشم به او نگاه نکن شاید در نیمه شب توبه توبه کرده باشد. .
هرچند رضا عطاران نباید در جایی که جنبه عمومی دارد اینچنین مطالبی را عنوان کند همه پیشکسوتان هم بدانند این راه نصحیت کردن اشتباه است
من 5 سال اقای سعید راد را در هیتی گمنام وغیر مطرح روز تاسوعا تشریف می اورند میبینم و با عشق فروان سر سفره آقا میشینن
من هم مثل خیلی دیگر از دوستان جوانم که مخاطب این سایت هستند از علاقه مندان اقای رضا عطاران هستم و ایشان را هنرمندی خاکی بی ریا دوست داشتنی و بسیار مردمی می دانم. اما به هیچ وجه این سخن نا مناسب ایشان را تایید نمی کنم. و فکر می کنم استاد مشایخی که احترام موی سپید ایشان بر همه ما واجب است تذکری به جا و بایسته داده اند. ضمنا فیلم هایی که از اقایان مشایخی و راد منتشر شده مربوط به سالیان بسیار دور است و هیچ ارزش و اهمیتی ندارند. باز هم تاکید می کنم احترام بزرگانی مانند مشایخی و سعید راد بر تمام اهل هنر واجب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
لطفا از قول بقیه حرف نزن. من به کسی احترام میگذارم که قابل احترام باشه. از نظر من مشایخی به هیچ وجه قابل احترام نیست. آدم بیجهت نباید خودشو بزرگ ببینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
کل عمر انسان نزد خداوند به ثانیه ای هم نمیرسه
جوری میگی سالهای قبل انگار دو میلیون سال پیش بوده
ناشناس
| France |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
خلایق هرچه لایق
گر پرده در افتد تو بينى كه چه هايند اينها
آقای مشایخی حرف درستی زدند چرا ؟
1. چیزی که قبل از انقلاب عرف بوده و همه ی بازیگران اینطور بودند . و نمیتوان به ایشان ایرادی گرفت .
2 . این حرف آقای عطاران خارج از عرف سینمای امروز بود و باید توسط جامعه سینمایی برخورد میشد .
3 . به نظر شما اگر به آقای عطاران یواشکی میگفتند که این حرف را چرا گفتی موثر تر بود یا اینکه بلند بگویند که این چرا این حرف را زد؟
با این کار حالا دیگر این گونه حرف ها را دوباره تکرار نمی کند .
عطاران مبالغه کرده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
نه بابا! می خوای راستی راستی شلوارش رو در بیاره؟
یعنی کسی گذشته خرابی داشته باشه نباید نقد کنه ؟؟ بد جوری نویسنده سوخته است ...
حافظا می خور و مستی کن و خوش باش ولی
جام تزویر نکن چون دگران قرآن را
مشایخی بزرگ سنما وتلویزیون ایران هست.
اگرجناب مشایخی درمحفل خصوصی به اقای عطاران تذکرمیدادن پس ادب وشعوردرسینما مرده است.کاراستادمشایخی بسیارارزنده وبجابود.
وبهتراست عزیزان ازسره احساس نظریه پردازی نفرمایند لطفا.
رعایت ادب ازبالاترین ارزش هاست.
خوب تاتابی چرا وقتی از دو بازیگر فبل از انقلاب تعریف شد نگفتی اوناقبلا یکه کارهای کرده اند وملاک حال حاضر است .مثل آقای مشایخی .
میدونم اینو نمایش نمی دید خوب به جهنم.
به نظر من رضا عطاران نیتش از حرفی که زده بد نبوده ولی طرز گفتن نیت خوبش ،بد بوده .این مسئله از علاقه من نسبت به عطاران کم نمی کند .
فقط یک نکته نه برای دفاع از آقای مشایخی چون هر دو طرفشکل کارشان غلط بوده ولی
آنها که گذشته دیگران برایشان مهم است یک نگاهی به حال فعتی خود بندازند طفره و سفسطه هم نکنند
وقتی یک هنرمند هم صنف نسبت به حوزه طنز اینقدر کم ظرفیتی نشان بدهد خب طبیعی است که بقیه اینقدر حساسیت بخرج بدهند. حرف عطاران علیرغم ظاهر ناخوشایندش، حاوی نکته ظریفی در اهمیت خوشحال کردن مردم بوده و شایسته بود که لااقل یک هنرمند سینما این رو تشخیص بده. اگر اینقدر وسواس خوبه پس استاد مشایخی هم از این همه وسواس دیگران در یادآوری بعضی اصول نباید ناراحت بشوند.
حالا ديگه بي خيال شين . بلند صلوات بفرست
درست است که ملاک وضعیت حال افراد است اما قرار نیست کسانی که گذشته مشعشعی دارند امروز معلم اخلاق شوند .
آی .داد.ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
عطاران با گوشت و جونش با زندگی مردم عادی اشناست اینو میشه تو فیلماش دید اما فیلمای دیگه تو تخیلن و مثل فیلم هندی میمونن که توش همه ی هندی ها میلیاردرن
لطفا کسانی که از این فیلم هندی ها درست میکنن یا نقششو بازی میکنن در مورد عطاران و امثالهم نظر ندن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
البته فیلمهای عطاران هم به مراتب از فیلمهای هندی ...
حالا خیلی سخت نگیرید . حتما اقای عطاران زیر شلواری یا چیز مشابهی تن کردن که باعث تحریک احساسات رگ گردن اقایان نشود
روش كساني كه بجاي ارائه پاسخ مناسب به نظرات يك فرد دنبال ترفندهاي ديگري از قبيل: تخريب شخصيت، نسبت دادن و تهمت زدن به وي، ادعاي طرح نظر برپايه انگيزه هاي شخصي و ... هستند غلط و از لحاظ اصول علمي مربوط به مباحثات غير قابل قبول است هر چند اين موضوع براي عوام غير قابل تشخيص و نفي است.
اخه هر کس دیگه این حرف میزد قابل قبولتر بودک........ درسته که مشایخی تغییر کرده ولی نمیتونه ناصح خوبی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
اینو برا خودت میگم : مهم اینه که دنبال شنیدن حرف درست باشی مهم این نیست که از کی میشنوی. اگه یه معتاد بگه اعتیاد چیزه بدیه نرید طرفش باید بگیم خفه شو تو که خودت معتادی! خب بدیاشو داره میبینه لمس میکنه میگه بده اما نمیتونه از گردابش بیاد بیرون ، باید حرفشو رد کنیم ؟!
حرف خوب را هر كسى زد بايد استقبال كرد گاهى اوقات در دفاع انسان دچار بد سليقگى مى شود. مى شد از جملات بهتر استفاده كرد.
یه جوری از این دو پیشکسوت صحبت کردین انگار فقط این دوتا قبل از انقلاب فیلم های انچنانی بازی میکردن دوست دارین چنتا اسم نام ببرم که متاسفانه قبل از انقلاب بدترین نوع فیلم هارو بازی کردن و الان هم دارن بازی می کنن البته یکی از این عزیزان دیگه کار فیلم انجام نمیده مثال اون اقای (ح.گ) و(ع.ب) البته امثال این عزیزان کم نیستن چون در اون زمان اقتضای زمان خودشو داشت و حالا هم زمان خودشو داره پس لطفا انقدر به قول خودتون مچ گیری نکنید که اگه قرا به مچ گیری بشه خیلی ها باید تاوان پس بدن و باید جوابگو باشن به قول امام معصوم که فرمودن اگردیدن شخصی شب گناه کرد صبح به چشم گنهکار نبینیدش شاید همان شب توبه کرده.............
عطاران هنرمندی مردمی است وجمله ای که ایشان گفتند هرچند خیلی احساساتی بود ولی نشان از تعهدشان به مردم غمزده ایران دارند که مردم را شاد کنند. ومردم کارهای ایشان را دوست دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مردم ایران به هیچ وجه غمزده نیستند ،خدارو شکر از هر حیث سرآمد والگوی سایر ملتهای مسلمان وغیر مسلمان هستند .
من موندم این بازیگرا (از هر تیپ و شخصیت و جنسیت) کجا و توی کدام دانشگاه و حوزه مراحل سیر و سلوک علمی و اخلاقی رو طی کردند و حالا شدن معلم اخلاق و الگوی مردم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
تشخيص حرف زشت و درست احتياج به دانشگاه و حوزه ندارد. معمولا پدر و مادر ها در سنين كودكي به بچه هاشون مي آموزند كه از گفتن برخي كلمات و عبارات، مثل مورد آقاي عظاران، حداقل در جمع خودداري كنند.
كاش اين اينترنت اصلا به ايران نمي رسيد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
بله؟؟؟؟؟
داداش نمیشه آدم تو جوونی هر کاری خواست بکنه بعد بگه قاطبه اون روز این طوری بود. بعد بشه معلم اخلاق. عطاران دست کم رنگ عوض نمیکنه...
آقای رضا عطاران بی اخلاقی نکرده اتفاقا اونی که پشت کسی حرف می زنه داره بی اخلاقی می کنه.خیلی از کمدین های به نام دنیا هم بسته به شرایط شاید از این دست کارهایی که آقای عطاران گفتند رو بیشتر هم انجامش دادند.مثل چاپلین،مستربین و ...
کار عطاران طنزه ، خب با طنز جواب خبرنگار رو داد .
اینهمه داد و قال واسه چیه؟
فرهنگ فعلی جامعه ی ما مثل رانندگی مان مثل.............................و و و و و ناشی از همین تفکرات آقایان عطاران هاست.
فقط من نمیدونم چرا این جمله " ملاک حال فعلی افراد است " همه جا کاربرد نداره .. تابی هرجا دوست داره استفاده میکنه
بیشتر بنظر میرسه که این حرفها از روی حسادت باشه. این افراد نمیتونن با این حرفهای پوچ میزان علاقه مردم را به آقای عطاران کم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
اره برای امثال بنده که هیچ علاقه ای به عطاران ندارم ، چیزی کم نمیشه. ولی روی دوروبریام اثر نامطلوب داره مثل امثال شما.
یادم می یاد حدود چهل سال پیش یا بیشتر آقای مشایخی توی فیلمی به نام دو طفلان مسلم نقش هاشم رو بازی میکرد مردم توی این چند سال اخیر که مسلمون نشدند که حالا دارند این پیش کسوتان رو زیر سوال می برند
هنرمند باید مهذب باشد, این حرفها خیلی بد است. انتقاد کافی نیست, باید عطاران را حذف کرد یا کار مهمی دستش نداد.
البته ارادت به امام حسین در همه اقشار به خوبی لمس میشه
اما کارهای هنرپیشگان این ارادت ها را به حاشیه می برد
قبل از انقلاب نیز هنرمندان تکیه ای در میان مجاهدین اسلام فعلی ( ژاله ) داشتند که عده ای از آنان شرکت می کردند اما کارهای هنریشون این ارادت را بشدت خدشه دار میکرد و میکند
ملاک حال فعلی افراد می باشد .استاد مشایخی حال'گذشته عطاران که طنز بودرا به حال فعلی خود که جدی بود منتقل و قضاوت کرد
یک سری از آدمها مدل مشایخی را دوست دارند و یک سری مدل عطاران هر دو عزیزند و طرفداران خاص خود را دارند بیخودی نه آنها با هم دعوا کنند ونه مردم.
کسی که توبه کرده باشد و رفتار قبل او را کنار گذاشته باشد کسی حق دارد گذشته او را به رخش بکشد. اگر کسی چنین کند اشاعه فحشا کرده و مانند این است که خودش مرتکب چنین عملی شده است. که هر دو گناه عظیمی است و بردن آبروی مومن خود گناهی نابخشودنی است.
عطاران دوستت داریم ولی خداوکیلی مواظب حرف زدنت هم باش آقای مسایخی هم دوستت داریم خیلی خاطرات خوب را با فیلمهای شما داشتیم نگذاریید با اختلاف انداختن بین هنرمندان عده ای سوء استفاده کنند بنظرم عطاران برای عذرخواهی پیش استاد مشایخی بروند و دستشون را ببوسند مگر چه اشکالی داره تا این قضیه فیصله پیدا کنه من همه هنرمندان را دوست دارم و لحظه های عمرم که بسیار ارزشمند هستند را با آنها گذرانده ام
این توصیه من خیرخواهانه بود لطفا منفی ندین
اگر آقای راد توبه کرده بود ، از آقای فردین و وثوقی تعریف و تمجید نمیکرد . اینها مجبورند با این ساختار فعلی سینمای ایران بسازند وگرنه دلشان پیش همان سینمای ... است .
پیریو معرکه گیری همه عشق حالشونو کردن حالا شدن معلم اخلاق .... البته تقصیر ندارن همه پیر میشن اینجوری میشن ....کاش یاد میگرفتیم تو حریم شخصی کسی وارد نشیم ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
فردا روز که دختر و پسر جنابعالی تحت تاثیر امثال عطاران رفتند و جمع و شاید در رسانه شلوارشون رو درآورند یاد این حرف خودت میافتی، اونوقت دیگه کاری ازت بر نمیاد
فکر نمی کردم اینقدر واضح و آشکار، عده ای بی فرهنگ، خودشون رو جزو افراد با فرهنگ جا بزنند و خودشون رو هنرمند بدونند و ارزشهای جامعه رو اینطوری به مسخره بگیرند.ضمن حمایت از استاد بزرگ سینمای ایران، جناب آقای مشایخی، خواهان جلوگیری از پخش آثار بی فرهنگ ها هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
شما از آب گل آلود ماهی بگیر
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
مگه تو فکر هم میکنی؟ مشایخی کجا و استادی بزرگ سینما کجا!
خود جمشید مگه تو فیلم های زمان شاه بازی نمی کرد حالا توبه کرده.
در جامعه غفلت زده که بی ادبی دارد جای ادب را میگیرد و محبوبیت انسانها سبب پوشاندن خطاها و رواج زشتیهای رفتار این افراد میشود این هنرمند قدیمی به وظیفه خودش عمل کرده و تذکری داده که شاید کس دیگری جرات نمیکرد. این کار ایشان در جمع به معنای مقابله با شخص نبود بلکه ایستادگی در مقابل رواج بددهنی و رواج آن بوددر ضمن چه بسا خداوند برای اینکار شخص خطاهای احتمالی گذشته را بیامرزد درود برهر ناهی از منکر هر چند تمام طرفداران هنرمند خطاکار از ایشان دلخور شوند
منظور آقای عطاران اتفاقی است که در خیلی از فیلم های کمدی می افتد و در تلویزیون ما هم پخش می شود. فکر نمی کنم منظورش کلا کار بی آبرویی بوده باشد. بنابر این پیشکسوت ها هم می توانستند با یک تذکر توام با نیشخند و طنز مساله رو ختم به خیر کنند.
چند هنرمند نشستن حرفهایی زدند.ما کاری نداریم.ولی هستن کسایی که دارن کاسه داغ تر از آش میشن و خودشون کارهای افتضاح بسیار کردند.از جمله برخی از مسئولین و مجریان صدا و سیما و...........
من با بازگو کردن گذشته آقای مشایخی و یا هر کس دیگری در جهت پاسخ رفتار امروز او مخالفم .ملاک حال امروز افراد است.
اما احساس می کنم که آقای مشایخی اظهارنظری نمودند ، که مبنای آن بیشتر علاقه ایشان در مطرح کردن رسانه خودشان بوده ، نه چیز دیگری.
اگر اندکی با دقت و از روی حسن نیت به سخنان آقای عطاران گوش می دادند ،قطعا متوجه هیچ بی اخلاقی در صحبتهای آقای عطاران نمی شدند.
مشايخي لوث بازي در مياره
دست دوستان مچ گیر درد نکنه.
اقا ما عطاران را دوست داریم طنز زیایش و فیلم های جالش کاش رسانه باصلاح ملی ه خواسته ما هم توجه می کرد وعطاران ومدیری زا هم ه تلویزیون می اورد تا مردم ه جای ماهواره ، تلویزیون ایران نگاه کنند و اونهایی هم که ا خنده مخالفن رن فیلم های افسرده وغمناک مشایخی را ببینن
منظور از فیلم(چ) چیست؟تاکی سانسور.اینکارها دلیل اصلی به لجن کشیده شدن سینمای ایران است. برای همینه که بنده حاضرم ماهواره بینم تا تلویزیون و سینمای ایران.مطالب را همونجوری هست ارائه دهید خوب یا بد بودن را بزاربد بعهده خود مردم؟؟!!!این رفتارها توهینه به شعور مردم
پاسخ ها
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
یعنی سوتی قرن رو دادی!!
عزیزم اسم فیلم واقعا چ هستش.
اوله اسم شهید چمران
عابدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
یعنی خدایی حال کردم با این کامنت.نمونه انسان بی خبر از همه جا که کاملاً حق به جانب هم نظر میده و متهم می کنه
...رطب خورده کی منع رطب کند . وقتی اینا میشن پرچم دار اخلاق خنده داره . عطاران از اینا فیلم بسازه که به نرخ روز نون میخورن اونوقت نیاز به کشیدن شلوارش نیست ...
آفرین به خانم مریلا زارعی قابل توجه بعضی خانم های بازیگر از ایشان یاد بادبگیرند وبدانند نقش اول از ان مادرانی است خانم زارعی گفت.
فقط عطاران سلطان است وبس
آخه از بالای درخت آدم خودشو بندازه پایین بمیره که بهش بخندن؟!!!!!! تلویزیون هم از یه کار دیگه عطاران سوخته نه این حرفش!!!
همه حرفهایتان درست است و آبروریزی نباید باشد فقط کسی که در گذشته حرکات مشخصی برای عموم داشته و از تلویزیون هم پخش شده باید حداقل در این موارد حرفی نزند و حرکتی نکند تا توجهات را به خود جلب نماید والا زدی ضربتی ضربتی نوش کن
دوستان گرامی هرکسی در پس پرده حرف های مگوی بسیاری دارد که چون پرده برافتد... نمیدانم چرا اگر کسی حرفی زد که به مذاق ما خوش نیامد به جای بحث منطقی باید با بردن آبرو و اعمال اشتباهش اصل مسئله را خدشه دار کنیم ....
من خود عطاران و تمام فیلم هاشو دوست دارم ، آقای مشایخی هم نظر خودشو گفته و نقدشو کرده چیکارش دارید؟ عطاران که طرف این نقد بوده خیلی راحت از کنار این مسئله رد شده شماها چرا داد و قال میکنید؟
آقای مشایخی بین شما و فردین و بهروز وثوقی چه تفاوتی بوده است؟ آیا شما از فیلم های آنچنانی قبل از انقلابتان توبه کردید که دوباره به سینما و تلویزیون برگشتید؟ تصاویر روی ویلبردتان برای کالاهای غیر استاندارد که باعث مرگ هزاران هموطن و اسیب دیدن بسیاری شد را یادتان است؟ ...
اين برخورد آقاي مشايخي با اين سن و سالشون و با توجه به اين شرايط ملت و مردم ما و عطف به سوابق، نه تنها چيزي از محبوبيت آقاي عطاران كم نكرد كه حتي با پذيرش اشتباه بودن نوع بيان آقاي عطاران و دادن حق اشتباه( البته اشتباه نه چندان بزرگ) به يك جوان طناز ،بايد گفت ‌اين اشتباه بخشيدني است ، اما اشتباه آقاي مشايخي با اين سن و سال و ان سابقه و اين نوع برخورد غير اخلاقي در بلد كردن در ملاعام و طرح كردن اشتباه يك جوان غير قابل بخشش و ضربه بزرگي به محبوبيت ايشان در بين مردم و نوع نگاه مردم به اين هنرمند پرسابق است. از كجا معلوم كه آقاي عطاران هم بعد از صحبتهاش از نوع بيانش پشيمان نشده باشد آيا نمي شد آقاي مشايخي هم حديث حضرت علي را در مورد يك جمله آقاي عطاران ( نه سالهاي سال عمل خارج از عرف و غير اخلاقي!) در نظر داشتند و بعد رگ گردنشان را به رخ مي كشيدند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
جوان طناز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعاً .......دی به طنز.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
کاملا با شما موافق هستم. بسیار سنجیده بود.متشکرم!
تابناک
لااقل نظرهای امثال منو پخش نمی کنی یک کامنت بزار بگو این افراد هم نظر دادن و پخش نکردیم !!!!!! که ملت فکر نکنن که فیتراسیون نداری!!!!
با احترام به نظر نویسنده، اما به نظر من این تحلیل اصلا عقلایی و منطقی نبود. من همچنان بر این باورم که استاد مشایخی که فیلم "آسمون بی ستارە" ازش باقی مونده، نباید چنین اظهار نظر تندی می کرد.
رطب خورده کی منع رطب کند؟
رضا عطاران خیلی بی ادبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
ایول چقدر رک.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
بابا با ادب
اگه مشایخی قبل از انقلاب اونجوری بوده و حالا اینجوری! ببینید اگه عطاران که حالا اینجوریه قبل از انقلاب چه جوری می بود!؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟
البته منظور عطاران قطعا این نبوده که کلا برهنه بشه
بنظر من اقاي مشايخي صحبت درستي كرده و ايشان در جامعه ايي كار ميكنه كه بسيار افراد فرهيخته داره اگر چه من خودم اقاي عطاران را دوست دارم ولي اين صحبتش نازيباست ودر خور جامعه سينماي ما نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
ایشون باید خصوصی این تذکر رو دوستانه به عطاران می دادند نه در ملا عام
شما تناقض دارید
چطور به یک حرف عطاران استناد می کنید ولی چشمتان را به روی فیلمهای سعید راد و مشایخی می بندید؟
آدم باید در زمان قدرت به زیر دست و اطراف توجه کند نه زمانی که خودش هم دچار مشکل شد به یاد دیگران باشد این مشکل همه ما است اگر کمی دقت میشد آقای مشایخی با احترام زیادی که برای شما دارم شاید حرف آقای عطاران قبل ندید بود شما هم در سنین جوانی مواردی انجام دادید قطعا اشتباه مال همه است اما حالا که سنی گذشته نباید دیگران را محکوم نمود احترام و نقد در مورد همه باید به یک نسبت رعایت گردد.
سلام من کلیه نظرات دوستان را مطالعه کردم فکرمیکنم بیشتر دوستان هم با این نظر موافق هستند که حرف جناب اقای عطاران درمقطع فعلی که دوستان انوری زوم کردند ازهنرمندان طرفداردولت تدبیروامید سوتی بگیرندمناسب نبوده است گواینکه هنرجناب عطاران فکرنمیکنم برکسی پوشیده باشد واین حرف دریک محفل تخصصی سینمایی زده شده است وشاید اگرجامعه بافرهنگی داشتیم این حرف به راحتی قورت داده میشدواصحاب رسانه وسینما از کنار ان می گذشتند ولی خوب حیف که نداریم.اینجناب اگرجای استادمشایخی بودم به جای رسانه ای کردن موضوع که موجب موج سواری صداوسیمای عزیزوگرامی شود طی یک نامه سربسته ومحرمانه وبه عنوان یک پیشکسوت به ایشان تذکرمیدادم همچنین جایزه ایشان هم ربطی به این حرف نداشته وکلا دو مقوله جدا هستند می بایست از خوداقای عطاران یادبگیریم که حرمت پیشکسوت را نگه داشته وپاسخی ندادند شایداین عدم پاسخ خوبه گونه ای پذیرش انتقاد است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
خوبست عطاران به نامه ای به مشایخی منظور خود را از ذکر آن مثال بیان کند که استعاره بوده و در پایان از مردم عذر خواهی کنه که کار خوبی نکرده و غرضی هم نداشته است
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
آیا به نظر شما، علت اینکه چنان جامعه بافرهنگی نداریم، امثال همین عطاران نیستند؟
هنرمندان راهر چه کوچکتر کنند درعوض این هنرمندان چه قبل وبعد از انقلاب پیش مردم عزیزتر میشوند انهایی که دنبال نقاط ضعف دیگران هستنداینها خود مشکل دارند
ادب مرد به ز دولت اوست
بايد احترام به بزرگان پيش كسوت را حفظ كرد آقاي مشايخي در امروز زندگي ميگنن و ما احترام ويژه اي به اين مرد بزرگ داريم
استاد مشایخی همیشه حرف حق رو زده چه قبل از57 وچه بعد از 57 تا الان .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
لقب استاد برازندش نیست. نقشهاش تو فیلمها معمولی بوده.
به نام خدا -شاید منظور آقای عطاران این بوده که مثل خیلی از هنر پیشه ها جلوی دوربین همواره اتو کشیده وشیک می نمایند وزندگی دو یا جند رویه دارند ولی هنر پیشه و کارگردانانی مانند ایشان حتی حاضر است برای خنداندن وشادی مردم کشور با پیزامه وحتی شلوارک به جلوی دوربین بیاید وشاید به خاطر این یکرنگی ویک رویی مردم وی را اینقدر دوست دارند وباعث حسادت خیلی ها میشود .در هر حال من وخانواده ام وی را در سینما ایران ملاقات کردیم وبا ایشان عکس هم گرفتیم ،بدون هیچگونه کلاس گذاشتن از جانب او وبسیار هم خاکی وبی شیله پیله بود .ان شائ الله هر کجا که هست موفق باشد.
اينروزهـا طرفدارهـاى عطاران بيشتره تا آقاى مشايخى. استاد بوده ديگه گذشته, الان دوره ى عطاران و جونهـاس. آخه آقاى مشايخى چكارداره كه تازگيهـا توهـمه چيزنظرميده, قبلا هـا اينجورى نبود. سابقه خودشوخراب ميكنه, ومحبوبيت قبلى خودشو بااين دخالتهـاى بى ربطش ازبين ميبره, وكيل وصيى مردم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
از کی تا حالا شدی وکیل وصی مردم ؟؟!!
آقاجان عطاران حرف بدی در رسانه زده و تو این مملکت ... یکی پیدا شده که پدری کنه تو همون رسانه تذکر بده دیگه این همه داستان نداره! اگه تونست شلوارشو پایین نکشه و مردمو بخندونه هنر کرده و گرنه هالیوودیا و بالیوودیا و ... خیلی بهتر و قشنگتر و خنده دارتر اینکارو بلدن لازم نیست پول خرج عطاران کنیم!بذارید حداقل تو سینما یه پدر اخلاق داشته باشیم که با تذکرش اصلاح صورت بگیره تو رو خدا بیخیال شید حوصله یه علی دایی ، مایلی کهن دیگه رو نداریم.
اگر جمشید مشایخی تو جوونیاش و تو اون فضا کاری هم کرده فوقش اینه که الان داره میگه من این راهو قبلاً رفتم شما نرو خطاست . چه اخلاق زشتیه تا یکی بهمون تذکر میده بجای فکر کردن به اشتباهمون دنباله اینیم که یه سوتی ازش پیدا کنیم بکوبیم تو سرش . بشر بخودت بیا !
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
دمت گرم حف حساب زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
گل گفتی .
کاری که اقای مشایخی کردند باعث شد هر کسی هم که این جمله رو نشنیده بود بشنوه
این که بدتره
فکر کنم آقای عطاران به فیلم خوابم میاداشاره داشت که در آن مجبور شد شلوارش را در بیاورد و دامن بپوشدچون خیس شده بود و حالت بدی هم نداشت
در خیلی از فیلمها هنر پیشه ها برای خنداندن مردم شلوارشان را پائین می کشند البته همیشه یک شوار ورزشی، پیجامه ای چیزی زیرش پوشیدند. آقای عطاران هم حرف بدی نزدند در سخن غلو کرده اند.
اگر هم همین منظورشان با شرایط شلوار گرم در زیر شلوار سرد بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
هنر مورد نظر شما جوانان:کشیدن شلوار پائین.....ای خاک بر سر این هنر و مدعیانش!
اقایان مگه چه اشتباهی کرده اند که میگویید باید توبه کنند.. به نفس خودتان رجوع کنید به کار دیگران کاری نداشته باشید..خدا میفرماید..در روز قیامت هر نفسی را برای نفس خویش(کارهای خودش) مسئول میدانند نه دیگری را...!
کلا به این ملت اعتمادی نیست!
از یه حرکت یکی خوششون بیاد، طرفو میکنن خدا، از یه حرکت بدشون بیاد میکشوننش به قعر چاه!
كار هقاي عطاران اشتباه بوده
عطاران یه شوخی کرده، شوخی سرتون نمیشه؟! ( قابل توجه گیر دانندگان به عطاران)
مشایخی هم یه حرفی زده، بس کنید دیگه، حالا تا مشایخی افسردگی نگیره ول بکن نیستید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
گیردانندگان!!!
مشکل عطارات حرف زدن نبود و تنها دیدار با خاتمی بود که خیلیها را اتش زد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
آتش نزد متاسف کرد
ميزان حال فعلي افراد است.
درود بر مشايخي و راد كه انصافا از نظر هنري هم بسيار بالاتر از تازه به دوران رسيده هاي بي هويت هستند.
استاد مشایخی یک هنرمند بسیار تا بسیار بزرگ است به نظر من ایشان نباید با چند تا بازیگر تازه به دوران رسیده کل کل کنه
خب بازی نمیکردند. مجبور که نبودند. خیلی ها بازی کردند اما همه جور نقشی رو قبول نکردند. مثال خانم حمیده خیر آبادی. خدا رحمتشان کند.
پاسخ ها
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
حمیده خیر ابادی همه نقشی بازی نکرده؟؟!!!
شما مطمنی؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
دست از سر مرده ها بردارید.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
از غیبت و بردن آبروی مردم پرهیز کنید
بنده شخصا شيفته بازي و شخصيت آقاي عطاران هستم.
بگذاريد آن گونه زندگي كنيم كه راحتيم نه شعارگونه....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
خوب دعوت شما دعوت باطلی هست. هر طور راحتی که نشد قانون. اگر کسی راحت بود که شمارو و خانواده تو بی ابرو کنه باید راحتش بزاری؟!!!
خیلی از حرفها در خیلی جا ها زده میشه که کسی ازش خبردار نمیشه و هیچ اتفاقی هم نمیفته به نظرم این از بی تدبیری صدا و سیما بود که این جنجال ها و بی حرمتی ها به پا شد . آدمی که سه هزار میلیارد پول مردم بالا کشیده رو نشون نمیده در حالیکه همه مردم اسمشه میدونن اسمشو اختصاری میگه ، اختتامیه جشنواره فیلم فجر رو از سه کیلومتری پخش میکنه، اما به آنی این خبرها را broadcstمیکنه.
بازیهای اقای حسین گ هنوز از یادها نرفته.اگر مسلمان هستیم کمی بخود بیاییم .
یکی پیدا شده که دوست مردمه بذارین کارشو انجام بده از اقای مشایخی انتظار نداشتم به نظرم اقای عطاران هرچی میگن حتما منطق ودلیل درستی داره
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
آقائی که نام رضا عطاران را بر عکس نوشتی اولاً خودتی دوماً هر کسی که هر غلطی گفت نمیشه براش دلیل و منطق تراشید
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
الان جنابعالی خیلی هنرمندی با این اسم نوشتنت؟ IQ چنده؟
ای کاش هر کسی در حد خودش و کارهایی که بهش مربوطه سخن میگفت. نه اینکه در هر کاری دخالت کنه و نظر بده. مثل دلجویی از مسی و ایراد گرفتن از یکی از محبوبترین بازیگرهای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
ای کاش می فهمیدی چی میگی
عطاران بازیگر محبوب منه....ولی ایول به مشایخی که مواظب سینماست....
خدا عاقب همه را ختم به خیر کند که معلوم نیست اگه امثال عطاران در جوقبل از انقلاب قرار ميگرفت الان چه سرانجامی داشته
صدا وسیما نظرات کارشناسی اختتامیه را سانسور کرد وبرعکس آظهارات عطاران را برای مچگیری پخش نمود واشاعه منکر نمود.ولی دوستان، نویسنده مطلب سخنی از خضرت امیر رانقل کردو متاسفانه کامنتهایی را دیدیم که خلاف این سخنان حکمت آموزبود.دوستان چه شده است که دلهای ما این قدر سیاه شده است که سخنان حضرت امیر درآن اثر نمی کند؟ این سخنان در خیلی جاها به داد خود ما می رسد.به داد فرزندان ما می رسد.امنیت ما راتامین می کند.این هاشعار نیست بلکه شعور است.
آفرین تابناک
حرف آقای عطاران اشتباه بود اما واکنش مشایخی اشتباه تر!... جناب مشایخی عزیر معلم اخلاق بودن به توصیه های اخلاقی نیست بلکه به عمل اخلاقی است!... آیا واکنش شما به آقای عطاران مصداق این گفته شما است که "هنرمندان باید یاد بگیرند معلم اخلاق باشند"؟!! به شخصه هیچ سنخیتی میان عمل شما و معلم اخلاق بودن ندیدم!!.... خطای عطاران از این نظر که او انسان است و ممکن است خطا کند و داعیه معلم بودن در حوزه اخلاق و غیره را ندارد قابل بخشش است اما از شما که داعیه معلم اخلاق بودن هنرمندان را دارید و عملتان غیر اخلاقی است قابل پذیرش نیست. اگر چه هنرمندی شما در حوزه تخصصی تان قابل تقدیر است.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
آقای جامعه شناس .سینما، تلویزیون هردو رسانه هستند و رسانه ها حکم معلم اجتما را دارند. واز یک جهت دیگر هردو نوعی وسیله کمک آموزشی هستند و کسی که با آنها سرو کار دار د باید بداند که چه مسئولیتی دارد . واگر ندانست شایستگی بودن در این جمع راندارد آقای مشایخی بجا عمل کردند. دستشان درد نکند
ملاک وضعیت فعلی انها ست که الحمد الله هردو انها انسا ن های وارسته ای هستند
پاسخ ها
zahraaa
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
وارسسسسته؟؟!!!!!!!!!!!!
آخه تو فیلمای قبل از انقلاب واقعا این گونه کارها(شلوارو ... ) رو انجام داده اند.
ایکاش خدا انسان را خلق نمی کرد یا ما ایرانیان را خلق نمی کرد چون عقلمان در گرو احساس لحظة ها است و بقول آل احمد هرهری مسلک.
خوبه ما خدایی مهربون وبخشنده داریم.
واقعا بعضی ازنظراتو میخونم ترسم میگیره که ما آدم ها چقدر دنباله این هستیم که با آبرو وشخصیت افراد بازی کنیم.
فلانی درسینمای قبله انقلاب اینجوری بود انجوری بود.
چه کار به گذشته افراد دارید؟
مگر فیلم گذشته این اساتیدچه اشکالی داشت؟
اگرهم اشکال داشت حتما توبه کردن
مامگه خداییم؟
انشاءالله خدا هرکی پشت سر کسی دیگه غیبت وگذشتشو بیادش میاره همون گذشته طرف رو براش رغم بزنه
الهی آمین
چطور این حرف امام علی رو اینجا خوب یادتونه. خوشم میاد هرجا لازم باشه خوب حرف های امام ها یادتون میاد ام وای به روزی که به ضررتون باشه اونوقت...
کی می خواهیم یاد بگیریم به حرف نگاه کنیم که درسته یا نه ونه به گوینده آن.یعنی اگر حرفی درسته درسته حالا هرکسی که اونو گفته باشه
در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبریست
ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار
كساني كه اين گونه بي اخلاقي ميكنند قطعاً عاقبت به خير نميشوند.
اساتيد بزرگوار مشايخي و راد قطعاً در دل و ذهن مردم عزيز ايران جاي دارند و اينان عاقبت به خير ميشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
از طرف خودت حرف بزن. مشایخی برای من هیچ ارزشی نداره
محسن شهرياري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
باشه شما را از حذف كردم. ولي از طرف ملت ميگويم كه ايشان در دل و ذهن مردم جاي دارند ولي رضا عطاران عاقبت بخير نميشود
متاسفانه اخلاق ما ایرانی ها در مورد حفظ آبروی هم دیگه خوب نیست و هر چه یک شخصی معروف بشه سعی در
شکستن او داریم،متاسفانه....!
قطعا همه ميدونن كه منظور عطاران از اين جمله اين است كه من هر سختي و ناراحتي را تحمل ميكنم تا مردم را بخندانم و اين قابل تقدير است.در ضمن من متوجه ايراد به حرف سعيد راد نشدم .حرف بدي نزده .يا اينكه شما همه مطلب را چاپ نكرديد...
قداست آبروی انسان از خانه خدا هم بالاتر است .
تابناک عزیز بی طرف باش. اون جمله اقا مشایخی رو حذف کردید که خطاب بع عطاران گفت میگفتی از درخت بپرم پام بشکنه مردم بخندن. این پام بشکنه رو ننوشتی هااااااااااا.
دوستان ضمن احترامی که برای پیشکسوتان قائلم .خواستم بگم چون زیر شلوار ایشان زیرشلواری (بیرژامه)پوشیده بودن ایرادی بهشون وارد نیست من باب ادخال السرور فی قلوب المومنین ....
سلام به هـمه هـم ميهـنان! فكركنم مشكل جوگيرشدنه, درحاليكه بزرگان وپيشكسوتان ديگرى مثل آقايان(كشاورز, داودرشيدى, على نصيريان ) وهـنرمندان پيشكسوت ديگرى دركشورمان وجود دارد, فقط ازيكنفربه عنوان استادنامبرده شد واين به نوعى بزرگنمايى كردن يك نفر,موجب غرورميشه كه درهـمه كارى علنى دخالت كنه, ازطرفى آقاى عطاران جايزه سيمرغ گرفته وزيادى خوشحال شده واينجورى ميخواسته به مردم بگه خيلى دوستشون داره ودر زمينه كارى خودش براى خوشحال كردنشون كارهـاى زيادى انجام ميده. مثلا آقاى لولايى درنقش( خشايارمستوفى) بايك زيرجامه ى راه راه خيلى بامزه تربود تااينكه شلواررسمى واتوكرده ميپوشيد. عطاران هـم خواسته اينو بگه. وإلا مطمئنا سينماگران هـمديگرو ميشناسن وميدونن رضاعطاران بسيارانسان بى تكلف وساده وچشم پاكيه ,دلسوز ومهـربان. البته هـمه خوبن اما عطاران واقعا آدم درستيه. تلويزيون هـم نبايدبعدازگذشت دوهـفته ازاين ماجرا به اين مسئله دامن ميزد وكشش ميداد دوباره رسانه اى ميشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
ایول. دمت گرم. مشایخی بیجهت خودشو گم کرده
كاش جناب مشايخي به دوران هم سن بودن خود با جناب عطاران برميگشت وبخاطر مي آورد فيلمهائي كه بازي كرده وبعد انتقاد ميكرد.ايران ما ضربه را از همين كساني ميخورد كه جانماز آب ميكشند ولي در درون چيز ديگري هستند امثال عطاران بي ريا وبي تكبر در كنار مردمند وبا مردم زندگي ميكنند وگل آفتابگردان نيستند كه هر لحظه به طرفي برگردند.درود بر طنز پردازان دوست داشتني ايران زمين
بیایید مانند خدا ستارالعیوب باشیم
واقعا فكر نمي كردم اينقدر آدم بي كار و علاف داشته باشيم كه شلوار عطاران و اسپانيا رفتن مشايخي براشون اينقدر مهم باشه .
تا حالا طوماري به اين بلندي در قسمت ثبت نظرات راجع به يك خبر نديده بودم . آآآآآآآآآآآآآآآآآآ ......!
يا ستار العيوب: اي کاش اخلاق پوشش گناه همديگر را از خداي خودمون ياد ميگرفتيم.اي کاش افرادي که با حيثيت مردم بازي ميکنند کمي انسان بودند .
امكان نداره مجموعا اي از عطاران باشه و مواردي همچون توالت و آفتابه و دست به آب رفتن توش نباشه. آيا بقيه هنرمندان اينگونه مردم رو ميخندونن؟//
هنرمند شمعی بود جان فروز
همه سود او از هنر ، رنج وسوز
نسیبش بجز رنج جانکاه نیست
زدرد درونش کس آگاه نیست
نسیب هنرمند حسرت پرست
همین نام نیک است ازهرچه هست ...!!
آقای عطاران دوست داریم بخاط اینکه به شعور مخاطبت احترام میذاری و میدونی که مردم اون چیزی رو الگوی خود قرار میدهند که میدانند درست هست ....
اما متاسفم برای آقای مشایخی که توقع آرمانی دارند از یک هنرپیشه طنز ... و متاسف تر از آن اینکه انتقادشون رنگ بوی سیاسی بخود گرفته ، وگرنه خیلی از الگوهای هنری ورزشی جامعه ما هستن که رفتار و بیانی نادرستری دارند ولی اینگونه موضع گیری نمیشه !!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
تو اصلاً میدونی شعور یعنی چی
فاطمه
| Spain |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
تو و مشایخی میدونین؟
من با همتون مخالفم
او..............م
شما همتون هنرمند ندیدیده اید داداش
فیلم گاو خشمگین رو ببینید حتماً
آقای مشایخی انسان شریفی است که بجای خزیدن در خانه بی اخلاقیها را منکوب کرده است. نمونه تعداد زیاد بی ادبها در فیس بوک و حتی همین کامنتها باید خیلیها را به فکر ببرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
شریف؟!!!!!
ای داد بیداد حجم کامنتا نشون میده ادمای بیکار زیادن بابا به ما چه ربطی داره هیچکس معصوم نیست همه شماهایی که نظر دادید نقد کردید حتما کار همه تون درسته افتادید دنبال عیب دیگران اگه مسلمونیم که خدا به همه ما رحم کنه بابا خدا ستار العیوبه ماهم میتوانیم ستار العیوب باشیم به جای نیمه خالی لیوان نیمه پر ان راببینیم انشاءالله که همه عاقبت بخیر بشیم
اقاي مشايخي اول شروع كردن مي خواستن در مورد همه چيز اظهارنظر كنن نمي شه كه
اتفاقا كار درستي كردن ك با گوشزد كردن كارنامه اين اشخاص در رو به روي رياكاري و خرد كردن بازيگري ك محبوب مردم ببندن
سلام.دوستان اين يك شوخي ساده و معمولي هست،كه در تمام دنيا گفته ميشود و اينگونه واكنش نشان داده نميشود.قطعا اين حرف درست است كه در جامعه ي ايران اين نوع كلام مذموم است.اما اين نشانه بي كفايتي عطاران نيست.
چرا برداشت بد دارید از حرف مردم آقايون! دعوا نكنيد. رضا هميشه زيرشلواري پاشه!
چه عجب! ما بالاخره یه حرف بدون خباثت از تابناک شنیدیم!!
تو بینا و ما خائف از یکدگر

که تو پرده پوشی و ما پرده در

برآورده مردم ز بیرون خروش

تو با بنده در پرده و پرده پوش
اقای مشایخی بنده خدا رو حتما یه تکه از حرفهای رضا عطاران محبوب قلبها رو دیده که چنین واکنشی نشون داده
اقای مشایخی فکر میکند قیم هنرمندان است در حالیکه هر کس مسئول رفتار خود است
من موندم اگه این اصطلاح جا نماز آب کشیدن نبود ملت شریف و همیشه در صحنه ی ایران از چه اصطلاحی استفاده می کرد؟!!!!1
هرگز بزرگش نشمارند اهل خرد آنکه نامبزرگان به زشتی برد آقای مشایخی هرچه بوده وهرچه انجام داده امروز نه تنهایکی از بزرگان عرصه سینماو تئاتربلکه یکی ازمحبوبهای میلیونها انسان این سرزمین است .ولی ایکاش بزرگان نیز به بزرگترهای گذشته نیز اقتدا کنند ودرکرداروگفتار عواقب آن را بسنجند تابهانه بدست حریم شکنان اخلاقی وبهانه جویان نیفتد ازقدیم گفته اند خطای کوچک بزرگان خود خطای بزرگ است هرچند من کوچکتر از آنم که فرمایشات آقای مشایخی را خطا بدانم اگرمشایخی قصد رفتن به اسپانیا یا استرالیابرای معذرت خواهی از مسی دارد تاجهانیان بدانند مملکتی که چند نفر بی ادب دارد که باعث رنجیدگی خاطربازیکنی محبوب عدهگردیده بزرگانی نیز دارد برای دفاع از حیثیت و ابروملتش باوجود هزاران خطر وهزینه ازجان ومال وحیثیت هنریش مگذرد تادیدها نسبت به ایران وایرانی عوض کند اگر مشایخی از صحبت آقای عطاران را به نقد مکشد از باب دلسوزیاست قطا عطاران از هنرمندان مستعد وخوب این مملکت است چه خوب است این این خوبی راهم به بقیه خوبیهایش ما افزود که ای جوانان پند پیر دانا را بپذیر واما نا آقایانی که کارنامه آقای مشایخی را از آرشیو پنجاه یا شصت سال پیشبیرو ن میکشند انصاف دهند اگر خود درآن عصر وزمانه وجو میزیستند چه می کردند چرا بی انصافی تا این حد باشد که همه حسنی که در مشایخی هست نبییولی چند بازی به دیدشما غیر اخلاقی بازی کنی ودر رسانه ها انتشار دهی وقتی امیر فرزنگان علی ابن ابی طالب در سفارش به مالک آن کلام اهورائی می فرماید ای مالک اگر شب عملی ازکسی دیدی صبح بیانش مکن شاید صبح توبه کرده باشد وقتی امام خمینی رهبر انقلاب در وصیت نامه اش می فرماید من در دوران نهضت از کسانی تعریف کرده ام یا توبیخ کرده ام معیار نباشد معیار حال کنونی افراد من وشما چرا به این بزرگوران تاسینکنیم .گرتو دیده وری نیک وبد زهم بین زطاووس پر وزکلاغ چشم ازحضرت سبحان بیاموزیم که ستارالعیوب است.
پاسخ ها
فاطمه
| Spain |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
کجاش محبوبه
من وخاندوده با عطاران موافقیم
جمشید خان !
فیلمای اونجوریتو هم دیدیما !!!!!!!!!!!
اجازه میخواهم از همه دوستان نظری بدهم و آن وقت منصفانه همه قضاوت کنند ، آقای جمشید مشایخی انتقادی صریح از آقایان عطاران کردند بخاطر بیانی که آقای عطاران داشتند که شوخی ناسنجیده ای بوده به گمان آقای مشایخی و البته بسیاری دیگر ، حالا عده ای از مردم اتقاد میکنند به آقای مشایخی که اگر رضا عطاران موضوعی را مطرح کرده به شوخی یا شاید هم جدی و این در حد سخن بوده ، شما پیش از انقلاب در فیلمهایتان بازیهایی دارید که چندان کم از سخن آقای عطاران نیست ، این کل موضوع است ولی میخواهیم منصف باشیم ، آقای جمشید مشایخی و بسیاری دیگر پیش از انقلاب بازی میکردند اگر قرار بود بی اخلاقی یا به تعبیری بازی دور از عفت کنند در فیلمها خیلی خیلی بیشتر از این میتوانستند ، کسی نبود جلو آنها را بگیرد بلکه مشوقهایی هم بود ولی خود آقای مشایخی یا آقای انتظامی و .. برای خودشان خط قرمز گذاشته بودند از یک حدی جلوتر نمیرفتند سینمای قبل از انقلاب چیزهایی را میطلبید ولی این بازیگران مقاومت میکردند ، سینمای بعد از انقلاب متفاوت شد و اجازه خیلی از چیزها به بازیگر داده نمیشود حالا اگر بازیگری در این سینما صحبت از شوخی های ضعیف کند یعنی اینکه من آماده برای همه چی هستم فقط به من فضا داده شود یعنی من خودم برای خودم خط قرمزی ندارم ، این بد است ، بله رضا عطاران ممکن است فیلمی تا حالا بازی نکرده باشد که صحنه ای با یک زن بی حجاب بوده باشد و جمشید مشایخی قطعا بازی کرده ولی آیا وقتی جمشید مشایخی بازیگری را آغاز کرد میتوانست بازیگر باشد و با زن بی حجاب بازی نکند ؟ ولی رضا عطاران میتواند حرف اینچنینی نزند ولی زد . البته ایشان هم بازیگر هنرمندی است ولی خوب مخاطب خود را بیشتر دارد که نسل جوان هستند .
در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبر است
پیرمرد گیر دادها
درود بر رضا عطاران به بعضی از افراد هم باید گفت لطفا گذشتت را فراموش نکن!
مشایخی در حدی نیست که در مورد آقای عطاران حرف بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
نه بابا ؟؟؟!!!! راست میگییییی؟؟؟!!!
Har kasi ke ta behal dar zendegi khata nakarde sang aval ra part konad.
خوش تیپ. ریا به نوبه خود مذموم نیست بلکه ریاکار و ریاکاری بد است. وقتی خدا میگه در نهان و اشکار صدقه دهید منظورش اینه که حتی اگه ریا هم میشه صدفه بدید.
متاسفانه عده ای که در شرایط نبودند نباید قضاوت کنند اگر آنها در آن زمان در آن شرایط بودند چه میکردند فرهنگ جامعه همان بود...
من که از وقتی یادمه آقای مشایخی پیر بوده خوب معلومه نقش پیر همیشه مثبته نه بیا منفی باشه، قبله انقلابشو بگو حالا چه اسمشونو میذارن پیشکسوت
صحبت های عطاران واقعا بی ادبانه بود
متاسفم برای رضا عطاران.
بیشتر از اون متاسفم برای کسانی که از این حرف عطاران دفاع می کنند و توجیه می آورند.
30 سالمه، جوونم مثل خیلی از جوونای دیگه، جانماز آبکش هم نیستم، اما به نظر من این حرف عطاران اصلا توجیه ندارد.
دیگه حالا حتی یک ذره هم شک ندارم که اگه عطاران شلوارش رو پایین هم بکشه نه تنها مورد انتقاد قرار نمی گیره که هیچ، خیلی ها هم براش هورا می کشند.
شک نکنید.
با این حرفها بی ادبی وبی حرمتی درمملکت رواج پیدا میکنه
اقای مشیخی کاملا درست گفته ما باید یاد بگیریم ادب و احترام تو همه کارامون باشه...همه ما میدونیم که بعضی رفتارایی تو کشورمون هست که باید درستش کنیم تا به یه فرهنگ متمدن برسیم...اشکال کار تو اینه که لحن انتقاد اقای مشایخی کوبنده بوده نه سازنده ای کاش با خود اقای عطاران حرف میزدن..یا با طنز متوجهشون میکردن که حرف درستی نبوده...در هر صورت به هر دو افتخار میکنم و اینو میدونم اقای مشایخی حکم پیشکسوت و پدر اقای عطاران رو داره پس دلخوری جایز نیست...
سلام من با تمام احترامی که برای آقای مشایخی قائل هستم باید بگم لطفا یه نیم نگاه به فیلم های قبل از انقلاب خود داشته باشن با نظر یکی از دوستان موافقم چرا مرحوم فردین در چنین فیلم هایی بازی نکرد؟وحالا شما آقای عطاران حرف شما درست نبود وشاید اگر از زیر ذره بین آقای مشایخی رد نمیشد انقدرهام توجهی بهش نمیشد...
این استاد الکی در حدی نیست که خواسته باشد از رضا که محبوب جوانان است انتقاد کند
ولی خدایش زمانی که دانشجو بودم در کشور هند و شهر پونا سعید راد هم امده بود انجا و ایام محرم در حسینیه ایرانی ها می امد و سینه زنی میکرد
مشايخي، سعيدراد و عطاران از هنر مندان خوب كشور هستند و همگي قابل احترام و در هر زمينه اي رعايت عدل و انصاف كار پسنديده اي است.اگر چه من شخصاً همان فيلم هاي قديمي بازيگران مزبور را به فيلم هاي بي سروته سينماي امروز ترجيح مي دهم.
واقعا چرا مسئولين رسيدگي نميكنن؟...
مردم ما عاشق شکسته نفسی طرف مقابل هستند به همین خاطر به آقای مشایخی حمله می کنند اما باید درست قضاوت کرد . آقای عطاران بازیگر خوبی است اما این صحبت ایشان کاملا بی ادبانه است. اما چرا خیلی ها این بی ادبی را می پذیرند چون قبح هنجارها برای مردم مات ریخته .
ملاک حال افراد است !!! نبش قبر نکنیم که خودمان هم شاید ؟؟؟
اول اينكه گناه يك عمل قبيح است در صورت توبه خدا مي پذيرد ويك گناه يك بار نوشته ميشودوكارخوب ده بار نوشته مي شود كه توبه خود يك نوع كار خوب است عنوان كننده ي گناه ديگران در گذشته بار گناه اورا كم مي كند شما كه از گناه گذشته ديگران حرف مي زنيد شرفا آيا گناهي نكرده ايد؟ دوم اينكه حالا كسي گناه كرده بايد تا زنده است گناه كند؟اگر گناهي بر گناه خود بيفزايد جامعه بيشتر به ثبات مي رسد يا توبه كند وبه كارهاي شايسته بپردازد؟
اینکه نمی شود انسان خلاف کند و بعد بگوید حالا تغییر کرده ام و بگوید ملاک حال فعلی افراد است این گول زدن خدا است تازه از عطاران سوال کردند و بعد او منظورش خنداندن مردم است که الان به این مسئله اصلا توجه نمی شود برای خود مشایخی بهتر بود حرف نزند حالا که به پیشکسوت می گویند فکر نکند خبری است ایشان کاره ای نیستند
استاد مشایخی و آقای عطاران دو هنرمند مربوط به دو عصر مختلف هستند و ادبیات ایندو تفاوت دو نسل است . که البته ادبیات آقای عطاران ، ادبیات نسل امروزیست که برای نسل قدیم قابل هضم نیست.
دعوا نكنيد. رضا هميشه زيرشلواري پاشه!
بعضی از دوستان با پاک کردن صورت مسئله سعی در خراب کردن آقای عطاران دارند . ایشان ابتدا به ساکن این حرف رو نزده و گفته : چندی پیش یکی از منتقدان گفته عطاران برای خنداندن مردم حاضره چنین کاری رو انجام بده و ایشون هم گفته آره من حاضرم این کار بخاطر مردم بکنم . چرا بعضی میخواهند چهره ها رو به حاشیه ببرند . مگه اخلاقی هم تو جامعه وجود داره که به آقای عطاران پیله کرده اید؟ دوستان اگر بیل زن هستند یک نگاه به رفتارهای خودشان هم بیاندازند.
برگشتن به گذسته افراد کمکی بما نمیکند چون انسانهای بوده اند که توبه کردن و وارسته شدن چون انسان تا گناه نکند وپشیمان نشوند پیشرفت نمی کند
انصافا قبول کنیم که در هشت سال گذشته قبح خیلی از گفتار و کردار بی ادبانه برداشته شد.ما که همیشه به تاریخ و فرهنگ چندهزارساله ایزانی و اسلامی خود می بالیم اگر اینگونه ادبیات سخیف و لمپنی را توجیه کنیم و حتی از آن دفاع کنیم پس چه فرقی با افراد بی فرهنگ و بی اصل و نسب داریم?!!
ما نمیگیم ولی اونایی که میگن قبل انقلاب نگاه کن خدا وکیلی الان بازی گران هیچ کار غیر اخلاقی نمیکنن یه خورده احترام به هنرمندان چه بزرگ چه کوچک از هیچی کم نمیکنه صبور باشید دوتاشون بلدن چکار کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر