بازدید 9354

اولین کاریکاتور از رئیس‌جمهوری چین

رسانه‌های دولتی چین تا کنون سعی کرده‌اند شی جین‌پینگ را فردی مردمی معرفی کنند که در رستوران‌های عادی و معمولی پکن شام می‌خورد.
کد خبر: ۳۸۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۸ 21 February 2014
رسانه‌های دولتی در چین می‌گویند که برای اولین بار کاریکاتوری از شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری این کشور منتشر شده که در شبکه‌های اجتماعی با استقبال زیادی رو‌به‌رو شده است.

به گزارش تیک، این کاریکاتور در سایت خبری مرتبط با شهرداری پکن منتشر شده است.

این کاریکاتور نشان می‌دهد که تا چه حد سر رئیس‌جمهوری چین از زمان به قدرت رسیدن شلوغ بوده و او در مدت پانزده ماهی که سر کار آمده از چهارده کشور بازدید کرده و در ۴۷ کنفرانس داخلی و خارجی شرکت کرده و به اقصی نقاط کشور هم سفر کرده است.

این رسانه‌ها گفته‌اند که کاریکاتور رئیس‌جمهوری چین از اظهارات خود او گرفته شده که در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از گذر زمان در این مدت سخن گفته بود.
اولین کاریکاتور از رئیس‌جمهوری چین
رسانه‌های دولتی چین از انتشار این کاریکاتور استقبال کرده و گفته‌اند که این اقدام نشان می‌دهد که رهبران چین در تعامل خود با جامعه، به شیوه‌های "نوین" روی آورده‌اند.

مارتین پیشنس، خبرنگار بی بی سی در پکن می‌گوید به همین جهت جای تعجب ندارد که رئیس‌جمهوری چین وقت چندانی برای خواندن، شنا، فوتبال و ورزش‌های رزمی که مورد علاقه اوست، ندارد.

به نظر می‌رسد این کاریکاتور برای اثرگذاری بر قشر جوان چین طراحی شده که به اینترنت دسترسی دارند و کمتر به تبلیغات دولتی بها می‌دهند.

رسانه‌های دولتی چین تا کنون سعی کرده‌اند شی جین‌پینگ را فردی مردمی معرفی کنند که در رستوران‌های عادی و معمولی پکن شام می‌خورد.

این در حالی است که به گفته خبرنگار بی بی سی در پکن، اطلاعات زیادی در مورد زندگی روزانه رئیس‌جمهوری چین وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر