بازدید 3148

سفر "وندی شرمن" به خاورمیانه

کد خبر: ۳۸۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۴ 20 February 2014
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن معاون دستگاه دیپلماسی دولت اوباما پس از مذاکرات گروه 1+5 با هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در وین به خاورمیانه سفر می کند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای تصریح کرد که رییس هیات مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای ژنو، بیست و پنجم فوریه (ماه جاری) عازم عربستان، امارات و سرزمین های اشغالی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است ملاقات با مقام های ریاض، دبی و همچنین رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

این بیانیه می افزاید علاوه بر گزارشی در خصوص مذاکرات بین گروه 1+5 با ایران، مسایل مورد علاقه دو جانبه از دیگر محورهای مورد بحث و گفت وگو بین معاون وزیر خارجه آمریکا و مقام های سعودی، امارات متحده و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

رسانه های آمریکایی به نقل از محمد جواد ظریف و کاترین اشتون مقام های ارشد ایران و گروه 1+5 پس از پایان مذاکرات برای رسیدن به یک توافق جامع درمورد برنامه هسته ای ایران، این دور از گفت وگوها را ˈبسیار پربارˈ توصیف کردند.

به گزارش روزپنجشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس،ˈکاترین اشتونˈمسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این دور مذاکرات که در وین پایتخت اتریش برگزار شد، گفت: ما مباحثی را که برای رسیدن به یک توافق جامع و نهایی باید درمورد آنها گفت وگو کنیم، مشخص کردیم.

وی دربیانیه ای که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران آن را به فارسی ایراد کرد، افزود : این کار آسان نخواهد بود اما آغاز خوبی داشتیم.

مقام های ارشد مذاکره کننده ایرانی و گروه 1+5 در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که دور بعدی گفت وگوها هفدهم مارس (26اسفند ماه) برگزار شود.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و رییس هیات مذاکره کننده این کشور در مذاکرات هسته ای ژنو از نتایج این مذاکرات ابراز رضایت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی