بازدید 45518
طشت رسوایی با ایمیل رسمی هاوارد گوردون از بام افتاد

«هوملند» را آمریکایی‌ها ساختند، مصاحبه اش را ما!

در متن پاسخ گوردون آمده است: «این ایمیل هوارد نیست و جعلی است (اشاره به ایمیل gordonproduser@gmail. com). هر‌ که از چنین ایمیلی استفاده کرده و می‌گوید‌ با گوردون مصاحبه نموده، اشتباه کرده است. هوارد چنین مصاحبه‌ای را با مجله... نداشته است. توضیح بیشتری وجود ندارد‌»
کد خبر: ۳۸۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶ 18 February 2014

فیلم: نوای کمانچه کیهان کلهر و باقلامای اردال ارزنجان را بشنویددستیار هاوارد گوردون در نوشته‌ای کوتاه که از طریق «ایمیل رسمی» گوردون فرستاده شده، گفت‌و‌گویی که به تازگی به نقل از او در یکی از مجلات داخلی منتشر شده‌، ‌کلا تکذیب کرد؛ گفت‌وگویی که به واسطه همسو بودن با دیدگاه‌های عده‌ای، مبنای حجم انبوهی از تحلیل‌ها شده بود و در آینده نیز مبنا قرار می‌گرفت و به همین دلیل، راستی آزمایی‌اش محل توجه قرار گرفت و سرانجام جعلی از آب درآمد.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش گفت‌و‌گویی با هاوارد گوردون تهیه کننده سریال‌های ۲۴ و «میهن / HOMELAND» و از عوامل تولید «آرگو / Argo» با یک نشریه داخلی منتشر شد که جنجال‌های فراوانی ‌در پی داشت. جنجال‌ها نه برای ‌گفت‌و‌گوی گوردون با یک نشریه داخلی ـ بسیاری از چهره‌های بین‌المللی با نشریات فارسی زبان گفت‌و‌گو داشته‌اند ـ بلکه به واسطه اظهارنظرهای عجیب این تهیه کننده بود؛ اظهارنظرهایی که اگر بخشی از آن را به روزنامه‌های با تیراژ میلیونی آمریکا نظیر نیویورک تایمز می‌گفت، تیتر یک این رسانه‌ها می‌شد، ولی ترجیح داده بود تا در یک رسانه فارسی زبان دستش را رو کند؛ از حمایت اوباما از تولید این مجموعه‌های تلویزیونی با بسیج کردن سی‌آی‌ای و پنتاگون گرفته تا پیش‌‌بینی‌شان برای رئیس جمهور شدن حسن روحانی و البته پیش‌بینی بلند‌مدتشان برای رئیس جمهور شدن ظریف و ده‌ها مورد دیگر که برخی از آن‌ها اساساً اشتباه بود.

بنا بر این گزارش، از اشتباهات فاحش این گفت‌و‌گو که دستمایه نقد این گفت‌و‌گو در رسانه‌های داخلی و خارجی شد، اظهارنظر گودرون بوده که گفته است: «... رئیس‎جمهور اوباما شخصا دستور دادند سیا و پنتاگون، من و الکسی را برای ساخت سریال میهن حمایت کنند... سریال میهن ریشه در سریال «اسرای جنگ» محصول اسرائیل دارد. سریال اسرای جنگ در اسرائیل خیلی پرطرفدار بود و اوباما پس از سفری به اسرائیل، پیشنهاد کرد، ‌نمونه آمریکایی این سریال می‌‎تواند ایده خوبی باشد‌» و ‌این در حالی است که نخستین سفر اوباما به عنوان رئیس جمهور امریکا به اسرائیل در سال ۲۰۱۳ بود و پخش سریال میهن از سال ۲۰۱۱ آغاز شده بود!

هوملند را آمریکایی ها ساختند، مصاحبه اش را ما!

البته این اظهارنظر در قیاس با بسیاری دیگر از اظهارنظرهای مندرج ‌در این مصاحبه، چندان عجیب نیست. برخی از این اظهارنظرها از این قرار بود:

«بابت ساخت سریال ۲۴ و میهن آقای رئیس‎جمهور (اوباما) بار‎‌ها به ‎صورت‎‎های مختلفی از من و الکسی تشکر کرد. حتی ساخت و حمایت میهن را خود ایشان پیشنهاد دادند.‌ کارگردانی که از ایران آمد و اسکار گرفت (اصغر فرهادی) هم همین جمله را گفت (ما ملت صلح دوستی هستیم) اما هیچ آمریکایی عاقلی آن را باور نمی‌‎کند. همه ما به حماقتش خندیدیم. چون مشخص بود سال بعد فیلم جرج کلونی (آرگو) جایزه اسکار ‌می‌‎گیرد.‌

... من برای نوشتن فیلمنامه این سریال خیلی فارسی یاد گرفتم. به قول شما ایرانی‎‎‌ها «Tarof nadarim». اصولا در ذات ما آمریکایی‎هاست که هیچ‎کس را بیهوده تشویق نکنیم. اگر به توهم توطئه متهم نشوم، می‌‎گویم در مورد جایزه اسکار، افرادی در ایران با برخی تهیه‎کنندگان مذاکره کرده بودند. جالب اینجاست تیم سازنده آرگو به ایران آمده بود و مدیران سینمایی ایران در دولت گذشته بیشترین تعامل را برای ساخت فیلم آرگو داشتند.‌

... در عوض از تیم سازنده آرگو ـ که برای بازسازی لوکیشن‎‎‌ها آمده بودند ـ قول گرفتند که به فیلم «جدایی» در اسکار رأی بدهند، خیلی احمقانه بود. تیمی که به ایران آمده بود، آماده می‌‎شد که فیلمی به‎ زعم شما علیه ایران بسازد. آن وقت مدیران شما در فکر گرفتن چند رأی بیشتر برای اسکار بودند؛ افزون بر اینکه در سال ۲۰۱۱ کمپانی سازنده آرگو قبل از برگزاری اسکار با حمایت کاخ سفید، مهمانی خاصی ‌ترتیب داده بود که در آکادمی فیلم جدایی برنده شود تا این جایزه برای ایرانی‎‎‌ها اشتیاق‎برانگیز باشد و سال بعد جایزه گرفتن آرگو پیام‎‎های سیاسی مرتبط را منتقل کند. اگر من جای مدیران شما بودم، دیگر فیلمی به اسکار نمی‌‎دادم. من فیلم «گذشته» فرهادی را دیده‎ام. از جدایی بهتر است. اما چرا برگزیده نشد؟‌

... ما در آمریکا تحرکات فرهنگی شما را کاملا زیر نظر داریم. حتی فیلم‌سازان شما دیگر قدرت ندارند فیلمی مثل «دیپلمات» (داریوش فرهنگ) و «روز شیطان» (بهروز افخمی) تولید کنند. ما خیلی تلاش کردیم آثاری شبیه این دو فیلم که تولید ایران است، در حوزه خاورمیانه اکران نشوند!... به‎ نظر من تهیه‎کنندگی سینما، اصولا هنری سیاسی است. در بعضی مواقع یک ملت را به تصویر می‌‎کشیم و در برخی مواقع دیگر خواسته‎‎های دولتمردان را. پس با اتکا به دو خروجی مهم سینما، این صنعت هنری، سیاسی و مدرن است. این عده اندک فیلم‌سازان ایرانی که خیلی برایشان احترام قائل هستم، فیلم‎‎های تحقیر‎آمیزی درباره ملت خود ساخته‌اند.

... مثلا فیلم معروف «طبیعت بی‎جان» (سهراب شهید ثالث) متعلق به‌‌ همان فیلمساز کمونیستی که در آلمان بود و در دوره جوانی وقتی برای درمان سرطان اینجا آمده بود، در کلاس‎‌هایش شرکت کردم. این گروه از فیلم‌سازانی که آثارشان شبیه سینمای دهه ۷۰ و ۸۰ کشور‎های کمونیستی است، سبب تحقیر ملت‎‎های خودشان می‌‎شوند. من که مواضعم نسبت به دولت و مردم ایران روشن است. اما فیلم‎‎های کیارستمی به یک شوخی روشنفکری شبیهند و نمی‌‎توانند علاقه‎مندان هنر سینما را راضی نگه دارند. شما وقتی قدرت متمرکز در حوزه تولید سینمایی ندارید و دلخوش به جشنواره‎‎هایی مثل کن و برلین هستید که به حقیر نشان دادن ملت خودتان می‌‎انجامد، عملا سینمای خود را به بیراهه برده‎اید.

... یکی از فرض‎‎های مهمی که در سریال ۲۴ داشتیم این بود که از میان اصلاح‎طلبان ایرانی اگر قرار است کسی به قدرت برسد، با حداقل پیش‎فرض‎‎هایی که در سریال ۲۴ مطرح می‌‎شود یک درصد احتمال دادیم که حسن روحانی در ایران به قدرت برسد و برای همین اصرار داشتیم در فصل هشتم سریال ۲۴ نام رئیس‎جمهور ایران حسن باشد. شخصی در ایران از تندرو‎های نزدیک به حکومت است که سریال‎‎های ما را تحلیل و ارزیابی می‌‎کند و از افراد سپاه پاسداران به ‎شمار می‌‎رود. از تحلیل‎‎های او برای نگارش سریال میهن خیلی استفاده کردیم (حسن عباسی)‌!

... ریاست‎جمهوری یک زن در ایالات متحده را پیش‎بینی کردیم و همچنان خانم کلینتون احتمال دارد نامزد کسب مقام ریاست‎جمهوری باشد. همان‎طور که ظریف در ایران سودای ریاست‎جمهوری دارد. من آمریکایی متوجه خنده‎‎های ظریف به‎ جان کری می‌‎شوم که چه معنا‎هایی می‌‎توانند داشته باشند. ما یک آلبوم از لبخند‎‌ها و ری‎اکشن‎‎های ظریف نسبت به ‎جان کری تهیه کرده‎ایم!...».

هوملند را آمریکایی ها ساختند، مصاحبه اش را ما!

این گفت‌و‌گو با اظهارات عجیبی که بخش‌های جالب‌ترش را خواندید و‌ مانیفست عده‌ای شد تا بگویند: «دیدید گفتیم!» و حال برای تحلیل‌هایشان می‌توانستند به گفت‌و‌گو با یک تهیه کننده شناخته شده آمریکایی استناد کنند که در خوداظهاری عجیبی تمام محرمانه‌های دنیای کاری‌اش نظیر دیدار‌هایش با اوباما، حمایت سی‌آی‌ای و پنتاگون، حضورش در ایران، لابی ایران (شمقدری) با او برای اسکار گرفتن فرهادی، نازل بودن سینمای شهید ثالث و کیارستمی و... و بی‌ارزش بودن جوایز جشنواره‌ها را آشکارا نموده و البته از ترس آمریکایی‌ها از یک چهره مالیخولیایی سخن به میان آورده است!

ادبیات به کار رفته در این گفت‌و‌گو، گمانه تخیلی بودنش را بیش از پیش تقویت کرد؛ اما قاعده کلی آن است که اصل را بر درستی گفت‌و‌گو گذاشت، مگر آنکه خلافش ثابت شود. بیستم ژانویه و چند روز پس از انتشار این گفت‌و‌گوی نامتعارف، گوردون وارد عمل شد و در توئی‌تر بدون اشاره به نام نشریه خاص مصاحبه اخیر منتسب به خود را تکذیب کرد.

او نوشته است: «مصاحبه اخیر که به من نسبت داده شده جعلی است. من هیچ‌ گاه با این نشریه گفت‌و‌گو نکرده‌ام‌»؛ اما ابهام این توئی‌تر و عدم پاسخگویی به پرسش‌های مطرح ‌که نام نشریه را پرسیده بودند، باعث شد بر درستی این ادعا توسط گیرنده‌اش تأکید شود.

هوملند را آمریکایی ها ساختند، مصاحبه اش را ما!

پس از این اظهارنظرها، مصاحبه کننده ایرانی بر درستی مصاحبه‌اش تأکید کرد و ضمن ابهام آمیز خواندن پاسخ گوردون، مدعی شد: «درخواست مصاحبه را به آدرس gideonswarla@gmail.com ارسال کردم. يک روز بعد، از همين آدرس پاسخي دريافت کردم که مي‌ گفت درخواست ما به اطلاع آقاي گوردون رسيده است؛ اما از آنجا که اين ايميل مختص رسيدگي به امور مربوط به خوانندگان کتاب گوردون است، ما بايد منتظر مي‎مانديم تا در صورت تمايل به ‌گفت‎وگو، او با ايميل شخصي‎ خود با ما ارتباط برقرار کند. ابتدا با gordonproduser@gmail.com آدرسي بود که از طريق آن اولين پاسخ مستقيم گوردون، حاوي شروط ابتدايي براي انجام گفت‎وگو با يک رسانه ايراني و البته شخص من ـ که مدعي بود نامم را در رسانه‎‎هاي ايراني جستجو کرده و از مواضعم آگاه است ـ به دستم رسيد...‌».

نکته جالب آنکه ایمیل گوردون با آدرس gideonswarla@gmail.com مبنی بر اینکه برای مصاحبه با ایمیل gordonproduser@gmail.com تماس گرفته شود، منتشر نشده و تنها تصویری از ایمیلی با آدرس gordonproduser@gmail.com منتشر شده که نشان می‌دهد یک فایل ورد ضمیمه‌اش است و جالب تر اینکه ظاهراً گوردون در جریان نیست که املای درست کلمه producer ،produser است، هرچند شغلش باشد!

هوملند را آمریکایی ها ساختند، مصاحبه اش را ما!
ایمیلی که ادعا شده بود از طریق آن مکاتبه شده است

‌اکنون اما با همان ایمیل اصلی هاوارد گوردون که در سایتش به عنوان یکی از دو ایمیل رسمی‌اش ذکر شده (gideonswarla@gmail.com)، ایمیلی به دست «تابناک» رسیده که از اساس این گفت و گو را تکذیب می‌کند؛ ایمیلی که جاش کابررا، دستیار هاوارد گوردن با ایمیل گوردن فرستاده‌ و به نظر می‌رسد، دیگر شکی مبنی بر جعلی بودن این مصاحبه ‌نمی‌گذارد. امیر بشری که این مکاتبه را انجام داد و سپس نتیجه نهایی را به همراه ایمیل‌های رد و بدل شده برای «تابناک» فرستاده، در نخستین مکاتبه اش در 25 ژانویه خطاب به ایمیل گودرون نوشته بود:

«سلام
آقای گوردون

من یک روزنامه نگار هستم و می‌خواهم ماجرای واقعی مصاحبه شما با مجله... را پیگیری کنم. آیا شما تایید می‌کنید که مصاحبه‌ای درباره اصغر فرهادی با مجله... داشتید. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مصاحبه‌تان که در مجله... منتشر شده، این است: «اوباما به سی آی‌ای و پنتاگون دستور داده که از فیلم هوملند حمایت کنند. به همین خاطر ما می‌توانیم سی آی‌ای را برای چنین کاری سرزنش کنیم... کارگردانی از ایران آمده و اسکار گرفته (اصغر فرهادی) گفت: ما مردم صلح دوستی هستیم اما یک آمریکایی عاقل این را باور نمی‌کند. ما به حماقت او خندیدیم چرا که برایمان معلوم بود که سال بعد آرگو جایزه اسکار را می‌برد.»

در بخشی دیگر از مصاحبه شما گفته‌اید: «تیم آرگو زمانی که برای بازسازی صحنه به ایران رفتند، قول دادند فیلم را اصغر فرهادی وتو (اشتباه در ایمیل ارسالی برای اشاره به لفظ حمایت) کنند...» این برای ما مهم است که شما این مصاحبه را تایید می‌کنید یا نه؟»

هوملند را آمریکایی ها ساختند، مصاحبه اش را ما!
ایمیل رسمی گوردون در خصوص جعلی بودن مصاحبه ادعایی

بشری سپس در ایمیل دیگری که به همین ایمیل نوشته بود، یک روز بعد در 26 ژانویه چنین نگارش کرد‌: «سلام آقای گوردون، مجله ... مدعی است ایمیلی که با شما تماس گرفته، همین ایمیل است. شما چنین ایمیلی با چنین یوزری دارد یا این ایمیل، ایمیل جعلی است؟ چرا شما از این به جای این استفاده کردید؟»

دقیقاً دو روز بعد و در 28 ژانویه، از ایمیل رسمی هاوارد گوردون ایمیل به همان نشانی gideonswarla@gmail.com ایمیلی دریافت می‌شود که این گفت و گو را تکذیب می‌کند. در پایین ایمیل نام دستیار گوردون آمد. در متن پاسخ گوردون آمده است: «این ایمیل هوارد نیست و جعلی است (اشاره به ایمیل gordonproduser@gmail.com). هر‌ که از چنین ایمیلی استفاده کرده و می‌گوید که با گوردون مصاحبه کرده، اشتباه کرده است. هوارد چنین مصاحبه‌ای را با مجله ... نداشته است. توضیح بیشتری وجود ندارد‌».

«تابناک» این ایمیل را که حول و حوش جشنواره دریافت کرد تا پایان جشنواره نگه داشته تا در میان اخبار مهم‌ترین رویداد سینمایی از دست نرود. شاید در این زمینه،‌ توضیح دیگری لازم نباشد و ‌تنها باید سکوت کرد! به هر حال، اخلاق رسانه‌ای حکم می‌کند تنها توصیه کردن در پی رفع اثر چنین مصاحبه جعلی بود که برخی به عنوان وحی منزل مورد توجهش قرار داده‌اند و مستند بسیاری از تحلیل‌هایی شده که حال مشخص می‌شوند بر هیچ استوار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
احتمالا اینم مثل جریان نامه ی چارلی چاپلین به دخترش شده!
توهم توطئه نه تنها یک بیماری بلکه یک اعتیاد هست و هر وفت مواد برای معتاد فراهم شود هجوم آورده و با ولع آنرا استفاده می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
شوخی میکنی!!!
معتاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
منم میخوام.
خیلی ایمیل آقای بشری اشتباهات ساده و ابتدایی داشت. بهتر بود ایشان میدادند یک نفر ماهر تر اینکار را بکند.
پاسخ ها
جشمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اخوی اصل و ول کردی چسبیدی به فرع؟
مهم اینه که منظور رو رسونده و این کفایت میکنه.
مصاحبه زنده نیست که.
من این مصاحبه را در سایت ... خواندم و دو عدد شاخ روی سرم سبز شد! آخر اینقدر این مصاحبه مضحک و مسخره بود که مدتها با خودم فکر میکردم واقعا یه عده چگونه میتوانند اینقدر مردم را احمق فرض کنند. من این سریال را دیدم و به خاطر چهره دروغینی که از کشورمان نشان داد بسیار بدم آمد. اما بیشتر تاسف میخورم از عمل برخی رسانه ها که ادعای ... و دینداری آنها گوش فلک را سوراخ میکند اما دروغ میگویند و از رو نمی روند. هنوز لینک این مصاحبه دروغین در سایت رجا نیوز موجود است. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جالبه که همین عده بزرگترین مبلغ این سریال در داخل کشور هم شده اند با این کار خردمندانشان!
املای صحیح کلمه producer که produser است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
بر عكس داري ميگي
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
تابناک بر عکس نوشته. منظور تابناک این بوده:
"املای صحیح کلمه produser که producer است"
ممنون از تابناک که سعیش رو کرد که حقیقت رو بیان کنه !
متاسفانه دروغگویی بیماری بسیار مهلکی است که به جان جامعه در حال سقوط ایران افتاده !
بسیـــار جای تاسف داره !!
عاشق این پیگیری ها و شفاف سازی های تابناکم. فوق العاده ای......
دمت گرم تابناک، سایت شما ید طولایی در ضایع کردن افراد متوهم داره
آرگو فیلم بن افلیک بود نه جورج کلونی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جرج کلونی جزو تهیه کننده های فیلمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جورج کلونیم جزو سرمایه گذاراش بوده
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
عزیز دل یکی از تهیه کننده های آرگو جورج کلونیه ! تو مراسم اسکار پارسال هم موقع دریافت جایزه روی سن اومد.
مرسی تابناک!
در شان رسانه ها نیست که دروغ پردازی کنند.
از پیگیری و اطلاع رسانی شما متشکرم.
بابا بخدا این سریالو ما گندش کردیم یعنی تو خود آمریکا هم طرفدارای زیادی نداره، منتقدها هم نمره بالایی بهش ندادن
یعنی این همه افشاگری و داد و فریاد از اساس دروغ بود ؟ کسی هم هست معذرت خواهی کنه ؟ سابق چیزی وجود داشت بنام شرم ، حیا ، خجالت و.... که دیگه نیست
دم تابناک گرم حتما شفافسازی کنیدها
آقا من اين مصاحبه را در سايت ج خواندم
همان موقع بدون وقفه در اولين ساعات انتشار زير مطلب نوشتم اين مصاحبه نه تنها جعلي است بلكه ساخته ذهن بيمار آقاي ... مي باشد
اينقدر ...ه جعل شده بود كه ياد كلاه قرمزي افتادم در يك قسمت نامه زده بود به مجري از طرف بينندگان كه اين كلاه قرمزي چقدر پسر خوبيه
اين بابا هم موقع جعل مصاحبه گفته شما يك تحليلگر خوب داريد ما از تحليلش استفاده مي كنيم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
خیلی باحال بود هههههههههه
سلام مرسی تابناک!ای کاش ((اخلاق)) در حامعه ما به این روز دچار نمیشد....
همون موقع اصغر فرهادی تو یکی از مصاحبه هاش گفت که از دستیاراش خواسته با گوردون تماس بگیرن و صحت و سقم قضیه رو دربیارن، و دفتر گوردون هم از بیخ و بن چنین مصاحبه ای رو تکذیب کرده بود.
من موندم جایزه اسکار جدایی نادر از سیمین انقدر تحملش سخته واسه اینا هر روز یه دروغ درست میکنن براش؟ اسکار میخواست این کارا رو بکنه که الان اعتبارش در حد جشنواره فیلم فجر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
باحال گفتی!
من همون وقت هم گفتم این مصاحبه ساختگیه چون تناقض زیاد داشت.
چرا نمی گی اسم نشریه پنجره بوده از کی حمایت می کنی تابناک
وای به روزی که عده ای فکر بکنند که برای حفظ دین؛می توان خلاف شرع عمل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اون روز خیلی وقته رسیده!!!
دادگاه مطبوعات این قضیه را که به اعتبار بین المللی ایران ضربه زد باید جدا پیگیری کند تا بلکه بساط دروغهای مخلصانه برچیده شود
خدایا، مملکت ما ر از خشکسالی و دروغ نجات بده.. آخه این نشریات زرد تا کی میخوان به این دروغ پردازیهاشون ادامه بدن؟
ضمن تشکر از تابناک و آقای علیرضا بشری، کاش بهتر بود فرد دیگری که قدری به انگلیسی مسلط تر هستند این متن را به آقای گوردون میزدن. در ایمیل آقای بشری اشکالات گرامری بسایری هست. مثلا:
I want to found>I want to find
you had a interview> You had an interview
و خیلی اشکالات دیگه که در یک کامنت نمیگنجه...
با این حال، دمتون گرم برای پیگیری و شفاف سازی...
خدایا سرزمین ما را از دروغ محافظت بفرما! ایکاش دروغ گفتن هم جرم بود ...
بازم دمتون گرم از پی گیری که کردید !

اینها اگر هم با سی آی ای و پنتاگون همکاری میکرده اند اینقدر ... نیستند که بیایند ماجرا را برای یک مجله فارسی در داخل ایران شرح بدهند ... آخر نویسنده این نشریه داخلی چندسالش بوده ؟ چقدر سواد داشته ؟ اسم این نشریه چیه ؟
ای بابا من چقدر روش این ور اون ور حرف زدم .خاک .....
چه سر كاري رفتن!
از اولش تابلو بود خالي بنديه.
باید درس بشه برامون که تو این وضعیت که رسانه های مختلف با اهداف خودشون مطالب جهت دار و غیر واقع و ... با ظواهر فریبنده منتشر میکنند به راحتی مسائل را باور نکنیم و حواسمان باشد که یک خبر ممکن است پشتش چیزی باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل