بازدید 10630
۷

افشای اطلاعات جدید‌ از همکاری جاسوسی کانادا با رژیم اسرائیل

همکاری نزدیک و صمیمانه دولت راست‌گرای کانادا با رژیم اسرائیل، موضوعی است که دیگر از سوی هیچ ناظر و تحلیلگر بین‌المللی ‌انکارشدنی نیست؛ صمیمیتی که در افزایش بی‌منطق فشار‌ها بر ایران از سوی دولت کانادا نمود پیدا کرد، ولی در جدید‌ترین نمود این همکاری، اخباری مبنی بر اعطای هویت کانادایی به یک جاسوس شناخته ‌«موساد» منتشر شده است.
کد خبر: ۳۷۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴ 16 February 2014
افشای اطلاعات جدیدی از همکاری جاسوسی کانادا با رژیم اسرائیلهمکاری نزدیک و صمیمانه دولت راست‌گرای کانادا با رژیم اسرائیل، موضوعی است که دیگر از سوی هیچ ناظر و تحلیلگر بین‌المللی ‌انکارشدنی نیست؛ صمیمیتی که در افزایش بی‌منطق فشار‌ها بر ایران از سوی دولت کانادا نمود پیدا کرد، ولی در جدید‌ترین نمود این همکاری، اخباری مبنی بر اعطای هویت کانادایی به یک جاسوس شناخته ‌«موساد» منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»، آریان آذربار، تاجر و سرمایه‌دار ایرانی و کانادایی در گفت‌و‌گو‌ با روزنامه «تورنتو سان» فاش کرده که دولت کانادا به یک جاسوس موساد ـ که در سه سال اخیر به واسطه انجام یک عملیات تروریستی در دوبی تحت تعقیب بوده ـ پاسپورت و هویت کانادایی داده است.

به نوشته «تورنتو سان»، این جاسوس‌ به واسطه ترور «محمود المحبوح»، از رهبران جنبش حماس در سال ۲۰۱۰ در دوبی، تحت تعقیب بوده است. تصاویر وی در‌‌ همان سال از سوی پلیس دوبی منتشر شده بود.

آذربار می‌گوید، اطلاعات خود را از «تیانا کندی»، کارمند اداره گذرنامه کانادا دریافت کرده است. کندی مدتی پیش به اتهام افشای اطلاعات محرمانه مربوط به اداره خود از کار برکنار شد و هم اکنون از سوی پلیس فدرال کانادا تحت بازجویی است.

بر پایه اطلاعاتی که کندی در اختیار آذربار قرار داده، کانادا پس از ‌عملیات ترور محبوح، پاسپورت این کشور را در اختیار جاسوس موساد گذاشته و ادعای دولت کانادا مبنی بر اینکه در این ماجرا دخالتی نداشته، دروغی بیش نیست. آذربار نام و نشانی جاسوس مذکور را نیز در اختیار تورنتو سان گذارده، ولی این روزنامه به «دلایل امنیتی» از انتشار آن خودداری کرده است.

گفتنی است، پس از انتشار تصاویر ۲۶ مظنون عملیات ترور محبوح از سوی پلیس دوبی در سال ۲۰۱۰، چندین کشور اقدام به لغو اعتبار پاسپورت‌های افراد شناسایی شده در این تصاویر کردند. پاسپورت‌های جعلی استفاده شده از سوی این افراد، متعلق به کشورهای کانادا، انگلیس، استرالیا، آلمان، ایرلند و فرانسه بوده است.

به هر حال، از روز گذشته و از زمان انتشار این گزارش تاکنون، این موضوع به بحثی جنجالی در مطبوعات جهانی تبدیل شده است. این امر خود نشانه‌ای از روابط بسیار نزدیک دولت کانادا با رژیم اسرائیل است که هر روز ابعاد جدیدی از آن افشا می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
کانادا نگویید بگویید انگلیس. انگلیس هم که مادر صهیونیزمه و اسرائیله پس تعجب نداره.
اين مورد عجيبي نيست بههرحال تمامي دولتها كه تابع ما نيستند ببينند با كي رابطه داشته باشند با كي نداشته باشند هر كشور بر مبناي منافع خودش عمل مي كنه نه خواست ما
خدود 15 سال پیش نیز دو مامور آنها برای انجام یک ترور (به نظرم در اردن) از پاسپورتهای کانادایی استفاده کردند که البته کانادا گفت جعلی است. به هر حال هیچ اعتراضی و پیگیری جدی هم نکردند.
مرگ بر کانادا
مرگ بر کانادا
کانادا نوچه انگلیس هست
رژیم افراطی هارپر، این نومحافظه کار عقب مانده در کانادا، نوکر بی مزد و مواجب رژیم صهیونیستی بوده و کشوری را که زمانی برای عقلانیت در سیستم غرب مثال زده می شد، به لجن کشیده است. کانادایی ها این وضع خفت بار را تحمل می کنند، پس حقشان است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی