بازدید 6195

نبویان:عراقچی را بارها به مناظره دعوت کرده‌ام

کد خبر: ۳۷۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷ 10 February 2014
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها عراقچی را به مناظره دعوت کردم، گفت: خط سیاسی من این بوده که نه چپ و نه راست قابل اعتماد است بلکه فقط باید در خط ولایت بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نبویان در جمع روحانیون و طلاب بسیج در دانشگاه علوم اسلامی رضوی این شهر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی پربرکت بوده که در شعار خود 4 مسئله استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت نظام را مطرح می‌کند.

وی افزود: در بحث اسلامیت نظام نقش روحانیون و طلاب بسیار پررنگ بوده، در مورد مسئله جمهوریت نیز برخلاف بسیاری از کشورها مسئولان کشور ما مستقیم یا غیرمستقیم مبتنی بر رای مردم انتخاب می‌شوند. همچنین در کشور ما بعد از انقلاب آزادی را داریم که قابل مقایسه با هیچ‌یک از کشورهای دنیا نیست.

بحث هسته‌ای بحث مرتبط با جهان اسلام است

نبویان با بیان اینکه بحث هسته‌ای بحثی مرتبط با جهان اسلام است، گفت: آنچه مورد توجه بوده این است که یک کشور نظیر جمهوری اسلامی ایران بتواند در مسئله هسته‌ای در عرصه جهان اسلام الگو باشد و من به چشم خودم دیدم که اساتید دانشگاهی کشورهای اسلامی به طور ریز و دقیق موفقیت‌های کشور ما را تحت نظر داشتند.

وی افزود: مسئله هسته‌ای بسیار غرورآمیز بوده و اوج عزت آن این است که در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کنیم.

نه چپ و نه راست بلکه خط ولایت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خط سیاسی من این است که راستی‌ها و نه چپی‌ها قابل اعتماد نبوده بلکه خط باید خط ولایت باشد و با هرکه ولایی باشد هستیم.

نبویان با بیان اینکه 49 درصد از بودجه سال گذشته و امسال وابسته به نفت بوده است، گفت: باید این مسئله را مورد توجه قرار داد که تحریم‌های بانکی و نفتی برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و برد ما در مذاکرات در 2 مسئله خلاصه می‌شود، نخست آن که پرونده ما از شورای امنیت به آژانس بازگشته و دیگر اینکه تحریم‌های بانکی و نفتی برداشته شود. نسبت اینکه ما در تحریم شدید بانکی و نفتی قرار داشته و از سویی نیمی از بودجه و درآمد سالانه با اتکا بر فروش نفت حاصل می‌شود را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به آمریکا چه ربطی دارد که ما در مسئله هسته‌ای و غنی‌سازی دخالت کند، تاکید کرد:‌ دانشمند مال خودمان، سانتریفیوژ و معدن نیز مال خودمان؛ در این شرایط چرا باید آمریکا در مسئله هسته‌ای و غنی‌سازی ما دخالت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که امروز از اهمیت ویژه برخوردار بوده این است که مردم مذاکرات و اظهارات 2 طرف را باید به دقت نظاره‌گر بوده و با آگاهی و بیداری روند مذاکرات را دنبال کنند.

بارها عراقچی را به مناظره دعوت کردم‌

وی خاطرنشان کرد: در مورد مسئله توافقنامه ژنو بارها عراقچی را دعوت به مناظره کردم حتی در صداوسیما اما آن‌ها اجازه ندادند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر