بازدید 14516
۱
رأی دادگاه اعلام شد:

محکومیت فاطمه هاشمی به شش ماه حبس تعلیقی

دادگاه معتقد بود جرم خانم هاشمی از جمله جرایم ‌گذشت نکردنی است، در حالی که ما بنا بر مستندات قانونی، بر این باوریم که این اتهام قابل گذشت است، زیرا اتهام نشر اکاذیب بدون شاکی خصوصی قابل پیگرد قضایی نیست.
کد خبر: ۳۷۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱ 25 January 2014
فاطمه هاشمی رفسنجانی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش «تابناک»، سید وحید ابوالمعالی، وکیل مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی با اعلام این خبر به ایرنا گفت: حکم از سوی دادگاه ابلاغ شده و موکلم به شش ماه حبس محکوم شده و دادگاه به استناد مواد ۴۴، ۴۶، ۵۰ و ۵۴ قانون مجازات اسلامی این حکم را به مدت دو سال تعلیق کرده است.

وی افزود: به این حکم اعتراض داریم و در اسرع وقت اعتراض خود را تقدیم دادگاه خواهیم کرد.

ابوالمعالی‌ در پاسخ به اینکه آیا نامه اخیر علی لاریحانی رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه هیچ شکایتی از فاطمه هاشمی ندارد، به دادگاه ابلاغ شده بود یا خیر‌، گفت: این نامه به دادگاه ابلاغ شده و دادگاه بر این باور بود، جرم خانم هاشمی از جمله جرایم ‌گذشت نکردنی است، در حالی که ما بنا بر مستندات قانونی بر این باوریم که این اتهام قابل گذشت است، زیرا اتهام نشر اکاذیب بدون شاکی خصوصی قابل پیگرد قضایی نیست.

گفتنی است، فاطمه هاشمی، فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از آنکه یکی از نمایندگان مجلس، نطقی علیه برادرش، مهدی ایراد کرد، در سخنانی انتقادی خطاب به رؤسای قوه مقننه و قضائیه، خواستار واکنش به سخنان آن نماینده شد و گفت: «التهمت اشد من زنا» را آقایان چگونه معنا می‌کنند؟ آیا از نظر این افراد، باید به همین سادگی از این اتهامات سنگین گذشت؟ خواسته ما از رؤسای قوهٔ قضاییه و مقننه این است که همان گونه که از حقوق خانواده خود دفاع می‌کنند، ‌پاسدار حقوق دیگر مردم نیز باشند.

پیرو این سخنان فاطمه هاشمی به دادسرا احضار و پرونده وی با اتهام نشر اکاذیب به دادگاه فرستاده شد و پس از یک بار درخواست استمهال و موافقت دادگاه با این درخواست، در هجدهم دی‌‌ در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه شد.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناکرا از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
چرا تعلیقی. حتمی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار