بازدید 73755

ماجرای پخش شب‌نامه علیه جنتی چه بود؟!

امروز در مجلس شورای اسلامی، رخداد عجیب دیگری روی داد؛ به غیر از اینکه وزیر فرهنگ نتوانست نمایندگان مجلس را در پاسخ به پرسشی که از وی پرسیده شده بود، قانع کند و باعث شود ‌کارت زرد سوم کابینه را بگیرد، برخی نمایندگان مجلس، عکس یک خواننده زن را در صحن علنی ‌پخش کردند.
کد خبر: ۳۶۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷ 07 January 2014
هزینه‌های سربار صدها شرکت کوچک!امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ ‌به پرسش حمید رسایی، یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به پرسش وی پاسخ داد، ولی پاسخ وزیر به گونه‌ای نبود که بتواند نمایندگان مردم را قانع کند و به همین دلیل از مجلس کارت زرد گرفت.ماجرای پخش شب نامه علیه جنتی چه بود؟!

به گزارش «تابناک»، سؤال نماینده پرسش‌کننده، بیشتر مربوط به روزنامه توقیف شده‌ای بود که به تازگی از سوی ‌یکی از نهاد‌ها تعطیل شده ‌و وزیر در واکنش به این خبر توضیحاتی داده بود. البته باید گفت که نشست امروز، بی‌حاشیه نبود ‌و زمانی که نمایندگان مجلس در صحن علنی حاضر می‌شوند، در روی میز خود، ‌نوعی شب‌نامه و یا به گفته یکی از نمایندگان ‌روزنامه می‌بینند.

گویا پیش از حضور نمایندگان در مجلس و پیش از آنکه در جای خود مستقر شوند، یکی از نمایندگان پرسش کننده، برگه‌ای را روی میز هر یک از نمایندگان می‌گذارد که حاوی عکس‌هایی از یک خواننده زن بوده و هنگامی که نمایندگان در صحن حاضر می‌شوند، این را می‌بینند.

محمد باقری بناب ضمن تأیید این مطالب درباره محتوای این اوراق‌ گفت: مطالبی که ‌روی برگه‌ها و در حاشیه عکس‌ها نوشته شده بود، اشاره به این داشت که چرا وزارت فرهنگ مجوز اجرای این کنسرت را در ایران صادر کرده است؟!

وی افزود: همچنین در این شب‌نامه آمده بود، در شرایطی که همه مراجع تقلید مخالف اجرای خواننده زن به عنوان تک خوان هستند، چرا وزارت‌خانه‌ ‌مجوز آن را صادر کرده است؟!

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هنگامی که نمایندگان این اوراق را ‌دیدند، شائبه‌ای در میان آن‌ها پدید آمد، ولی‌ پس از پایان جلسه، مشخص شد این عکس‌ها ساختگی بوده و مربوط به ایران نمی‌شود و کسانی که این کار را انجام داده‌اند، قصد فریب نمایندگان را داشته‌اند.

جدای از این مباحث، گویا کار نمایندگان از چند جنبه قابل بررسی است؛ هنگامی که پرسش در جلسه علنی مطرح می‌شود، چه لزومی دارد که برخی در مجلس،‌ شب‌نامه پخش کنند‌ و چرا این پرسش‌ها را ‌مستقیم از وزیر نمی‌پرسند یا پیش از اینکه وزیر به مجلس بیاید، در اختیار وی قرار نگرفته‌ است؟.‌

همچنین چرا مردم ـ که باید در این ‌باره قضاوت کنند ـ از موضوع تا زمان وقوع آن بی‌اطلاع مانده‌اند؟

ابراهیم نکو، نماینده‌ای بود که به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و‌ درباره اقداماتی در جلسه امروز سؤال از وزیر صورت گرفت، به خبرنگار تابناک گفت: ‌متأسفانه بد‌اخلاقی که از زمان رأی اعتماد به وزرا در مجلس حاکم شده، ‌بدنام کردن برخی ‌اشخاص با اوراق پراکنی در مجلس شورای اسلامی بوده است.

این نماینده افزود: برخی از نمایندگان مجلس برای اینکه بتوانند فردی را از میدان به در کنند، در لحظه پایانی و دقیقه نود با زرنگی تمام، اوراق پراکنی می‌کنند و نقاط ضعف فردی را که در محضر مرد است، برجسته می‌کنند تا بتوانند ضربه جناحی خود را وارد کنند و به این ترتیب شکست‌هایی را که خورده‌اند، جبران کنند.

نکو گفت: این افراد مواردی را از فرد برجسته می‌کنند تا بتوانند دیگران را تحت تأثیر قرار دهند البته همه را نه، ولی عده‌ای بالاخره تحت تأثیر قرار می‌‌گیرند، متأسفانه می‌بینیم که این در جلسات و به ویژه در زمان پرسش از وزرا پر رنگ‌تر شده است.

نماینده رباط‌کریم گفت: ‌نمایندگانی که ‌چنین ‌کارهایی می‌کنند، معمولاً مواردی را مطرح می‌کنند که نمی‌شود در این مدت کوتاه و در لحظه‌ای که در مجلس است و باید به سؤالات پاسخ دهد، پاسخ این موارد را نیز به نمایندگان بدهد، چرا که نیاز به تحقیق درباره این موضوعات و پیش‌زمینه ذهنی قبلی دارند.

وی افزود: وقتی نماینده در جلسه علنی از وزیر ارشاد ‌می‌‌پرسد و چیزی را عنوان می‌کند که رقم آن نجومی است و درستی و نادرستی آن برای کسی مشخص نیست و در واقع اتهام متوجه فرد می‌کند، می‌تواند شائبه‌ای را در میان نمایندگان پدید آورد و سرانجام در تصمیم‌گیری‌ها کارساز باشد.

وی در‌باره کسانی که اوراق را در مجلس پخش می‌کنند، گفت: معمولاً افرادی که از مخالفین هستند، یا آن‌هایی که در مخالفت صحبت می‌کنند و یا طراح سؤال هستند، این‌گونه رفتار‌ها را از خود نشان می‌دهند، که ما امروز به وضوح ‌آن را دیدیم.

ابراهیم نکو در پاسخ به اینکه کدام نماینده مجلس اقدام به پخش این اوراق در میان دیگر نمایندگان کرده بود، گفت: این اوراق توسط آقای رسایی پخش و باعث شد کسانی را که در این باره اطلاعات کمی دارند، بیشتر تحت تأثیر قرار دهد.


برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۱
در انتظار بررسی: ۵۲۲
انتشار یافته: ۲۱
از نظر تابناک وقتی که اون نماینده مطهری باشه حق داره مطابق قانون اساسی نظر بده ولی دیگران
شب نامه پخش کن لقب می گیرند .
پاسخ ها
راک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
منفی هارو بشمار ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
مخلص اقای کوچک زاده!
جلیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
کارنامه رسایی کاملا مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
عزیزم اگه متن رو خونده باشی گفته بعدا معلوم شده ساختگی بوده.!در مورد حرفات بیشتر فکر کن تا دچار افراط گرایی نشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
آقای محترم، مطهری شب نامه پخش کرد؟؟ برای کوبیدن کسی ائتلاف کرد؟
آقای رسایی حفظ آبروی مسلمان چی شد ..... فردای قیامتی هم که هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
فعلا که قیامت نیست حالا کو تا قیامت
آقای رسایی دقت کن
مهدى ، ميشه بگى حرفهاى على مطهرى كه در حضور همه بوده رو چه طور با پخش شب نامه دروغى اون هم مخفيانه مقايسه مى كنى؟
اگر این کار را مطهری کرده بود الان بهش کاپ افتخار هم میدادند.
یادتون هست رسایی همون نماینده ای است که ته لیوان آب احمدی نژاد را برا تبرک نوشید؟
چه ..رسائی
این قبیل کارها از طرف هرکس که باشد مجکوم است .واقعا جای تاسف دارد
متاسفم که خانه ملت شده جای دعواهای سیاسی و بهانه گیری ها و لج باری های جناهی.......دیگه هیچ مشکلی کشور نداره همین جزئیات فرهنگی باقی مونده که نمایندگان ما بهش بپردازن
یعنی این کارها در چنین مکان مهمی ممنوع نیست و به آسانی قابل انجام است؟یعنی هیچ نظارتی بر رفت و آمد ها و عملکرد اشخاص در مجلس وجود نداره؟بگذریم که تهمت زدن به کسی پیش از اثبات در دادگاه شرعا و قانونا ممنوع است.راستی!درمجلس چه خبر است؟؟؟؟؟
آقای رسایی واقعا احساس میکنید نماینده ی مردم هستید با این رفتارها
معلول نیست برخی نمایندگان مجلس زمان غارت اموال مملکت کجا بودند!!!!!
اين 3 وزيري كه كارت زرد گرفتن از مجلس مجترم در جهت رفاه ومعيشت مردم بوده يا بازيهاي سياسي؟؟؟؟؟
آقای رسایی لکم دینکم ولی دین
آیا کسی به نماینده مجلس هم کارت زرد میدهد یا آزادند هرکاری دلشون خواست انجام بدن؟
کارت زرد نباید فقط مال وزرا باشد
باید به نمایندگانی که تحلف میکنن هم کارت زرد داد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار