بازدید 40698
هم افزایش قیمت در پیش است و هم تغییرات دیگر؛

فروش اینترنت حجمی؛ به نام مصرف‌کننده و به کام مخابرات!

قرار است تعرفه‌های اینترنت به زودی جدید شده و به زبان ساده، بهای اینترنت افزایش پیدا کند؛ اما این همه ماجرا نیست، چراکه شرکت مخابرات ایران می‌خواهد به کل بنیان قراردادهایش با مشترکان را تغییر داده و طرحی به اجرا درآورد که ظاهرا کاهش هزینه مشترکان را به دنبال خواهد داشت، ولی گویا در عمل، صرفا منجر به افزایش هزینه مشترکان خواهد شد!
کد خبر: ۳۲۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۶ 03 June 2013
در شرایطی که همزمان با شدت گرفتن نابسامانی‌های بستر اینترنت در کشور، وزیر ارتباطات به دنبال تفسیر خود از روایات و حتی آیات مبارکه قرآن می‌گردد، اخبار جدیدی در ارتباط با اینترنت کشور منتشر می‌شود که از اهمیت بالایی برای مخاطبان رو به افزایش این حوزه روبه‌روست، ولی ظاهرا در تکاپوی بحث‌های انتخاباتی گم شده است!

به گزارش «تابناک»، در روزهای گذشته مظفر پوررنجبر، مدیر عامل شرکت مخابرات، با اعلام اینکه از این به بعد هزینه خدمات اینترنت بنا به حجم مصرفی محاسبه خواهد شد، گفت: از این پس برای تعرفه‌های اینترنت بنا بر مصوبه‌ای که سازمان تنظیم مقررات ابلاغ کرده، برای سرعت‌های گوناگون براساس حجم آن‌ها قیمت‌های گوناگونی اعمال خواهد شد که هم‌اکنون همه این تعرفه‌ها برای اجرا به استان‌های مختلف فرستاده شده است.

وی در ادامه کاهش هزینه‌های مردم در پی اجرای شیوه جدید را وعده داد و گفت: این طرح اکنون در حال اجراست و باعث می‌شود، هزینه‌ها به مراتب کمتر از گذشته شود، چراکه در شیوه جدید، حجمی که افراد ‌استفاده ‌می‌کنند، محاسبه خواهد شد و مشتری مجبور نخواهد بود مبلغ خاصی را ‌‌ثابت پرداخت کرده و حتی مدتی از اینترنت هم استفاده نکند؛ با استفاده از این شیوه کاربران حتی می‌توانند در صورتی که برای مدتی از اینترنت استفاده نکرده‌اند، هزینه پرداخت نکرده و تنها تعرفه‌های اندک آبونمان را بپردازند.

این دورنمای به ظاهر زیبا در حالی ارائه می‌شود که پیشتر، همین مقام از افزایش قریب الوقوع تعرفه اینترنت از 4 تا 12 درصد خبر داده است و این مؤلفه با لحاظ کردن این ‌که در حال حاضر همه کاربران اینترنت که مشترک مخابرات هستند، قراردادی بر مبنای سرعت اینترنت و فارغ از حجم با مخابرات بسته‌‌اند، مترادف افزایش هزینه مشترکان خواهد بود، نه کاهش هزینه!

اگر بخواهیم ماجرا را شفاف‌تر کنیم، آوردن یک مثال خالی از لطف نیست:

مشترکی که هم‌اکنون اینترنت با سرعت 128 کیلو بایت را از مخابرات خریداری کرده و به ازای آن ـ فارغ از حجمی که استفاده می‌کند ـ ماهانه مبلغ ثابتی (تقریبا ده هزار تومان) می‌پردازد، با افزایش قیمت اینترنت، عملا مجبور به پرداخت مبلغی بیشتر از گذشته شده و سخن مدیرعامل مخابرات،‌ نخواهد بود.

این در حالی است که ماجرا می‌تواند جنبه دیگری هم داشته باشد و آن چیزی نیست جز تغییری بنیادین در شیوه قراردادهای مخابرات با مشترکانش که به نوعی فسخ قراردادهای قبلی معنا خواهد داشت، چراکه تغییر قرارداد مشترکان از نوع ثابت به حجمی، یا به اختیار مشترکان خواهد بود و یا اجباری است.

اگر تغییر از نوع اختیاری باشد، یعنی مشترک اختیار داشته باشد که به مانند قبل، اینترنت نامحدود به ازای مبلغی ثابت خریداری کرده و یا نوع قراردادش را به خرید حجم تغییر دهد، به این معنا خواهد بود که مشترک می‌تواند بسته به استفاده‌ای که دارد، یا قراردادش را ادامه داده و البته درصدی بیشتر از قبل، مبلغ ماهانه پرداخت کند و یا با انتخاب نوع حجمی، تن به تعرفه‌های این نوع قرارداد داده و مبلغ متفاوتی بپردازد که ممکن است به صرفه‌تر بوده و کاهش هزینه ‌داشته باشد اما لزوما به کاهش هزینه ختم نخواهد شد.

اما اگر تغییر در نوع خدمات دریافتی (از نوع مبلغ ثابت ماهانه به خرید حجم) اجباری باشد، یا مشترکان می‌بایست به این اجبار تن در داده و پیامدهای آن را بپذیرند و یا می‌توانند به کل آن را نپذیرفته و از جمع مشترکان مخابرات خارج شوند؛ بنابراین، روشن است که این رویکرد به ماجرا هم نمی‌تواند تضمینی برای کاهش هزینه مشترکان باشد.

بدین ترتیب درخواهیم یافت که نه تنها وعده کاهش هزینه‌های مشترکان به شعاری قلب محتوا شده شباهت دارد، بلکه استراتژی مدیران مخابرات در قبال تداوم قراردادهای قبلی مشترکان (با لحاظ کردن تعرفه‌های جدیدی که فعلا رسمیت نیافته) یا کان لم یکن تلقی کردن آن قراردادها و بنیان گذاردن روشی جدید، معلوم نیست چراکه مدیر عامل مخابرات از یک سو از از تغییر ملاک محاسبه هزینه خدمات اینترنت براساس حجم مصرفی خبر داده ‌و از سوی دیگر، این تغییر را مسلتزم مراجعه مشترکان به مخابرات و ارائه درخواست تغییر سرویس دانسته است.

با این تفاسیر، ظاهرا می‌بایست منتظر بمانیم تا تغییراتی به صورت چراغ خاموش در آینده رخ داده و ‌مشترکانی که ایراداتی مانند اختلال‌های متنوع در اینترنت ارائه شده توسط مخابرات را صرفا به دلیل مزیت نامحدود بودن حجم آن بر‌می‌تابیدند، بناگاه خود را در شرایط جدید یافته و شگفت‌زده شوند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۶۰
انتشار یافته: ۵۹
بابا به خدا قسم نمیدونم ملت و چی فرض کردن بگو میخام گرون کنم پس چرا از ملت مایه میزاری از خودت مایه بزار جناب وزیر دیگه چرا خجالت میکشی بگی میخام گرون کنم
آیا تا بحال کسی پرسیده که چرا قیمت هر گیگ خط ا.د.س.ل.40درصد افزایش یافته .از 2500تومان به 3500 تومان باضافه مالیات.آیا حکومتیها خودشان عامل تورم وگرانی نیستند .بانک مرکزی نرخ تورم را چند درصد اعلام کرده و افزایش حقوق چند درصد بوده.
یک کار درست انجام دادن که اونم دارن خراب میکنن هیچ مشترکی این کارو نمیکنه اینا از خودشون میسازن
ما که از همه جا زخم داریم عیب نداره اینم روش همه چیزو ازمون گرفتن اینم روش
فقط لطفا نظرم رو بزارین
128 ده هزار تومان؟؟؟؟!! کجا؟؟؟ بگید ما هم بخریم...
من جایی کمتر از 25 هزار تومن ندیدما!
بزرگترین رقیب این ملت خود دولت است و ..... شعار هم ژست خدمتگذاری است
تابناک جان ظاهرا اطلاعاتت خیلی قدیمی است. الان تقریبا 8 ماه است که در شهرهای بزرگ مثل مشهد اینترنت نامحدود ارائه نمیشه و حجمی شده. تقریبا در مشهد اینترنت نامحدود پیدا نمیشه. حجمی هم که حساب می کنند به ازای هر گیگ 4250 تا 5000 میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
در شهر های کوچک مثل تهران نامحدود ارائه میشه دوست من.
به عنوان مثال 128 کیلو بایت در اختیار کاربر قرار میدهند ولی عملا 50 کیلو بایت هم نیست ....
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
اینترنت با سرویس 128 کیلو بیت ، (توجه کنید بیت نه بایت) هستش که اگر به 8 تقسیم بشه میشه 16 کیلو بایت .
شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت واقعاً بی انصافن. از یکی از همین شرکتها اینترنت بدون محدودیت با سرعت 1Mb گرفتم که فقط به درد چت کردن میخوره( از بس که سرعتش پایینه). از دیال آپ هم سرعتش کمتره! امیدوارم این پولا از گلوشون پایین نره
دولتمردان کدوم حرفشون به نفع مردم بوده .که حالا این یکی باشه؟
عزیز دل برادر عدد 128 کیلو ببت صحیح هستش نه 128 کیلو بایت.
اگه 128 کیلو بایت بود که خیلی عالی بود. یعنی رویایی میشد
تابی جان
خیلی منفی بافی کردی!
لطفا اينترنت مخابرات را با سایر شرکتهای ارائه دهنده اينترنت مقایسه نمائید.
قطعا یک مقایسه کامل به مشترکان جهت انتخاب يک ADSL مناسب و نیز به شرکتها جهت ارائه یک اينترنت خوب کمک خواهد کرد.
شركت مخابرات ايران چي راست گفته كه اين دومي اش باشه قبض موبايل تلفن .و همه چي افزايش پيدا كرد
مثل اینکه خبر دیر به شما می رسد قیمت اینترنت های حجمی افزایش پیدا کرده وبا نرخ جدید محاسبه می کنند ومی گیرند اخبارتان را بروز کنید .
مخابرات کی 128 نامحدود رو داده 10 تومن؟این مقاله اشکال داره.افزایش درصدی قیمت ها ارتباطی به اظهارات این مقام نداره.این طرحی که میگه کاملا به نفع مصرف کننده هست اما باید دید تعرفه به چه شکل میشه.
قطعا قیمت اینترنت هم افزایش قابل توجه دارد. آخه این هم از دلار هوایی تاثیر می گیرد. ایران از این نظر، مسخره ترین کشورهای دنیاست. هر کشوری بری اینترنت رایگان همه جا هست اما تو ایران می فروشند و آن هم به چه قیمتی!!!!!!!!!!! ما مسخره ایم.
کلا خوشم میاد یک رسانه تا حالا جرات نداشته که بیاد انتقاد کنه از اینکه سرعت اینترنت تو دنیا چنده و قیمتش چنده ؟ آخه اینترنت 128 یا حتی همون 512 هم شد پرسرعت؟؟؟؟
آقا تو رو خدا تو روز روشن اونم تو رسانه دروغ نگید. مخابرات کجا اینترنت نامحدود میده؟ آقا نمیدن!!! همون اوایل یه چند وقت نامحدود دادن، الان دیگه فقط حجمیه اونم با سرعت حلزونی.
با سلام
باید به اطلاع نویسنده محترم مطلب برسانم که این دستور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به عنوان بالاترین مسئول اجرائی ناظر بر اپراتورها طبق مصوبه 152 قابل اجرا می باشد و تمامی اپراتورها موظف به رعایت آن می باشند.بنابراین در این میان هیچگونه تقصیری متوجه مخابرات نمی باشد و این شرکت بنابر دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی موظف به رعایت تعرفه های جدید می باشد.
با سلام شاید این حرف من هیچ ربطی به موضوع خبر نداشته باشه ولی خواهش میکنم نمایش بدید: شماره 11 مخابرات رشت الآن مدتیه هیچکی جوابگو نیست گویا تعداد کاربران را کاهش دادند که در بیشتر دقایق بوق الکی میزنن لطفا پیگیری کنید
مخابرات حق نداره یک طرفه قراردادش را عوض کنه
این غیر قانونیه

این نشون میده مخابرات خودکام و زورگو هست
و مسلما اعتبار اون زیر سوال میره

ما هم ساکت نمیشینیم.
من نمیدانم از کی و چرا این شیوه مدیریت بر اساس دروغگویی در میان مسئولین ما به یک عادت حسنه تبدیل شده؟ واقعا راه حل چیست؟ بهچه کسی باید پناه برد؟
این مشکلاتی که مخابرات دارد همه به خاطر انحصار است . آنروزی که موبایل در انحصار مخابرات بود قیمتهای گزاف از مردم میگرفت موقعی که ایرانسل با سیمکارتهای ارزان قیمت آمد مخابرات مجبور شد قیمتهایش رابشکند تا بتواند سرپا بماند. اکنون در مورد اینترنت هم همینطور است تا وقتیکه انحصار اینترنت در دست مخابرات است وضع به همین منوال خواهد بود . بامید روزیکه در این مملکت از دست انحصار رها شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
20 تامثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
اي ول داداش 2000مثبت
این خودش یجور کلاه برداریه
مخابرات چجوری میتونه بدون هماهنگی با مشتریاش قرارداداشونو تغییر بده
یه مجموعه بزرگ مثل مخابرات که واسه مشترکاش اینجوری ارزش نذاره و هر کاری میخواد بکنه
خدا به داد اینترنت ملیمون برسه
این یعنی کلک پول گرفتن که در ایران مرسوم.خودشو با من چه کار داره!
من از مخابرات اینترنت حجمی 30Gسه ماهه گرفتم الان دو ماه و نیم گذشته از بس سرعت پایینه و سایتها فیلتر شدن فقط توانستم 3.5 گیگ مصرف کنم!
آقا مگه اشکال داره اینترنت گرون بشه؟
همه چی 3 برابر شده صداتون در نیومده!
حالا شاید مخابرات گرون کنه شرکت های اینترنتی هم بتونن یخورده قیمت بالا ببرن
این شرکتها که یکی یکی دارن بدبخت میشن بخاطر اینکه هیچ افزایش قیمتی نداشتن
پاسخ ها
فروغ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
شما که این قدر خوب توجیه می کنید لطفا جواب منو بدید برای تکمیل یک مقاله علمی به ویکی پدیا مراجعه کردم دیدم هر چی عکس بوده فیلتر کردن.چرا؟
لطفا در مورد چیزی که اطلاع ندارید صحبت نکنید . در کلیه قرارداد های قبلی حجم نامحدود نبوده است . مثلا 256 با 20 گیگ حجم سالانه یا 512 با 24 گیگ حجم سالانه و .... که در صورت تمام شدن حجم باید حجم جدید خریداری می کرد . در صورت اجرای طرج حجم / پرداخت کلیه مشترکان بسیار راضی تر خواهند بود
سلام . من یکی از کاربران اینترنت هستم قبلا از یک شرکت خصوصی در استان اشتراک adsl داشتم و خیلی راضی بودم ولی با تغییر خطوط تلفن ما به فیبر نوری فقط امکان استفاده از سرویس مخابرات است من اینترنت محدود با سرعت 256 و حجم ماهیانه 4 گیگ برای سه ماه گرفتم اما با اتمام 3 ماه علیرغم اینکه 4 گیگ اضافه آورده ام مخابرات اون رو سوزنده و میگه سر تاریخ محاسبه می شود البته اگه بیش از حجمم استفاده کنم در هر تاریخی اتمام بشه قطع می کنن ولی حالا که زیاد آوردم و پولش رو هم پرداخت کردم آیا این انصاف و عدالت است در حالی که همین درآمد مخابرات تو این شرایط چنانچه دولتی بود تا حد زیادی می تونست با تحریمها مقابله کنه
سلام
این متن کاملا یکطرفه و با دید منفی نسبت به شرکت مخابرات ایران نوشته شده است. محاسبه هزینه حجمی یکی از روشهای ارایه خدمات اینترنت است که قبل از مخابرات توسط شرکتهای PAP نیز استفاده شده است.
بهتر است نگارنده ضمن تحقیق بیشتر از نگاه یکسویه پرهیز نماید.
سرعت و کیفیتش نسبت به رقبا خیلی خوب است ما استفاده کردیم در ضمن یک ریال هم پرداخت نکردیم ! البته نه مجانی بعدا روی قبض می اید و انهم چند ماه بعد پرداخت خواهیم کرد! بهتر از این نمی شود
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
داداش درباره کیفیتش که دیگه نمیگم که 512 واسه ما گوگل رو با هل دادن باز میکنه . واسه پرداختش هم عرض کنم خدمتت که این از اون ساز هاست که صداش فردا در میاد !
A.N
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
نسبت به کدام رقبا اقا یا خانم محترم ....
خیلی نت شون خوبه میخوان گرونش هم کنن :|
سرعت افتضاح تقریبا همه چیزش افتضاحه . اگه قرار بود سرعت ها رو بیشتر کنن حرفی نبود
در کل دنیا الان بحث برای حق کامل دانستن اینترنت پرسرعت و در بعضی کشورها حتی مجانی هم هست
اداره و مدیریت سیتم ها با روش وعده سر خرمنی و چراغ خاموشی و بازی با ارز و ... یعنی همین
تا جیب مردم هست تحریم ها اثر نداره
مخابرات با گران فروختن خدمات به شرکتها pap و کارشکنی در کار انها و فروش اینترنت بسیار خوب حتی در حالت ضرر ده در قدم نخست در جهت حذف شرکتهای pap و isp ها قدم برداشته و مشترکین که به صورت سیل به گرفتن خدمات از مخابرات هجوم بردن باعث شده اول isp ها ورشکست بشن که شاهد آن هستیم و تعداد کمی isp باقی مانده و تعداد زیادی نیروی متخصص بیکار ماندن و به کارهای کاذب مشغول شدن.از طرفی نیز pap ها نیز در حال ورشکستگی هستند چون اصلا هزینه های اونها با در آمدشون جور در نمیاد.در انتها مخابرات میماند و 1-2 شرکت بسیار بزرگ وابسته به اون.
اون وقت راحت میشه .....مردم هم به این روال دارن کمک میکنن.ای از معایب خصوصی سازی نصفه و نیمه است که شرکتی مثل مخابرات تمام زیر ساختها رو از شرکت زیرساخت به ارث برده و باعث این ماجراها شده
آینده دیدنیه
برای استفاده از اینترنت از ما سه بار پول میگیرند یه بار بابت خرید سرویس یه بار بابت خریدترافیک یه بار هم بابت فیلتر شکن در ضمن زمان قطعی هم جزء زمان سرویست حساب می شه با این حساب یکی بهم بگه دزدی دیگه چیه؟
پاسخ ها
A.N
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
آقای محترم ...وضع ما از شمام بد تره ....ما اشتراک یک ساله خریدیم اما هیچ بسته در ماه به
نت ما واریز نمیشه یعنی شارژ خوری هم وجود داره اونم در حد خوردن شارژ یه ساله
:(
....
بستر اینترنت مخابرات فوق العاده ضعیف برای ارتباطاتات برون مرزی و فوق العاده قوی برای ارتباطات درون مرزیست ، به نحوی که مشترکان برای وبگردی در دنیای بیرون از ایران عملا خون دل میخورند.
فارغ از این مسئله اینترنت حجمی که قبلا مصرف میشد بر مبنای هر گیگابایت 2500 تومان بعلاوه ی عوارض و مالیات حدود 2700 بود ولی الان مخابرات در طرحی خاموش 3500 تومان برای هر گیگابایت اخذ میکند که با احتساب عوارض و مالیات 3800 تومان برای مشترک آب میخورد.
تازه اینترنت مخابرات شبانه هم ندارد یعنی آب می خواهی در اینترنت بخوری باید پولش را به مخابرات بدهی
موبایل ها را هم ماهانه می گیرند و سری به سایت که میزنی قبضی نیست تا مشخص نباشد برای چه پول می دهی .ترفندی برای آنکه مبلغ آبونه و... که روی هر قبض شارژ میشد هر ماه دریافت شود.رییس هم که به امور پوسته زمین مشغول است
من به مصلحتها کارندارم فقط از بعد شرعی به قضیه نگاه میکنم ِوقتی بابت یک سرعت مشخص و یک حجم معین از مردم پول میگیرند وبعد یا ایترنت قطع است یا سرعت پایین است .این یک نوع کم فروشی می شود هم شامل " ویل للمطففین " میشود وهم ان پول دریافتی حرام ونجس میشود واین پول وارد بیتالمال میشود و...
خدمت دوستان عرض کنم من سمنان هستم ،تا به حال 4 تا شرکت رو عوض کردم هیچکدوم از لحاظ کیفیت و سرعت به مخابرات نمیرسن. قیمت هر گیگ رو 2 تومن محاسبه میکنه که برای خرید از 10 گیگ به بالا کاملا به صرفه هست. سرعتش هم کاملا خوبه من 1024 گرفتم روزا تا 350k سرعت داره و شبها حدود 110k از 2 تا 7 صبح هم که رایگانه با این سرعت و من تمام فیلمها و سریالهای روز دنیا رو از تورنت با کیفیت عالی و به روز دانلود میکنم و چون شبانه هست یه ریال هم ندادم. همینقدر بگم قرارداد من 20 گیگ واسه یه ساله اما تا بحال که سه ماه گذشته بیشتر از 100 گیگ دانلود کردم و هنوز نصف ترافیکمو دارم
پاسخ ها
A.N
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
شما حتما اسم شاتل و اسیاتک و پیشگامان رو نشنیدی که اینو میگی ...شما راضی باش ..مخابرات قول سر عت 18 مگگ و 16 مگ داده بود نه 48 کیلو بایت....
مخابرات مشهد قبلا طرح نامحدود داشت. ولی این طرح رو برداشتن و طرح های حجمی گذاشتن. دانلود شبانه گذاشتن از 1 تا 7 صبح. ولی در عمل نمیشه استفاده کرد. سرعت دانلودش برای من که سرعت256 گرفتم. حدود 15 تا20kb میشه.گاهی بندرت به 40 میرسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
دوست عزيز مشترك حرفه اي؛
350k مي دوني پهناي باند 2800 lمي خواد
يعني مخابرات سرعت 2m = 2048مگ ارائه مي كنه شما چه جوري با اين سرعت دانلود مي كني شما بايد اگر سرعتتون درست باشه يعني 2 مگ بايد با ترتسفر 256 دانلود كنيد نه 350؟
مخابرات استان اردبیل قبلا اینترنت نا محدود داشت که به یک باره آن را حذف کرد!
مشترکی مثل من که دائم باید اطلاعات حجیمی از اینترنت دانلود کنم مجبور هستم اینترنت حجمی را بخرم که کفاف 2 روزم نمی شود! برای استفاده از اینترنت شبانه نیز سرعت آنقدر پایین می شود که بود و نبودش فرقی نمی کند! حال این مسئله جای خود دارد که در کارکرد در ساعت شبانه از حجم اینترنتم کاسته می شود که با راهنمایی کارشناس محترم مخابرات بنده مجبورم مودم را راس ساعت 1 بامداد خاموش و روشن و صبح ساعت 7 دوباره خاموش و روشن کنم تا اعتبارم کاسته نشود!
مخابرات خوزستان که هنوز نامحدود میده !
128 ماهانه نامحدود 9900
256 ماهانه نامحدود 12600
512 ماهانه نامحدود 20500
1024 ماهانه نامحدود 38300
و 2048 ماهانه نامحدود 74600 تومان....کیفیتش هم خوبه!
سلام ، بسته های حجمی ترکیبین ایا؟ اپراتوری ک بسته دو مگ 24گیگ سالانه رو بم پیشنهاد داد میگفت شما امتیاز مکالمه 500دقیقه مکالمه داخل شبکه هم داری ،حقیقت داره؟؟؟ لطفا جواب بدید
یادش بخیر سه سال پیش نامحدود میگرفتم از مخابرات سرعت دانلودم 62 کیلو بایت بود اما کلا راضی بودم صبح میزاشتم دانلود میکرد فیلم و بازی از سر کار برمیگشتم میدیدم چنتا فیلم دان شده برام...الان همش باید منتظر تموم شدن حجم و خرید بسته باشی یک چیزی هم که بخای دانلود کنی باید تا ساعت دو بیدار باشی تا بتونی بزاری دانلود ...کلا عادت کردیم به ظلم اینم روش.
من که حالم از اینترنت مخابرات بهم میخوره
تکون میخوری حجمت تموم میشه باید دوباره بسته بگیری
140 روز دیگه تموم میشه اشتراکم حتما شاتل اشتراک میگیرم
با این وضع میشه فقط واتساپ داشت دیگه اینستا وا تلگرام باید بپاکم
پاسخ ها
A.N
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
واتساپ هم حجمش خارجی حساب میشه ....یه کاری میکنن به ایتا و سروش و روبیکا پناه بیاریم...دولت مردمو مسخره کرده
ما 105 گیگ نت خریدیم در عرض 5 روز رسید به 27 گیگ . بازی آنلاین هم میکنیم اما اگه از صبح تا عصر حساب کنی فقط یه گیگ مصرف داشتیم . دیروز که مقدار نت مصرفی کل خانواده رو حساب کردیم به چیزی حدود دو گیگ رسیدیم . اما امروز صبح که دوباره حجم مصرفی رو از مخابرات پرسیدیم دیدیم از 27 گیگ فقط 20
گیگ باقی مونده . یعنی مخابرات 2 گیگ ما رو به معنای واقعی کلمه 4 برابر کرده و بین الملل محسوبش کرده ! حتی گوگل که پرکاربدرد ترین سایت در دنیاست رو جزو سایتهای حجم مصرف نصف قرار نداده .....بی خو.دی م داره محله ها و مناطق رو کابل کشی میکنه تا همه فیبر نوری بشن و از مخابرات نت بگیرن . ما هم یکی از خانواده هایی که قربانی این فیبر نوری شدیم و نمیتونیم ترافیک اینترنتمون رو از هر شرکتدیگه ای بخریم و این در حالیه که مشترکان شاتل با ماهی 300 گیگ تنها 60000 تومان با سرعت بالا و بدون داخلی یا خارجی بودن سایت و برنامه تو خونه هاشون نشستن و از نت لذت میبرن ....به خدا اگه پول بود که میرفدیم خارج..... :(
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها