بازدید 38294
۴

عوارض شیشه 3 ماه پس از اولین مصرف بروز می‌کند

کد خبر: ۳۲۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷ 02 June 2013
یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: عوارض ناشی از مصرف ماده مخدر شیشه و ترکیبات آن سه ماه پس از اولین مصرف در چهره فرد ظاهر می‌شود و این عوارض در ده سال نخست مصرف بسیار شدید می‌شوند.

به گزارش تسنیم ،دکتر شهره شکرزاده در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد با بیان این مطلب اظهار داشت: در بحث گرایش افراد به شیشه، سن بیشتر و کمتر مفهومی ندارد، یعنی در سنین متفاوت این اعتیاد رخ می‌دهد اما غالب معتادان به شیشه جوانان هستند دلایل اینکه چرا افراد به این نوع روان‌گردان‌ها روی می‌آورند متفاوت است که باید مطالعه دقیقی در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده شیوع و گسترش مصرف ماده مخدر شیشه، دلایل پیچیده‌ای دارد، گفت: برخی سرسختی روانی جوانان و برخی نوع شیوه‌های مقابله با آن را مطرح می‌کنند، با این وجود آسیب‌شناسی روانی و اختلالات شخصیتی از یک سو و الگوهای معیوب فرزندپروری از سوی دیگر می‌تواند موجبات گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف شیشه را مشخص کند.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد ادامه داد: نبود اطلاعات به خودی خود، می‌تواند مشکلاتی را بوجود بیاورد اما در پس این آمارها می‌توان به یک موضوع به طور ضمنی اشاره کرد و آن اینکه گرایش جوانان بیش از گروه‌های دیگر در مصرف مواد روان‌گردان است، با این حال نکته حائز اهمیت در این مطالعات آن است که علت گرایش جوانان به مواد روان‌گردان دستیابی به هیجانات و تاثیر هیجانی مواد صنعتی بر روان افراد است.

شکرزاده با بیان اینکه پیشگیری از گرایش نوجوانان به مصرف آمفتامین نیازمند فرهنگ‌سازی، مدیریت و اطلاع‌رسانی است، گفت: در راستای پیشگیری باید بتوان سهم و نقش عوامل خانوادگی تربیتی و بالینی و شخصیتی را در گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف شیشه مشخص کرد.

وی ادامه داد: بی‌شک با آموزش‌های ابتدایی و تبلیغات هیچ کمکی نمی‌توان به افراد مبتلا و معتاد به این مواد کرد؛ چرا که سطح تخریب این محرک بالا است، بنابراین نباید دنبال شیوه‌های کنترلی در افراد مبتلا بود.

وی گفت: خانواده‌ها ابتدا بعد از اینکه متوجه ابتلای افراد به مخدر یا محرک و روان‌گردان می‌شوند در وهله اول نباید این کشف را پیش فرد مبتلا فاش کنند، امروزه دیگر شیوه کنترلی جوابگو نیست و کسی نتوانسته با استفاده از این شیوه معتاد را نجات دهد، بنابراین باید افراد خانواده در یک سری برنامه‌های آموزشی برای کسب اطلاعات شرکت کنند.

شکرزاده خاطرنشان ساخت: آنچه مهم است این است که اعتیاد می‌تواند مشکلات بسیار جدی را برای نوجوانان و جوانان در خانواده و جامعه ایجاد کند، از این رو مصرف شیشه با عوامل درون‌زاد به‌عنوان عوامل بالینی- شخصیتی مرتبط است و تحت تاثیر ساختارهای اجتماعی و عوامل تربیتی – خانوادگی قرار دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
فرزندم مدت دوسال است مبتلا به مصرف ترامادل واخیرا به مصرف گاها شیشه مبتلا شده است وحتی دومرحله دطی یکسال در بیمارستان وکمپ بستری شده متاسفانه پس از ازادی دوباره رفتارهای مشکوک وشیب نخوابی هایش شروع وپس از 24ساعت شب نخوابی بمده 2روز به خواب طولانی مده فرو میرود ودر ضمن همه چیز را انکار میکند خواهشمند است با توجه به اینکه دانشجوی ترم 4مهندسی عمران میباشد وافت تحصیلی زیادی دارد ما راجهت کمک به فرزندم یاری فرمائید ایا دوباره بسترم بکنم و....
بله..بایدبستری بشه طولانی مدت بدون هیچ رحم مروتی...حداقل دوسال.چون کمترازدوسال جواب گونیست..بعدبایدمحل سکونت خانواده وپسرت روعوض کنی.درروستاباشیدبهتره.چون دستیابی به شیشه براش مشکلتره.ولی چون دانشجوست بایدمرخصی طولانی مدت براش بگیری.درغیراینصورت مهندس نمیشودکه هیچ جونش رودرکمترازدوسال ازدست میدهد.اگرمیخواهی زنده بماندوروزی به درسش ادامه دهدبایداین کارروبکنید.تحویل کمپ حداقل دوالی سه سال
سلام.من کارمند دانشگاهم چون خسته میام خونه.همسرم برای اینکه رابطمون بی عیب ونقص باشه و من خوابم نگیره یچیزی تووچاییم میریزه و میده میخورم درست نیم ساعت بعد ضربان قلبم بالا میره. نفسام تند تند.پاهام یخ میکنه اب بدنم خشک میشه.بیخوابی ازم میره طوریکه تاصبح بیدارم.استرس وبیش فعالی میارم لرزش دستام ووهمچنین قلبم واضحه .چی میتونه باشه.توو گوگل نیگاکردم همه علائم مصرف شیشه س.ناگفته نباشه ایشون خودش تازه ترک کرده
توروخدا راهنماییم کنین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان