بازدید 38365
به بهانه روز معلم؛

راه تقدیر از «معلم» این نیست!

شاخه‌های گل، سفره‌های خریداری شده برای تزئین میز معلم، خودکار و خودنویس‌هایی که تحفه می‌شدند، پارچه، روسری و قماشی از این دست که بیشتر به معلمان خانم می‌رسیدند و هدایایی از این دست جایشان را به پول‌های درون پاکت و حتی کارت‌های الکترونیک بانکی داده‌اند که‌ گاه مزین به شعار «معلم عزیز روزت مبارک!» هم هستند اما هیچ صمیمیتی در پشت آنها ‌نیست!
کد خبر: ۳۱۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴ 02 May 2013
دوازدهم اردیبهشت با نام دو شهید گره خورده است؛ دکتر ابوالحسن خانعلی که سال ۱۳۴۰ و در پی چندین روز اعتراض‌های صنفی فرهنگیان در میدان بهارستان و روبه‌روی مجلس با تیر سرگرد ناصر شهرستانی به خاک و خون کشیده شد و دیگری، استاد مطهری که به دست کوردلان تروریست به شهادت رسید.

به گزارش «تابناک»، روز معلم امسال در حال از راه رسیدن است که تقویم روز پنجشنبه را نشان می‌دهد و به لطف وزارت آموزش، مدارس تعطیل هستند و بناچار معلمان یا منزل تشریف دارند و یا بر سر شغل دوم خود رفته‌اند، چراکه خرجشان گران است و دخلشان اندک؛ نزدیک‌ترین مفهومی که این جملات به ذهن می‌رساند، محروم شدن معلمان از تبریک و هدایای ریز و درشت دانش‌آموزان است.

البته محدود شدن تقدیر از معلمان بدین شکل نه اتفاق جدیدی است و نه قابل ارتباط دادن به دولت و مجموعه خاصی، بلکه تا بوده همین بوده و چندان امیدی نیست که در آینده ارتقا یافته و چیزی غیر از این باشد، چراکه اصولا نگرش به این پیشه در کشورمان سقفی بالا‌تر از این را برایمان متصور نخواهد ساخت.

سال‌هاست ‌از حقوق بسیار ‌معلمان، به ویژه در پایه‌های ابتدای، در کشورهای پیشرفته می‌شنویم و به قیاس درمی‌یابیم که باید توجه به معلم حتی از استاد دانشگاه بیشتر باشد تا در نتیجه نخبگان به این حرفه روی آورده و در ‌‌نهایت سیستم آموزش کشور نخبه پرور شود و در سایه آن، هزار و یک حسن برای جامعه به ارمغان بیاید؛ اما در عمل می‌بینیم که بیشتر معلمان، به ویژه در مقاطع پایین‌تر مانند ابتدایی، ‌هشت در گرو نه دارند و اگر از محل دیگری کسب درآمد نکنند، عملا گذران روزمره هم برایشان دشوار خواهد بود.

سال‌هاست ‌تا فصل تعطیلات تابستانی از راه می‌رسد، به معلمان در پنهان و آشکار زنهار می‌زنیم که خوش به حالشان، چون از تعطیلات برخوردارند؛ اما یادمان می‌رود که اگر ایشان راضی به کار و کسب درآمد باشند، آیا گزینه‌ای پیش روی دارند یا خیر؟! شاید اگر از ایشان بپرسیم، خیلی‌‌هایشان دوست دارند ‌به مانند برخی کارمندان لشکری و کشوری تعطیل نباشند اما حقوق مشابه دریافت کنند.

گویی فراموش کرده‌ایم که بر پایه قانون اساسی، تحصیل باید رایگان باشد ـ که البته صد در صد این گونه هم نیست ـ نه معلمی و آموزگاری؛ البته رایگان نیست اما چه بسا در قیاس با سهمی که باید در اختیار این قشر قرار گیرد، بتوان حقوق چند معلم را از آن یکی از ایشان دانست و از کارِ رایگان مابقی بهره برد.

اینجاست که رنج مشکلات اقتصادی، نبود مسکن و ... به مرور کاری می‌کند که حتی فردی که با عشق به معلمی روی آورده، درگیر روزمره‌های دردناکی شود که تنها راه درمان آن، یافتن شغل دوم است، و به مرور این روند تا آنجا ‌پیش می‌رود که در شغل اول ساعت‌ها زود به زود کنترل می‌شوند تا زمان مقرر به پایان رسیده و بازنشستگی ساعاتی نزدیک‌تر شود.

بسیار روشن است که شاید این اتفاق ‌همه گیر نبوده و برای برخی معلمان رخ ندهد اما حتما خواهید پذیرفت که متأسفانه واقعیت تلخ تدریس با چهره درهم ریخته در تمامی سطوح آموزشی به روشنی به چشم می‌خورد و ملاک محبوبیت معلمان کمتر بذله گویی و چهره بشاش ایشان است و بیشتر به تساهل و تسامح ایشان با دانش آموزان ارتباط پیدا می‌کند.

این رخداد نامطلوب تا آنجا ‌پیش رفته که تبدیل به روند شده و تقریبا از معلمی تنها شغلی حرفه‌ای به جا مانده که مقتضیات خاص خود را دارد و سخت است با معیارهای والایی که ما از این پیشه در ذهن داریم تطبیقش دهیم. این را می‌شود از نشانه‌ها و نمادهای تبریک روز معلم هم دریافت.



اینجاست که شاخه‌های گل دانش آموزان، سفره‌های خریداری شده با پول‌های اندک ایشان (که کارکرد رومیزی پیدا می‌کرد)، خودکار و خودنویس و لوازم التحریری که تحفه می‌شدند، پارچه، روسری و قماشی از این دست که بیشتر به معلمان خانم می‌رسیدند و هدایایی از این دست، جایشان را به پول‌های درون پاکت و حتی کارت‌های الکترونیک بانکی داده‌اند که‌ گاه مزین به شعار «معلم عزیز روزت مبارک!» هم هستند؛ اما در خوش بینانه‌ترین حالت، دانش آموزان را به پول دادن و معلمان را به پول گرفتن سوق می‌دهند و احتمالا عارضه‌های بسیار دیگری به همراه خواهند داشت؛ بماند که هیچ صمیمیتی در پشتشان نهفته نیست!

با این تفاسیر، شاید بد نباشد به قیاس روز معلم دهه گذشته به نسبت حال رفته، حدس بزنیم ‌با این راهی که در پیش گرفته‌ایم، دهه آینده روز معلمی باقی مانده است یا خیر؟ نقش ما در این میان چیست؟ آیا باید منتظر باشیم مسئولان تدبیری بیندیشند یا می‌توانیم با دادن هدایای غیر مادی (در جایگاه خانواده دانش آموز) و نپذیرفتن هدایای مادی (در جایگاه معلم)، نقشی هر چند کوچک در جلوگیری از شکستن حرمت معلمان و معلمی داشته باشیم؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴۹
انتشار یافته: ۱۲۴
من فوق لیسانس مکانیک و معلم هنرستان هستم که در سال 1389 استخدام شدم
در این 3 سالی که روز معلم رو تجربه کردم فقط چند پیامک تبریک نصیبم شد و دیگر هیچ
و اینکه روزی در مدرسه مدیر هنرستان گفت ما نمی توانیم برای روز معلم به 50 تا همکارمان یک ناهار بدهیم
و از طرف مسولان هم که ...
دلم برای خودم و معلمای خودم سوخت
پاسخ ها
ارسلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
آقا حالا می خوای فوق لیسانست رو به رخ بقیه بکشی ؟والله کادو فقط مختص دبستانه نه راهنمایی و دبیرستان .من نه کادو میخوام نه حقوق فراوان فقط میخوام حرمت معلم ها حفظ بشه .متسافانه دانش آموزا دیگه حرمت نگه نمی دارن چه برسه به مردم عادی
با تقديم احترام و تبريك به محضر تمامي معلمان عزيز.
بايد بگويم كه حقوق معلمان نسبت به ساير كارمندان دولت نه تنها كم نيست بلكه از برخي وزارتخانه ها و سازمانها بيشتر هم هست. كافيه كه يك نگاه منصفانه به ته حكم و فيش حقوقي يك معلم با يك كارمند وزارت ارشاد يا بهداشت و يا شهرداري و دارايي و ... بندازيم البته به شرط سابقه كاري و مدرك برابر!! خواهيد ديد كه تفاوت زيادي نيست تازه برخي موارد بيشتر هم هست. اما اگر ميخاين آموزش پرورش رو با وزارت نفت مقايسه كنيد بحثش جداست. هيچ سازماني به پاي نفت نخواهد رسيد و اين تبعيض تا ابد به لطف مقامات وجود خواهد داشت. البته سختي كار بايد حتما لحاظ بشه و بايد قبول كرد برخي سازمانها و وزارتخانه هاي تخصصي بعلت سختي كار بايد حقوق بيشتري پرداخت كنند. اما اين همه تفاوت و اختلاف ناعادلانه است.
والسلام...
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
دوست عزیز بلکه از نظر حکم شاید از شما کمتر باشه اما از لحاظ مزایایی که خارج از حکم می گیرید چی؟
حميد
| Switzerland |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بابا بخدا صنعت نفت هم خبري نيست معمولا كساني كه در مورد حقوق نفتي ها نظر ميدن هيچ ديدي نسبت به خطرات و شرايط كاري آن ندارند . توضيح دادن هم براشون فايده اي نداره . حقوق نفتي ها در قبال كاري كه انجام ميدن نسبت به اون هايي كه تو ادارات مختلف با چند تا كاغذ جابجا كردن ساعت شونو ميگذرونند كم هم هست .
مینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
خدا اون فیشی که شما دیدی مال معلم نبوده
احتمالا مدیر و معاونین مدارس و کارمندان ادارات آموزش و پرورش بودن
من دبیر با فوق لیسانس و 20 سال سابقه یک میلیون جقوقمه و یکی از آشناهامون با مدرک کاردانی و سمت معاونت مدرسه و سابقه کمی بیشتر یک و سیصد!
هر وقت هم افزایشی اعمال میشه بیشتر از اون که به معلم برسه بیشتر شامل حال افراد دفتر نشین و اداره نشین میشه! همه استرس و فشار روانی سر و کله زدن با بچه های این دور زمونه مال معلمه خیلی از دوستاز من دارن با 20 و 25 سال سابقه خودشون رو بازنشست میکنن از بس که از نظر روحی روانی فرسوده شدن و دیگه تحمل ندارن 5 سال و ده سال دیگه کار کنن به حقوق بازنشستگی کمتر رضایت دادن
خود شما بچه ات نیم ساعت شیطونی کنه کلافه میشی از دستش پس اینقدر بی انصاف نباشیدو اینقدر هی تکرار نکنید معلما وضعشون خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
الکی منفی ندین
راس میگه
یه پرستار با ماهی 12 شب شیفت شب و 150 ساعت اضافه کاری میگیره 900 تومن
تازه عید و 13بدر و تابستون هم سرکاره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
زرشک طلایی نظرات مال شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بهزاد خان
نمی دونم از روی چه ادله ای چنین استدلال می کنی؟
من معلمم. معلم روستا و هر روز 10 تا 15 هزار هزینه رفت و آمدم هست. خودت بگیر و ....
از طرف دیگه؛ اداراتی که نام بردی همه شون شاید زیر حکم برابر ویا حتی کمتری داشته باشند ولی ریافتی چی؟؟؟؟؟
بربختی ما اونجاس که دریافتی هامون همون زیر حکممونه.
رحمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
فرزندان نمونه کارمندان درصورت که معدل بالا داشته باشند از دستگاه مربوطه پاداش می گیرند و لی فرزندان فرهنگی اینگونه مزایارا ندارند
شما بن می گیرید اضافه کار درهرماه معادل 100ساعت می گیریددر مدرسه اضافه کار نداریم
شما کارمندان فوق العاده دریافتی دارید ولی معلمان چنین مزایایی ندارند
می توانید حق ماموریت بگیرید و حتما هم می گیریر ولی هیچ معلمی در مدارس حق ماموریت ندارد حتی اگر به مناطق جنوب دانش آموزان را ببرند
فروشگاه های تعاون و رفاه دارید با دریافت کالا های اقساطی ولی فروشگاه های فرهنگیان از مغازه ها هم گرانتر جنس به معلمان می دهند
معلمی که در روستا ها تدریس می کند نه شغل دوم دارد نه در آمدی برای پس انداز جهت گرفتن خانه
وحالا ای معلم روزت مبارک؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
عزیز . اساسا شان معلمی برابری با هیچ شغل دیگه نمیکنه . مساله بعدی حساسیت و اهمیت تعلیم و تربیت هست که نیاز به آرامش روحی رو برای معلم واجب میکنه .
دقت نظر بیشتری داشته باشید .
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
دوست عزیز اولا کارمندان ومهندسین نفت رو چرا با معلم مقایسه میکنی . شرایط کاردو هفته تو بیابون با مواد شیمیایی. ودور از خانواده رودرطول سال تصور بکن
معلم مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
لطفا منصف باشید
به غیر از آموزش پرورش همه سازمان ها خانه سازمانی و وام های کم بهره و ارزاق و چندین نوع کمک و اضافه حقوق دارند.
ناشناس
| - |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
دوست عزیز ؛نترس حقوق تو را کم نمی کنند که به معلمان بدهند کمی انصاف داشته باش
من یک کارمند دریک سازمان دولتی هستم حاضرم شغلم را با یک معلم عوض کنم.
اینقدر خواهشا تو سر معلما نزنید.
حکم حقوقی یک معلم الان دو برابر من و همکاران من است در حالی که نصف سال را تعطیل هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
واقعا درست میگی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
اگر بعد از سی سال سر و صدای بچه ها در گوش خود بیماری روحی نگرفتی ، قبول.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
یک کاری کن. 20 تا بچه هم سن رو یه جا جمع کن و فقط سعی کن ساکتشون کنی.تدریس کردن هم پیشکش.ببین میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
شما فیش اضافه کاری داری اما معلم بیچاره نمی دونه اضافه کاری چی چی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
منم موافقم اگر حقوق معلمی کم پس چرا سالیانه همه زور می زنند تو آموزش پرورش استخدام شوند.؟! والله تمام فک و فامیل فرهنگی ما وضعشان از من بهتر است که صبح تا شب کار می کنم
مهرعلي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
اي كاش معلم بودي و درد معلمان را مي دانستي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بیچاره معلما...... مادر خودم معلمه واقعا شکسته شدن بعد این همه سال تدریس..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
من 23 ساله که معلم هستم هنوز مستاجرم !
رعیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
تو اگه هر روز مجبور باشی با ماشین شخصی خودت و به خرج خودت هر روز دویست کیلو متر رانندگی کنی و هیچ مزایایی برای خودت و وسیله ی شخصی نگیری انوقت نمی گفتی ارزوی معلمی داری یا یک روز می اومدی سر کلاس انوقت خودت مثل خیلی افراد دیگر که اومدن پشیمان می شدی
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
2 برابر
اخوی کجا کار می کنی شما!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
یک مقدار به خودمان هم باید انتقاد کنیم. چرا به اینجا رسیده ایم که هر کس (معلم، کارمند و ...)سعی می کند کار دیگران را بی ارزش تر از کار خود نشان دهد؟ ارزش واقعی اخلاص برای خداست که می ماند، ضمن اینکه باید مسئولین به مشکلات معیشتی همه اقشار رسیدگی کنند که کار به اینجا نرسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
من خودم معلمم
شغل معلمی از درون خودمون را کشته و از بیرون مردم را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
فقط یک روز دوست عزیز برو وتوکلاس با این بچه های اموزه سروکله بزن و کنترلشون کن.اونوقت نظرت شنیدنیه
واقعا حرف دل خیلی از معلم ها را زدید.. در حال حاضر بیش از 99 درصد معلمان شغل دوم دارند چرا که با حقوق 500 تا 600 هزارتومانی قادر به اداره خود و خانواده نیستند.. واقعا واقعا خیلی زشت است که یک معلم مجبور باشد سر کلاس با تلفن همراه خود در رابطه با مسائل شغل دوم خود صحبت کند ولی خب چاره ای نیست زندگی خرج دارد و خیلی سختی دارد ... من از طرف چنین معلم‌هایی از دانش آموزان عذرخواهی می‌کنم و امیدورام مسئولان هر چه زودتر به معیشت معلمان بیشتر برسند شاید بسیاری از مشکلات جامعه امروزین به خاطر بی توجهی به معلمان دیروز باشد که انها هم به علت مشغله های معیشتی خود فرصت بهتر فکر کردن و یاد دادن خیلی چیزها را به جوانان امروز نداشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بله معلمان مرد با این حقوق شاید مشکل داشته باشند ولی معلمان زنی که مخصوصا سرپرست خانوار نیستند این حقوق و مزا یا کفایت میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
کی شغل دوم و سوم نداره!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
به خاطر اینکه اینقدر وقت اضافه دارند که به کارایی دیگه هم میرسن!! ما چی؟؟!!
معلم عزیزم روزت مبارک
پاسخ ها
کیارش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
اخه ادم حسابی کجای دنیا به تبریک گفتن منفی میدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو گینه بیسایو هم این کارو نمیکنن ..........
من در جايگاه معلم .شرمنده زن و فرزندم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
وقت آزاد كه معلما زياد دارن .... شغل دوم راه حلشه.....
مادر عزیزم
تو سالها به من آموختی زندگی کردن را و من هیج وقت نتوانستم جبران کنم محبت های تو را
خوشحالم از اینکه دانش آموزانت که مثل فرزندان تو هستن هر کدام به نحوی جبران کنند محبت تو را

چگونه محبت مادری که هم معلم بود و هم مادر می شود جبران کرد
اي كاش من هم يك معلم بودم
من كارمند وزارت بهداشتم بااينكه كل ايام سال را ميبايست در محل كارخود باشم حكم حقوقيم از معلمان كمتر است
پاسخ ها
رحمان*
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
شما می توانید درسال یک ماه به مرخصی بروید
یا 15روز آنرا به حساب بازنشتگی بگذارید
در مقام یک هنرآموز برق که 13 سال برقکار صنعتی و ساختمان در شاخه کاردانش تربیت کرده و تحویل جامعه داده ام نیازی به قدردانی نه هنرجویان و نه اولیای آنان ونه آن کارمندی که مطمینا خود روزی نیمکت نشین کلاس درس ومدرسه بوده واگر کمی قدرددان زحمت معلمانش بود صرفا به خاطر تعطیلات تابستان و...آرزو نمیکرد که کاش من هم یک معلم بودم.خوب است دوست عزیز کارمند بداند که اینجانب با لیسانس برق قدرت در کارگاه برق هم هنرآموزم ,هم استادکار و هم انباردار آنهم با 15 دانش آموز.به شغلم افتخار میکنم.خسته نیستم و فقط خواست و آرزویم تعالی و پیشرفت دانش آموزنم در یادگیری مهارتشان است.
پاسخ ها
دانش آموز 10 سال پیش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
من نوکرتم به خدا. باعث افتخاری شما. دستای همه معلم ها رو می بوسم.
این هدیه ها فقط نصیب معلمای ابتدایی میشه.بچه های دبیرستان که نه احترامی برا معلم قایلند نه میتونند واسه چندین معلم هدیه بخرند.
حکم حقوقی معلم کم نیست، ولی همه می دونن با حقوق هیچ کس به جایی نرسیده، این مزایاست که می تونه آدمو صاحب زندگی کنه. ولی من چند ساله که در آ.پ استخدام شدم حتی کوچکترین و حتی کوچکترین چیزی علاوه بر حقوق به من ندادند.
در حالیکه ارگانهای دیگه از وام مسکن و خودرو و ازدواج و کمک هزینه و طرح اتکا و زمین و ... بهره مندن، من به شخصه حاضرم هر جایی دیگه ای کارمند باشم به جز دبیری.
تو که خودت اول کاسه گدایی برای معلما برداشتی و گفتی محرومند. اونوقت مردم پول بدن بده؟
معلم با مدرک لیسانس سال اول چه قدر حقوق میگیره با پنج سال سابقه کار چقدر با ده سال چقدر؟
یک پرستار در همین شرایط چقدر
یک افسر پلیس راهنمایی چقدر؟
یک کارمند دفتری وزارتخانه صنایع چقدر؟
این ها را ذکر کن تا ببینیم باید برای کی گریه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
ارزش معلمی از این شغل ها بیشتره چون همینا توسط معلم ها تربیت میشن
شمایی که می گویید معلما نصف سال را تعطیلند خود شما می توانید روزی دو ساعت مفید به فرزندت درس بدهی . من معلم با 21سال سابه تو پایه اوا ابتدایی با 42دانش آموز سر کله می زنم تا بتواند یک کلمه یاد بگیرد ما روزی 5ساعت با بچه ها کار میکنیم و خدا رو هم شکر می کنیم شما چی هر روز از پشت میزت در می روی و سر از شغل دومت سر در می آوری باز هم حرفی داری
با سلام و تبریک روز معلم و روز کارگر و روز مادر
اون برادری که گفته فیش حقوقی معلمان از فیش حقوقی ما بیشتر است راست گفته فقط نگفته که اضافه کار،کارانه،حق مسکن و هزاران هزار مزایای دیگر اونها تو فیششون نمیاد برا همین از فیش معلم کمتر میشه فیش ایشون.کارمندی که روزانه 20 دقیقه کار مفید انجام می دهد ماهی به اندازه حقوق معلم اضافه کار و کارانه می گیرد از اون گذشته اینکه معلم هر روز با 50 60 تا بچه که شما از عهده یکیش تو خونه بر نمی ایید سر و کله می زنه مگه با کار تو کارمند یکیه که از هر 5 تاتون 4 تاتون پول مفت می گیرین.
من معلم نیستم ولی این رو می دونم هرچی می کشیم از کم توجهی به قسمت آموزش و بخصوص معلم هاست. هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمان رشد نخواهد کرد. اون عزیزی که گفتند معلم ها حقوقشون فرقی با بقیه نمی کنه بدونن شاید در ظاهر تفاوت زیادی تو حقوق نباشه ولی معلم ها فقط این حقوق رو دارند ولی مشاغل دیگه کلی وام و خونه و کارت خوراک و اردو و ... دارن. من خودم شاهدم که معلم ها هیچ چیز جز حقوق ندارن در حالی که بعضی شغل ها فقط مزایاشون اندازه حقوق معلم هاست. تازه این در حالی هست که باید حقوق معلم از تمام کارمن ها بالاتر باشه چرا که تحصیل کرده ترین قشر کارمند معلمین هستند...
کشور با این روش پیشرفتی نخواهد کرد.
در کشورهای پیشرفته شغل معلمی از بالاترین اعتبار برخوردار است وحقوق آنها حدود 6یا 7 هزار دلار است ما که دویست دلار حقوق می گیریم چه باید بکنیم مقایسه با خودمان کنیم من یک معلم با مردک دکتری در آموزش و پرورش هستم با حقوق ماهی یک ملیون و چهارصد هزار ودریافتی حدود یک ملیون تومان در حالی که با همین مدرک در آموزش عالی حدود 4ملیون به بالا این عدالت است ما از یک دانشگاه مدرک گرفتیم در یک کشور استخدام هستیم چرا ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
عزيزم، من استاديار دانشگاه دولتي هستم و حقوقم يك ميليون و هشتصد و نوده. چهار ميليون مال استاد تمام هايي با سابقه ي بسيار بالا هست نه همه ي اعضاي هيئت علمي...
من هم در هنرستان معلم کامپیوتر هستم در سال قبل ازبین سی معلم فقط به دبیر عربی یک کتاب داده بودند و ما کارت هدیه و... ندیدیم و هنرستان ما که به گفته مدیرش پول ندارد که به دانش آموزان خوابگاهی ناهار و شام دهد صبح ها به معلم ها پنیر می داد که آنهم قطع شد
از مثبت و منفی ها مشخص شد که بیشتر مخاطبان تابناک معلم ها هستند. به نظر من هم حقوق معلم ها به نسبت میزان حضوری که در سال دارند نسبت به سایر مشاغل بیشتره.
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
همه معلم نیستند ،همه هوادار معلم هستندچون همه میدانند که معلمی شغل انبیاست...........
ديروز مادري به اتفاق دخترش به مغازه ام آمده بودند ويك هديه 2هزار توماني مي خواستند براي روز معلم
خیلی‌‌هایشان دوست دارند ‌به مانند برخی کارمندان لشکری و کشوری تعطیل نباشند اما حقوق مشابه دریافت کنند.به عنوان یه معلم موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
آموزش مقوله جداست. در تمام دنیا بیشترین بودجه برای آموزش و پژوهش در نظر گرفته می شه. مثلا اساتید ساعت کارشون هفته ای 10 ساعته وحقوقشون سه برابر فرهنگی هاست. چون باید بقیه ساعاتشون رو صرف مطالعه و بروز کردن معلوماتشون کنن وگرنه در این عصر انفجار اطلاعات و رشد سریع علم از قافله عقب می مونن و نمی تونن مفید باشن. معلما هم همینطور. باید در ساعاتی که ظاهرا کمتر از دیگران کار می کنن دانسته هاشونو افزایش بدن تا در مقابل دانش آموزان خوبی پرورش بدن. که در سالهای اخیر همینطور هم شده. معلما وقت کشته ندارن. یا در کلاس درس می دن یا در ساعات بیکاری به صورت پنهان ازشون کار می کشن. مثلا باید به طرح سؤالات فرادانشی دقیق که خودش متوسط 5 ساعت از روز رو می تونه اشغال کنه مبادرت کنن و یا اصلاح اوراق کنن. و نیز تهیه اسلاید برای استفاده در مدارس هوشمند و شرکت در مسابقات مختلف که به نوعی اجباری است چون شرکت نکردن محرومیت امتیازی داره و... را می تونین به لیست کارهاش اضافه کنین. همینطور فرم های خلق الساعه که می ریزن سرش و می خوان اونو پر کنن و اگه نکنن حتما از ارزشیابی اش کم می شه. تازه هر سال هم یه بندهایی به ارزشیابی اش اضافه می شه که اگه نتونه نمره اشو کسب کنه ارتقاء حقوق و طبقه اش با مشکل مواجه می شه. و هیچ کدام از مشاغل دیگه اینقدر مکافات ندارن. پس قبول کنید که معلم به اندازه زحمتش هرگز حق ازحمه نمی گیره و همه بهش مدیونن. هر کس هم با این اوصاف حاضره شغلش رو با معلم معاوضه کنه بسم الله.
کسانی که میگویند حقوق معلمی زیاد و تعطیلی هم زیاد دارن
به این نکته توجه کردن که شما برای نگه داری و کنترل یک فرزندتان در خانه به همراه همسرتان با مشکل مواجه می شوید ولی یک معلم حداقل با 30 دانش آموز در یک کلاس کنار می آید ؟؟؟؟؟
بعنوان یک معلم میگویم خیلی وقتها اولیا می آیند و میگویند ما بچه را به مدرسه میفرستیم تا چند ساعت از خانه دور باشد.
ای کاش درک میکردید که معلمی واقعا از مشاغل سخت است
انصاف هم چیز خوبیه
پاسخ ها
يك پرستار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
شما هم اگر تونستيد يك شب در يك بخش با 30 بيمار نالان را تاصبح بي خوابي بكشي اون وقت بگو بقه مشاغل سخت نيستند. متاسفانه ما تو ايران فقط خودمان را ميبينم و بس.
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
واقعا شغل سختیه. من الان تو کلاس اول ابتدایی 38 دانش آموز دارم که هر زنگ 15 دقیقه فقط ساکت کردنشون طول میکشه.ماه اول و دوم برام خیلی سخت گذشت چون بچه ها دوزبانه هستن و فارسی بلد نبودن و چند هفته فقط طول کشید تا درست گرفتن مداد رو یادبگیرن.
بعضیا میگن حقوق معلمی نسبت به خیلی از شغلای دولتی بیشتره.... آره خوب شاید درست بگن ولی بزار چند تا نکته این وسط بگم
1-من و خیلی دیگه از معلما مجبوریم مسافت زیادی رو طی کنیم تا به مدرسه محل خدمتمون برسیم و هزینه ایاب و ذهاب هم به گردن خودمونه (من خودم80 کیلومتر رو میرم)
2- داستان سر حساس بودن بعضی از شغلاس (با احترام به همه شغلا)هر خونواده ای بچه داره هر بچه ای 5 ساعت از عمرش رو روزانه بیاد مدرسه حالابا صربش توی 12 سال که بطور متوسط تحصیلات طول میکشه ببین چه عددی از توش در میاد چه خوب میشد تو این 5 ساعت معلم با ذهنی آروم و خیال آسوده بیاد سر کلاس نه با ذهنی مشغول قسط و سر برج و......
3-اما در باره تعطیلات تابستون چقدر سختمه هر روز خونه باشم و بچم بگه بریم مسافرت ولی من نداشته باشم ببرمش
معلمین عزیز توجه کنند هیچ وقت خودتان را با کارمند شرکت نفت که در جنوب و مناطق نفت خیز با شرایط بد اب و هوایی و سختی کار و مضرات مواد شیمیایی و پتروشیمی و الودگی های زیست محیطی که هست و خواهد بود هرگز مقایسه نکنید کارمند شرکت نفت حقشه که حقوقش بالاتر باشه که الان به این کارمندا هم حقوق نمیدن شما حقوق کارمندان حاشیه خلیج فارس را سرچ کنید ببینید چرا معلمین خودشان را با شرکت نفتی مقایسه می کنند بابا شما کارتان راحت است اخه انصاف هم خوب چیزیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
باشه قبول
آیا معلمانی که در همان مناطق جنوب کار میکنند هم به اندازه کارمندان شرکت نفت حقوق دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
آلودگی های صوتی و شیمیایی سر کلاس های درس کمتر از اون جاها نیست . انصاف داشته باش. از خودت یادت بیاد !!!
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
این در مورد بعضی از کارمندان شرکت نفت صادقه
و می شه برای نیروی انتظامی هم مثال زد که جونش و تو دستش میگیره و لب مرز با اشرار مبارزه می کنه
می شه برای معلمی مثال زد که به دورترین محلات کشور می ره
می شه برای معلمی مثال زد که سعی در اصلاح دانش آموزانی داره که شما با دیدن آنها راهتان را کج می کنید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
کارمو باهات عوض می کنم. راحتی در کار نیست مگر همراه بی وجدانی باشه. منتها هر کاری سختی خودشو داره. قابل توجه شما باشه که معلمی در دنیا جزو کارهای سخت شناخته شده.
دريافتي ملاك حقوق مي باشد نه حكم.حكم من معلم 700 تومان اما 590 تومان مي گيرم(با 25 درصد سال 92). اما حكم يك كارمند شايد 500 تومان باشد اما دريافتيش مطمينا بيشتر خواهد بود.درضمن براي دوستاني كه مي گن معلم نصف سال تعطيل مي گم.معلم در نصف سال كه ميره سر كلاس 6 ساعتش هم كار مي كند اما ساعت مفيد كار ادارات در ايران چند است؟آخرين امار روزي نيم ساعت بود اگر جديدتر داشتيد اعلام كنيد.
آقایی که در مورد حقوق کارمندان وزارت نفت صحبت کردی. من کارمند نفت هستم و در جزیره خارک به صورت اقماری کار میکنم .کاش اینجا بودی و بعد درمورد تبعیض صحبت میکردی. باتوجه به خطر وسختی کار حق کارمندان شرکت نفت باید حتی افزایش یابد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
می خوای حقوق منم قطع کنن بدن به تو تا راضی شی؟!
حقوق يك ليسانس پرستار با 44 ساعت كار موظف هفتگي بدون عيد و عزا و تعطيلي برابر يا كمتر از يك معلم مي باشد
پاسخ ها
ali (پرستار) اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
شما كه منفي داديد لطفا يك شب بيايد در بيمارستان شيفت بديد ببينم صبح نشد نمي گين قربون معلمي؟
من معلم هنرستان هستم تو این سال نحصیلی اینقدر سختی کشیدم که خدا میدونه متأسفانه کسی هم قدر شناس نیست مخصوصا دانش آموزانی هنرستان های کار دانش که
قابل توجه کسانی که می گویند معلمان نصف سال تعطیلند اگرمانصف سال تعطیل هستیم ولی اون نصفه که سرکارهستیم تمامش کار مفید است یعنی ازلحظه ای که می رویم وتا بر می گردیم درس می دهیم وتلاش می کنیم ولی شما که ادعا می کنید کل سال سرکارهستید در هر روز آن چقدرکارمفید می کنید وچقدر آن به صرف صبحانه ومرخصی روزانه وغیره می گذرد اگه واقعی حساب کنید شماثلث یکسال هم کارمفید نمی کنیدآمار کارمفید رو که همیشه اعلام میشه حتما تاحالاشنیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
کاملا موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
زنگهای تفریح + پنجشنبه ها + ایام امتحانات + ایام عید+ فصل تابستان برابر است با نصف سال ؟
باسلام وتبریک به مناسبت هفته معلم بنده به عنوان یک فرهنگی تشکر وسپاس یک خانواده که از صمیم دل انجام می پذیرد را برهرچیزدیگری ترجیح می دهم اما در روایتی از سالار شهیدان( هنگامی که فرزندش ازمعلم قرآن علم آموخته بود گفت اگردهان این معلم از طلا هم پرشودهم کم است )مافرهنگیان نیازی به هدیه های مادی نداریم زیرا هدیه های بزرگتر ازباریتعالی دریافت خواهیم کرد.تابه روی دستهایم تاول است/بهترین عشقم کلاس او ل است/آنکه شبهای مرا مهتاب داد /روز اول گفت بابا آب داد
مسائل مادی به کنار. فقط لحظه ای چهره معلم کلاس اولمان را به ذهن بیاریم .
روز معلم را به همه معلمان عزیز تبریک می گویم.
معلم هستم با سابقه 20 ساله در هنرستان و درهمه حال خداوند را شکر می کنم حدود 250 نفر از شاگردانم را می شناسم که مدارج عالی علمی را با موفقیت تمام سپری کرده اند و حتی در المپیادهای علمی و مهارتی نیز دارای رتبه های تراز اول میباشند و هم اکنون نیز با انها رابطه بسیار گرمی دارم و موفقیت آنها را برای خود عیدی بزرگی می دانم توفیق همگان را خواستارم والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
متاسفانه از بالا تا پایین نظرات فقط معلما روز خودشونو به خودشون تبریک گفتن!! این نشون می ده ما مردم ایران چقدر نسبت به همدیگر مهربانیم!!! اگر کسی در زندگی اش قدرشناس نباشه به هیچ جا نمی رسه. همه مردم هم از زیر دست معلما و تربیت و تعلیم اونا به همه جایی رسیدن. ولی کمتر کسی قدر شناس است.
معلم تو وقت آزادش یا باید برگه امتحانی تصحیح کنه یا مطالعه کنه یا مسافرکشی ...
سلام
من یک معلم هستم تو یکی از روستاها هر روز ساعت 5 صبح از خونه میام بیرون و 3 میرسم خونه
مسیر سخت و خسته کننده است اما کادوهای روز معلم خستگی رو ار تن من و تمام همکارانم در آورد
کارتهای دست نویس با جمله معلم عزیز من دوستت دارم . انواع و اقسام شامپو
و بسته های آبنبات میوه ای
واقعا دوستشون دارم
عزیزان دقت داشته باشند که هرکس سعی می کند تا بچه هایش موفق شود به عبارتی هرکس گرانبهاترین دارایی اش که فرزند دلبندش می باشد، بعد از خدا به دست معلم می سپارد تا از او علم، ادب و مهارت زندگی یاد بگیرد، حال اگر شرایط مهیا نباشد معلم نخواهد توانست وظیفه اش را دست انجام دهد و اینجا بیشتر از معلم ما بقیه جامعه آسیب می بینیم.
بد نیست کمی تامل کنیم.
سلام میخواستم بگم اگه یه کمی به وضع معیشتی فرهنگیان میرسیدن الان وضعیت جامعه این نبود معلمی که تمام فکرش مشغول مشکلات معیشتی اش است دیگه نمیتونه به تربیت شاگرداش خوب برسه پس هزینه های آموزش وپرورش هزینه نیست بلکه یه سرمایه گذاریه مطمئنه
همه اینها به کنار پس منه کارگر با 12 ساعت کار و 475 هزار تومن حقوق چی بگم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
عزیزم وقتی که من تا صبح درس میخوندم تا یه کاره ای بشم تو داشتی بازی میکردی پس این هم برات اضافه هستش...
من خودم یک معلمم. معلم فقط یک فیش حقوقی داره وتمام. اما بقیه کارمندان اضافه کار کارانه حق ایاب ذهاب و............. اینم بگم تا وقتی مسئله حقوقی معلمین حل نشه اصلا نباید توقع تحول در آموزش و پرورش را داشت. به همه انایی که به 3 ماه تابستون معلمین گیر میدم فقط ازشون میخوام هفته ای 2 ساعت برند سر یک کلاس 30 نفره دبیرستانی تا بفهمند جه خبره
با سلام به همه ي هم وطنان عزيز
لطفا معلمان( اين تربيت كننده گان ِعزيز ترين كسان شماكه فرزندانتان باشند) را به حال خود تنها رها كنيد و اگر مرهمي نيستيد نمك بر زخمشان نپاشيد . فقط انتظار نداشته باشيد با اين نگاهي كه به آن ها مي كنيد و فقط تعطيلاتشان را مي بينيد و بس . روزي فرزندانتان آينده ي خوبي داشته باشند .همين
کسانی که حقوق معلم را با کارکنان عملیاتی مناطق نفتخیز مقایسه می کنند واقعاً می توانند برای 5 دقیقه کنار یک توربین با آن صدای مهیب اش در واحد بهره برداری بایستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
برای 5 دقیقه تدریس و همزمان ساکت نگه داشتن 30 نفر دانش آموز سرزنده و پر انرژی دبیرستانی سر یک کلاس چطور؟
با سلام بنده تا به حال هیچ هدیه ای را از هیچ دانش آموزی قبول نکرده ودر آینده هم نخواهم کرد بهترین هدیه درس خواندن دانش آموز می باشد.در ضمن نوشته بالا شاید در مورد بعضی معامان صدق کند ولی بیشتر معلمان اینگونه هدیه بگیر نیستند
سلام دوست عزیز اگر می بینی وضعیت فرهنگی کشور بجای پیشرفت در حال عقب گرد است فقط بخاطر بی توجهی به قشر زحمت کش معلم است. راستی یک آمار بگیرید ببینید چند درصد معلمان بعد از باز نشستگی یا بکلی از کار افتاده اند و یا حداکثر 2-3 سال بعدش سکته آخر را می زنند.
من معلمی و تجربه کردم و حالا خبرنگار هستم. می گن خبرنگاری جزء مشاغل سختی هست که زود تر از 30 سال بازنشست می شی. اما قسم می خورم تمام روز هایی که در این شغل بودم به اندازه یک زنگ تدریس سخت نبوده. معلمی واقعا کار خیلی خیلی خیلی سختی هس. این قدر نگید که کاش معلم بودید. معلمی کار هر کسی نیست دوستان.
باسلام به همه عزیزان من معلمی هستم که تو یه هنرستان مشغول تدریس و علم آموزی به فرزندان این مرز وبوم هستم وبه شغلم احترام وارزش زیادی قائلم بچه هاروخیلی دوست دارم واز صمیم قلب برای تمام دانش آموزانم آرزوی موفقیت وسلامتی وبهروزی دارم
هرچند معلمی بدلیل مشغله های روحی و روانی که بدلیل تعدد دانش آموزان ومختلف بودن فضای فرهنگی ودرپاره ای موارد عدم قدر شناسی کار سختی است ولی ما معلمان باجان ودل این شغل را پذیرفته ایم وتا جایی که میتوانیم به دانش آموزانمان برای علم وادب آموزی خدمت میکنیم واین خدمت هرچند کوچک را وظیفه خود جهت اعتلای میهن عزیزمان میدانیم درپایان روز معلم را به تمام همکاران عزیزم تبریک عرض میکنم روزتان مبارک
21 سال پیش 11 اردیبهشت ماه معلم ما در راه رفتن به مدرسه تصادف کرد و در روز معلم بخاک سپرده شد از ان روز تا کنون هر شب یک فاتحه برای ایشان و البته معلمان بعدی که به رحمت خدا رفتند می فرستم

همه چیز پول نیست همه چیز مدرک نیست شرافت انسانها هیچگاه فراموش نمیشود
بسم الله الرحمن الرحیم
روز معلّم و روز زن و روز کارگر رو به همه ی ایرانیان تبریک عرض می کنم
به همه ی ایرانیان زیرا همه ی ایران مدیون فداکاری های این سه قشرند
من به شخصه دست مادر که معلم هم بود و پدرم که کارگر محسوب می شود می بوسم و از عمق وجود به تمام مادران و معلمان و کارگران فداکار و زحمت کش ادای احترام می کنم.
دوستان این بحث بیهوده ی درامد ها را تمام کنید
چراکه با هیچ ثروتی نمی توان از این سه قشر قدر دانی کرد.
و هیچ درامدی برای زحمات ایشان کافی و مناسب نیست.
به فرموده ی حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)
من خود را بنده ی معلمانم می دانم
بحث بی انصافی ها و ناملایمت به همه ی اقشار و به خصوص فرهنگیان جامعه جایش اینجا نیست
و نگزارید این بحث تلخ شیرینی این روز را از بین ببرد
ما همین که بیادمان باشید و به ما احترام بگزارید راضی هستیم
و هیچ نمی خواهیم
و در اخر ضمن تشکر و قدردانی از همه عاجزانه از ان دوستانی که قصد بی ارزش کردن کار معلم یا برعکس دفاع از حقوق معلم داشتند ، این بحث را تمام کنند تا شخصیت ما بیش از این لکه دار نشده

ومن الله التوفبق
با عرض تبریک به همکاران گرامی مهم نیست قدر کار آدم ها رو بدونن یا نه مهم اینکه آقایانی که دارن در مورد فیش حقوقی صحبت می کنند نگاه هشون بسیار تنگ نظر انست چون همون کسی که داره صحبت می کنه دست توانای معلم راه رو بهش نشون داده تا سره رو از ناصره تشخیص بده پس ای دوستانی که جایگاه تون رامدیون معلماتون هستید این رسم تقدیر و تشکر از کسی که زندگی به انسان میده نیست و من می دونم همکار های من همشون خدا وکیلی از ته دل ناراحت این حرفها نمی شن یا علی
آخه چرا بدون اطلاع به وزارت نفت گیر میدین.میدونین شغل نفتی ها چقد سنگینه.کاش اون آقای معترض به وزارت نفت فقط یک دوره سر دکل های حفاری جنوب کشور بیا و ببینه شرایط کار چیه بعد از این نظرات بدون اطلاع تو اذهان عمومی بده...
سلام.چندسالیست معلم هستم.قبل از معلم شدنم چندسالی،نظامی بودم.پس به عنوان کسی سخن میگویم که تجربه شغل دیگری هم بجز معلمی را داشته ام.هرکاری سختی خودش را دارد.یکی بیشتر یکی کمتر.یکی به نوعی ودیگری به نوعی دیگر.درموردحقوق بایدبگو یم که شغلهای دولتی تفاوت چندانی بایکدیگرندارند(شغلهای خاص دولتی وبحث اضافه کار،پاداش،حق مدیریت و...بجای خودش)بااین تورم افسارگسیخته،100تومان 200تومان کمتر وبیشتر،چه دردری ازجماعت کارمند دوامیکند؟درباره سختی کارهم بگویم:آنهایی که میگویند معلمهانصف سال را تعطیلند،راست میگویند.معلمی تعطیلات خوبی دارد.ولی معلم کلاس اولی راتصورکنیدک،30کودک درکلاس خود دارد که حتی تاکنون برای چندلحظه نشستن دریکجا راتجربه نکرده اندونمیتوانندتحمل کنند.حال این معلم بایداینها راآرام نگه دارد.ازکلاس خارج نشوند.دعوانکنندو...دراخرخواندن ونوشتن به انها بیاموزد.آیاساده است؟وحال خداوکیلی کارمفیددربیشترادارات دولتی ماکه روزی حدود8ساعت سرکارمیروندچقدراست؟هرکاری سختی خودش رادارد.وقتی که نظامی بودم،یکی دوماه خانواده راترک میکردم وبه نقاط مرزی میرفتم.باکمترین امکانات.واقعا سخته.کارمندبانکی که صبح تاظهر باارقام واعدادمختلف سروکارداردهم کارسختی دارد.وبسیاری شغلهای دیگر.تاوقتی درون کاری واردنشده ایم ازمشکلات آن بیخبریم.ماایرانیها همیشه فکرمیکنیم که مرغ همسایه غازاست.درحال حاضر همه حقوق بگیران دولت،اعم از معلم وغیر معلم به فکر شب وروزشان برنج،روغن قند وچای و...هست.به فکرسیر کردن شکم اهل منزل.اینهامشکل حقوق بگیران است،نه اینکه معلم چند روز تعطیله یافلان کارمندچکارمیکنه.مشکل اینه که معلمی که بایدتمام انرژی وتوانشو بزاره برای تعلیم وتربیت کودکان،تمام فکرش دنبال خرجی اهل منزل است.مشکل اینه که کارمندی که بایدتمام حواسش دنبال انجام کارمردم باشه،همه ذهنش دنبال نرخ رلار وسکه هست.
به خدا قسم معلم هایی رو میشناسم که به دلیل مشکلات مالی دارن تو مزارع کشاورزی مثل یک کارگربه سختی کار میکنند تا از پس زندگی شون بر بیان.
روز معلم و روز کارگر خجسته باد
حقوق همه ما کارمندان کم است(همه میدانیم جز اونایی که باید کاری کنند).
شغل معلم تربیت و تدریس و تحقیق و پژوهش میباشد،که به غلط فقط سرکلاس رفتن رو شغل میگن.
معلم به ازای 24ساعت آموزش 24ساعت حقوق پژوهش باید دریافت کنه و این اصل قانون کارمعلم میباشد.
پس خواهش میکنم به احترام زحمات خانه و مدرسه معلمان ،اینقدر نگید کار نمی کنن.
با مدرک لیسانس و 13 سال سابقه و تدریس ریاضی،820هزار دریافت میکنم.
بازهم توکل و عشق به ایران و بچه ها باعث دلگرمیمان است و لا غیر
معلم در مناطق دور افتاده باید پول کرایه ی ایاب و ذهابش را از جیب خود بگذارد ولی خیلی از دیگر ارگان ها برای کارکنانشان خودشان سرویس میگیرند و هزینه ای را کارمندانشان متقبل نمی شوند! در صد بالایی از حقوق را باید در باب هزینه ی رفت و آمد خرج کنند .
اوضاع تحصیل هم سال به سال در این سالها سخت تر شده
معلمی شغل انباست انقدر با پول نسنجید.این دنیا هم تموم میشه میره
یادش به خیر
روز معلم ما چون خونوادم وضع مالی خوبی نداشت
گلدون هایی که داشتیم رو هر سال یه دونه میبردم به معلمم میدادم
پدرم دو سال است بازنشسته شده الان به مدت شش ماه که مبتلا به بیماری سرطان حنجره شده
که پزشکانم دلیلشو همان استفاده از گچ تخته سیاه میدونند که روی حنجره اثر گذاشته ، حالا ما موندیم با کلی خرج های سنگین درمانی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
الان وایت برد اومده
با سلام
روز معلم رو به همه ی همکاران بزرگوار و شریفم تبریک عرض می کنم.
برخی دیدگاه ها واقعا انسان رو ناراحت میکنه.به نظر من اصلا بحث بر سر معلم وغیر معلم معنی نداره.در مجموع همه داریم برای این سرزمین تلاش می کنیم و جز عده ای معدود که حقوق های آنچنانی می گیرند بقیه از حقوق مناسبی برخوردار نیستیم.
باور کنید یا نه بهترین هدیه برای یک معلم دیدن موفقیت دانش آموزانش است.
به امید موفقیت تمامی پسران و دختران سرزمینم و روزهای بهتر و بهتر برای تمام ایرانیان
با درود به همه ی کسانی که نوشته بالا را مطالعه کردند و نظر خود را بیان نموده اند .
یک پرسش از ضمیر روشن بین شما دارم با پاسخ آن به وجدان خود مراجعه کنید و داوریتان با انصاف وعدل خویش بسنجید.
اگر مراسم شادی در پیش رو داشته باشید و بخواهید مهمان های گرامیتان را به صرف شام یا ناهار دعوت کنید آیا مواد لازم برای شام یا ناهار را به آشپزی نا کارامد با هزینه ی کم می سپارید یا اینکه ان مواد را به آشپزی کاردان با دست مزد گران تر ؟
فرزندان ما سرمایه ها وامید ها ی ما هستند چه زیباست که بپذیریم که برای رشد وبالندگی آنهانخبگان و شایسته ترین افراد جامه را بادست مزد درخور و شایسته استخدام کنیم تا موجبات پیشرفت آینده و کشورمان را بوجود آوریم . این که در نظرات بالا بیان شد که خیلی از افراد جامعه ما خواهان کار در آموزش و پرورش هستند آیا از دسوزان ارتقا علم و دانش و فرهنگ کشور هسند یا به دلیل نداشتن شغل یا حقوق و مزایای کم متقاضی آمدن به آموزش و پرورش هستند ؟ به نظر بنده حقیر حقوق و مزایای زیاد به نخبگان و دلسوزان این مرز بوم نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بسیار گران بهایی است که نتیجه و ثمرش به دانش آموختگان و در کل به جامعه خواهد رسید. با دید باز و بزرگ به آینده در خطر فرهنگی کشور بنگرید .
درود بر معلم های واقعی و زحمتکش دستشان را میبوسم
واقعیت این است که در این مملکت اکثرا از شغل و درامد خود راضی نیستند.
مقایسه کردن شغل معلمی با سایر مشاغل صحیح نیست.اگر معلم عاشق نباشد حتی نمی تواند یک ساعت کلاس درس ان هم با این دانش اموزان راتحمل کند.من با بیست سال سابقه تدریس در مقطع متوسط این وضعیت را هر روز لمس میکنم.اگر برخی معلم را به شمعی فروزان و هدایتگر توصیف میکنندشاید ندانند که که معلم از درون میسوزد تا بتواند نور دهد.خواهشم از دوستان این است حداقل در این ایام کمتر نمک بر جسم و روان رنجور ما بپاشند.
معلم عزیزم جناب آقای منصور شکاری:
روزت مبارک.تا عمر دارم از یادم نمی ری.
(ناصر مست چمن دانش آموزسوم ابتدایی مدرسه شهادت سال 1367)
بافوق لیسانس و42سال سابقه خدمت آموزشی -بااحتساب25درصدامسال-حقوقم به1160000تومان رسیده است.حساب کنیدبااین مختصرچگونه می توان ازشرمندگی همسر،فرزندان،عروسها،دامادهاونوه ها(بقیه -خواهران،برادران،پدر،مادروسایرین -پیشکش)بیرون آمد.دلم برای خودم وهمه ی همکارانی که باعشق به این حرفه روی آورده اندمی سوزد.خداکندتازمان مرگ به هیچ دردی گرفتارنشویم.چون ...بماند!!!تنهادلخوشیمان همین است که شایدخدای بزرگ این دلسوزی وعشق به تعلیم وتعلم راازمابپذیردوماراموردلطف خودقراردهد.آمین!
پاسخ ها
متعجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
42 سال سابقه تدریس دارید ؟!
ما هر چه داريم از بركت وجود معلمين عزيز است واقعا كار معلم بسيار سنگين وحساس است ما در منزل ازتربيت يك بچه عاجزيم چه برسد به30نفر در يك كلاس يا 800نفر در يك مدرسه با اخلاق ومشكلات متفاوت بي انصافي است در باره شغل معلمي اين طوري صحبت وقضاوت كردن.يك معلم بايد درخارج از مدرسه ساعت ها مطالعه نمايد يا كار انجام دهد .تابتوان علم وآگاهي فرزندمان را بلا ببرد.كمي هم به سخن مولايمان علي(ع) كه فرمود: هركس به من حرفي بياموزد مرا بنده خود كرده تامل كنيم.هركس توانست 2ساعت در يك كلاس دانش آموزان را تحمل نمايد پس حرفهاي كه مي زند درست است. سلام ودرود بر همه معلمين ايثارگر وصبور. معلم دوستت دارم وهرچه داريم از بكت وجود توست
با سلام
بنده این افتخار را دارم که دوسال بعنوان معلم در ناحیه2کرمانشاه منطقه عثمانوند وجلالوندخدمت نمودم.منطقه ای محروم اما دارای مردمانی که دلهایشان به وسعت دریاست.روز معلم هر هدیه ای که فکرش را بکنی برایم آوردند تخم مرغ محلی- دوغ- جوراب-و....هیچوقت ارزش مادی هدایا را حساب نکرده ونخواهم کرد.شاید بهترین روزهای عمرم را در روستاهای محروم وبدون برق منتطقه بیتوته بودم معلمی شغل نیست که دائما احکام کارگزینی رابه رخ جماعت میکشیدبه احساسات جواب بدهید در ضمن اجباری هم نیست اگردیدید سخت است راه دیگری برای امرار معاش انتخاب کنیداما خواهشن دو دوتا چهارتا نکنید کدام شغل راهت است کارکردن در نیروگاههاوبالارفتن ازدکل برق راحت است پرستاری که شب وروز با بیمار سوخته شکسته بی اختیار عاجزشغل راحت وپرپولی دارد یا کارگرانی که ساعتی مزد میگیرند یامامورانی که شب وروز پول خون خود رامیگیرند وبازورگویان وزیاده خواهن درگیرند وامنیت را برقرار میکنندیاپرسنلی که شبانه روز در سیستم حمل ونقل و...درگیرند یاعزیزانی که درمناطق دورافتاده نفتی ومرزی و...مشغولند یا پرسنل زندان یا پرسنل آتش نشانی که با جان خویش به مصاف خطر میروند...
بله دوستان کدام شغل راهت است وپردرآمد همه زحمت میکشند معلمان عزیز روزتان مبارک
به خدا قسم که ما فقط یک تبریک دهنی گرفتیم نه چیز دیگر اینها که شما می گویید فقط برای معلمان دبستان است
درست گفته اند که معلمی شغل انبیاست پس از لحاظ ساده زیستی هم باید بر طریق انبیا باشد
دولتمردان ما با اشراف بر این موضوع همیشه سعی کرده ساده زیستی را در قشر فرهنگی با حقوق های ناچیزشان ترویج کنه
من فارغ التحصیل دانشگاه دولتی اصفهان و 6 سال سابقه در هنرستان حکم جدیدم با احتساب 25 درصد افزایش و در عین عائله مندی شده 880 هزار تومان که با کسر مالیات و بیمه دریافتی ام برای فروردین سال 92 شده 750 هزار تومان حدودا... بدون کوچکترین مزایا ، بن ، خدمات رفاهی....
مقایسه کنید و رسما ببینید
http://iau.ac.ir/index.php/ravabet-omumi/529-2013-04-29-07-16-01.html
شک دارم اگر به بیست سال قبل برگردم باز معلمی رو انتخاب کنم!!!
فقط می تونم بگم متاسفم برای این بینش ها و این تفکرات که اکثرا ناشی از فقر فرهنگی شدید ماست . متاسفم !
هیچکس به اندازه معلم زحمت نمی کشد ولی حقوقش با کارش یکسان نیست...
چقدر لذت بردم از این همه نظرات کار شناسی شده،خیلی ممنون، تشکر می کنم از همه
لطفا در مورد بیمه طلایی فرهنگیان و تعهداتش نیز نظر کارشناسی خود را ارائه نمائید.
ضمنا،باتوجه به فیش های جدید و افزایش 25 درصدی حقوق، حق اولاد 21000 تومان شده،حق بیمه طلایی هر فرزند 23500 است.
احسنت بر کارشناسان مربوطه، خدا قوت
روز معلم؟؟؟؟!!!!3 سال قبل در هفته ی معلم............
یاد فرزاد به خیر.
جالبه در هفته گرامیداشت مقام معلم به کارکنان برخی سازمان ها غیر از آموزش و پرورش پاداش می دهند!!!!
آیا میدانی چه کسی باعث شده تا ی نفر مهندس نفت دکتر ویا حقوق بگیر ای بزرگ هر مملکت شود (اون کسی نیست جز معلم)شغل معلم شغل انبیاست و مشکل ترین شغل ها پس یک معلم که این همه مشکلات را دارد پس چرا باید حقوقی را که میگیرد جواب دهنده هیچ کدام از نیاز های معلم نیست؟
ای کاش مسئولین این پول جمع کردن و کارت هدیه خریدن در مدرسه ها رو به کل ممنوع کنه،
کلاس بچه من بیشتر والدین ساز مخالف زدن هیچ پولی ندادند و کارت هدیه تهیه نشد ،
معلم هم ناراحت شده گفته سر کارنامه ها تلافی میکنم،
معلما پولکی شدند و طلبکار، خدا به داد بچه هامون برسه که زیر دست اینا دارن تربیت میشن
ای خدا
سلام به همه معلما مدیرا کلا کادر اموزشی
روزتون مبارک عزیزان زحمت کش و مهربان و دلسوز و قانع
منم همینجا دوست دارم از معلمای خودم و دختر نازم باران تشکر کنم
خانم الیسانی قزوین اول دبستان سال 71 یا 72
خانم سجادی دوم
خانم امامی سوم
خانم غیاثوند چهارم
خانم آزادی پنجم
و معلمای دختر گلم اول دبستان سال 1397 98 خانم امینی پرند مدرسه حکیم نظامی
خانم مودت فرد 98 99 مدرسه دوازده امامی اصفهان
سال 99 400 خانم زادهوش عزیز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار