بازدید 19752

دولت بحرین: شورای امنیت علیه ایران وارد عمل شود!

در حالی که چندی پیش، برخی مطبوعات عربی به نقل از مقامات دولتی بحرین نوشتند که موضوع مداخله سیاسی ایران در این کشور درست نبوده و اقدامات ایران صرفاً در عرصه رسانه‌ای است، رژیم آل خلیفه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب این موضوع، مجموعه ادعاهای جدیدی را نیز علیه ایران مطرح کرده است.
کد خبر: ۳۱۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹ 16 April 2013
در حالی که چندی پیش، برخی مطبوعات عربی به نقل از مقامات دولتی بحرین نوشتند که موضوع مداخله سیاسی ایران در این کشور درست نبوده و اقدامات ایران صرفاً در عرصه رسانه‌ای است، رژیم آل خلیفه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب این موضوع، مجموعه ادعاهای جدیدی را نیز علیه ایران مطرح کرده است.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش، دو روزنامه کویتی «الدار» و «الوسط» نوشتند: شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها، اقدامات ایران در قبال بحرین را صرفاً رسانه‌ای دانسته و گفته، هیچ گونه مداخله سیاسی از سوی ایران در بحرین انجام نشده است.

با این حال، وزارت خارجه بحرین شب گذشته این موضوع را تکذیب کرده و اخبار این مطبوعات را نادرست دانسته است. از سوی دیگر، این نهاد دولتی رژیم آل خلیفه، فرصت را غنیمت شمرده تا مجموعه ادعاهای جدیدی را علیه ایران مطرح کند.

به نوشته روزنامه «گالف دیلی نیوز»، در این بیانیه با طرح این ادعا که «هر چه ما دیده‌ایم، تداوم نشانه‌های منفی بوده است»، مواردی از آنچه ‌«مداخله چندوجهی و آشکار» ایران نامیده شده، مطرح گردیده است:

۱ ـ خطر ایران آشکار است. سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران همواره تهدید می‌کنند که پایگاه‌های نظامی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را هدف قرار می‌دهند و با هدایت هسته‌های تروریستی در کشورهای خلیج... (فارس) سبب تخریب روابط دوجانبه با این کشور‌ها می‌شود.

این تهدیدات، بر پایه ماده ۲۹ منشور سازمان ملل، صلح منطقه‌ای را در خطر قرار داده و بر اساس آن، باید شورای امنیت وارد عمل شده و با ‌ساز و کارهای لازم، صلح و امنیت جهانی را بر‌قرار ‌و ثبات منطقه‌ای را اعاده کند.

۲ ـ بحرین موفق به از میان بردن هسته‌های تروریستی شده که این امر، تأییدکننده اظهارات مقامات ایرانی درباره وجود هسته‌های مخفی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

۳ ـ سیاستمداران، نمایندگان مجلس و مشاوران نزدیک به رهبر ایران، ادعا می‌کنند بحرین جزیی از سرزمین ایران است و مردم بحرین باید به کشور مادر، یعنی ایران بپیوندند. این گونه اظهارات نشانگر مداخله‌ای آشکار و ناروا در امور داخلی بحرین است. بحرینی‌ها به هیچ مقام ایرانی نمایندگی سخن گفتن از جانب خود را نداده‌اند.

۴ ـ وزیر خارجه ایران به نامه‌هایی اشاره کرده که برای سازمان‌های بین‌المللی فرستاده و از آن‌ها خواسته دست به اقدام بزنند؛ که این نشانگر مداخله آشکار در امور داخلی بحرین است، زیرا ایران، جدای از نسبت‌های فرقه‌ای، نگهبان بحرین و یا مردم این کشور نیست.

۵ ـ محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران نیز مجموعه‌ای از اظهارات را در این زمینه مطرح کرده که آخرین آن‌ها در چهاردهم آوریل و هنگام میزبانی از رئیس مجلس شورای عمان بود.

۶ ـ امام‌های جماعت‌ مساجد ایران با ایراد خطبه‌های تحریک کننده، خواستار استقرار جمهوری اسلامی در بحرین می‌شوند؛ هدفی که در طول ناآرامی‌ها از سوی نیروهای تندرو دنبال می‌شد.

۷ ـ ۲۹ شبکه ماهواره‌ای ایرانی، نبردی رسانه‌ای را علیه بحرین ترتیب داده‌اند که سراسر از دروغ و اتهام زنی است.

۸ ـ دبیر کل حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تلویزیونی، خواستار حمایت از ناآرامی‌ها در بحرین شد.

در پایان این بیانیه تأکید شده ایران باید به استقلال بحرین احترام گذاشته و از مداخله در امور داخلی این کشور به شیوه‌های فوق خودداری کند.

اما این بیانیه که البته باید بیشتر آن را یک «ادعانامه رسمی» دانست، در شرایطی منتشر می‌شود که با نگاهی گذرا به بندهای آن، می‌توان نادرستی آن را دریافت؛ به عبارت دیگر، در همه این موارد، یا ادعا‌ها به طور کلی و مبهم و بدون سند و مدرک مطرح شده و یا ادعای مطرح، ‌اصولاً ربطی به دولت و حکومت ایران پیدا نمی‌کند.

برای نمونه، مشخص نیست که وزارت خارجه بحرین با اشاره به کدام اظهارنظر یا بیانیه از «اظهارات مقامات ایرانی درباره وجود هسته‌های مخفی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس» سخن می‌گوید و یا بر چه اساس در حالی که مداخله ایران در هیچ یک از «گروه‌های تروریستی» مورد اشاره بحرین به اثبات نرسیده، از چنین مداخله‌ای سخن می‌گوید!

از سوی دیگر، رژیم آل خلیفه در سفسطه‌ای آشکار، موضع‌گیری‌های امام‌های جماعت‌‌ مساجد ایران را ‌مستقیم به دولت ربط داده و از آن‌ها انتقاد می‌کند و یا ایران را به واسطه سخنان سید حسن نصرالله، محکوم می‌نماید، در صورتی که در هر دو مورد، این اظهارنظر‌ها ‌ کاملاً مستقل مطرح شده و می‌شوند.

از همه مهمتر این که، آل خلیفه همچون همیشه، ابراز همدردی‌ها و حمایت‌های معنوی ایرانیان از شیعیان تحت ستم بحرینی را به مداخله تعبیر می‌کند. به نظر می‌رسد، آنچه این رژیم در پی آن است، سکوت کامل جامعه جهانی و افکار عمومی در مقابل سرکوب قیامی مردمی است که با گذشت بیش از دو سال، همچنان به اشکال گوناگون در این کشور جریان دارد.

در پایان، به نظر می‌رسد، لازم است مقامات بحرینی به جای استناد به این موارد غیرمستند، به اظهارنظر مستقیم و صریح مقام معظم رهبری توجه کنند که فرموده بودند ایران در بحرین مداخله نمی‌کند، زیرا اگر ما مداخله می‌کردیم، اوضاع در این کشور جور دیگری بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۲۸
شما چرا اینقدر به دل میگیری..
اینها اگه یه مدت یه بار از این حرف ها نزنند که مردم دنیا فراموش میکنند همچین کشورهایی هم هست
سلام.گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست.
بحرین یکی از استان های ایران بوده.از طرفی کافیست ایران اراده کند تا
کل خاک بحرین را در چند ساعت تصرف کند نیروهای سپاه پاسداران را خدا حفظ
کند
ال خلیفه به جای این چرندیات بهتره که یه کم به فکر کشور و مردم خودش باشه.
اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست - عرض خود ميبري و زحمت ما ميداري
لا یريدونک الناس في البحرين يا آل الخليفه الغاصبه و ليست مسئله شعبکم ايران.
این بنده خدا تاریخ می خونه؟ اگه اون پهلوی ترسو نبود بحرین هنوزم جزیره ای از ایران بود
ای وزیر خارجه بحرین به وهابیهای ال سعود بگوید از بحرین خارج شویند مردم بحرین شکنجه وکشتن نکونید نه به ایران که هچ مداخله نکرده متهم کنید که در امور داخی بحرین دخالت کرده . ایا بحرین فقط مال ال خلیفه میباشد.
بهتر بود می نوشتید بحرین اندکی شجاعت از خود نشان دهدو درخواست های مردم اش رابطور مکتوب به شورای امنیت بفرستد وقضاوت را بر عهده انها بگذارد که در ان صورت سیه رو شود هرکه دراو غش باشد
خدایا چرا با هیچ یک از همسایگان رابطه خوبی نداریم؟
مقامات بحرين بيشتر از حد دهانشان صحبت مي كنند . مثلا شوراي امنيت ميخواد چكار كند فكر كرديد ايران مثل افغانستان و عراق هست كه هربلايي سر مردم مظلوم ان مي اورند .
در موضع انفعالن ...
در اینکه بحرین جزئی از خاک ایران بوده شکی نیست.وسعودی های بی عرضه فقط زورشون به مردم مظلوم اونجا میرسه.سعودی هاگه قدرت لشکر کشی دارن چرابه کشوری مسلمان وشیعه لشکر کشیدن چرا زورشون به صهیونیست ها نمیرسه؟
آش نخورده دهان سوخته . بهتر بود ایران در بحرین دخالت می کرد وشیعیان این قدر سرکوب نمی شدند
بحرین جزیی از ایران است و با توجه به سیاست های کثیف آل خلیفه علیه شیعیان مظلوم بحرین به ایران بازگردنده شود. البته درباره شیوه های اجرایی آن می توانند از عموم مردم این کشور نظرسنجی کنند.
قبل از اینکه طبق معمول سیلی از نظرات" مورچه و کله پاچه "و" عددی نیستی" و " استان 14 " را بیاندازید مقاله را بخوانید و راهکار منطقی نه شعاری ارایه کنید با تشکر
تازه اگر هم ملت ايران بگويد بحريني ها ايراني بودن تا 40 سال پيش؛ مگر دروغ است؟
شهر که شلوغ بشه اینطور میشه...
الکی میگهههههههه
مرگ برآل خليفه و آل سعود. اینها ميشه سعي دارند تا با فرافكني مشكلات خودشان را گردن ايران بيندازند
بگذاريد تا مي توانند داد و بيداد كنند .فريادشان نعره پيروزمندانه نيست سكسكه قبل از مرگ است
عجب‏ ‏!!! یک‏ ‏کلام‏ ‏ختم‏ ‏کلام‏ ‏زنده‏ ‏باد‏ ‏ایران‏ ‏زنده‏ ‏باد‏ ‏مردم‏ ‏ایران‏ ‏وزنده‏ ‏باد‏ ‏رهبر‏ ‏عزیز‏ ‏ایران
آل خلیفه؛ مشکل ظلم خودت به مردم بحرین را به دیگران نسبت نده.
خوب بند سومش درسته دیگه .. مگه نه.. همه ملت ایران معتقدند بحرین استان سی ودوم ایران بوده و بایدبه سرزمین مادری ملحق شود.
واقعا ادعاهای بچه گانه ای مطرح شده جا دارد وزارت خارجه در بیانیه ای جواب منطقی به ادعاهای بدون منطق وزارت خارجه بحرین بدهد
اگر ایران دخالت کند اوضاع جور دیگری خواهد بود...
كدام دولت بحرين ؟دولتي كه انگليس وامريكا مشخص كرده وبه مردم اصيل اين جزيره ايراني ومردم ايراني ساكن آن تحميل كرده ؟باباتر بخدادست برداريدايران بايدسرزمينهاي ازدست رفته اي كه به زورازدستش دررژيمهاي قبل خارج شده رابرگرداند
عجب زرنگی هستند این عربهای آل خلیفه, خدایش ببین کار ما به کجا کشیده , اینها خودشان به زور و باعنایت دیگران برسر قدرت پوشالی مانده اند وبرای ما نسخه می پیچند, پیدا کنید علت را؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر