بازدید 10981
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با «تابناک»:

پس از عزل دستجردی، بودجه دارو هم آمد!

با توجه به این که در وزارتخانه اختلافات سیاسی وجود داشت و این موضوع سبب شده بود، دولت و وزارت بهداشت در برابر هم موضع گرفته و اعتبارات این بخش حالت انقباضی به خود بگیرد، پس از برکناری وزیر، این شرایط حالت عکس به خود گرفت و دولت به دنبال تزریق بیشتر بودجه به این بخش است
کد خبر: ۲۹۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴ 23 January 2013
نزدیک به یک ماه است از عزل وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور می‌گذرد، ولی هنوز تغییرات خاصی در حوزه سلامت رخ نداده است؛ بهای دارو و هزینه‌های درمان همچنان بالاست، حال آن که مهمترین دلیل برکناری خانم وزیر، تأمین نشدن ارز لازم برای تأمین دارو عنوان شده است.

به گزارش «تابناک»، افزایش و رشد غیرمنطقی و غیرمنصفانه بهای دارو، بیماران را دچار تشویش و اضطراب در طلیعه سال جدید کرده است و اگر وضع به همین روند پیش برود، آسیب‌های جبران ناپذیری به بیماران خواهد رساند.

از سوی دیگر، با وجود تصویب مبلغ شش هزار میلیارد تومان برای تزریق به حوزه سلامت و فعال کردن پزشک خانواده، باز شاهد اجرا نشدن این طرح از سوی دولت هستیم و گمان آن نمی‌رود تا پایان سال اجرایی شود!

بنا بر این گزارش، دکتر عابد فتاحی در این باره گفت: اعضای کمیسیون نیز بر این باورند که حوزه بهداشت و درمان نباید با ورود و خروج افراد دچار نوسان و بحران شود و اشخاص نیز نباید از سیاست‌های کلی سرپیچی کنند.
در این زمینه، کمیسیون بهداشت و کمیسیون بودجه مجلس، جلسه ویژه‌ای برگزار کردند و قرار شد، بودجه شش هزار میلیارد تومانی که به حوزه سلامت اختصاص نیافته بررسی شود و اعضای کمیسیون بودجه در این مورد همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند، تا بتوان راهکاری برای بازگشت این میزان بودجه را به حوزه بهداشت و درمان پیدا کرد.

وی گفت: نمایندگان عضو کمیسیون بودجه علاقه‌مند به کمک‌رسانی به حوزه بهداشت و درمان هستند اما انتظار دارند با مدیریت درست، این اعتبارات در جاهای درست و مناسب آن هزینه شود. اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح پزشک خانواده پرسش‌هایی داشتند و خواستار پیگیری وزارت بهداشت و بررسی مشکلات موجود در مسیر انجام بهتر آن شدند.

فتاحی درباره اجرای ناقص طرح پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده، طرح بسیار وسیعی است که در چهار استان کشور آزمایشی در حال اجراست؛ بنابراین، انجام بهتر طرح، نیازمند مدیریت بهتر و کلان نگر و همچنین حمایت‌های مالی و بودجه‌ای است و باید مشکلات آن هر چه زود‌تر رفع شود، چرا که بودجه مورد نیاز آن همچنان مشکل دارد. طرح پزشک خانواده آنچنان که مطلوب کار‌شناسان و متخصصان است، اجرا نشده و با نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد.

نماینده مردم ارومیه درباره اقدامات انجام گرفته برای تأمین دارو پس از انتصاب سرپرست وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه در وزارتخانه اختلافات سیاسی وجود داشت و این موضوع سبب شده بود، دولت و وزارت بهداشت در برابر هم موضع گرفته و اعتبارات این بخش حالت انقباضی به خود بگیرد، پس از برکناری وزیر، این شرایط حالت عکس به خود گرفت و دولت به دنبال تزریق بیشتر بودجه به این بخش است و امیدواریم که با این روند مشکلات دارو هر چه زود‌تر برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دکتر طریقت، سرپرست وزارت بهداشت در کمیسیون بهداشت حضور یافتند و برنامه‌های خود را ارائه دادند؛ وی علاقه‌مند به تعامل با مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان هستند و اعلام کردند، در هر زمینه‌ای حاضر به همکاری با مجلس هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی